***MAALISmasut viikonloppuun***
Kommentit (44)
Miehen kanssa ollaan nautittu kahdestaan olosta ihan kunnolla, tuolla se vieläkin vetää sikeitä, mä en enää osannut nukkua, joten piti tulla riippuvuutta hoitamaan :). Ei meidän ilta mennyt ihan suunnitelmien mukaan, lähdettiin illalla leffaan ja kadunvarret täynnä autoja, ei paikan paikkaa missään ja leffateatteriin älyttömät jonot, no mietittin vähän aikaa ja tultiin siihen tulokseen, että eipä mennäkkään leffaan kun ei varmasti kunnonpaikkoja saatas eikä varmaan oltas kerettykään kun auto olis pitänyt jättää jonnekkin huitsin nevadaan..
Ajeltiin sitten mäkkärille ja tultiin kotiin herkuttelemaan, pelailtiin scrablea, juteltiin, katseltiin telkkaria (aikaisemmin käytiin saunassa), ja mies vähän pelas x-boxilla kun mä torkuin, mentiin nukkumaan vasta kolmelta. Kivaa oli vaikka ei mitään järkevää tehtykään!
Minnis kävin äitipolilla nuorehkolla erikoistuvalla nais lääkärillä, olen käynyt tällä ennenkin, silloin ultras nopsaan niin etten minä nähnyt kuvaruutua ollenkaan, joten jos on kohdallesi sama lääkäri sattunut, niin tiedät varmasti kenestä kyse. Ihan kiva lääkäri, ei vain paljoa selittele asiota. Silloin kyllä meinasin revetä kun tää totes että supistusten puolesta voi olla töissä kun ne ei paikkoja auo, tulikohan täti ajatelleeksi että entäs kun rasituksessa koskee ihan peesti ja teen fyysisesti todella raskasta työtä :). Olen käynyt äippolilla kahdella muullakin lääkärillä, vanhempi nais lääkäri (tosi ihana), ja vanhalla mies lääkrillä, joka aikoinaan puhkaisi äidiltäni kalvot ja minä synnyin :), todella ammattitaitoinen lääkäri, mutta ei turhia juttele. Kätilöt kun ultraa, niin silloin on ollut todella ihana kokemus.
Duppis toivottavasti nesteen kertyminen helpottaisi itsestään, niin kuin se monesti tekeekin. Aikuisilla poistetaan nestettä niin, että laitetaan pieni dreeni tuonne päähän ja ulkopuolelle pullo jolla painetta saadan säädeltyä kunnes tilanne rauhoittuu, en tiedä voiko näin tehdä vauvoille, mutta tuo ei olisi ainakaan kovin raju tomenpide. Yritähän nyt saada itsesi kuntoon niin pääse taas pikkumiehen luo!
möhkis ja tiitiäinen 29+2
Nyt on vauvan vaatteet kaapissa. Niitä on ihan älyttömästi, vaikka otin kaikki v.punaiset ja muut hempeet pois. Oikeesti noita tytön vaatteita on tajuttoman paljon, tais äidin mukana seota viimeeks kaikki kaverit ja sukulaiset.
Pitää lähteä hakemaan tyttöä kaverinsa luota. Hassua että 3-vuotiaat on noin löytäneet toisensa, ovat kuin paita ja peppu. Ja näin on ollut jo parivuotiaasta lähtien. No kiva kun on leikkikaveri, kun äiti on näin raihnainen.
Herkkis olen minäkin. Itken millon mistäkin syystä ja loukkaannun tosi herkästi.
Esikoista odottavat: kyllä sitä kummasti osaa sitä omaansa hoitaa ja kantaa, turha huoli pois. Mullakaan ei ollut minkäänlaista kokemusta vauvoista ennen esikoista. Äidinvaisto kasvaa siina samalla hoitaessa. Ja niinhän se on että esikko on se harjoituskappale (ainakin mulla oli näin). Hauskaa oli katsoa kun mies ekoja kertoja vaihtaa vaippoja ym. niillä on ihan oma tapansa tehdä nämä jutut.
Duppix: kiva kuulla positiivisia uutisia, toivottavasti nesteenkertymisestä ei tule vakavaa ongelmaa. Voimia koko perheelle.
Jee, huomenna on nla.
Nyt taas hommiin.
-m- ja Hippu rv 31+4
Tappi: mäkin treenasin ekassa raskaudessa torstaina, kun poika syntyi lauantaina. Toinen raskaus olikin sitten shokki, kun oli kaikenlaista vaivaa. Otti luonnon päälle, kun ei kroppa ei antanutkaan myöten tehdä töitä tai oikeestaan muutakaan. Onneks oli ihana nla terkka, joka osas auttaa ja tsempata. Nyt tää kolmaskin on ollut puolivälistä alkaen aika masentavaa. mutta lopussa kiitos seisoo. Jaksuja.
-m-
Pojat sain just päikkäreille ja nyt sitten tässä kahvia hörpin ja nautin kun talo on ihan hiljainen :)
Kolmen pintaan pitää herrat herätellä, että keretään ystävän tyttären 1-vuotis synttäreille. Onneksi mies lähti töihin miun vanhempien autolla ja meille jäi tuo oma tuohon pihaan, ei tarvii kävellen mennä. Ok, on miusta tainnut laiskakin tulla, mutta kun tuo esikoinen ei sitten saata jaksaa kävellä takaisin ja on aika painava lasti työntää tuossa mei kotimatkalla sattuvassa TOSI ISOSSA ylämäessä seisomalaudalla seisovaa ja toinen siellä kyydissä nakottavaa...
Massuun kuuluu hyvää. Meno on joskus melkoista ja varsinkin silloin mahan asukki tykkää herätä, kun talo hiljenee. Nytkin tuolla vähän muksii.
Ja aina kun jotain suuhun laittaa, alkaa potkuja tulla :) Taitaa olla äitinsä lailla perso ruoalle ;)
Eilen illalla alko ihan mietityttää, että kumpikohan tää mahan asukki oikein on... poika vaiko tyttö :) Jotenkin tuntuu oudolta ajatukselta kahden pojan jälkeen tuo tyttö... vaikkakin olisi kyllä ihanaa pikkuinen tyttökin saada! Mutta kun itsellä ei juurikaan mitään fiiliksiä ole, ehkä kai enemmin kuitenkin poika olo, kuin tyttö...
Mutta eipä tässä kauan enää mene, kun sekin selviää :) Itseasiassa, laskettuun aikaan tasan 2kk tänään!!!
Tosiaan, ihmisten suusta tulee vaikka millaisia sammakoita... itse lähinnä sain osakseni esikoista odottaessa huomautteluja yhdeltä tutulta joka oli kai sitä mieltä, että en osaa itsestäni huolta kantaa odotusaikana... mm. vaatteita kommentoitiin... haalareita ei olisi saanut pitää, tulee niitä raskausarpia... HEH :) Ja sitten et olis pitäny syyä mansikoita ja selleriä kamalasti ettei tuu raskausmyrkytystä ja turvotusta... just... ja kun mitään vaaraa ei mistään raskausmyrkytyksestä ollut, verenpaineetkin alhaiset silloin... Että kaikkea sitä saa kuulla odotus aikanakin :)
Äitini ekat sanat muistan varmaan parheiten, kun näki ensimmäisen lapsenlapsensa... Tulivat sairaalaan katsomaan vajaa 4 tunnin ikäistä esikoistamme ja totesi kun vaippaa vaihdoin hoitopöydällä, että elä nyt vaan tiputa sitä! Joo... tuntui tosi luottavaiselta tytärtään kohtaan....
Mutta... ei noista kannata liiemmin välittää, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos!!!
Jaahas... ei meinaa esikoinen nukahtaa... siispä vähän ojentamaan sitä.
t. K@tju
Koira+hernekeitto (en muista nimimerkkiä): kyllä muakin nauratti useampaan otteeseen. Meidän hurtta ei ole varastanut kuin kerran pöydältä. Saaliikseen sai puolitoista kerrosta suklaakonvehteja. Laitetaan se pentuiän piikkiin. Tosin, herkkämahaisena koirana, maha on sekaisin vähintään kerran kuussa. Joskus on ollut vaan semmonen tilanne, etten ole voinut koiraa heti ulos viedä. Lapsen ja itseni pukemisessa menee aikaa varsinkin näin " talvella" , eikä 1,5-vuotiasta poikaa voi jättää yksin kotiin koiran lenkityksen ajaksi. Niinpä olen muutaman kerran joutunut laittamaan koiran kylppäriin odottemaan ulos pääsyä. Ja just kun ollaan ovella lähdössä, minä ja poika täysissä ulkovarusteissa, kuuluu kylppäristä pörähdys. No, sieltä ne ripulit on helpoin putsata pois, kun saa lattian suihkutettua vedellä. Mutta alkuraskauden pahoinvoinnissa tuo haju oli tappava... Jälkikäteen naurattaa jo.
Toinen juttu, jolle jälkikäteen voin jo nauraa. Olin ostanut hienot silkkikengät hääliikkeestä häihimme vuonna 2003. Olin jättänyt ne laatikkoonsa, laatikko paperipussissa ja pussi keittiön tuolilla. Oltiin tunti poissa ja kotiin palattuani aloin kiroilemaan kuin merikapteeni. Koira oli syönyt kengät reikiä täyteen. Koira oli tuolloin 6 kk ikäinen. Koira oli ilmeisesti luullut pakettia puuhalaatikoksi, jollaisia usein jätin koiralle poissa olomme ajaksi. Eipä oo koira sen jälkeen mitään tuhonnutkaan. Oli siinä työ hillitä itsensä, oma vikanihan se oli. Koiraa en rankaissut mitenkään. Olin vain onnellinen, että ostin kengät tarjouksesta 20¿:lla. Olin nääs vähällä ostaa lähes 100¿:n hääkengät...
Enpä ollut minäkään vauvoja juuri nykinyt ennen esikoisen syntymää. Vaippaakaan en ollut ikinä vaihtanut jne. Enkä varsinkaan mennyt nostamaan kenenkään vauvaa sängystä ylös! Sehän olis särkyny! Mutta hyvin opittiin. Parin päivän kuluttua kaikki sujui kuin vanhalta tekijältä, tai ainakin melkein. Joku joskus kysyi, että mitenkä osaan sit hoitaa omaa vauvaa, jos en saa harjoitusta. Sanoin, että kyllä mies hoitaa, jos en minä opi lapselle vaatteita tai vaippaa vaihtamaan.
Vauvalla on tosi usein hikka. Yöllä valvoin hikan takia kolmeen otteeseen ja ylös noustessa alko uusi hikka.
Sunnuntain jatkoja kaikille. Tää lähtee kahville.
rimma 30+4
Möhkis:
Juu, siis voidaan laittaa tuo dreeni pienillekin, mutta jos se ei sillä pysyvästi rauhoitu niin sitten on ainoa vaihtoehto shuntti. No, mutta tää nyt on tällasta " jos, niin sit" juttua, että varmaan parempi vaan kuitenkin odottaa :)
Soitin taas osastolle, ja poika jaksaa kuulemma tosi hyvin. Tänään oli lopetettu ne antibiootit siihen silmätulehdukseen, kun on mennyt ohi se. Paino oli taas pudonnut 20g, mutta kuulemma johtuu siitä kun suonensisäinen nesteytys lopetettiin, eli poika on ihan maidolla nyt. Hengityskin on sujunut entistäkin paremmin. Eli hyviä uutisia siis. Vähän mua kyllä harmitti kun kuulin, että hoitaja oli suunnitellut, että olisin saanut pojan tänään syliin jos olisin ollut sinne menokunnossa. Myöhemmin sitten.
Tulipas taas omanapaista juttua... Ehkä annatte anteeksi?
-Duppis ja poika 15pv
Täällä " lepäilty" nyt keskiviikosta lähtien. Toisinaan olen ollut kiltimmin sohvan pohjalla ja toisinaan olen sortunut kotihommiin. Esikoinen totesi jo tänään, että " kunpa se vauva jo syntyisi niin äitikin voisi taas etsiä lelulaatikosta leluja!" Pojilla iso rottinkilaatikko jossa suuri osa leluista on kasassa, nyt en ole etsinyt leluja, koska kaksin kerroin taittuneena alkaa heti supistaa, vaan olen kehoittanut hakemaan isiä apuun, sanonut, että on NIIN iso maha. Alkaa näköjään poikiakin tympimään äidin sohvalla makoilu :)
Huomenna alkaa taas arki, ja mies menee töihin. Anoppi on luvannut pitkin hampain tulla avuksi aamupäivän ajaksi. Katsotaanpa miten arki sujuu..plääh. Tunnen itseni niin tyhmäksi siinä sohvan pohjalla...kun kipeä en ole mistään. Sen ymmärtäisi jos olisi 39 asteen kuume, että tarvitsee apua, mutta kun on ihan terve, niin nolottaa ottaa toinen tänne " piiaksi" . Vaan pakko kai se on " varmuuden vuoksi" näin toimia.
DUPPIS; Kiva kuulla että vauva voi hyvin. Toivottavasti nesteen kertyminen loppuu itsestään. Paranemisia sinulle itsellesikin.
Caius ja ilona/ilmari 31+6
Duppis eiköhän se nesteenkertyminen rauhoitu itsestään, mutta hyvä että siihenkin löytyy helpotus keinoja. Kuhan pääset poikaa katsomaan niin saat hänet syliin, hienoa!
Jotain muutakin asiaa piti kommentoida, mutta en kyllä nyt muista mitä...
Te joilla pieniä lapsia, miten hoidatte neuvola käynnit? Mulla olis 18. päivä neuvola ja en taida saada pojalle hoitajaa ja jos otan neuvolaan mukaa niin en kyllä tiedä miten annan pissinäytteen ja miten sydänäänten kuuntelu onnistuu, kun tuo poika on aika vilkas kaveri...
ihana kuulla DUPPIKSELTA taas hyviä uutisia - ja varmasti saan vauvan syliisi heti kun sinne pääset :) ihanaa.
KOIRALLISET hoi;
Varastelun estovinkki number1; pöydän reunalle asetellut lihapullat - raa' at, vahvalla chilitäytteellä :) varastaa kerran, ehkä toisenkin..muttei kolmatta. Nimimerkillä; typeräkin piski oppii.
Sitten..testasin miten käytävä-matosta lähtee koiran karvat " sillä siisti-vinkillä" ja se toimii!! Eli sumutinpullolla vähän laimennettua huuhteluainevettä matolle ja kumilastalla voi vedellä karvat pois..TOIMII!! Oon niiiin onnellinen kun saan vihdoin olkkarin maton puhtaaks :) Huuhtis vie sähkösyyden ja karvat irtoo tosi helpolla - imurilla ne ei tosiaan lähde (tai sit mulla on tosi huono imuri).
Aina tuntuu löytyvän joku joka osaa hoitaa pienokaista paremmin - oli pienokainen sitten ihmislapsi tai eläinlapsi. Mua vähän hirvittää kun toi mutsi - mummo :) asuu niin kovin lähellä..se on varmaan aina täällä. No, ehkä sen kestää. Eiköhän jokainen kuitenkin sen vauvanhoidonkin opi..
( . ) Käytiin kävelyllä pellolla tuon pikkupiskin kanssa..ai että oli ihana tallustella hissukseen pehmeellä alustalla. Vielä vaan tuntuu nivuset olevan jotenkin kipuisat..ihan kun olis treenannu jotain reiden " lähentäjiä" (onks sellasia edes) vähän turhan paljon, ihan tosta yläosastaan pirullisen kipeet.
Miehelle kitisin kun tuli eilen niin paha mieli siitä tutun ilveilystä..onneks on näin ihana mies joka lohdutta. Ihmetteli mistä oon sellasta päähäni saanukaan kun kuitenkin kaikkea oon pystyny tekemään - joskin vähän hitaasti mutta kuitenkin, huonomminkin olis voinu mennä.
Puksulla on meno-päivä..kauhee myllerrys koko ajan :) masu menee puolelta toiselle ja väliin sataa napakoita potkuja..oliskohan se nyt sitten taas pää alespäin kun on parempi olo ja napakat potkut tuntuu yläosassa masua..alaosassa on hiljasempaa. Kai neuvolatäti mulle sen kertoo kun tiistaina meen nlaan..huomenna hamppilääkäriin *irvistys*
Nyt ajattelin lähteä ton ajurin kanssa ulos käpyttämään hissukseen " paskan-mittasen-lenkin" :) Koira on niin levoton että pakkohan se on viedä.
Tappi agen
Hyvä minä, tulin just 40 minuutin kävelylenkiltä( lue lyllerrykseltä). Nyt kyllä taas vähän mahasta juilii, mut eiköhän se kuitenkin ole vaan parempi yrittää liikkua edes vähän. Ja sainpahan ainakin hyvän mielen ja raitista ilmaa.
Jaiks, huomenna taas pitäisi vääntäytyä töihin, ei kyllä todellakaan innosta ajatus, näin kahden viikon talviloman jälkeen. Katotaan kuinka sitä sit taas jaksaa ja ehtii tänne palstailemaan työpäivän jälkeen, mut yritän kuitenkin pysyä mukana.
Huomenna mennään myös kavereille kylään, ja katsastetaan niille tarpeettomaksi jääneet vaunut, ett oisiko ne meille mieluisat, ja sitterinkin lupasivat antaa vielä kaupan päälle, kivaa.
Duppis: Voi sua kun ei se flussa ollenkaan hellitä, täytyy olla ihan kamalaa kun ei pääse sinne pienen luo. Onneksi pikku-ukko kuitenkin voi hyvin, ni ei tarvii sitä enää kaiken päälle murehtia.
Jouhiiii !!! Täällä myös mietityttää kuinka siellä jaksellaan?!
Petriina rv 30+6
mulla ja pojalla on tällä viikolla yhteinen neuvola-aika, pojalla 4v. neuvola ja mulla normaalikäynti. ensimmäistä kertaa mennään yhtä aikaa, saas nähdä miten onnistuu, jotenkin joka tapauksessa :)
jännä nähdä miten poika sujhtautuu sydänääniin...ja muutenkin
Oltiin taas pikkasen ulkoilemassa, seurauksena poltteleva alamasu ja vihlova selkä. Miten ihmeessä se lääkäri oli sitä mieltä että liikkua pitää. On taas tuskainen ilta tiedossa.
Duppix: omanapaista selvitystä tänne vaan, iloisinahan me seurataan miten teidän poitsu kasvaa ja kehittyy. Ja tosiaan ens kerralla saat varmaankin sitten pojan jo syliin, ihanaa.
Vaatteita laittaessa taas kerran ihmettelin, miten ihmislapsi voi olla niin pieni syntyessään. Ne vaatteethan on niin pikkuruisia. Eihän niitä voi edes kunnolla viikata :) Tuli ihan kärsimätön olo, haluu maaliskuun pian koittavan!!!!
Nyt ruuan laittoon: poroa, rosmariiniperunoita ja parmesan-fenkolia, nami, nami.
-m-
ainoa ongelma vaan on, että ei millään muista kenelle piti mitäkin kommentoida... Minä myös totean saman kuin jo moni muu, että on todella ihana lukea Duppiksen vauvan uutisia ja pikaista paranemista, että pääset pikaisesti pojan luo! Jouhin kuulumisia myös kuumeisesti odottelen...
Itsekin muistan reilu vuosi sitten kun esikoisen sain ja ajattelin, että hui hurjaa, kuinka sitä ikinä oppii tuollaista hoitamaan, kun ei oikeastaan ikinä ollut vauvojen kanssa paljon touhunnut. Mutta kyllä se vaan niin on, että sen oman kyllä oppii hoitamaan ja ihan heti! Muistan, että jo synnärillä kaikki tuntui niin luonnolliselta ja helpolta. Että ei huolta, jos jotakuta jännittää :)
Minä olen koko viikonlopun laittanut paikkoja valmiiksi vauvalle. Siis raivannut kaappitilaa ja laittanut vaatteet paikoilleen. Tiesin, että esikoiselta on paljon vaatteita, mutta en muistanutkaan, että näin hirveästi!!! Ja ovat kun uusia varsinkin nuo pienemmät, kun eihän niitä edes ehtinyt montaa kertaa käyttää kun oli jos jonkinlaista vaatetta... Myönnän, olen vaatefriikki :) Katsotaan nyt kumpi tuo uusi tulokas on. Jotenkin luotan siihen rakenneultran tehneeseen lääkäriin (sanoi varmaksi tytöksi) paljon enemmän kuin neuvolalääkäriin, joka oli epäileväisempi... Eli tyttö jos tulee, ompi vaatteita siis valmiina jo vino pino! Jos taas tulee poika, joudun armotta vaateostoksille. En kehtaa pukea vaaleanpunaista ja röyhelöä pojalle ;)
Oma vointi on samanlainen valitusvirsi, kunten jo olette varmaankin tottuneet eli ei siitä sen enempää. Niinkun joku muukin totesi, on tämä melkoinen järkytys ensimmäisen huippu helpon raskauden jälkeen. Mutta niin ovat kaikki raskaudet erilaisia, se on vaan hyväksyttävä.
Varasin muuten yksityiselle ajan vielä ultraan, kun muuten en enää olisi päässyt ja tuntui siltä, että vielä haluaisi käydä vähän painoarviota yms. kyselemässä. Eli Tampereelle Koskiklinikalle olen kolmen viikon päästä menossa sellaiselle lääkärille kuin Pulkkinen. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä lääkäristä? Olisi mielenkiintoista kuulla etukäteen millainen on...
Taidan mennä vähän viihdyttämään tuota esikoista... Voikaahan hyvin.
napoltti rv 31+3
MASULI;
Ettet vaan ulkoile liian vauhdikkaasti? Tai kävele takakenossa..huomasin itsestäni, että helpommalla pääsee kun töpöttelee toooodella hiiitaaasti, ja niin että melkeesti pystyy katselemaan omia kengän kärkiään. Jos mä kävelen " liian ryhdikkäänä" , saan supistuksia hetkessä, johtunee masun tuomasta takakenosta, mutta kun tarkkailee mihin jalkansa laskee ja tiirailee niitä kengänkärkiä ni ei niin paljoa supistele. Ja tosiaan hitaasti pitää kulkea - meillä menee koiran kanssa tohon 2km:n matkaan 45minsaa huonona päivänä..puolee tuntii jos on hyvä päivä.
Ja jottei tää oo näin ykstoikkosta ni mistä sä revit sitä saamarin poroakin?? Miks ei mulla ole! Tahtoo poronkäristystä ja heti! Vaan täytyy tyytyä tonnikalapastaan..siitäkin tulee ihan jees kun keittää iison kattilallisen jotain hassua pastaa ja sotkee sekaan pari prkia tonnaria - sitten lisää reilusti (ainaki 2pssia) valmista bernais-kastiketta ja kuorruttaa juustolla...uuniin vajaaks tunniks ja namnam. Huomiseks jauhelihakeittoa..plääh.
Oooh..joku sairaala-juttu menee töllössä, tarttee mennä tiirailemaa - ne on aina niin jännii :)
Tappi
Siis vieraissa sängyissä(tosin oman miehen viressä ;)) olen nukkunut viikonlopun ja se TUNTUU selässä. Muutenkin ilmeisesti vauvan asento aiheuttaa jotenkin sen, että oikean kylkiluun ja oikean lapaluun välinen alue on tajuttoman kipeä, tällä alueella pyörii vauvan jalat ja peppu lähinnä. Tämän lisäksi närästys ja suonenveto vaivaa... :/
Viikonlopun hyvä puoli oli se, että sain valmista ruokaa koko viikonlopun ajan ja nyt on sittten hyvä palata tähän hirvenliha dieettiin... onneksi sitä on sekä jauhelihana, paloina, että savustettuna, joten ei ihan heti kyllästy.
Liikkumisesta... Tappertin kanssa olen samaa mieltä kävelyasennosta. Kun menen potkurin kanssa, voin mennä sen 4-5km reipastakin tahtia, eikä tule mitään kipuja, tänään taas kävelin saman matkan vaunuja työntäen (harjoittelua sukulaislapsen kanssa)ja selkää vihloo siten, että kipu heijastelee tuonne vasempaan. Sauvojen kanssa ei myöskään tule niin pahasti kipeäksi, kunhan muistaa hieman etukumaran asennon säilyttää.
anniliinulla on käynyt kuten minullakin ensimmäisessä synnytyksessä. Lämpimässä suihkussa seisoskelin, kunnes hoitajat tarkistivat tilanteen ja käskivät heti synnytyssaliin, sitten sanoivat, että eipä tässä kerkiä enään mitään kipulääkityksiä aloittaa, niinpä koko synnytyksen aikana minulle laitettiin kerran aquarakkulat(ennen sitä suihkua ja ne auttoivat selkäkipuun) sitten paikallispuudutus, kun silloin kaikille tehtiin automaattisesti välilihan leikkaus. Sen ompelun ajan sitten taas käytettiin ilokaasua. Että siihen jäi kipulääkitys edellisessä synnytyksessä. Muistakaa siis pyytää ajoissa niitä lääkityksiä (jos niitä tahdotte), kun niitä kaikkia ei voi käyttää ihan lopussa.
Ai niin ja TAPPERTille(ja muille myös) ... jos se mummo asuu lähellä ja on innokas kyläilijä vauvan synnyttyä niin käytä ihmeessä tilaisuus hyödyksi ja sano, että hänhän varmaankin haluaa olla hetken pienen kanssa ja itse pääset sitten vaikka lenkille koirien kanssa! Se on yllättävän piristävää itselle, kun pääset vaikka vartiksi ulos, silloin kun vauva on pieni, eikä se vielä pääse ulos ! Onhan nuo miehetkin, mutta käy vaikka miehen kanssa kaksin kävelyllä, kun mummo tulee pientä katsomaan. Muista käyttää jokainen vieras hyväksesi, itse kyllä takuulla ehdit vauvaa hoivailla ihan tarpeeksi. Minulla on lähin sukulainen/tuttava n. 80km:n päässä, joten yllätysvieraita ei tarvitse pelätä. Kyllähän ne käyvät kun lapsonen on kotiutunut, mutta tuskinpa ne jatkuvasti alkavat täällä laukkoa.
Neuvolaan pitäis soitella huomenna ja varata aika, vaikka neuvolan täti melkein toivotteli viimeksi, hauskaa loppuodotusta jos ei enään nähdä, kun luuli, että siirryn äitipolin " vahdittavaksi" . En aio enään mennä omin keinoin sinne, 10km taitaa olla kuitenkin hieman turhan raskas " neuvolalenkki" . Pitää varata ajat miehen työn mukaan eli ensimmäinen aamuaika tai viimeinen iltapäiväaika.
Että sellaista tällä kertaa...
t. punkeli...
Jouhin kuulumisia minäkin huhuilen!
Onko muilla jatkuvaa menkkamaista alavatsa ja selkä kipua? Kolmatta viikkoa juilii taukoamatta, makuullaan pahemmin kuin istualleen. En oikein äitipolilla saanut selvää, että onko tää normaalia ja mistä vois johtua...
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan... pinoutumisessa nimittäin.
Hurjasti täällä on jutusteltu kaikenlaista... en ihan kaikkea ennättänyt lukea mutta supisteluista oli jotain puhetta. Minulla supistaa aika napakasti, vatsa pingottuu todella kovaksi ja kävellessä on pakko pysähtyä tai ainakin hiljentää reilusti tahtia. Lyhytkestoisia ne onneksi vielä ovat eivätkä kipeitä. Ei siis sellaisia synnytyssupistuksia ensinkään.
Tänään säikähdin kun lorahti jotain housuun, väritöntä nestettä. Oisko se voinut olla lapsivettä?? Sen verran lirahti, että pikkupöksyt kastuivat ja päällyshousutkin vähän. Enempää ei ole tullut ja olokin on ihan ok.
Viikot vähentyy, vatsa kasvaa ja olo on paksu, todella paksu. Loppua kohti me maalikset jo mennään, ihanaa.
Zeldatar 31+1
No mammuliinihan se täällä sen rokkakoiran kans paini ;) Tais nuo eiliset ulkoiluravit tehä miullekiki vähä hallaa,Möhkis tais just jotain kysellä selän juilimisista jos en nyt väärin muista...Itellä menny tää päivä kans tosi ihmeellisesti.Välillä kolottaa koko selkää ja välil vaa juilii alaselkää,supisteli yhessä vaiheessa aika kovastikin,ja sit tuli tosi huono olo,kävin ihan oksennustakin kakomassa.Ja ihan selkee painontunne oli alapäässä,nää vaivat nyt onneks meni ohi kun sain nukkuu kolme tuntia tuossa illasta..Huomenna onneks nla ja ke lääkäri.Olin jo ihan paniikissa et nyt tuli lähtö,mut onneks ei!
Kiitti tappi tosta koirankarva vinkistä kokeilen heti huomenna!Eilen ei paljon kävelyasentoa kerinny miettiä ku kiidettiin tonne pihalle aina semmosta kyytiä..
Koitahan duppis jaksaa,ja parantua kunnolla niin pääset poikaa paijaamaan!Toivottavasti ei mitää vakavaa nesteen kertymistä tuu.Ja anna vaan tulla omaa napaa niiiiiin paljo ku hyvältä tuntuu täällä kyllä myötäeletään täysillä,säikytyin itekki tosiaa tänää kovin noita tuntemuksiani,ja aina kun saa omaa napaa ees vähän purkaa ni se helpottaa!!!Pikaisia paranemisia sinne!!
Huomenna viimestään sit kirjottelen nuo nla kuulumiset,ellen sitten ens yötä täällä yksin terrorisoi kun tuli nuo unet otettua ;))
mammuliini83+maha30+4
Miulla ollu 4v poika muutaman kerran mukana,eka neuvola oli yhteinen kans 4-vuotis neuvola ja sit just parikertaa kun ei oo saanu hoitsuu.Meil kyl menny ihan hyvin ku siell neuvolas on kuitenki mielenkiintosii leluja millä leikkii ja meillä poika aina haluaa tulla kans niitä sydänääniä kuuntelemaa =) Sit se aina sanoo et hassusti puksuttaa vauvan sydän ;)
Eli todella tuttua on tuo alakuloisuus, ja herkässä oleva itku. On se kauheaa, kun ihmiset eivät ymmärrä tai jotenkin tuomitsevat toiset ilman sen parempaa syytä. Voisin kertoa erään asian, mikä tapahtui ihan raskauden ekalla kolmanneksella, ja silloinhan olin myös todella kipeä, kun oksu lensi jatkuvasti. Noh menin katsomaan erästä vauvaa synnärille, ja mullahan ei juuri ole kokemusta ihan vast.syntyneiden hoitelusta niin tämä synnyttänyt äiti sanoi, että otappa vauva syliin sieltä sängystä, ja minä aloin änkyttämään ja sönköttämään, etten taida ottaa, kun ei ole kokemusta jne .. Ja tämä äitipä vastasi näin: EI PIDÄ HANKKIA LAPSIA JOS EI NIITÄ KYKENE HOITAMAAN, MITENKÖHÄN SELVIÄT OMASI HOIDOSTA. Tuo lausahdus satutti ja kotona itkinkin sitä pitkän aikaa, vieläkin tulee hetkiä, että mietin miten selviän vauvani hoidossa.
Duppis: Ihanaa, että poitsulla kaikki hyvin, ja toivotaan, että se nesteiden kertyminen loppuisi, ja ettei leikkausta tarvittaisi. Hyvin pikkuinen kasvaa .. Kovasti vain jaksamista sinne koko teidän perheelle, ja pienelle .. Ja toivotaan, että pian pääset sairaalaan, on varmasti hirveää olla poissa oman lapsensa luota.
(.) voi hyvin. Mutta masentaa ja aika on pitkää .. Jotenkin odotan sinne synnytykseen lähtöä :-)) Ei sen suurempia kipuja, mutta turvotusta on alkanut esiintymään etenkin aamuisin. Oma th-suositteli, että jäisin saikulle sinne 25.1 saakka, kun jään ä-lomalle, mutta aattelin kokeilla ensi viikolla muutaman päivän, jos jaksaa .. Oonko ihan kauhea, mutta, kun ei sen suurempaa vaivaa ole niin enkö ihan hyvin voi kokeilla muutaman päivän ajan ? Mutta onneksi meillä ainakin on sellaiset lääkärit ja th:t ketkä aivät vastusta sairikselle jäämistä.
Eilen olin menossa kaupoille, mutta eihän mikään ollut auki, kun oli loppiainen, joten R-kioskilla käytiin hieman shoppailemassa :-))
Ai niin ja jonkun koira parka oli syönyt hernekeittoa kattilallisen, voi koiraa ja voi omistaa ;-)) Kummallakohan on ollut tukalammat oltavat ?
Nyt moi ja hyvää söndagia kaikille t. emmi rv-29