Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko huono ihminen kun en hanki anopille joululahjaa?

Vierailija
18.12.2023 |

Mies ei osta äidilleen joululahjaksi mitään. Joten enpä minäkään. En ole mikään läheinen anopin kanssa, tapaamme kerran vuodessa (hän asuu kaukana meistä), mies tapaa äitiään hieman useammin. Mutta pitäisikö minun nyt hankkia anopille joku lahja, kun mieskään ei kerran mitään äidilleen lahjaksi anna?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukukissa on tänä vuonna vallinnut selvä kartelli. Joka liikkeessä samat kovat hinnat. Yleensä siinä vaiheessa, kun kaksivanaisessa amarylliksessä on kukka auennut on niissä hinnoissa jo tultu alaspäin.

Nyt pitävät pintansa. Kai se täytyy alistua ja hankkia siihen hintaan mitä ilmoittavat.

Vierailija
22/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen ongelma ei Sun 

ja antaako anoppikaan lahjoja 

mun miehen suvussa ei anneta lahjoja 

Anoppi antaa kyllä sekä miehelle että minulle että lapsille itsetehdyt joululahjat. Tekee itse joulusinappia, joululimppua, kutoo sukkia ym.

ap

Eli olet siis oikeasti niin pihi ja inhottava ihminen, että vaikka koko perheenne saa lahjat anopilta, ette itse anna hänelle mitään?!? 

Voisitte nyt edes lapsille yrittää opettaa tapoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli anoppi muistaa sinua, tulisi sinun myös muistaa anoppia. 

Minä laittaisin varmaan miehen mukaan jonkun pienen muistamisen (kukka, suklaarasia, tms.), mutta kirjoittaisin lahjaan antajaksi vain oman nimeni. Tai sitten lähettäisin joulun jälkeen postissa kauniin kortin, jossa kiittäisin saamastani joululahjasta. 

Jos et muista anoppia mitenkään, niin olet yhtä törppö mitä miehesi.

Vierailija
24/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen ongelma ei Sun 

Anoppi antaa kyllä sekä miehelle että minulle että lapsille itsetehdyt joululahjat. Tekee itse joulusinappia, joululimppua, kutoo sukkia ym.

ap

Eli olet siis oikeasti niin pihi ja inhottava ihminen, että vaikka koko perheenne saa lahjat anopilta, ette itse anna hänelle mitään?!? 

En ole pihi vaan olen väsynyt perheenäiti, joka joutuu kantamaan suurimman osan kotiin ja lapsiin ja perheeseen liittyvistä asioista muutenkin, enkä halua siihen vielä lisäksi jotain miehen suvun lahjavastuita. En yksinkertaisesti jaksa kantaa enempiä vastuita muiden asioista. Lapset on vasta vauva ja kaksivuotias, ne ei vielä ymmärrä juurikaan edes joulupukista saati sitten sukujen lahjatavoista.

ap

Vierailija
25/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskahan  maailma muuttuu niin että aikuiset lopettaa viidenkympin vaihtamisen?

Joulu on lasten juhla lahjojen suhteen, aikuisilla vois olla muu tärkeämpää joulunakin.

Omassa suvussani on jo vuosia sitten sovittu, ettei aikuisille osteta lahjoja. Monella on muutenkin jo kaapit täynnä enemmän ja vähemmän tarpeetonta tavaraa. Kaikki pääsee vähemmällä. Aikuisille lapsilleni olen antanut rahana, sille heillä on tarvetta ja saavat ostaa mitä oikeasti tarvitsevat / haluavat!  Toki kiva olisi ostaa jotain yllättävää, mutta samalla sen pitäisi olla myös mieluista!

Haha. Tulipa mieleeni, kun lapseni appi oli ostanut miehelleni joululahjaksi järkyttävän ison votkapullon eikä meillä sille kyllä ole käyttöä kaapissa on saanut seistä, että jospas paketoisin sen hänelle takaisin. Edullista eikö totta.

Vierailija
26/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset käsittää tän joululahjojen antamisen joksikin velvoitteeksi? Perinne on aikansa elänyt. Lapset odottaa lahjoja, aikuinen ostaa itselleen mitä haluaa ja tarvitsee. 

Ihan kammotusta on se pakonomainen krääsän ostaminen ja lahjoittaminen. Ah kuinka monet turhat ärsyttävät ja ei-toivotut lahjat olenkaan saanut! Sitten pitää lahjan saajalle teeskennellä että oikunihana vaikka oikeasti ajattelen että vmp. 

Onko tää joku himoshoppailijoiden salaliitto?  Turhalla kuluttamisella ei ainakaan maailma pelastu. Miten vaikeaa on olla rehellinen?

Vierailija
27/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen ongelma ei Sun 

ap

En ole pihi vaan olen väsynyt perheenäiti, joka joutuu kantamaan suurimman osan kotiin ja lapsiin ja perheeseen liittyvistä asioista muutenkin, enkä halua siihen vielä lisäksi jotain miehen suvun lahjavastuita. En yksinkertaisesti j

Ymmärrän väsymyksen, mutta mikäli sinä saat lahjoja ja lapsesi, niin sinun tulisi muistaa puolestaan anoppia. 

Vierailija
28/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen ongelma ei Sun 

ap

En ole pihi vaan olen väsynyt perheenäiti, joka joutuu kantamaan suurimman osan kotiin ja lapsiin ja perheeseen liittyvistä asioista muutenkin, enkä halua siihen vielä lisäksi jota

Ne on myös mieheni lapsia, ei vain minun lapsia. Ap

Vierailija
29/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet huono ihminen. Mutta älä hätäänny, meitä on muitakin. Meitä, jotka emme osta vähillä rahoillamme tarpeetonta tavaraa itseämme rikkaammille ihmisille.

Vierailija
30/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä ilmiö oikein on, että kun ei tuokaan hanki mitään, niin en minäkään ota "vastuulleni"? Sanoisin, että on aika törppöä käytöstä olla muistamatta mitenkään anoppia, kun hän kerran antaa jotain. Ei siinä kauan nokka tuhise, kun hankkii jotain pientä, jolla ilahduttaa lahjan saajaa. Eli lyhyesti, pitäisikö sinun, niin kyllä.

Vierailija
31/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ainakaan nuorilta aikuisilta ei sitä odoteta välttämättä. Eli anopin aikuisen lapsen pitäisi se hankkia. Jos on yhteislahja, onko se pienempi vai suuri. Jos anoppi on rahakas pärjää, köyhemmältä voi kysellä mitä tarvitsee ja antaa budjetin, jos on rahaa millä hankkia. +Erikseen lahja. Ja mistä pitää, ettei tule väärä lahja, osa äideistä ei sano millään mitä haluaa. Sitten vain arvot ja virvot. 

Vierailija
32/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet.

Vierailija
33/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen ongelma ei Sun 

ap

En ole pihi vaan olen väsynyt perheenäiti, joka joutuu kantamaan suurimman osan kotiin ja lapsiin ja perheeseen liittyvistä asioista muutenkin, enkä halua siihen vielä lisäksi jotain miehen suvun lahjavastuita. En yksinkertaisesti j

Seli seli. Olet laiska ja pihi tyyppi. Kovin vaikeeta ei voi olla ostaa vaikka Prismasta se valmis juhlapaketti (ruokalajeja) jouluksi ja lykätä miehen mukaan.

Vierailija
34/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hommaisi mitään, mies ostaa omille sukulaisilleen jos ostaa ja minä omilleni.

Näin minäkin ajattelen. Mutta ongelma on se, että mies ei hanki kenellekään mitään. 

ap

Jos tykkäät anopista ja haluat ilahduttaa häntä.

Onko anoppi sulle kiva?

Vierailija
35/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni suvussa naiset ostaa lahjoja kaikille, miehet ei. Ekan yhteisen joulun jälkeen vttuunnuin ja ostin lahjat hänen sukunsa naisille enkä yhdellekään miehelle. Vaikutti sen verran, että seuraavana jouluna mieheni älysi ostaa lahjoja. 

Minä en tykkää yhtään shoppailla muutenkaan ja varsinkaan lahjojen miettimisestä ja hankkimisrumbasta en tykkää. Eli en halua kertaakaan ottaa sitä roolia, että minä naisena mietin ja hankin miehen sukulaisille lahjoja. Jos mieheni ei kerran lahjoja hanki edes äidilleen, niin miksi minun pitäisi alkaa jotenkin kantamaan asiasta vastuuta?

ap

Miksi anoppia pitäisi rankaista siitä, että miehesi on juntti. Selvästikin anoppi on antanut pojalleen erilaisen mallin, mutta mies haluaa olla törö. 

Turha miehen käytöstä on käyttää tekosyynä sille, ettet viitsi nähdä vaivaa vaikka sinua muistetaan. Miksi puhut "miehen sukulaisista" monikossa, jos kyseessä on vain anoppi. Ei sen nyt mikään kauhea rumba olisi joku suklaarasia tai joulukukka lähettää kortin kera. Sinun allekirjoituksellasi, tietysti. 

Vierailija
36/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen anoppi.  Älkää kiltit tuoko mitään. EN TAHDO  yhtään kynttilää, tuikkukuppia, esinettä,  en kirjaa entisten lisäksi ( haen kirjastosta) , suklaata en syö,  kahvijemmaa on aina, viekää ennemmin pois jos tarjoan kippojani, viinilasejani, maljakoitani.

Oikeestaan vuosiin mieluisin lahjani oli valikoima pieniä hilloja, niitä semmosia lasitölkissä olevia aamiaishilloja.    Muuta  työntelen harmitellen kaappien perille.

Olisi aika luopua ,  minä ostan mitä tarvitsen ja ostakoon miniä/lapsi itselleen mitä tarvitsee.  Raivostuttaa kun yrittää tyhjentää kotia jos joku koko ajan tuo jotain tuikkukippoa tai tyynyliinaa tai pannunalustaa tai mukia.

Vierailija
37/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin niitä valmiiksi pakattuja ruokalahjalaatikoita tai koreja yhdelle henkilölle.

Itse ajattelin että ne on niin koottu etten itse tahtoisi yhtäkään niistä.  

Vierailija
38/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin niitä valmiiksi pakattuja ruokalahjalaatikoita tai koreja yhdelle henkilölle.

Itse ajattelin että ne on niin koottu etten itse tahtoisi yhtäkään niistä.  

Samaa olen katsonut ja miettinyt.

Vierailija
39/46 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun itsekin huomasit. Olet todellakin huono ihminen, ainakin anopin mielestä.  Puuhaa jostain hänelle joku mukava joululahja, niin välinne saattavat säilyä edes jonkunlaisina.

Vierailija
40/46 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinä vuosina kun en ole anopille keksinyt mitään järkevää lahjaa, josta tiedän tykkäävän olen ostanut lahjakassin ja sinne kahvipaketin, glögiä, suklaata ja joulukukan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi