Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nukkuuko teidän 4-5-vuotiaanne vielä päiväunia?

Vierailija
05.01.2007 |

Meillä nukkuu ja öisin noin 10 h yöunet. Joskus illalla nukahtaminen vaikeaa, mutta useimmiten se käy helposti. On päivähoidossa ja nukkuu noin 1-1,5 h päiväunet.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei joka päivä.

jos on väsynyt, menee nukkumaan itse.

yössä nukkuu n.10h...

Vierailija
2/8 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päivähoidossa eikä kotona, jätti päiväunet pois vähän alle neljän...yöunet riittää, 10h yössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväunia nukkuu lähinnä hoidossa, jossa ulkoillaan aamulla.

Kotona ei nuku mutta on sängyssä hiljaa klo 12 -14.

Vierailija
4/8 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan. Säännölliset päikkärit loppuivat 2-vuotiaana molemmilta lapsilta. Lapset nyt 4 ja 5½.

Vierailija
5/8 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin joka päivä pitää levätä vaikka ei nukkuisikaan.

Vierailija
6/8 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain yksi lapsi ja hänen kasvatukseensa on panostettu niin, että hän tottelee perusasioissa (nukkuminen, syöminen, käytöstavat yleisillä paikoilla) hienosti.



Lapsi on tottunut vauvasta saakka siihen, ettei hän päätä unien alkamisesta tai loppumisesta. Hänet haetaan aina unilta. Helppoa ja mukavaa meille vanhemmille, vaikka se kouliminen tähän on ollut aika vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei nukkuisikaan. Sitä paitsi monesti hän loppujen lopuksi kuitenkin nukahtaa pötköteltyään sängyssä esim. tunnin. 4-vuotias tarvitsee selvästi sen päiväleponsa vaikkei uneen vaipuisikaan.



Samalla tavalla hän menee petiin illallakin. Ei uni tule aina ihan heti mutta nukkumaanmenoaika on kuitenkin aina sama.



En tiedä onko tämä outoa vai ei mutta ainakin tämä lapsi on tosi ihana ja selvästi nauttii niistä omista yksityisistä hetkistään.



Vierailija
8/8 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan ja lapsenhoito on uskomattoman mukavaa jos tekee esim. Anna Wahlgrenin oppien mukaan asiat. Kaikki voittavat: vanhemmat ovat rentoja ja levänneitä ja lapsi samoin.

On tosi hyvä pitää kiinni päivälevosta; jokainen meistä tarttee omaa aikaa, jolloin voi tehdä omia juttujaan, lukea tms. Ei lapsi kärsi siitä, jos hänet totuttaa jo vauvana tietynlaisiin rutiineihin.