Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On ihan turha itkeä että tuista leikataan mutta työssäkäyviltä ei

Vierailija
20.12.2023 |

Ne tuet on ilmaisia, työssäkäyvät hankkivat rahansa ITSE.

Onko OIKEIN leikata ihmiseltä joka on ANSAINNUT rahansa työllä?

Ns. ilmainen raha ei voi tulla loputtomiin ilman että ihmiset tekee mitään sen eteen.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän työtä tekeviltä leikataan samalla. Jos ei ola varaa maksaa työstä aiheutuvia kuluja, pakkohan on työttömäksi jäädä.

Vierailija
22/74 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ymmärrä miksi tähän vedetään sairaat ja työkyvyttömät, eiväthän he kai roiku missään työkkärin tuilla

Kun nimenomaan roikkuu. Ihan älyttömästi on työttömiä jotka oikeasti eivät sairauden takia pysty työskentelemään. Se työnhaku velvoite vaan alennetaan yhteen paikkaan per kuukausi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ymmärrä miksi tähän vedetään sairaat ja työkyvyttömät, eiväthän he kai roiku missään työkkärin tuilla

Riippuu siitä onko eläkkeellä. Ihan tiedoksi, että eläkeläisille tehtiin kyllä indeksikorotukset, mutta verotukseen ei tehty indeksikorjausta joten kaikilla alle 20 000e vuodessa tienaavilla eläkeläisillä nousi verotus eläkkeen nousun myötä. Tästä "leikkauksesta" on vain oltu ihan hiljaa. SDP sen on muutamaan kertaan istuntosalissa maininnut. Lisäksi eläkkeensaaja asumistuen indeksi jäädytettiin, joten kyllä me pieneläkeläiset osallistutaan ja meiltä leikataan. Suurituloiset eläkeläiset ei ole ollut leikkausten kohteena.

Vierailija
24/74 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nimenomaan roikkuu. Ihan älyttömästi on työttömiä jotka oikeasti eivät sairauden takia pysty työskentelemään. Se työnhaku velvoite vaan alennetaan yhteen paikkaan per kuukausi

Ihan älyttömästi on työntekijöitä, esimerkiksi pikaruokaravintoloissa ja muilla aloilla, jotka tarvitsee tukia. Heistä alkaa tulla työttömiä, koska kaikesta työstä on aina kustannuksia. Leikkausten myötä työttömien määrä kasvaa. Monilla aloilla työ ei enää kannata laisinkaan niiden työstä aiheutuvien kulujen vuoksi.

Vierailija
25/74 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitin yön änäri pitkäveto kierroksella 980 euroa. Eilen voitin 650 euroa Jääkiekon sm liigan kierrokselta. Aika hyvä saldo työttömälle alle vuorokeudessa.

Vierailija
26/74 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vaivana on lorvikatarri niin kaikki työ on raskasta.

TÄMÄ tuntuu monilla olevan!!!

Itse saatan tehdä välillä kolmeakin työtä ansaitakseni tietyn tulotason. Määräänsä enempää sen viitsi tehdä koska sitten taas verottaja vie paljon. Mutta kaikki aina pyörittelee päätään; miten sä jaksat. No pakko jaksaa jos jotain haluaa kun ei kukaan muukaan maksa.

Vierailija
27/74 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin juuri virtuaaliassarin työn. Sitä voisi tehdä samaan aikaan nykyisen työn kanssa eli nostaa palkaa kahdesta. Paikkaan tällä sen mitä asumistuesta leikataan. Peukut pystyyn että saan paikan niin ei tarvitse apn tai muiden enää itkeä etten tee mitään.

Vierailija
28/74 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulta työssäkäyvältä voisi mielellään leikata. Ainoa mistä minulta voi leikata on veroprosentti. En pistä pahakseni jos siitä leikattaisiin 5% pois.

Vierailija
29/74 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kuullut työkyvyttömyydestä? 

On joo, mutta jos veronmaksajia ei ole tarpeeksi niin pysty maksamaan tukeja kaikille halukkaille.

Vierailija
30/74 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse löysin juuri virtuaaliassarin työn. Sitä voisi tehdä samaan aikaan nykyisen työn kanssa eli nostaa palkaa kahdesta. Paikkaan tällä sen mitä asumistuesta leikataan. Peukut pystyyn että saan paikan niin ei tarvitse apn tai muiden enää itkeä etten tee mitään.

Tsemppiä. Toivottavasti saat työn. Kuulostaa mielenkiintoiselta muutenkin. Toivottavasti poikii kunnolla tuloja ja mahdollisuuksia eteenpän.

Vierailija
31/74 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en saa mitään tukia, mutta vingun esim eläkkeistä silti. Tulevat järjettömän kalliiksi. Eläkekatto ja indeksijäädytykset eläkkeisiin sassiin. Älkääkä kukaan tulko mongertamaan mitään "eläkeläiset ovat eläkkeensä ansainneet". Eivät ole. Ovat maksaneet omista nykyisistä eläkerahoista alle 30%. Voitaisiinko siis leikata eläkkeitä heti se 60%??? Jaksaisi elättää mitään kotona homehtuvia raatoja.

Sua ei kuitenkaan aittaa ne eläkeläiset, jotka ei ole koskaan eläkkeistään maksaneet yhtään mitään, kun eivät koskaan käyneet töissäkään? Saavat lähes yhtä suuren eläkkeen kuin ikänsä työtä tehneet eläkeläiset 

Menisitte ihmiset töihin, niin tätäkään ongelmaa ei olisi 

Vierailija
32/74 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varkaat tulevat sinun omakotitalon aidan yli. Varastavat kaikki sinun omaisuuden, mitään ei jää jäljelle. Milläs puolustat omaisuutta kun joudut heti vankilaan kun käytät asetta/pahoinpitelet varkaan.

Ei haittaa vankila. Sun juoksut päättyy 9mm samantien kun astut tontille.

Vierailija
33/74 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kuullut työkyvyttömyydestä? 

On joo, mutta jos veronmaksajia ei ole tarpeeksi niin pysty maksamaan tukeja kaikille halukkaille.

Meillä on veronmaksajia tarpeeksi, sitä mitä meillä on liikaa on veron kiertäjät ja ne löytyy suurituloisista. Pelkästään listaamattomien osinkoa jakavien yhtiöiden verotuksesta tulisi yli 400 miljoonaa jos laittaisivat verotuksen muiden maiden tasolle. Makeisveroa on pyydetty iänkaiken, ei vain tule koska sokeriteollisuus omistaa kaiken. Alkoholin verotusta voisi oikeasti nostaa, mutta Purra haluaa sossuntuilla elävän persun pysyvän kännissä jotta äänestää uudestaan persuja.

Vierailija
34/74 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä. Toivottavasti saat työn. Kuulostaa mielenkiintoiselta muutenkin. Toivottavasti poikii kunnolla tuloja ja mahdollisuuksia eteenpän.

Palkka on pieni eikä mitään mahdollisuuksia edetä. Pelkää tuloa minä siitä olen repimässä nykyisen työn päälle. Ainoa syy hakea on se että voi tehdää etänä eli voin tehdä samalla kuin nykyistä työtä ja ei tule matkustuskuluja. 

Joku kaupan osa-aikatyö olisi kakkostyönä täysin turha kun siinä kulut ja ajankäyttö saisi aikaan sen että minulle siitä ei olisi hyötyä.

Vierailija
35/74 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivooja suuressa kaupungissa. Työtunteja 25h/vk, enempää ei pyydettäessäkään saa. Tuntipalkka 12.48e, jokainen voi itse laskea että vajaa 1300e bruttotuloilla tarvitsee asumistukea. Hallitus suuressa viisaudessaan päätti, että minulta on ok ottaa asumistuet pois.

Vierailija
36/74 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa haluaa systeemin joka ei perustu pelkkään ansaintaan. Koska se ei toimi kipeille, vanhoille tai niille joille ei ole paikkaa etc. Mahdollisuus valita osalle muutenkin mitä tekee. Se joka luulee että kaikki pitää ainoastaan ansaita, ettei muuta ole, on jollain viina- tai oluttripillä. Maapallo ei toimi niin, koska moni sitten kärsii ja kituu, kuolee jopa.

Vierailija
37/74 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varkaat tulevat sinun omakotitalon aidan yli. Varastavat kaikki sinun omaisuuden, mitään ei jää jäljelle. Milläs puolustat omaisuutta kun joudut heti vankilaan kun käytät asetta/pahoinpitelet varkaan.

Ei haittaa vankila. Sun juoksut päättyy 9mm samantien kun astut tontille.

Sinulla mitään asetta ole.

Minä pidän tällä hetkellä Suomen taloutta toiminnassa naarmuttamalla kalliimman näköisiä autoja psrkkihalleissa. Saa liikkeet lisää tuloa kun siinä käydään maalamassa uusiksi. Suosittelen muillekin koska muuten tämä ei toimi jos ihmiset ei palveluita käytä. Nyt näyttää huonolta.

Vierailija
38/74 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siivooja suuressa kaupungissa. Työtunteja 25h/vk, enempää ei pyydettäessäkään saa. Tuntipalkka 12.48e, jokainen voi itse laskea että vajaa 1300e bruttotuloilla tarvitsee asumistukea. Hallitus suuressa viisaudessaan päätti, että minulta on ok ottaa asumistuet pois.

No ei se nyt kokonaan lähde noilla tuloilla.

Vierailija
39/74 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ota toinen työ siihen rinnalle

Vierailija
40/74 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa todellisuuteen,kyllä roikkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän