** Tammenterhojen lauantai **
Kommentit (25)
Täällä edelleen yhdessä koossa. Saakeli, ei mitään synnytystuntemuksiakaan!
leperukselle: *halaus* voimia raskaaseen tilanteeseen.
Zatu: oot kyllä niin ihailtavan ahkera, että kateeksi käy lukea sun reipasta kodin kunnossa pitoa. Mulla muuten on vähän samanlaisia tuntemuksia, että olisi ihanaa saada olla jo tuplaäiti, mutta jos yht´äkkiä nyt menis vedet niin sokissa varmaan olisin, kun pitäis vauhdilla lähteä synnyttämään.
Käytiin tuossa päivällä Arabian tehtaanmyymälässä vähän shoppaamassa astioita ja samalla käytiin ravintolassa syömässä, varmaankin viimeinen kerta vähään aikaan, kun tulee lähdettyä mihinkään.
Sain eilen pari kestovaippaa lainaksi ja ajattelin totetuttaa tuon hyvän ajatuksen, yksi kestovaippa päivässä on 365 kertistä vähemmän vuodessa.
Tsemppiä synnyttämään lähtijöille ja supistuksia meille kaikille halukkaille!
Taneli 39+6 jo!
[color=seagreen]Ihanaa, sain viime yönä jostain kumman syystä nukuttua ja 10 h! Neljän valvotun yön jälkeen melko luksusta :) Nyt jaksaa taas valvoa muutaman yön...
[b]Leperus[/b], mää aattelinki että pakko sun on olla täältä päin kun tuo sun kirjotus on ku omasta suusta ;) Ikävän kokemuksen olet sinäkin joutunut kokemaan näin viime metreillä. Mäkin jouduin hyvästelemään pappani lokakuussa ja ei tuntunut pahalta silittää kuolleen poskea, vaikka niin etukäteen pelkäsin. Jäi hyvä mieli. Mutta luin tässä juuri uutta KaksPlussaa ja siinä oli kahdesta kohtukuolemasta juttu. Alkoi kyllä ahdistamaan, ei pitäisi tuollaisia lukea näillä viikoilla....
[b]Tikru[/b], se joka aikoi masukuvaansa blogiin laittaa, oli Äitiliini, mutta hänen masun sisältö on siis eilen tullut tälle puolelle, joten laittaapi varmaan kuvan vauvasta seuraavaksi :) Mutta olisi mustakin kiva vielä nähdä viime hetken pallomahakuvia, että kuinka näkyy vauvojen laskeutuminen mahan muodossa jne. Pitäisi vielä räpsäistä ittestäkin viimeinen masukuva.
( . ) Ei niin mitään uutta. :(
Sinda & Nipsu rv 38+0
Mä oon sitten päättänyt vaan levätä ja annan kaiken touhuamisen olla. Kun millään ei näytä olevan vaikutusta, niin aattelin lepoa kokeilla josko lähtis käyntiin. :) Mies saa tehdä kaikki hommat kun kerran vapaat alkoi.....
Saunasta just tultiin ja takassa on tulet. Makkaraa aateltiin paistaa pitkästä aikaa..tai mies aatteli. ;)
NASU: Mulla myös tuota samaa unettomuutta yöllä. Varsinkin jos olen kovin aikaisin mennyt nukkuun, niin varmaan tulee sit valvottua vessareissun jälkeen vähintään tunnin ellei enemmänkin. Nyt oon tehnyt niin, että valvon puolille öin, niin eipä tarvii " kukkua" yöllä!
LEPERUKSEN miehen veljen perheelle suuri halaus täältä! Suuri on suru..vaikea sanoja löytää. *halaa*
MAMA05: Onnea rutkasti tulevaan koitokseen..jokohan olet jo synnyttänyt?
HEINÄ76: Meillä (mulla)on kuopus 1v10kk ja vajaa 4-vuotias kotona hoidettavana ja kyllä välillä kärsivällisyys on mulla tiukalla..varsinkin tässä tukalassa tilanteessa näin loppuraskaudessa. Kuopus vielä koettelee äitiä kaikilla tempuilla, ei usko mitään. *huoh* Aina sitä vaan on jaksettava ja mentävä eteenpäin.. :)
SELMIINALLE myös onnentoivotuksia synnytykseen! mars mars synnärille!
nyt iltapalalle haukkaan jotain..
mellum j apeukaloinen 40+6 (huomenna viikon jo YLI!!!)mrrrrrrr
[color=EE7942]Kävin jo yöllä lukemassa pinon alun, kun tuli vaihteeksi ihan vähän vaan valvottua. Oon nukkunu yleensä viikonloppuisin paremmin, mutta nyt kyllä kaikkia muuta.. Tais tulla 2 tuntia unta yöaikaan. Aivan hullua ja olo on tosiaankin sen mukainen. Meillä on Nasun kanssa sama rytmi. Pahimmillaan oon käynyt nukkumaan aamu klo06 aikaan. Ei ymmärrä??!
[color=8B5A2B]Leperus: vaikka ootte raskaan asian kanssa tekemisissä, on hienoa, että jaksatte ja pystytte olemaan läheistenne tukena. Meidän kummipoika kuoli äitinsä vatsaan pari vuotta sitten viikoilla 38 tai jotain. Oli se järkyttävää aikaa, äärettömän raskasta. Mitään syytä kuolemaan ei löydetty, poika oli niin valmiin näköinen ja kokoinen vauva kuin olla ja voi. Niin se elämä vaan kuitenkin jatkui ja nyt ko perheessä on suloinen tyttö 1v, meidän kummityttö :) Mutta tosiaan, voimia teille tukijoillekin!
[color=EE7942]Zatu: ny kyllä justihin lakkaat murehtimasta syämisiäs ja vauvan painua! Mä soin esikoosen aikana kaiken mikä ei erestä paennu ja voit uskoa, että sellaasta syämistä oli palijo ;) Alakuraskaureskin hoirin pahoonvointia tulisilla ja rasvaasilla kebabannoksilla! Itte sain 16 lisäkilua, mutta tyttötirppana oli 3135g syntyesnänsä! Jotta ei ne äireen syämiset aina kerro vauvan painua.. Ja sama tirppa arvioitihin syntymäpäivän aamuna koneella ja käsin 3600-3800g, jotta pielehen meni, heitti justihin sen puolen kilon verran.
[color=8B5A2B]Mama mahtaa olla työntouhussa?! Jokohan pian kuullaan vauvauutisia?! :)
[color=EE7942]Raskaana alle 2v kanssa: mun miälestä soli jollakin tavalla helepompaa kun ny tämä aika näitten isoompien likkojen kans, jokkei nuku eres päiväunia. Kun kakkonen oli massus, nukuun päivällä niinku porsas, ku ykkönen otti monen tunninkin päikkäreitä. Vaikiaahan soli toki välillä, ku sitä piti vielä nostella ja pukia ja selekä oli jatkuvasti kipiä. Nyt tuntuu nii kovin kultaasilta ja kaukaasilta nua aijat..
[color=8B5A2B]Vesien menosta sen verran, jotta mun synnytykset on alakanu molemmat vesien menolla. Kakkosen syntyes tuskaalin sairaalas melekeen vuorokauren ennenku se syntyy! Ja ensimmääset antibiootit annettihin vasta n.12 tunnin päästä vesien lorahtamisesta! Jos nyt tuloo samammoonen tilanne, kyllä mä mialuummin kotona orotan supistusten alakua, ku tuskaalen sairaalas supistusten alakamista ja makaan sielä kopelootavana! Loppujen lopuksi olin niin kipiä ja sisätutkimuksen (n.5x) jälekeen vuosin jo selekiää verta, kun kohorunsuu oli niin ärtyny. Ja niin olin minäki!
[color=EE7942]Voi Maikkoo sua, toivottavasti soot saanu huilattua päivän mittaha! Ei oo hääppöstä kökkiä valavehilla, ku toinen hornaa niinku rumihin unta. Ja pst. sen tähäre mä kauhistelinki nuata sun viikkojen määrää, ei taireta päästä lasareettihin samahan aikaha. Meillon likat syntyny 38+3 ja 39 aikoona, jotta kyllä mä tätäkin orotan tulevaks tuas hyvis aijoos ennen tammikuun loppua. Mutta soot silloon jo halijennu kuitenki.
[color=8B5A2B]Äitiliinihän sitä massukuvaa meinas laittaa blogihin, mulloli sama kans miäles, mutten millään taira ilijetä, ku ne pikkuuset sielä on niin helluusia ja mullei oo muutaku luominen napa ja untuvaanen vattannahka niinku murkkupoijan poski. Tuli mulle aiva puskista tua Äitiliinin vauvauutinen, en osannu orottaa.
[color=EE7942]Taneli: mitä löytöjä teit? Ei sattunut näkymään Muumien Talviyö-mukia. Se on jo oikea keräilyharvinaisuus, nyt jo hinta on taivaissa huuto.netissä.
[color=8B5A2B]Mellumkos se kyseli levottomista jaloosta?! Kyllä ne sun vaivat kuulosti justihin siltä. Niinku muurahaaslauma juaksis kinttuja pitkin. Olo helepottaa, kun liikuttaa tai venyttää jalakoja. Mun piti tänään hakia siihen vaivahan Hiruroidia apteekista, mutta mitä moon keriinny kun oon nukkunu valoosan aijan päivästä.
[color=EE7942]Kateuresta vihiriä oon kaikille teille liikkumahan pystyville. Joku mainitti tehenehensä 5km lenkin. Kyllä multei onnistuusi. Pikemminki 500m on realistine matka, jonka pääsöö sujuvasti iliman iskiasta.. Mutta mitäs, läheine kaverihan siiton tullu: tuas päivällä leivottihin korvapuustia likkojen ja iskiaksen kans. Mutta saattaahan se tosiaan olla, jotta ennemmin täs pää poksahtaa ku massu..
[color=8B5A2B]( . )Uhkasin eileen miähelle tulla sairaalasta kotia kävellen, jos vaan ilima suasii. Sen verran on kroppa jumis tästä liikkumattomuuresta ja hermo kiriällä. Mutta eres jotakin hyvää: tairan mahtua vanhoohon farkkuhin sairaalasta lähties. Ennenkuulumatonta! Vaikka nykki on tullu 10 kg lisää painua, son kaikki tuas mahas ja rinnoos. Tyttäjen aikana painua tuli tasaasesti joka pualelle, ei tarvinnu haaveillakaan käyttävänsä muutaku äitiysvaatetta vielä puoli vuotta synnytyksen jälekehen. Pienestä on miäli hyvä.
[color=EE7942]Kylläpä tuli taas tekstiä palijo. Ny alakaa juilimaha nuata istuinluita siihen mallihin, jotta son mentävä pitkäksensä.
Kaunihia unia naiset! Toivoo L
[color=darkviolet]Ukko ottaa tirsoja ja akka lukee omassa huoneessaan Tuhkimoo ääneen.
[b]Selmiina [/b]jokohan oot menny näytille tai päässy tosi toimiin. Mutta jos oot viel kotona niin aina mun mielestä kannattaa lähtee tarkastuttaan, jos lapsivettä alkaa menemään.
Inhottavaa palvelua oot kätilöltä saanu. Toivottavasti paikan päällä ollaan oltu ystävällisiä/asiallisia.
[b]Äityli [/b]akka oli kasvotarjonnassa mikä huomattiin sitten leikkaussalissa. Joten se ehkä syynä miksei ulos suostunu tulemaan. Pyöritti vaan päätä. En tiiä mikä ns. normaali pipon koko on, mut akalla vähä yli 35 senttiä. Akka oli nelikilonen ja pitkä. .
Eilen painoarvioksi peipille saatiin 3600g. Jospa ois ollu väärä arvio ja ei oo oikeesti noin iso.
[b]Tikru [/b]mulle lekuri eilen sano, ett se on kolmesta asiasta oikeestaan kiinni synnytys. Tarjonta, lantionmalli ja supistusten tehot.
[b]Maria [/b]no jopas oli käynnistämisen lopettamiseen outo syy. Oon kuullu vastaavasta pompottelusta muillaki. Ihan ku lekurit kettuillessaan kumois virkaveljiensä päätöksiä.
[b]Sapa [/b]no oishan kätilön/lekurin pitäny huomata lapsiveden väheneminen sun käydessä näytillä. Hyvähän se odottajalle on vierittää syy :/
Pinnasänky ois nyt auton peräkontissa. Pitäs hakee sisälle ja luututa se. Ens viikolla pääsenki sit tekeen pinnasuojuksen. Vaikkakin peipi nukkuu aluksi laatikossa ettei sen puolesta kiire oo.
Mut mistä sitä tietää miten on sit kädet täynnä hommia. Tosin ohan ukkoki kotona jonku aikaa :)
Toisaalta malttamattomana oottaa, ett on tuplamami. Ja toisaalta. .eilen ku ajettiin OAS:n pihaan niin musta ei tuntunu yhtään, että oisin raskaana. Tarkotan tällä sitä, etten uskos, ett kohta sinne synnyttämään menisin kiireellä. Tuli jotenki epätodellinen olo sinne mennessä.
Hoitsu, joka otti mut vastaan ja mittas paineen kysy oonko käyny tässä raskaudessa aiemmin siellä. Kuulemma olin niin tutun näkönen. Viime vuonna kävin ja tuo hoitsu (olikohan lokakuuta vai marras *hmm*) hoiti mua toisen km:n aikaan. On mullaki hyvä kasvomuisti. .
[b]Tiedotus [/b]että en oo tänään ottanu nameja, en juonu mehua, leipien päälle oon pannu pelkästään paprikaa, juustoo tai omppua. Kahviinkaan en pannu yhtä sokeripalaa mikä siihen mun mielestä kuulus. Että näin :)