Mihin eläkeläiset tarvii isoja eläkkeitä? Eikö eläkeläisille riitäisi sama raha kuin työttömille?
Eläkeläiset saa liikaa eläkettä. Eihän ne vanhukset jaksa edes harrastaa juuri mitään niin mihin ne rahaa tarvii? Siihenkö että saavat ostella jatkuvasti uusia autoja veronmaksajien rahoilla? Niille riittäisi sama raha kuin työttömille eli työmarkkinatuki 590e/kk. Suuret eläkkeet on iso rasite valtiolle joita pitäisi karsia ja kunnolla.
Kommentit (452)
Miten pihalla voi olla siitä, mitä eläminen Suomessa maksaa? Et ole ilmeisesti edes tietoinen millaista vuokraa kysystään pelkästään yksiöistä ja mitä maksaa ruoka?
Noin voi ajatella vain sellainen, joka asuu sukulaistensa kustantamassa asunnossa ja elää puolisonsa tekemillä ruuilla. Opettele matematiikkaa niin ymmärrät, miten esimerkiksi Suomen progressiivinen verotus varmistaa sen, ettei monilla ole jatkossa eläkkeellä edes kattoa pään päällä.
Aika harvalla niitä isoja eläkkeitä on. Taitaa suurimmalla osalla olla aika kohtuullinen taikka pienehkö eläke.
Enempi se iäkkäiden ihmisten kohdalla on kyse siitä, että osataan elää suu säkkiä myöten. Vähempi raha riittää, kun sitä ei ole keksitty mitään tyhjänpäiväisiä menoja. Osa jopa säästää pienestä eläkkeestä muhkeita summia perikunnalle - mutta huoli pois, kyllä yhteiskunta perintöverona kuittaa omansa taas takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne mielestäni minun rahojani ovat -eläkeläinen
Jaa varmaan juu sinun mielestä, mutta ei tilastojen. Kuulutko voittajiin vai häviäjiin? HS:n laskuri kertoo, oletko maksanut eläkemaksuja enemmän vai vähemmän kuin saat eläkettä - Talous | HS.fi
Ahnesukupolvi ottaa kaiken mikä irti lähtee, eläkkeitä maksettiin aivan minimit ja nyt rahat revitään työssäkäyvien niskasta.
Idiootti. Älä syytä eläkeläisiä siitä että teidän vanhemmat eivät lisääntyneet ja teidän sukupolvi lopetti lisääntymiseen tyystin.
Meitä syntyi aikoinaan yli 120 000 vuodessa. Teitä syntyy enää 40 000 vuodessa. Siksi maksatte isompaa eläkemaksua jotta kompensoitte huoltosuhteen.
Sama tilanne se olisi yhä. Te ette lisääntyisi ollenkaan. Te sen ongelman olette aiheuttaneet kun ette ymmärrä että järjestelmä vaatii ikuista kasvua, sopivaa huoltosuhdetta, jatkuvaa kulutusta. Mikäli yksikin noista ei ole kunnossa, se johtaa veronkorotuksiin, leikkauksiin, eläkemaksujen nostoihin ja samalla nousee kaikkien tuotteiden hinnat.
Olette itse omanne helvetin luoneet ja sitä ette enää korjaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomen eläkerahastoissa on tällä hetkellä rahaa 244 miljardia euroa. Vuosittaiset eläkemenot puolestaan ovat tällä hetkellä noin 35 miljardia euroa. Se tarkoittaa sitä että eläkevarat riittäisivät eläkkeiden maksamiseen seitsemäksi vuodeksi vaikka eläkemaksut lopetettaisiin kokonaan. Mielestäni olisi siis erittäin kohtuullista että eläkemaksuja laskettaisiin järkevämmälle tasolle esimerkiksi niin, että sekä työnantaja että työntekijä molemmat maksaisivat 5%.
Eläkerahastoissa on 200+ mrd. €, mutta kertyneet eläkevastuut ovat 800+ mrd.€. Tässä on suuri pyramidihuijaus meneillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ota selvää asioista. Te ette ole lähellekään maksaneet koko eläkettänne itse.
Ja suakin yhteiskunta elättää, vaikkei susta ole ikinä ollut sille mitään hyötyä!
Mikä järki tässäkin on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa varmaan juu sinun mielestä, mutta ei tilastojen. Kuulutko voittajiin vai häviäjiin? HS:n laskuri kertoo, oletko maksanut eläkemaksuja enemmän vai vähemmän kuin saat eläkettä - Talous | HS.fi
Ahnesukupolvi ottaa kaiken mikä irti lähtee, eläkkeitä maksettiin aivan minimit ja nyt rahat revitään työssäkäyvien niskasta.
En minä ole päättänyt sitä paljonko mulle maksetaan eläkettä, en ole voinut vaikuttaa sen suuruuteen tai pienuuteen mitenkään, sen on tehnyt ihan joku muu instanssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon ettet koskaan ehdi eläkkeelle asti, silloinkin saattaa joku ääliö ajatella ettet tarvitse juuri mitään.
Se on eri asia. Me ansaitsemme eläkkeemme...ette te. Teidän pitäisi tehdä töitä ja tulla meidän tilalle.
En koskaan sanonut vanhemmilleni että minä maksan heidän eläkkeensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen eläkerahastoissa on tällä hetkellä rahaa 244 miljardia euroa. Vuosittaiset eläkemenot puolestaan ovat tällä hetkellä noin 35 miljardia euroa. Se tarkoittaa sitä että eläkevarat riittäisivät eläkkeiden maksamiseen seitsemäksi vuodeksi vaikka eläkemaksut lopetettaisiin kokonaan. Mielestäni olisi siis erittäin kohtuullista että eläkemaksuja laskettaisiin järkevämmälle tasolle esimerkiksi niin, että sekä työnantaja että työntekijä molemmat maksaisivat 5%.
Eläkerahastoissa on 200+ mrd. €, mutta kertyneet eläkevastuut ovat 800+ mrd.€. Tässä on suuri pyramidihuijaus meneillään.
Eläkerahastolla voisi maksaa valtion velat pois.
Meitä eläkeläisiä on monen ikäisiä. Eivät kaikki eläkeläiset ole 65+ Itse olen 47, ja olen ollut eläkkeellä jo vajaa kuusi vuotta. Minulla oli siinä vaiheessa, kun jouduin jäämään eläkeellle kaksi alaikäistä lasta sekä asuntolainaa, joten mm. em. kuluihin meni eläke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon ettet koskaan ehdi eläkkeelle asti, silloinkin saattaa joku ääliö ajatella ettet tarvitse juuri mitään.
Se on eri asia. Me ansaitsemme eläkkeemme...ette te. Teidän pitäisi tehdä töitä ja tulla meidän tilalle.
Kuules plösilö, me töitä tekevät maksetaan teidän eläkkeet. Teidän palkan suuruus työhistorian aikana on määritellyt vain eläkkeen määrän ja se kauan olette olleet töissä ja mistä lähtien eläkettä on kertynyt.
Tämä on ollut teidän osa. Sen ajan eläkeläiset nauttivat teidän maksamista eläkemaksuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ole päättänyt sitä paljonko mulle maksetaan eläkettä, en ole voinut vaikuttaa sen suuruuteen tai pienuuteen mitenkään, sen on tehnyt ihan joku muu instanssi.
Kummasti silti eläkeläisillä on tapana levittää suurta valettaan miten ovat kyllä eläkkeensä maksaneet.
Vierailija kirjoitti:
Se, mihin muut käyttävät rahansa ei kuulu ap:lle!
Eläkkeet ovat ansaittua tuloa tehdystä työstä.
Te vihervassarit olette inhottavia, niin kansalaisina kuin etenkin poliitikkoina!
Minä olen yksi kyseessä olevista haukutuista eläkeläisistä ja olen myös vassari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkerahastolla voisi maksaa valtion velat pois.
Eläkerahaston keskimääräinen tuotto viimeisten 20 vuoden ajalta on ollut 5,2 % per vuosi.
Sinulle annetaan Niuanniemessä näköjään liikaa nettiaikaa ilman valvontaa. Hoitajapula?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ota selvää asioista. Te ette ole lähellekään maksaneet koko eläkettänne itse.
Ja sehän se sua suuresti kismittää. Mitä sanot omaeläkkeistä, ovatko nekin sinun maksamiasi?
Olen tämä Ap aloitan näitä ketjuja joka päivä, koska tahdon saada aikaan riitoja siten koen hallitsevani teitä kaikkia. Oikesti olen itse luuseri enkä halua mrnmä töihin. Edellisestäkin paikasta minut heitettiin ulos saatuani työyhteisössä aikaan draamaa ja kaaosta.
Haistakaa home te homenokat ja työlliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules plösilö, me töitä tekevät maksetaan teidän eläkkeet. Teidän palkan suuruus työhistorian aikana on määritellyt vain eläkkeen määrän ja se kauan olette olleet töissä ja mistä lähtien eläkettä on kertynyt.
Tämä on ollut teidän osa. Sen ajan eläkeläiset nauttivat teidän maksamista eläkemaksuista.
Tuliko hiekkalapio ja ämpäri mukaan myös?
Vierailija kirjoitti:
Miten pihalla voi olla siitä, mitä eläminen Suomessa maksaa? Et ole ilmeisesti edes tietoinen millaista vuokraa kysystään pelkästään yksiöistä ja mitä maksaa ruoka?
Noin voi ajatella vain sellainen, joka asuu sukulaistensa kustantamassa asunnossa ja elää puolisonsa tekemillä ruuilla. Opettele matematiikkaa niin ymmärrät, miten esimerkiksi Suomen progressiivinen verotus varmistaa sen, ettei monilla ole jatkossa eläkkeellä edes kattoa pään päällä.
Tai joka asuu venäjällä ja trollaa minkä kerkiää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että eläkeläisiltä loppuu normaalit elämisenkulut kun jäävät eläkkeelle? Vuokra tai vastike , muut pakolliset sähkö ym, kännykkä/ netti, lääkkeet, vaatetus, matkustus jne... itämään tuli verolappu ensi vuodelle. Pidätys on 23, 5% ja olisi 25 jos kuuluisin kirkkoon. Verotus laski hieman tästä vuodesta - onneksi.
Miten ne työttömät pärjää työmarkkinatuella mutta eläkeläiset ei pärjäisi sinun mielestä?
On omaa tyhmyyttä jos ei liity vähintään työttömyyskassaan. Eläkeläiset saavat eläkettä sen mukaan mitä ovat palkkatuloistaan eläkettään kartuttaneet. Kyse on siis maksetusta edusta. Loisijoille ei kerry eläkettä. Eli ihan oikein systeemi toimii.
Kela-taksin vuosiomavastuu on 300 €. Se tarkoittaa sitä, että seitsemännestä käyttökerrasta lähtien taksin käyttäminen on maksutonta vuoden loppuun asti.
Minkäänlaista autoa ei saa pidettyä käyttökunnossa noin pienellä rahasummalla ja päälle tulee vielä erikseen polttoainekulut.