Olenko huono ihminen kun en hanki anopille joululahjaa?
Mies ei osta äidilleen joululahjaksi mitään. Joten enpä minäkään. En ole mikään läheinen anopin kanssa, tapaamme kerran vuodessa (hän asuu kaukana meistä), mies tapaa äitiään hieman useammin. Mutta pitäisikö minun nyt hankkia anopille joku lahja, kun mieskään ei kerran mitään äidilleen lahjaksi anna?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aikuiset tarvi mitään joululahjoja. Jos nyt anopille on pakko jotain viedä niin kukka tai jotain syötävää vaikka suklaata ja kahvipaketti.
Anoppi asuu kaukana emmekä vietä jouluja yhdessä. Mies ajaa käymään äidillään päiväseltään aina pari päivää ennen joulua ja samalla anoppi laittaa miehen mukana meille jotain tuomisia. Mies ei vie mitään äidilleen, olen kyllä sanonut monesti että poikkea nyt edes joku kukka ostamassa, mutta ei. En vain tykkää yhtään siitä, että minun kuuluisi ottaa vastuulleni tämäkin asia vain siksi että olen nainen.
ap
Asian voi ajatella myös niin että et ota vastuullesi anopin lahjaa koska anoppi on miehesi äiti. Et halua ajatella ihmistä ihmisenä vaan periaatteenasi on että koska olet nainen niin miehesi läheisille et osta mitään. Ihan vaan siis periaatteesta.
Anoppisi vaikuttaa fiksulta, antaa sulle lahjan vaikka olet miniä, osaa ajatella ja toimia ilahduttaakseen toisia, riippumatta siitä onko omaa sukus vai ei.
Kyllä jokainen ilahtuu joululahjasta. Eli anopille lahja tottaksi. Ei sen tarvitse olla mitään suurta ja kallista.
Eleenä kaunis ja tuo hyvän mielen.
Ostan joka joulu anopille ja miehen siskolle lahjat. He ensinnäkin muistaa pitkin vuotta niin anteliaasti meidän lapsia ja auttaneet paljon meitä aikuisiakin . En muutenkaan ajattele asiaa noin - lahjan antamisesta tulee itsellekin hyvä mieli.
Joulunsanoma vähän hukassa ap?
No, ehkä semmoinen joulu koittaa vielä sinullekin kun kukaan ei muista. Sitten kun vanhenet ja olet itsekin esimerkiksi anoppi?
Ymmärrän toisaalta niitä, joilla on kaapit täynnä tavaraa ja eivät halua lisää. Toisaalta jos ei mitään lahjaa ikinä saa, se alkaa kyrsiä pidemmän päälle, varsinkin jos ostaa lahjoja muille. Oisko tähän olemassa jokin kohtuullinen keskitie, että se lahjan antaminen ja toisen ilahduttaminen/muistaminen tulisi tehtyä, mutta fiksusti? Eli jotain pientä ja tarpeellista, tai sitten vain kortti.
Suoraan kysymykseen suora vastaus; olet!