Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko läheisriippuvuus sama asia kuin läheisyyden ja sylin kaipuu? T. Eronnut ja hyvin yksinäinen

Vierailija
17.12.2023 |

Onko tää läheisriippuvuutta vai mitä, kun nyt eron jälkeen mulla on ihan hirveä kaipuu päästä jonkun lähelle ja syliin? Ja silittämään tukkaa ja halailemaan ja pussailemaan. Eksää en kyllä kaipaa enkä ketään tiettyä ajattele. Lähinnä tässä harmituksen vallassa vertaan itseäni niihin eronneisiin, jotka ovat oikein tyytyväisiä elämäänsä sinkkuina. Mä en ole 😔 

Aina sanotaan että pitäisi osata olla yksin onnellinen ensin, vasta sitten voi mahdollinen parisuhde alkaa hyvältä pohjalta. Näin ajattelen itsekin, mutta toteutus ontuu! Oon ollut sinkkuna aiemminkin, eikä oikein hyvin sujunut silloinkaan. 

Elämässä on kyllä kivoja asioita ja työ ja ystävät ja perhe. Mut olo on ihan ontto. Mihin mä tämän kaiken paijaamisen tarpeen puran? Koiran paijaaminen ei riitä. 

N45

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt muutamilla treffeillä, mut kaikissa tapauksissa mies rupes käymään niin kuumana että ei se ihan toiminut sekään. Vaikka ennen tapaamista painotin, että en kaipaa seksiä vaan syliä tässä vaiheessa. 

Ap

Vierailija
22/67 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Läheisriippuvuus (codependence) ei ole riippuvuutta toisista ihmisistä. Kyseessä on (päihde)riippuvaisen ihmisen läheisen oireilua. Läheinen huolehtii, paapoo, peittelee ja selittelee riippuvaisen ihmisen tekemisiä ja pistää omat tarpeensa sivuun ja sairastuu itsekin mieleltään.

Ei kohdistu pelkästään alkkiksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon käynyt muutamilla treffeillä, mut kaikissa tapauksissa mies rupes käymään niin kuumana että ei se ihan toiminut sekään. Vaikka ennen tapaamista painotin, että en kaipaa seksiä vaan syliä tässä vaiheessa. 

Ap

Osta joku halauspalvelu. MIksi luulet, että joku vieras mies haluaisi halailla kanssasi? Yhden illan halausjuttu =)

Ymmärrän halauksen ja läheisyyden tarpeen, mutta nyt kannattaa silti alkaa miettiä, onko tuo ihan normaalia. Niin kuin nyt mietitkin. On vaan paljon muitakin diagnooseja kuin läheisriippuvainen. Sinä et osaa itse tunnesäädellä itseäsi ja tarvitset siihen toisen ihmisen? Tunnet olosi olemattomaksi ilman toista ihmistä (no se kallistuu jo sinne läheisriippuvaisuuteen päin) ja tarvitset nähdä itsesi toisen kautta, jotta olet olemassa?

Vierailija
24/67 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Läheisriippuvuus (codependence) ei ole riippuvuutta toisista ihmisistä. Kyseessä on (päihde)riippuvaisen ihmisen läheisen oireilua. Läheinen huolehtii, paapoo, peittelee ja selittelee riippuvaisen ihmisen tekemisiä ja pistää omat tarpeensa sivuun ja sairastuu itsekin mieleltään.

Ei, mutta termin on keksinyt ja ilmiön kuvannut AAn perustaja, alkoholistien puolisoiden perusteella. 

Suomennos läheisriippuvainen on tälle todella huono, koska ihmiset tulkitsee sen läheisyysriippuvaiseksi. Kanssariippuvaisuus ois parempi termi tälle.

Läheisriippuvuus ei siis liity mitenkään läheisyyteen. 

Vierailija
25/67 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jotkut tinder miehet etsii kertapanoja. Halailu on niille jotka on kiinnostunut toisesta muutenkin kuin vain reikänä.

Vierailija
26/67 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko minä AP!?! Kuin olisin itse kirjoittanut kaikki sanomisesi. Hyvä aloitus. Varmasti on muillekin kuin minulle tässä ja näissä vastauksissa mietiskeltävää.

Vierailija
27/67 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän kuvata läheisriippuvuutta: ex oli toistuvasti todella ilkeä, mutta olin silti hänen kanssaan. En siis osannut asettaa itseäni itselleni tärkeimmäksi vaan yritin kierrättää/peilata hyväksynnän itseni ulkopuolelta siinä onnistumatta ja väärän henkilön kanssa tulin vain onnettomammaksi. Huono itseluottamus kai ongelman juurisyy. Minua oli hyväksikäytetty jo lapsena.

Terveet ihmiset pyrkivät lopettamaan huonon suhteen, mutta läheisriippuvainen jää tuleen makaamaan. Läheisriippuvuus on vaikea psykologinen tila.

Normaali fyysinen kaipuu, halipula on aivan eri asia. Sitä voi lievittää liikunnalla, kuuma sauna, kylmä avanto, tanssi. Jos haluat kumppanin mutta ei löydy, vaihda toimintaympäristöä. 

Vierailija
28/67 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olenko minä AP!?!" 😂 Juu ollaan yks ja sama, yks tosi tosi ihana nainen🥰 Meidän pitää järkätä myötätuntopaijaamisryhmätapaaminen kun Kohtalotoveri N40:kin on samassa tilanteessa. Vois olla kivaa 🤭 

Toi "tarvitset nähdä itsesi toisen kautta, jotta olet olemassa?" kyllä liippasi jotenkin läheltä, hmm! 🤔

Ja kuvaus läheisriippuvuudesta tuossa yllä ei tunnu itseltä ollenkaan. Että ei tää varmaan sitä sit. Halipula. Kauhee! 

Vierailija
29/67 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieronta auttaa kosketuksen tarpeeseen myös. 

Vierailija
30/67 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se hierojalla käynti tekee tietyllä tapaa. 

Mut ehkä mä sitten kaipaan myös sitä oikeeta rakkauttakin. Parisuhde ei kuitenkaan ole ollut mielessä nyt ihan ensimmäisenä. Hmm. 

Ap

Vierailija
31/67 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta termin on keksinyt ja ilmiön kuvannut AAn perustaja, alkoholistien puolisoiden perusteella. 

Suomennos läheisriippuvainen on tälle todella huono, koska ihmiset tulkitsee sen läheisyysriippuvaiseksi. Kanssariippuvaisuus ois parempi termi tälle.

Läheisriippuvuus ei siis liity mitenkään läheisyyteen. 

Nimeäisin sen itse ehkä hyväksyntäriippuvuudeksi. 

Vierailija
32/67 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voit halata myös itse itseäsi. Paijata, sanoa ääneen rakastavasi ja olevasi ihana, Kun olet sängyssä, laita kätesi otsallesi, päälakesi päälle tms, että koet olevasi jonkun kainalossa. Uninalle on myös yksi lisävaihtoehto. 

Vierailija
33/67 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia, että on hetkittäin jotain ilman, että se on diagnoosi. Esimerkiksi juuri vaikka erotilanne voi nostaa ihmisessä esiin läheisriippuvaisia tunteita ja jopa käytöstä. 

Terveyden puolesta puhuu kyky itsereflektioon eli tunnistat, että nyt jotain on vähän vinossa verrattuna normaaliin. 

Vierailija
34/67 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, voit halata myös itse itseäsi. Paijata, sanoa ääneen rakastavasi ja olevasi ihana, Kun olet sängyssä, laita kätesi otsallesi, päälakesi päälle tms, että koet olevasi jonkun kainalossa. Uninalle on myös yksi lisävaihtoehto. 

Oi, kokeilen heti! 😊

Ap

Vierailija
35/67 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia, että on hetkittäin jotain ilman, että se on diagnoosi. Esimerkiksi juuri vaikka erotilanne voi nostaa ihmisessä esiin läheisriippuvaisia tunteita ja jopa käytöstä. 

Terveyden puolesta puhuu kyky itsereflektioon eli tunnistat, että nyt jotain on vähän vinossa verrattuna normaaliin. 

Oon miettinyt sitäkin, että kun oksitosiininhan se läheisyyden hyvää tekevä voima perustuu, että voiko siihen olla koukussa 🤔 Tosin en tiedä miten olisin voinut koukuttua, kun eksän kanssa sitä ei kyllä herunut ja siks erottiinkin. 

Mulla on taipumus vähän ylianalysoida asioita, nii kovasti huojentaa nyt noi kaikki edellä tulleet kommentit siitä että ois vaan inhimillistä. Pidän silmäni auki omalle käytökselleni jatkossa, ja koitan olla haksahtamatta huonoille teille 🤭

Vierailija
36/67 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voishan sitä koittaa mitä tapahtuu jos laittais tinderiin että etsitään luotettavaa satunnaista paijailu-ukkelia! 🤓 Kai nyt on joku mieskin olemassa jolla olisi samanlaisia tarpeita🙂 Oma projektinsa varmaan onnistua muotoilemaan asia niin, että tuota ei ymmärretä nimenomaan päinvastoin. Hmm.

Ap

Vierailija
37/67 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt sitäkin, että kun oksitosiininhan se läheisyyden hyvää tekevä voima perustuu, että voiko siihen olla koukussa 🤔 Tosin en tiedä miten olisin voinut koukuttua, kun eksän kanssa sitä ei kyllä herunut ja siks erottiinkin. 

Mulla on taipumus vähän ylianalysoida asioita, nii kovasti huojentaa nyt noi kaikki edellä tulleet kommentit siitä että ois vaan inhimillistä. Pidän silmäni auki omalle käytökselleni jatkossa, ja koitan olla haksahtamatta huonoille teille 🤭

Jos sinulla on traumalapsuus, olet altis ns. traumasiteisille suhteille, mutta niissä se menee niin, että se suhde iskee kuin tuhat volttia ja sitten olet narkki niihin hormoneihin. Tietysti, jos sinulla on tuollaisia suhteita taustalla, saatat kaivata taas uutta vastaavaa. 

Vierailija
38/67 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voishan sitä koittaa mitä tapahtuu jos laittais tinderiin että etsitään luotettavaa satunnaista paijailu-ukkelia! 🤓 Kai nyt on joku mieskin olemassa jolla olisi samanlaisia tarpeita🙂 Oma projektinsa varmaan onnistua muotoilemaan asia niin, että tuota ei ymmärretä nimenomaan päinvastoin. Hmm.

Ap

Sun pitää hakea jotain aseksuaalia. 

Vierailija
39/67 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä