Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin eläkeläiset tarvii isoja eläkkeitä? Eikö eläkeläisille riitäisi sama raha kuin työttömille?

Vierailija
20.12.2023 |

Eläkeläiset saa liikaa eläkettä. Eihän ne vanhukset jaksa edes harrastaa juuri mitään niin mihin ne rahaa tarvii? Siihenkö että saavat ostella jatkuvasti uusia autoja veronmaksajien rahoilla? Niille riittäisi sama raha kuin työttömille eli työmarkkinatuki 590e/kk. Suuret eläkkeet on iso rasite valtiolle joita pitäisi karsia ja kunnolla.

Kommentit (452)

Vierailija
81/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne mielestäni minun rahojani ovat -eläkeläinen

Jaa varmaan juu sinun mielestä, mutta ei tilastojen. Kuulutko voittajiin vai häviäjiin? HS:n laskuri kertoo, oletko maksanut eläkemaksuja enemmän vai vähemmän kuin saat eläkettä - Talous | HS.fi

Ahnesukupolvi ottaa kaiken mikä irti lähtee, eläkkeitä maksettiin aivan minimit ja nyt rahat revitään työssäkäyvien niskasta. 

Idiootti. Älä syytä eläkeläisiä siitä että teidän vanhemmat eivät lisääntyneet ja teidän sukupolvi lopetti lisääntymiseen tyystin. 

Meitä syntyi aikoinaan yli 120 000 vuodessa. Teitä syntyy enää 40 000 vuodessa. Siksi maksatte isompaa eläkemaksua jotta kompensoitte huoltosuhteen.

90 lamassa alkoi riistävän luokan voittokulku. Muksuja ei ole haluttu tuottaa työnantajien /kokkarien pystyttämään  roistovaltioon.

op

Vierailija
82/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille vain minimi eläke ja loput voi säästää itse. Toki muutos on tehtävä jonkinlaisella siirtymäajalla, ettei jo eläkkeitä maksaneet joudu kohtuuttomaan tilanteeseen. Säästöt jää sitten kuoleman jälkeen perillisille eikä sosialisoida kuten nykyiset eläkkeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa asuminen on halpaa kun muuttaa kadulle ja syö rottia nälkäänsä. Juomaksi kelpaa sadevesi, lumi, likavesi, bensiini. 

Ei se sen vaikeampaa ole, ihmettelen miksei nämä valittajat tee näin ja lopeta valittamista?

Turhaa valittaa jos ei tee asialle mitään. Ihmiset joilla on jokin tarkoitus, he eivät valita vaat muuttavat asioita.

Vierailija
84/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että eläkeläisiltä loppuu normaalit elämisenkulut kun jäävät eläkkeelle? Vuokra tai vastike , muut pakolliset sähkö ym, kännykkä/ netti, lääkkeet, vaatetus, matkustus jne... itämään tuli verolappu ensi vuodelle. Pidätys on 23, 5% ja olisi 25 jos kuuluisin kirkkoon. Verotus laski hieman tästä vuodesta - onneksi.

Luuletko että työttömäksi jääneeltä loppuu elämisenkulut?

Parasta tässä kaikessa onkin se, että työttömältä loppuu elämisen halut.työhalut häneltä jo onkin loppunut. Jos saisin itse päättää, niin ampuisin moisen kuin kapisen koiran.

Aloita toki itsestäsi! 

Paitsi että eihän sulle epävakaalle rehvelille ole koskaan luotettu lupaa ampuma-aseeseen niin minkäänlaiseen!

Vierailija
85/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne oaa nussia srn enempää kuin ottaa kakaroistaan vastuuta. Eihän ne osaa ottaa vastuuta edes omasta toimeentulostaan. Pullamössönuoriso on ikikakaroita joilla on vasn oikeuksia muttei mitään velvollisuuksia. Tulis sota ja putsaisi vähän pöytää.

Vierailija
86/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saa ne tosiaan siihen nähden, mitä ovat eläkemaksuja maksaneet. Eläkekatto pitäis olla. Mut kansaneläke ei kyllä ole liian iso.

Vierailija
87/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, mihin muut käyttävät rahansa ei kuulu ap:lle!

Eläkkeet ovat ansaittua tuloa tehdystä työstä.

Te vihervassarit olette inhottavia, niin kansalaisina kuin etenkin poliitikkoina!

Minä olen yksi kyseessä olevista haukutuista eläkeläisistä ja olen myös vassari.

Häpeä!

Vierailija
88/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä eläkeläisiä noin vihaat? Useimmat tavalliset työeläkeläiset tehneet kymmenien vuosien työt ja ovat ns. ansaitulla eläkkeellään. Joku keskimääräinen pienipalkkaisen eläke 1500e/kk on pieni raha.

Jos työmarkkinatuen suuruinen olisi eläke, niin siitä menisi omistusasunnon vastikkeeseen about 300 e/kk/ tai vuokraan 500e/kk->, ruokaan yhdeltä 200e/kk, sähköön 50e/kk, lääkkeisiin ja hygieniaan kenties 40e-100e/kk, auton menot jne.

Moni sairas ei edes pysty ajamaan, vaan joutuu takseilla edestakaisin liikkumaan. Vuosia töitä tehnyt tt-tuelle? Ja saman saisi makoilemalla kotonako? Että olet hävytön kusipää. Toivottavasti tukesi pienenevät rajusti.

Mä olen monisairas ja saan alle tonnin työkyvyttömyyseläkettä. Ja työelämässä minäkin roikkunut aina kykyjeni mukaan. Ei paljon naurata. Onneksi on omistuskämppä, niin jotenkuten pärjätään miehen kanssa. Hänellä sen verran isompi eläke.

Vierailija
89/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen Iiro Viinanen vei leivän duunarin lasten suusta. Seuraavaksi Purra ja Orpo vie vielä lapsilisätkin. 

Vierailija
90/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostella uusia autoja? Suurin osa rahoista menee ihan lääkkeisiin!

Vierailija
91/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et vieläkään vastannut kysymykseen paljonko euroissa on iso eläke.

Vierailija
92/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille vain minimi eläke ja loput voi säästää itse. Toki muutos on tehtävä jonkinlaisella siirtymäajalla, ettei jo eläkkeitä maksaneet joudu kohtuuttomaan tilanteeseen. Säästöt jää sitten kuoleman jälkeen perillisille eikä sosialisoida kuten nykyiset eläkkeet.

Se varmaan kohdallasi tapahtuu, mikään ei ole mieluisampaa, kun kaikesta on tingittävä.

Vierailija
93/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitkän työuran tehneen pitäisi saada sama kuin työttömän? Enemmän se työssäkäyvä on tehnyt yhteiskunnan pyörittämiseksi kuin kotona loisiva työtön.

Vierailija
94/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ap:n panostus työmarkkinatukeensa ? Montako vuotta/kk/päivää teit sen eteen töitä?

Vierailija
95/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyysetuutta voisi maksaa kuten eläkettä eli mitä enemmän olet maksanut eläkevakuutusmaksuja, sitä parempi eläke ja mitä enemmän olet maksanut työttömyysvakuutusmaksuja, sitä parempi etuus.

Vierailija
96/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ottaen huomioon ne eläkkeet on omalla työllään tienattu.  Toisekseen suurimmalla  osalla meistä jos jotakin sairauksia, ja kalliita lääkkeitä, lääkäreissä käyntejä ym.  Itsellä jää ruokaan n 160-200e kk. Eli 50 viikossa jos hyvin sattuu, en polta, en käytä alkoholia, en käy missään mikä maksaa, ei tule lehtiä eikä ole tietokonetta. 

Niin JOS ne olisi omalla työllä tienattu. Nyt homma on vain se, että esimerkiksi 40-luvulla syntyneet ovat maksaneet eläkkeistään n. 20 %. Nykyisin eläkemaksu on 24 % 80-luvulla se oli 5 %. Helppohan se oli ostaa pelit ja tilpehöörit ja jättää lasku muiden maksettavaksi. 

Oletko ajatellut, että ne eläkeläiset ovat käyttäneet niitä ansaitsemiaan rahoja kulutukseen  joka on pyörittänyt yhteiskuntaa. Kannatta ajatella kokonaisuutta ei vain omaa napansa.

Vierailija
97/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ottaen huomioon ne eläkkeet on omalla työllään tienattu.  Toisekseen suurimmalla  osalla meistä jos jotakin sairauksia, ja kalliita lääkkeitä, lääkäreissä käyntejä ym.  Itsellä jää ruokaan n 160-200e kk. Eli 50 viikossa jos hyvin sattuu, en polta, en käytä alkoholia, en käy missään mikä maksaa, ei tule lehtiä eikä ole tietokonetta. 

Ikänsä sohvalla räkinyt ja töitä kartellut eläkeläinen saa takuueläkettä verottomana yli 900€/kk. Miten ja millä lihaksilla se on ansaittu?

Vierailija
98/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin JOS ne olisi omalla työllä tienattu. Nyt homma on vain se, että esimerkiksi 40-luvulla syntyneet ovat maksaneet eläkkeistään n. 20 %. Nykyisin eläkemaksu on 24 % 80-luvulla se oli 5 %. Helppohan se oli ostaa pelit ja tilpehöörit ja jättää lasku muiden maksettavaksi. 

Oletko ajatellut, että ne eläkeläiset ovat käyttäneet niitä ansaitsemiaan rahoja kulutukseen  joka on pyörittänyt yhteiskuntaa. Kannatta ajatella kokonaisuut

Työttömätkö ei näin toimi?

Vierailija
99/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, mihin muut käyttävät rahansa ei kuulu ap:lle!

Eläkkeet ovat ansaittua tuloa tehdystä työstä.

Te vihervassarit olette inhottavia, niin kansalaisina kuin etenkin poliitikkoina!

Minä olen yksi kyseessä olevista haukutuista eläkeläisistä ja olen myös vassari.

Häpeä!

Mitä mun pitäisi hävetä?

Vierailija
100/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitkän työuran tehneen pitäisi saada sama kuin työttömän? Enemmän se työssäkäyvä on tehnyt yhteiskunnan pyörittämiseksi kuin kotona loisiva työtön.

Myös työtön on voinut tehdä pitkän työuran. Mistä ihmeestä tulee käsitys että työtön ei ole ikinä ollut töissä?

T. Työtön joka teki yli 20v töitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi