On ihan turha itkeä että tuista leikataan mutta työssäkäyviltä ei
Ne tuet on ilmaisia, työssäkäyvät hankkivat rahansa ITSE.
Onko OIKEIN leikata ihmiseltä joka on ANSAINNUT rahansa työllä?
Ns. ilmainen raha ei voi tulla loputtomiin ilman että ihmiset tekee mitään sen eteen.
Kommentit (74)
Kyllähän moni tai lähes kaikki työssäkäyvätkin saavat Kelan tukia. Lapsilisä, kelan lääkekorvaus ja jos joutuu syömään kalliita lääkkeitä niin lääkekatto täyttyy. Sitten vasta saakin tukia. Suurin Kelan maksama etuus on sairaspäiväraha ja jos on vähänkin pitempi sairausloma työntekijällä niin aluksi Kela maksaa työnantajalle. Sitten työntekijälle suoraan, kun työnantaja ei enää maksa.
Katsotaan vielä paljonko MOl.fi on avoimia kokoaikaisia työpaikkoja kestää yli 12 kk. Palkkatyö ja vuokaratyö ei mukana.
OHO koko Suomessa on avoinna 5619 kappaletta ja pääosin sote alalta. Ainiin on kymmeniätuhansia piiloleikkiä harrastavia työpaikkoja. Oikotiellä pikkasen enemmän, koska ei voi rajata samalla tavalla.
Työttömiä oli se noin 260 000 kpl ja työvoimapoliittisissa koulutuksissa noin 120 000 kpl.
Taantumassa ollaan myös ensi vuosi. Kuka vaan voi saada potkut tai sairastua syöpään.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ymmärrä miksi tähän vedetään sairaat ja työkyvyttömät, eiväthän he kai roiku missään työkkärin tuilla
Häh? Millä sinä kuvittelit että ne "roikkuu"? Elättävät itsensä pyhällä hengellä?
Purra tuntuu suorastaan ilakoivan sillä, että ennestään vaikeassa asemassa olevien suomalaisten tilannetta kurjistetaan ennestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varkaat tulevat sinun omakotitalon aidan yli. Varastavat kaikki sinun omaisuuden, mitään ei jää jäljelle. Milläs puolustat omaisuutta kun joudut heti vankilaan kun käytät asetta/pahoinpitelet varkaan.
Ei haittaa vankila. Sun juoksut päättyy 9mm samantien kun astut tontille.
Mikään roina ei ole niin tärkeää ja toisekseen epäilen sinun kykyäsi tähdätä koska kyseessä on suhteellisen pieni käsiase.
En puhu roinasta vaan omaisuudesta, joka ei ole sinun. Siis ei kannata vaarantaa henkeään toisen omaisuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ymmärrä miksi tähän vedetään sairaat ja työkyvyttömät, eiväthän he kai roiku missään työkkärin tuilla
Tervetuloa todellisuuteen,kyllä roikkuu.
No sitten on väärät lääkärit heillä
Ap. Kieltääkö Purruka itkemisenkin.. Töitä ei löydy,.. Olen entinen köyhä persu isä... Kyllä itkettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät roikkuisi jos ei olisi näitä elämäntapa luusereita jotka olisivat kyllä täysin kykeneviä töihin mutta eivät vain viitsi. Heittäydytään niin sairaaksi että! Muuta ei kroppa eikä pää muka kestä kuin koneella nysväämistä ja kaljan juomista. Näiden takia ei tuosta vain voi ihan oikeasti sairaita auttaa kun nämä pitäisi pystyä erottamaan toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten on väärät lääkärit heillä
Ei vaan ongelma on se, että kelan tai vak.yhtiön lääkäri voi tuosta vain kävellä hoitavien lääkärien yli. Ei auta vaikka olisi lausuntoja erikoislääkäreitä myöden.
Vierailija kirjoitti:
Purra tuntuu suorastaan ilakoivan sillä, että ennestään vaikeassa asemassa olevien suomalaisten tilannetta kurjistetaan ennestään.
Kyllä olen häneen syvästi pettynyt lapsiperheen äiti.. Miehelle ei vaan löydy töitä.. talosta vielä velkaa. Meihin kohdistuvat päällekkäiset leikkaukset tekee elämästämme helvetin.. Terv.. Entinen persu.. Kyllä itkettää..
Käyn töissä, palkka yli mediaanin, saan asumistukea. Että kyllä me työssäkäyvätkin niitä saadaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siivooja suuressa kaupungissa. Työtunteja 25h/vk, enempää ei pyydettäessäkään saa. Tuntipalkka 12.48e, jokainen voi itse laskea että vajaa 1300e bruttotuloilla tarvitsee asumistukea. Hallitus suuressa viisaudessaan päätti, että minulta on ok ottaa asumistuet pois.
ota toinen työ siihen rinnalle
Olet ratkaissut työttömyyden. Ei muuta kuin otetaan vain työ. Yhteiskunta kiittää sinua suuresta viisaudestasi. Työttömyys ongelma hoidettu.
Minä en mitään sille voi että kokopäivätyöstä olen lomautettuna muutaman viikon joka vuosi.
Aina voi mennä töihin. Mikäli yhden työn tulot eivät riitä voi ottaa toisen työn tai vielä kolmannen. Itse voi vaikuttaa millä tuloilla tulee toimeen. Ole ahkera niin pärjäät mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen häneen syvästi pettynyt lapsiperheen äiti.. Miehelle ei vaan löydy töitä.. talosta vielä velkaa. Meihin kohdistuvat päällekkäiset leikkaukset tekee elämästämme helvetin.. Terv.. Entinen persu.. Kyllä itkettää..
Miten jos itse töihin?
Vierailija kirjoitti:
Aina voi mennä töihin. Mikäli yhden työn tulot eivät riitä voi ottaa toisen työn tai vielä kolmannen. Itse voi vaikuttaa millä tuloilla tulee toimeen. Ole ahkera niin pärjäät mukavasti.
Hei mistä minä tämän toisen työn otan? Olen valmis ottamaan sen tänään mikäli palkka siitä on sellainen että minulle on jotain hyötyä. Mutta totta kai tästä työstä palkka sellainen on, muuten et sitä kehottaisi ottamaan.
Nyt vai kerrot mistä sen otan, kiitos :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en saa mitään tukia, mutta vingun esim eläkkeistä silti. Tulevat järjettömän kalliiksi. Eläkekatto ja indeksijäädytykset eläkkeisiin sassiin. Älkääkä kukaan tulko mongertamaan mitään "eläkeläiset ovat eläkkeensä ansainneet". Eivät ole. Ovat maksaneet omista nykyisistä eläkerahoista alle 30%. Voitaisiinko siis leikata eläkkeitä heti se 60%??? Jaksaisi elättää mitään kotona homehtuvia raatoja.
Sua ei kuitenkaan aittaa ne eläkeläiset, jotka ei ole koskaan eläkkeistään maksaneet yhtään mitään, kun eivät koskaan käyneet töissäkään? Saavat lähes yhtä suuren eläkkeen kuin ikänsä työtä tehneet eläkeläiset
Menisitte ihmiset töihin, niin tätäkään ongelmaa ei olisi
Mulla juuri näin, eli n. 30 työvuoden jälkeen työkyvyttömyyseläke on n. 120 € suurempi kuin takuueläke eli niillä, jotka eivät ole koskaan töitä tehneet. Epäreilulta tuntuu., vaikka pärjäänkin puolison paremman eläkkeen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Aina? Okei missä se kokoaikatyöpaikka on johon NYT menen? Sä lupasit että aina voi, joten, kerroppa! Horiappia!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei mistä minä tämän toisen työn otan? Olen valmis ottamaan sen tänään mikäli palkka siitä on sellainen että minulle on jotain hyötyä. Mutta totta kai tästä työstä palkka sellainen on, muuten et sitä kehottaisi ottamaan.
Nyt vai kerrot mistä sen otan, kiitos :)
Tämä on ihan käsittämätöntä että ihmiset itse ei osaa etsiä töitä vaan aina jonkun pitäisi tulla kotiin kertomaan mistä työ otetaan. Kuvastaa kyllä sitä, että kaikki pitäisi saada itse vaivaa näkemättä
Huooh, mutta kun työssäkäyviltä leikataan myös. veromuutoksien kautta.
Mikään roina ei ole niin tärkeää ja toisekseen epäilen sinun kykyäsi tähdätä koska kyseessä on suhteellisen pieni käsiase.