On ihan turha itkeä että tuista leikataan mutta työssäkäyviltä ei
Ne tuet on ilmaisia, työssäkäyvät hankkivat rahansa ITSE.
Onko OIKEIN leikata ihmiseltä joka on ANSAINNUT rahansa työllä?
Ns. ilmainen raha ei voi tulla loputtomiin ilman että ihmiset tekee mitään sen eteen.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi mennä töihin. Mikäli yhden työn tulot eivät riitä voi ottaa toisen työn tai vielä kolmannen. Itse voi vaikuttaa millä tuloilla tulee toimeen. Ole ahkera niin pärjäät mukavasti.
Hei mistä minä tämän toisen työn otan? Olen valmis ottamaan sen tänään mikäli palkka siitä on sellainen että minulle on jotain hyötyä. Mutta totta kai tästä työstä palkka sellainen on, muuten et sitä kehottaisi ottamaan.
Nyt vai kerrot mistä sen otan, kiitos :)
Tämä on ihan käsittämätöntä että ihmiset itse ei osaa etsiä töitä vaan aina jonkun pitäisi tulla kotiin kertomaan mistä työ otetaan. Kuvastaa kyllä sitä, että kaikki pitäisi saada itse vaivaa näkemättä
Työtä ei OTETA mistään, jollei työnantaja palkkaa niin ei palkkaa. Juuri oli juttua että yhteen varastotyöhön haki yli 1000 ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Varkaat tulevat sinun omakotitalon aidan yli. Varastavat kaikki sinun omaisuuden, mitään ei jää jäljelle. Milläs puolustat omaisuutta kun joudut heti vankilaan kun käytät asetta/pahoinpitelet varkaan.
Ei itsepuolustuksesta mitään saa.
Pitää vaan osua hyvään paikkaan että jää viimeiseksi kerraksi, esim polvet.
No minä opiskelen, vaikka olen työtön. Eli en vain makoile kotona. Silti nuo leikkaukset koskee minua. Voisi olla niin että ei koske niitä jotka yrittää tehdä jotain asioidensa eteen. Nythän tämä alanvaihto tehdään vielä hankalammaksi, kun aikuiskoulutustukikin poistetaan. Ei kaikki voi ottaa loputtomasti opintolainaakaan. Minullakin on tässä vielä asuntolainaa, minkä ottaessa olin tottakai töissä. Ja halvemmaksi se tulee myös valtiolle että asun tässä omassa kuin vuokralla, silloin saisin enemmän tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi mennä töihin. Mikäli yhden työn tulot eivät riitä voi ottaa toisen työn tai vielä kolmannen. Itse voi vaikuttaa millä tuloilla tulee toimeen. Ole ahkera niin pärjäät mukavasti.
Aina? Okei missä se kokoaikatyöpaikka on johon NYT menen? Sä lupasit että aina voi, joten, kerroppa! Horiappia!!
Koittakaa nyt ITSE tehdä asioille jotain. Tässä tulee kuva että työttömät on täysin avuttomia joille täytyy kantaa kaikki eteen ja kotiin, ei ihme ettei niitä töitä löydy, olishan se kauhea nähdä itse vaivaa
Ei vaan sinä sanot, että aina voi mennä töihin. Silloin sinä myös kerrot että miten sinne töihin vain mennään. Vai kävikö nyt niin, että tiedät itsekin että töihin ei niin vaan mennä. Kunhan taas sorruit ylimielisyyteen. Kyllä sitä aina ollaan huutelemassa,mutta huutoihin ei sitten vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ymmärrä miksi tähän vedetään sairaat ja työkyvyttömät, eiväthän he kai roiku missään työkkärin tuilla
Tervetuloa todellisuuteen,kyllä roikkuu.
No sitten on väärät lääkärit heillä
Ei vaan ongelma on se, että kelan tai vak.yhtiön lääkäri voi tuosta vain kävellä hoitavien lääkärien yli. Ei auta vaikka olisi lausuntoja erikoislääkäreitä myöden.
Minulle kävi tämä, 2v ajan olen yrittänyt päästä kuntoutustuelle mutta kelan kirjekurssilääkäri on kävellyt psykiatrian erikoislääkäreiden lausuntojen yli :) v*ttu että hienoa toimintaa, työkkäristä on sanottu että en ole työkyvytön (totesivat kun näkivät b-lausunnon) niin minut tiputettiin asumistuelle ja toimeentulotuelle siistimään työttömyystilastoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei mistä minä tämän toisen työn otan? Olen valmis ottamaan sen tänään mikäli palkka siitä on sellainen että minulle on jotain hyötyä. Mutta totta kai tästä työstä palkka sellainen on, muuten et sitä kehottaisi ottamaan.
Nyt vai kerrot mistä sen otan, kiitos :)
Tämä on ihan käsittämätöntä että ihmiset itse ei osaa etsiä töitä vaan aina jonkun pitäisi tulla kotiin kertomaan mistä työ otetaan. Kuvastaa kyllä sitä, että kaikki pitäisi saada itse vaivaa näkemättä
Kyllä me tiedetään ettet ole niin vähä-älyinen että oikeasti luulit että töitä vain otetaan. Sinä olet vain niin vähä-älyinen että käytät koko päivän sen hokemiseen tällä palstalla täysin turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina? Okei missä se kokoaikatyöpaikka on johon NYT menen? Sä lupasit että aina voi, joten, kerroppa! Horiappia!!
Koittakaa nyt ITSE tehdä asioille jotain. Tässä tulee kuva että työttömät on täysin avuttomia joille täytyy kantaa kaikki eteen ja kotiin, ei ihme ettei niitä töitä löydy, olishan se kauhea nähdä itse vaivaa
Joku vielä on niin pässi että luulee vain työttömien saavan tukia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on 300 000 ja kokoaikatöitä noin 5000 jotka suurinosa sote-alalla, niin eipä tuolle nyt ihan kamalasti itse tehdä, kyllä se on työnantaja joka joko palkkaa tai ei
Kyllä niitä tukia leikataan nimenomaan työssä käyviltä, perheellisiltä ihmisiltä.
Se on jännä, kun omassa tuttavapiirissäni ei ole työttömiä vaan kaikki ovat saaneet töitä, kun ovat hakeneet. Ihan alaikäistä, kouluttamatonta opiskelijaa myöten.
Eläkeikäiset tuttavani käyvät töissä, kun nuoria ei työt kiinnosta, yksinkertaisesti ei ole tekijöitä, kun ala ei oo somettamista.
Vastavalmistuneet ovat työllistyneet ja kun juttelen paljon eri alojen yrittäjien kanssa, niin palkkaisivat kyllä, jos joku hakisi töitä ja vielä tekisi töissä muutakin, kun räpeltäisi kännykkää.
Vierailija kirjoitti:
Useat pienipalkkaiset kokoaikatyötä tekevät joutuvat hakemaan tukia ,työt niin raskaita että lisätöitä ei pysty eikä kykene tekemään .0/5
Tämä on eri asia. Mutta jos täysin jättäytyy työelämän ulkopuolelle, eikä edes yritä milloin minkäkin syyn takia tehdä töitä, niin sellaisilta kuuluukin leikata.
Haloo neropatit: työttömyysturva on myös kaikille työssäkäyville. Siksi maksetaan työttömyysvakuutusmaksuja, että jos käy huonosti, saa vakuutuksesta korvausta. Minä ainakin tuulisella alalla työssäkäyvänä olen maksanut ne mielelläni, muttanyt kyllä ottaa päähän, sillä vastinetta heikennetään.
Niin kova on kiire päästä huutelemaan, ettei tajuta edes, että itseltään ollaan leikkaamassa. Sillä onkin niin helppo keskiluokilla maksattaa kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä, kun omassa tuttavapiirissäni ei ole työttömiä vaan kaikki ovat saaneet töitä, kun ovat hakeneet. Ihan alaikäistä, kouluttamatonta opiskelijaa myöten.
Eläkeikäiset tuttavani käyvät töissä, kun nuoria ei työt kiinnosta, yksinkertaisesti ei ole tekijöitä, kun ala ei oo somettamista.
Vastavalmistuneet ovat työllistyneet ja kun juttelen paljon eri alojen yrittäjien kanssa, niin palkkaisivat kyllä, jos joku hakisi töitä ja vielä tekisi töissä muutakin, kun räpeltäisi kännykkää.
Hei millä aloilla ja millaisiin töihin nämä yrittäjätuttusi työllistävät? Olen jo pidemmän aikaa hakenut töitä. Minulla on hyvin laaja työkokemus, myös esim asiakaspalvelusta jos sellaista kyse.
Minulla vain on yksi mikä saa sanomaan etten pakkaa ota tai etten sitä edes hae. Jos palkka ei riitä elämiseen. Oliskohan sinunkin tuttujen tarjoamassa työssä tuo vikana? Vai millaista palkkaa he tarjoavat?