Miksi idioottii kävelette hiihtoladuilla?
Hiihtoladut on hiihtämistä varten mutta silti jotkut kävelee hiihtoladuilla ja pilaa ne. Tämmönen on todellinen junttiuden merkki ihmisessä. Kävelijät ei kuulu hiihtoladuille
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette te juntit hiihtäjät niitä ladunvarsia omista. Jos joku kävelee ladunvarressa niin se ei todellakaan ole ladulla kävelyä ja kannattaa varautua siihen että kun huidotte rauhallisia ihmisiä sauvoillanne saatatte löytää ne poikittain sieltä mihin aurinko ei paista. Paitsi että te uhittelette vain puolustuskyvyttömiä lapsia ja hentoisia naisia.
Latua on kaikki se alue jonka latukone on tehnyt. Huomioi että jos kävelet ladulla ja hiihtäjä laskee päällesi tai muuten aiheutat onnettomuuden vaikka rikkomalla luistelu tai perinteisen ladun olet sinä kävelijänä aina korvausvelvollinen.
Älä jaksa jauhaa paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuo luistelubaanat saisi kolata umpeen ja jättää pelkkä perinteisen suksiura sekä siihen kävelypolku viereen. Kaikki voittais, luistimet on luistelua varten.
Samaa mieltä, ainakin täällä mahtus sit hyvin samoille ulkoilureiteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette te juntit hiihtäjät niitä ladunvarsia omista. Jos joku kävelee ladunvarressa niin se ei todellakaan ole ladulla kävelyä ja kannattaa varautua siihen että kun huidotte rauhallisia ihmisiä sauvoillanne saatatte löytää ne poikittain sieltä mihin aurinko ei paista. Paitsi että te uhittelette vain puolustuskyvyttömiä lapsia ja hentoisia naisia.
Latua on kaikki se alue jonka latukone on tehnyt. Huomioi että jos kävelet ladulla ja hiihtäjä laskee päällesi tai muuten aiheutat onnettomuuden vaikka rikkomalla luistelu tai perinteisen ladun olet sinä kävelijänä aina korvausvelvollinen.
Jos minä kävelen ladun varressa ja sinä spandex spede lasket minun päälleni väittäen että olin ladulla niin tunnet sen nahoissasi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi en kävelisi? Sitä paitsi koirani käyvät siellä paskalla koska ei niitä kaduilekaan saa paskattaa.
Latua on kaikki se alue jonka latukone on tehnyt. Huomioi että jos kävelet ladulla ja hiihtäjä laskee päällesi tai muuten aiheutat onnettomuuden vaikka rikkomalla luistelu tai perinteisen ladun olet sinä kävelijänä aina korvausvelvollinen. Koiran vieminen ladulle on aina kielletty.
Latu on sekä perinteisen ura että luistelubaana. Osa laduista on kapeammilla reiteillä, ja silloin luistelubaanaa ei välttämättä ole. Jos on äärimmäinen pakko kävellä ladun kautta, niin kävelkää edes ihan reunassa, kiitos. Jalanjäljet pilaavat luistelubaanan, ja lisäksi on aina tapaturmariski kun liikutaan väärissä paikoissa.
Mistä tiedän, onko luistelubaana vai ei? Jos metsäisen alueen poikki kulkeville kävelyteille lumien tultua vedetään toiseen reunaan kahden suksen mentävä ura ja lopuille leveysmetreille ei ole tehty mitään paitsi lumi tallaantunut, kun osa on kulkenut kävellen ja osa suksilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä kävelen ladun varressa ja sinä spandex spede lasket minun päälleni väittäen että olin ladulla niin tunnet sen nahoissasi.
Jos jäät hiihtäjän alle ladulla niin olet korvausvelvollinen onnettomuuden sattuessa. Laki on yksiselitteinen siinä kohtaa. Kävelijällä on vastuu.
Itsehän hiitäjänä olet ollut mukana vaatimassa että kaikki luontoreitti ladutetaan pelkästään hiihtäjien käyttöön vaikka ihannkaikki joutuvat maksamaan sen ylläpidon pelkästään hiihtäjille. Täällä meilläpäin ainakin ihannkaikki luontopolut on ladutettu ettei sinne saisi mennä käveleen ja siihen lisäksi vielä ihan joka järven rantoja kiertää ladut niin sinnekään ei saa mennä. Kävelijöille kuuluu samalla tavalla raitis saasteeton ilma että aivan turha vaatia kävelemään pakokaasun sekaan teiden varrelle
Ensin vallataan koko leveydeltä kävelytiet ja sitten valitetaan että joku käy siellä kävelemässä. Aika itänaapurimaista menoa.
Vierailija kirjoitti:
(Puhun tässä vain luisteluhiihtoon tarkoitetusta alueesta, en tietenkään kävele perinteisen hiihtoladun päällä)
Koska latua pitkin pystyy lyhentämään matkaa keskustaan huomattavasti, sellainen 30min enemmän kestää kävellen kiertää muualta, kuin latua pitkin.
Latu myös menee parissa kohtaa suositun kävelyreitin kanssa samaa reittiä, mutta niissä kohdissa hiihtäjät ovat täälläpäin tottuneet siihen, että kävelijät tulee ladun reunaa vähän matkaa ja jatkavat sitten kävelyreitille kun reitit eroavat.
Itse seuraan kyllä kohteliaasti ympäristöä enkä pidä kuulokkeita ja pysyn aivan ladun reunassa, joten en ole vaarallinen ohitettava hiihtäjille. En ole koskaan kokenut tai nähnyt tällä alueella laturaivoa enkä ole koskaan kuullut, että kukaan tuttukaan olisi sitä kokenut tai nähnyt.
Latua on latukoneen tekemä alue. Osa siitä on usein perinteisen latua ja osa luisteluhiihtolatua. Onnettomuuden sattuessa jalkamies on aina korvausvelvollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vien hiekkaa repullisen aina kun kävelen latuja pitkin. Mukavampi siellä on kävellä kun vähän hiekottaa.
Voit aiheuttaa toisen kuoleman hiekoillasi. On sitte kivaa kun on omalla tunnolla tuollainen asua.
Hiihtäjien elämä liikuttaa ihan yhtä paljon kuin hiihtäjiä liikuttaa se että estävät kävelijöiltä kävelyn luonnossa vaatimalla ihan joka paikkaan latuja kaikkien maksamana. Jos pelkästään hiihtäjät maksaisivat sen kunnossapidon niin sitten hiihtäjillä olisi peruste estää kävely mutta kun kävelijätkin pistetään maksamaan niin kyllä hekin saa niitä reittejä käyttää
Vierailija kirjoitti:
Latu on sekä perinteisen ura että luistelubaana. Osa laduista on kapeammilla reiteillä, ja silloin luistelubaanaa ei välttämättä ole. Jos on äärimmäinen pakko kävellä ladun kautta, niin kävelkää edes ihan reunassa, kiitos. Jalanjäljet pilaavat luistelubaanan, ja lisäksi on aina tapaturmariski kun liikutaan väärissä paikoissa.
Mistä tiedän, onko luistelubaana vai ei? Jos metsäisen alueen poikki kulkeville kävelyteille lumien tultua vedetään toiseen reunaan kahden suksen mentävä ura ja lopuille leveysmetreille ei ole tehty mitään paitsi lumi tallaantunut, kun osa on kulkenut kävellen ja osa suksilla?
Jos alue on ajettu latukoneella tasaiseksi, se on luistelubaana. Jos et ole täysin varma, kävele varmuuden vuoksi ihan reunassa.
Vierailija kirjoitti:
Ensin vallataan koko leveydeltä kävelytiet ja sitten valitetaan että joku käy siellä kävelemässä. Aika itänaapurimaista menoa.
Valita kunnantoimistoon. Siellä voit keskustella latumestarin ja liikuntatoimen johtajan kanssa latujen linjauksista. Hiihtäjät hiihtävät siellä minne on tehty latu.
Vierailija kirjoitti:
1. En ymmärrä että se on hiihtolatu
2. Siksi kun mä haluan. Minäminäminä.
3. En osaa ajatella muita ihmisiä tai tekojeni seurauksia. Tai en piittaa niistä.
Minä haluan hiihtää, Minä haluan että kävelijät poistuu, Minä haluan että minun harrastus menee kaikkien edelle, Minä haluan että muiden on maksettava se että minä pääsen hiihtämään. Ja hiihtäjä vielä kehtaa syyttää muita itsekkääksi Minä minä minä ihmiseksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedän, onko luistelubaana vai ei? Jos metsäisen alueen poikki kulkeville kävelyteille lumien tultua vedetään toiseen reunaan kahden suksen mentävä ura ja lopuille leveysmetreille ei ole tehty mitään paitsi lumi tallaantunut, kun osa on kulkenut kävellen ja osa suksilla?Jos alue on ajettu latukoneella tasaiseksi, se on luistelubaana. Jos et ole täysin varma, kävele varmuuden vuoksi ihan reunassa.
Älä kävele edes ladun reunassa. Voit joutua onnettomuuteen hiihtäjien väistäessä toisiaan. Jos sattuu onnettomuus olet sinä ensimmäisenä syytettynä ja silloin joudut korvausvastuuseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Puhun tässä vain luisteluhiihtoon tarkoitetusta alueesta, en tietenkään kävele perinteisen hiihtoladun päällä)
Koska latua pitkin pystyy lyhentämään matkaa keskustaan huomattavasti, sellainen 30min enemmän kestää kävellen kiertää muualta, kuin latua pitkin.
Latu myös menee parissa kohtaa suositun kävelyreitin kanssa samaa reittiä, mutta niissä kohdissa hiihtäjät ovat täälläpäin tottuneet siihen, että kävelijät tulee ladun reunaa vähän matkaa ja jatkavat sitten kävelyreitille kun reitit eroavat.
Itse seuraan kyllä kohteliaasti ympäristöä enkä pidä kuulokkeita ja pysyn aivan ladun reunassa, joten en ole vaarallinen ohitettava hiihtäjille. En ole koskaan kokenut tai nähnyt tällä alueella laturaivoa enkä ole koskaan kuullut, että kukaan tuttukaan olisi sitä kokenut tai nähnyt.
Latua on latukoneen tekemä alue. Osa siitä o
Esim. Helsingissä lähes kaikki kuvailemasi "ladut" ovat yhteiskäyttöisiä ulkoiluteitä, ei mitään hiihtäjille pyhitettyjä latuja.
Koirilla ei ole mitään asiaa kävellä hiihtoladuilla myöskään. Jos näen yhdenkin niin ammun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jäät hiihtäjän alle ladulla niin olet korvausvelvollinen onnettomuuden sattuessa. Laki on yksiselitteinen siinä kohtaa. Kävelijällä on vastuu.
Jospa lakkaisit keksimästä noita omia lakejasi. Mikään laki ei muuta ladun vieressä kulkevaa aluetta laduksi missä saat laskea ihmisten päälle pelkkää kusipäisyyttäsi.
Joka vuotinen hiihtäjien itku ja vittuilu aiheuttaa vaan sen että ne loputkin ladut pilataa tarkoituksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedän, onko luistelubaana vai ei? Jos metsäisen alueen poikki kulkeville kävelyteille lumien tultua vedetään toiseen reunaan kahden suksen mentävä ura ja lopuille leveysmetreille ei ole tehty mitään paitsi lumi tallaantunut, kun osa on kulkenut kävellen ja osa suksilla?Jos alue on ajettu latukoneella tasaiseksi, se on luistelubaana. Jos et ole täysin varma, kävele varmuuden vuoksi ihan reunassa.
Eli kun esim. minun lähimetsässäni on urat toisessa reunassa, mutta loppua väylää ei ole ajettu tasaiseksi (sen ovat tampanneet kulkijat), on yhdenkään hiihtäjän aiheetonta huitoa kävelijöitä sauvoillaan tai huutoraivota siellä. Kiitos tiedosta.
1. En ymmärrä että se on hiihtolatu
2. Siksi kun mä haluan. Minäminäminä.
3. En osaa ajatella muita ihmisiä tai tekojeni seurauksia. Tai en piittaa niistä.