Voiko asunnon ilmastoinnissa olla joku vika, jos keittiön viemärin putkista tulee pahaa lemua?
Koitin laittaa talouspaperiarkin keittiön ilmastoinnin päälle ja ei edes vedä! Putkenavaaja nyt laittanut kahtena peräkkäisenä päivänä viemäriin, lemu ei lähde. Onko tämä nyt sitten huoltomiehen homma vai mitä tehdä?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Kysyppä huollolta apua.
Niin kysynkin mutta joskus ne voi kestää.
Tiskialtaan putkissa saattaapi olla likaa joka haisee.
Puhdista vesilukko. Katso netistä ohje. Älä käytä myrkkylitkuja. Ei ole huoltomiehen hommia.
siellä jossain syvällä putkistossa vai olla jotain möhnää/tukos johon putkimiehen laitto ei auta, ottaisin yhteyttä huoltoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyppä huollolta apua.
Niin kysynkin mutta joskus ne voi kestää.
Varsinkin, jos ensin kyselee Vauvalla samaa pari viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Puhdista vesilukko. Katso netistä ohje. Älä käytä myrkkylitkuja. Ei ole huoltomiehen hommia.
Kerrostalossa nimenomaan huoltomiehen homma. Kotivakuutus ei korvaa, jos sössii.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin ekana siivoisin.
Joo mutta mistä se haju voi tulla jos edes yön yli vaikuttanut Mr muscle ei auta? Ja just stekkasi tuon poistoilmaventtiilin ja koitin pitää paperia päällä, ei pysy siinä.
Vierailija kirjoitti:
NO EI todellakaan ala itse availla mitään 60-luvun ruosteisia putkia!
Vierailija kirjoitti:
Tiskialtaan vesilukon putsaus on huollon hommia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa nimenomaan huoltomiehen homma. Kotivakuutus ei korvaa, jos sössii.
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta mistä se haju voi tulla jos edes yön yli vaikuttanut Mr muscle ei auta? Ja just stekkasi tuon poistoilmaventtiilin ja koitin pitää paperia päällä, ei pysy siinä.
Ei liity ilmanvaihtoon mitenkään. Herkee ny testaamasta sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusavuton. Soita nyt sinne huoltomiehelle vaan. Älä enää kysele tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskialtaan vesilukon putsaus on huollon hommia.
Ei ole.
Keittiön vesipisteeseen jää usein haisevaa ainesta vesilukon ja lavuaarin väliseen putkistoon. Ihan tyyppivika kun tuota väliä on niin hankala pestä.
Voi yrittää putsata, mutta vesilukko on niin halpa, että kannattaa laittaa uusi. Uusi maksaa jonkun kympin.
Nykyisin osakkeessa tuota ei saa vaan enää vaihtaa itse :(
Olen muutamia vaihdellut hajuherkkis.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa tehdä itse nykyään. Vesivahinkoriski. Pattereitakaan ei saa nykyään tuulettaa itse, samasta syystä. Kerrostalossa siis!
Ei nykyään saa kerrostalossa tehdä mitään putkijuttuja itse.
Otat sen keittiöaltaan putken irti siitä altaasta- ja viemäristä. Sitten peset sen.
Puhdista ilmanpoistoaukko. Mulle on kerrottu, että jos se on tukossa, niin korvausilma yrittää viemärin kautta ja siksi tulee viemärin haju.
Kysyppä huollolta apua.