Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin eläkeläiset tarvii isoja eläkkeitä? Eikö eläkeläisille riitäisi sama raha kuin työttömille?

Vierailija
20.12.2023 |

Eläkeläiset saa liikaa eläkettä. Eihän ne vanhukset jaksa edes harrastaa juuri mitään niin mihin ne rahaa tarvii? Siihenkö että saavat ostella jatkuvasti uusia autoja veronmaksajien rahoilla? Niille riittäisi sama raha kuin työttömille eli työmarkkinatuki 590e/kk. Suuret eläkkeet on iso rasite valtiolle joita pitäisi karsia ja kunnolla.

Kommentit (452)

Vierailija
41/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein yli 40vuotta töitä.Nyt eläkkeeni on 2000e netto.Olen ansainnut sen

Yhtä kauan tein töitä.Eläkkeeni on paljon pienempi 1696e netto.

Vierailija
42/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuinka paljon on iso eläke?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmilla nettoeläke on 900 ja 1000. 

Vierailija
44/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä kauan tein töitä.Eläkkeeni on paljon pienempi 1696e netto.

Aika pieni ero tuo 300 euroa kuukaudessa. 1700 nettoeläkkeellä elää aika mukavaa elämää varsinkin, jos on jo maksettu asunto.

Vierailija
45/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille voisi maksaa saman eläkkeen, kun elävät kerta muiden verorahoilla. Ainakin pitäisi korkeimpia eläkkeitä leikata kunnolla. Ei pitäisi saada kenenkään mitään 3000 e eläkkeitä. Miten voi olla, että joku eläkeläinen saa enemmän eläkettä kuin työssäkäyvä palkkaa. Useimmat hyvän eläkkeen saavat ovat kuitenkin ehtineet jo lainansa maksella pois, periä vanhempansa ja sijoittaa rahaa. 

Vierailija
46/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä jokapäiväistä marinaa eläkeläisisistä. Olen tehnyt 40 vuotta työtä ja nyt todellakin nautin omasta eläkkeestäni. Pidän osaltani vielä tätä yhteiskuntaa pystyssä maksamalla veroa eläkkkeestäni. Lopettakaa marina ja hakeutukaa koulutukseen tai työhön. 

Marina jatkuu niin kauan kunnes hommaan tulee järkeä. Kivahan se oli maksaa pientä eläkemaksu, mikä ei missään tuntunut.

Vierailija
47/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne mielestäni minun rahojani ovat -eläkeläinen

Ei ole. Ota selvää asioista. Te ette ole lähellekään maksaneet koko eläkettänne itse.

Vierailija
48/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskennallisesti eläkejärjestelmä luotiin aikoinaan niin, että 65 vuotta oli sen aikaisen miehen keskimääräinen elinikä. Tarkoitus siis oli, että eläkettä maksetaan vain muutama vuosi ja sitten viikatemies korjaa. Muista pitää kiinni tästä sukupolvisopimuksen kohdasta!

Vierailija
49/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitä ei sitten kovin paljon aikoinaan työpaikoilla näkynyt. 

Vierailija
50/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että eläkeläisiltä loppuu normaalit elämisenkulut kun jäävät eläkkeelle? Vuokra tai vastike , muut pakolliset sähkö ym, kännykkä/ netti, lääkkeet, vaatetus, matkustus jne... itämään tuli verolappu ensi vuodelle. Pidätys on 23, 5% ja olisi 25 jos kuuluisin kirkkoon. Verotus laski hieman tästä vuodesta - onneksi.

Miten ne työttömät pärjää työmarkkinatuella mutta eläkeläiset ei pärjäisi sinun mielestä?

Tietenkään ei pärjää. Tänä vuonna on mennyt terveyskuluihin kolmatta tonnia. Ei niitä millään 600e/kk tuloilla makseta. Viime vuonna meni yli 2000e ja sitä edellisinä vuosina.

Vierailija
51/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Ota selvää asioista. Te ette ole lähellekään maksaneet koko eläkettänne itse.

Kukaan ei maksa eläkettä itse, idiootti. 

Eläkemaksut menevät aina sen hetkisille eläkeläisille ja loput menevät eläkekassaan. Tarvittaessa maksetaan kassasta jos eläkemaksut ei riitä. 

Ajan saatossa tämä eläkereservi on kasvanut isoksi. 

Jos haluatte pienentää eläkemaksua niin toivokaa isoa sotaa, se saa teidät lisääntymään. Eläkemaksut pienenevät.

Vierailija
52/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon ettet koskaan ehdi eläkkeelle asti, silloinkin saattaa joku ääliö ajatella ettet tarvitse juuri mitään. 

Vierailija
53/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon ettet koskaan ehdi eläkkeelle asti, silloinkin saattaa joku ääliö ajatella ettet tarvitse juuri mitään. 

Se on eri asia. Me ansaitsemme eläkkeemme...ette te. Teidän pitäisi tehdä töitä ja tulla meidän tilalle.

Vierailija
54/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla eläkkeellä saavat kansaneläkkeen lisäosaa. Kannattaa tarkistuttaa Kelan konttorissa kun monikaan ei älyä hakea sitä eläkettä. Kehota vanhempasi menemään Kelan konttorille.

Vierailija
55/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eip hätää, Riikka huolehtii pian siitä, että eläkettä verotetaan enemmän. 

Vierailija
56/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun ajokortti lähtee niin joudut menemään labraan tai lääkäriin ja maksat 50 euroa kyydistä kela taksilla kolme-neljä kertaa kuussa+lääkkeet+muut menot niin eipä paljon jää. Terveydenhuolto kulut on isot iäkkäällä ja jos ei julkisia liikenneyhteyksiä ole niin taksilla kuljet. 

Vierailija
57/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen eläkerahastoissa on tällä hetkellä rahaa 244 miljardia euroa. Vuosittaiset eläkemenot puolestaan ovat tällä hetkellä noin 35 miljardia euroa. Se tarkoittaa sitä että eläkevarat riittäisivät eläkkeiden maksamiseen seitsemäksi vuodeksi vaikka eläkemaksut lopetettaisiin kokonaan. Mielestäni olisi siis erittäin kohtuullista että eläkemaksuja laskettaisiin järkevämmälle tasolle esimerkiksi niin, että sekä työnantaja että työntekijä molemmat maksaisivat 5%.

Vierailija
58/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että eläkeläisiltä loppuu normaalit elämisenkulut kun jäävät eläkkeelle? Vuokra tai vastike , muut pakolliset sähkö ym, kännykkä/ netti, lääkkeet, vaatetus, matkustus jne... itämään tuli verolappu ensi vuodelle. Pidätys on 23, 5% ja olisi 25 jos kuuluisin kirkkoon. Verotus laski hieman tästä vuodesta - onneksi.

Miten ne työttömät pärjää työmarkkinatuella mutta eläkeläiset ei pärjäisi sinun mielestä?

Ei suinkaan eläkeläinen elä leveämmin kuin työtön. Kun kaikki pakolliset kulut otetaan päältä, niin jää se sama mikä pitää jäädä kaikille asumiskulujen jälkeen. Eli n 600e .toimeentuloturva on tuota luokkaa.

Vierailija
59/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa varmaan juu sinun mielestä, mutta ei tilastojen. Kuulutko voittajiin vai häviäjiin? HS:n laskuri kertoo, oletko maksanut eläkemaksuja enemmän vai vähemmän kuin saat eläkettä - Talous | HS.fi

Ahnesukupolvi ottaa kaiken mikä irti lähtee, eläkkeitä maksettiin aivan minimit ja nyt rahat revitään työssäkäyvien niskasta. 

Idiootti. Älä syytä eläkeläisiä siitä että teidän vanhemmat eivät lisääntyneet ja teidän sukupolvi lopetti lisääntymiseen tyystin. 

Meitä syntyi aikoinaan yli 120 000 vuodessa. Teitä syntyy enää 40 000 vuodessa. Siksi maksatte isompaa eläkemaksua jotta kompensoitte huoltosuhteen. 

Ja näin vastuu sysätään nuoremmille sukupolville. Olisitte itse lisääntyneet vähemmän!

Vierailija
60/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut työttömänä. Eläkeikä lähestyy ja olen maksanut eläkemaksuja palkasta vuosikymmenet. Jo nyt on hitto ettei maksamiani rahoja saisi käyttöönsä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän