Voisiko joku selittää, miksi lapsille annetaan kuvaamataidosta numeroksi 6, vaikka laosi on tehnyt kaikki tehtävät
Minkä ihmeen takia tällaisia numeroita jaetaan taideaineissa. Muuten koulussa kiitettävästi pärjäävä lapsi saa kuvaamataidosta todistukseen 6 - siitäkin huolimatta, että on tehnyt kaikki tehtävät.
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Sekoilee tunnilla, ei noudata tehtävänantoa vaikka tehtävät on tehty, tehtävät on tehty huolimattomasti. Onhan näitä.
No ei varmasti sekoile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekoilee tunnilla, ei noudata tehtävänantoa vaikka tehtävät on tehty, tehtävät on tehty huolimattomasti. Onhan näitä.
No ei varmasti sekoile.
Listasinkin tuossa vain esimerkkejä, en tarkoittanut että kaikki automaattisesti koskisivat tyttöä. Hohhoijaa.
Työnsä/toimintansa ei ole ilmeisesti vastannut parempaan arvosanaan oikeuttavia arviointiperusteita. Ellei virhe kyseessä.
Halutaan kasvattaa taiteen vihaajia varmaankin
Vierailija kirjoitti:
Työnsä/toimintansa ei ole ilmeisesti vastannut parempaan arvosanaan oikeuttavia arviointiperusteita. Ellei virhe kyseessä.
Taidetta ei voi tuolla tavalla arvioida, vaikka olisi miten peruskoulun kuvisope
En tiedä. Olin rasavilli ja sain kuviksesta kasia ja ysiä. Olen tosin hyvä siinä, ja varmaan ainoa asia missä edes olen hyvä. Valokuvaajat eivät ole kuvataiteilijoita.
Minäkin ihmettelen. Pitäisi saada 10 sillä että on tehnyt kaikki tehtävät.
Voihan sitä matikassakin säädä kutosen vaikka kuinka ois tehny jokaisen tehtävän.
Kysy opettajalta ja kuuntele ja kunnioita vastausta. Opettaja on omalla ammatitaidollaan arvioinut ja osaa arvioida paremmin kuin sinä.
Miksi oppilaan pitäisi olla kaikessa hyvä?
Arvosana ei tule pelkästä määrästä vaan ensisijaisesti laadusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidetta ei voi tuolla tavalla arvioida, vaikka olisi miten peruskoulun kuvisope
Tämän kommentin perusteella tiedän tasan tarkkaan, minkälainen äityli siellä ruudun toisella puolella on kyseessä. Ymmärräthän, että kuvistunneilla saatetaan arvioida esim. tekniikkaa ja tehtävän toteutusta ylipäätään lukukauden aikana luodussa portfoliossa, ei siihen pelkkä luovuus riitä arviointikriteeriksi.
Tuota minäkin ihmettelin. Oli englannista vitonen vaikka tein kaikki tehtävät ja istuin joka tunnilla mukana.
Kannattaa tutustua opetussuunnitelmaan. Sieltä voi saada hyvää vinkkiä tai sitten ihan yksinkertaisesti kysymällä siltä opettajalta.
Jospa, ap, kysyisit opettajalta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Sä olet niitä. Jos joku piirtää tikku-ukkoja ja toinen maalaa taidokkaasti elävän näköisiä maalauksia niin jäät jäkättämään ettei sille maalauksia tehneelle saa antaa parempaa arvosanaa, koska taidetta ei voi arvioida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmasti sekoile.
Mistä tiedät?
Minusta kuviksesta, käsitöistä, musiikista ja liikunnasta ei pitäisi antaa numeroita ollenkaan! Tappaa kaiken oppimisen ilon.
P. S. Itse sain joskus käsitöistä kuutosen. Olin 8- vuotias. Arvaa, olenko "käsityöihminen" aikuisena?
Onko tämä joku vitsi tai provo? Jos on huono niin on huono!
Minä kyllä kysyisin rakentavaan sävyyn opettajalta.