Mikä vaivaa ihmistä joka sanoo työttömälle, että "mene vaikka kassalle tai hoitoalalle?"
Tajuaako toi ihminen, että kaikki ihmiset ei ole soveltuvia noihin töihin? Sama kuin sanoisin vaikka rekkakussille että "no hae kampaajaksi"
Kommentit (187)
Ei tosiaan ole sama asia.
Minkä takia rekkakuskin pitäisi hakea kampaajaksi? Rekkakuski on ihan kelpo ammatti eikä hänen tarvitse alkaa kampaajaksi ellei halua.
Mutta työtön ei ole mikään ammatti, vaan työttömän pitäisi työllistyä. Sen takia työttömän olisi hyvä hakea jollekin alalle, esimerkiksi sellaiselle alalle, mihin pääsee ilman koulutusta, kuten kassalle, tai mistä työllistyy koulutuksen jälkeen hyvin, kuten hoitoalalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on itsellä vakavia mt-ongelmia. Miten minä pystyisin tekemään hoitotyötä. Tarvin itse hoitoa.
Sitten sinun ei kuuluisi olla työnhakijana ja nostaa työttömyyskorvausta, vaan olla esim. sairaslomalla tai -eläkkeellä.
Ja kaikkihan me tiedetään että sairaseläkkeelle pääsee kun vaan pyytää.
Jos mielenterveys ongelmat olisi pätevä syy sairaseläkkeeseen olisi varmaa 75% naisista sairaseläkkeellä sen verran paljon naisilla suomessa on mielenterveys ongelmia
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan ole sama asia.
Minkä takia rekkakuskin pitäisi hakea kampaajaksi? Rekkakuski on ihan kelpo ammatti eikä hänen tarvitse alkaa kampaajaksi ellei halua.
Mutta työtön ei ole mikään ammatti, vaan työttömän pitäisi työllistyä. Sen takia työttömän olisi hyvä hakea jollekin alalle, esimerkiksi sellaiselle alalle, mihin pääsee ilman koulutusta, kuten kassalle, tai mistä työllistyy koulutuksen jälkeen hyvin, kuten hoitoalalle.
Voi kun luetaan kuin piru raamattua (ehkä ei ole tuttu tuokaan vertaus), tuo nyt taisi olla vaan esimerkki siitä että jos on ihan eri alan ihmisiä niin ei sovellu johonkin muualle.
Tänä päivänä aika moni muuten jää työttömäksi sellaiselta alalta millä ei enää ole työpaikkoja lainkaan, kaikki on korvattu jonkun sortin teknologialla tai siirretty tyyliin Intiaan. Aika moni on siinä iässä ettei ole enää järkevää alkaa edes kouluttautumaan mihinkään uuteen ammattiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi meidän muiden pitää elättää ihmisiä jotka eivät ole riittävän kyvykkäitä heidän unelma-alalleen? Kyllä silloin voi mennä töihin ihan vaan johonkin jos ainut mikä kiinnostaa olisi helikopterilentäjä mutta äly ja näkökyky ei riitä juuri siihen.
Että hoitajaksi voi mennä kuka vaan, niinkö? Kunhan ne kädet heiluu.
Snoja on varmaankinjoko persuporvari tai muuten psykopaatti.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka ei ole soveltuva kassalle? Ihminen, joka ei tunne rahaa, ei osaa laskea yhtään?
Hoitoalalla lähihoitajalta ei paljon vaadita. Se on samaa hommaa jota jokainen osaa tehdä ilman mitään koulutusta.
Tukirankaongelmainen joka ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. Minä pystyn istumaan ja seisomaan keskimäärin n.10-15min kerrallaan ja sitten otetaankin lepotaukoa. Kuinka moni kaupanalan työnantaja haluaa minut duuniin? No, hoitotyöstä nyt en edes viitsi aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ennen sairaanhoitajan työssä ollut mitään kummallista.
Se oli arvostettu ammatti. Nykynuoret haluavat hoitoa ja palveluja 24/7, mutta itse eivät halua hoitotyötä tehdä.
Jokainen on kulttuurituottaja, koutsi, seksuaaliterapeutti tai näyttää pyllyä Only Fansissa.
Kuinka monta nuorta naista tiedät joka olisi valmis tekemään muiden eteen samoja asioita mitä muilta vaatii itselle?
Itse en tunne edes yhtään vanhempaa naista joka olisi valmis tekemään muiden eteen samoja asioita mitä itse muilta vaatii
Ei kiinnosta. Kuvastaa lähinnä sitä ettei muitakaan kiinnosta mikään muu kuin että etsit töitä ja se on lopulta sama mitä työtä teet. Kunhan teet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä kertaa taas ketju, jossa työttömät selittää, mikseivät he voi tehdä töitä. Seuraavaksi sitten taas ketju, jossa haukutaan työnantajat.
Kerro nyt sitten onko sulle ookoo että sun lastasi tai vanhustasi hoitaa ihminen joka on vaikkapa täysin hoivavietitön, empatiakyvytön, inhoaa koskettaa muita ihmisiä, on lyhytpinnainen ja joka tavalla vaan sopimaton?
Sen ihmisen on vaan opeteltava peittämään todelliset tunteet. Kaikki asiakaspalvelutyötä tekevät toimivat niin. Koko päivän on naamalla hymyilevä maski. Samaa joutuvat hoitajatkin tekemään.
Jos naista vituttaa jokin asia ei nainen sitä kykene peittelemään. Joka nainen on sen verran tunteiden hallinn
Eipä meilläpäin hoitajat peittele tunteitaan vaan potilaatkin haukutaan julkisesti jos naama vituttaa ja potilaiden terveys tiedot on täälläpäin hoitajien yleinen keskustelun aihe. Se on kiva kuunnella kylillä omia terveystietoja tuntemattomilta ja ne tiedot on saatu hoitajalta "joka ei nyt ihan suoraan sanonut kenen tietoja ovat mutta ei jäänyt epäilystä kenelle ne kuuluvat"
Tunnen useita hoitajia mutta en tunne yhtään hoitajaa joka ei juoruilisi potilaiden terveystietoja semmoisille joille se ei millään tapaa kuulu
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos hoitoalalle lisää sinne haluamattomia ja soveltumattomia ihmisiä. Hoitoalalla kohtaa potilaita, asiakkaita ja asukkaita jotka ovat heikossa asemassa eikä heitä hoitamaan tarvita alalle sopimattomia ihmisiä jotka tekevät työtään vastentahtoisesti. Tuollaisista hoitajista on myös haittaa työtovereille.
T: Sairaanhoitajaksi opiskeleva lähihoitaja
Kyllä kaikki saa hakea ja voi myös määrätä hakemaan koulutukseen. Hakuvaiheessa testataan ja karsitaan pois ne, jotka ei sovellu alalle. Ei hoitoalan eikä minkään muunkaan alan koulutuksiin voi ketään määrätä. Koulutukseen voi päästä.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen aspa-hommaa ja uskon, että tämä ei sovi yhtään kenellekään. Eikä ainakaan sovi mulle. Mutta toisaalta nälkä ja kylmä sopivat myös tosi huonosti, samoin kuin täysi itsekunnioituksen puute joka aiheutuisi muiden elättinä olemisesta. Joten aspa-hommat kutsuu huomennakin.
Mistä muuten sitä oikeutuksen tunnetta saa, että voi hyvällä omalla tunnolla elellä muiden kustannuksella ja antaa toisten raataa tekemättä itse mitään? Mitä siihen tarvitaan? Kuvitelma siitä, että muut nauttii työstä ja itse olen harvinainen poikkeus kun ei oikein inspiroi ja nappaa? Selittäkää.
Minä taas olen yhdeltä monesta koulutuksistani sellainen, että sovin myös aspatyöhön. Olen hakenut niitä 4 vuotta, mutta en ole saanut. Olen myös korkeakoulutettu. Ei millään alalla ole töitä. Vajaa 8000 kokopäiväistä työpaikkaa ja 260 000 työtöntä.
Selitäpä se.
Vierailija kirjoitti:
Jotain se on eläkseen tehtävä, ja rahan takia töitä tehdään, ei sen mukaan onko se kivaa vai ei. Kadehdittavaa jos jollakin on unelma-ammatti, mutta eiköhän suurin osa tee töitä siksi, että on pakko.
Joten miksi ei siis kassalle tai hoitoalalle. Sitten on myös vaihtoehtona opiskella.
Olen siitä kanssasi samaa mieltä, että unelma-ammattiin ei kaikki pääse ja töitä tehdään vaikka ei aina niin kivaa olisikaan, mutta se että jokainen voisi oikeasti tehdä vaan "jotain" työtä kuten hoitajan hommia tai kassalla on ihan absurdia. Ei meillä kaikilla ole sama lähtöviiva näihin hommiin. Todellakaan ei hoitajaksi haluta yhtään ihmistä, joka ei koe alalle jotain kiinnostusta ja osoita kykyä siellä menestyä. Myöskään kassalle on ihan turha pistää sellaisia, joilla ei pää kestä kassatyötä ja on ongelmia kohdata ihmisiä. Tunnen molempia ihmisiä, niitä ei-sopivia hoitajia ja ihmisiä, joilla on lyhyessä työsuhteessa pettänyt työkyky kassahommissa. Kyllä ne työt pitää olla sellaisia, mistä pystyy selviämään niillä voimavaroilla mitä kelläkin on, jos halutaan että he pysyvät hommissa eivätkä tuota vahinkoa työtä tehdessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin työtön tajuaa sen että kun nirsoilee työpaikoista sanoo ihan suoraan työläiselle että sinun pitää elättää minua sinun työn tuloksella kun minä en ole löytänyt vielä työpaikkaa joka olisi juuri täsmälleen sitä mitä minä haluan kun en muuta suostu tekemään.
Ei se ole nirsoilua, jos etsii sellaista työtä joka on itselle sopivaa (koulutus, osaaminen, fyysinen toimintakyky, kielitaito jne.).
Jos tällaista työtä ei ole tarjolla, kyllä se menee nirsoilun piikkiin, jos mikään muu ei kelpaa.
Miten te voitte olla noin *rpoja? Yksi kirjoittaa fyysisestä toimintakyvystä ja sinä tolppana et vaan tajua... Lue silimälläs, eläkä persereiälläs...
Erityisesti minua huvittavat esim. vain muutaman vuoden työelämässä olleet, jotka ylenkatsovat vuosikymmeniä töitä tehnyttä, joka juuri nyt sattuu olemaan työtön.
Kassalle ei pääse ja hoitoalalla on sora-laki. Jotkut vaan ei tajua sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin työtön tajuaa sen että kun nirsoilee työpaikoista sanoo ihan suoraan työläiselle että sinun pitää elättää minua sinun työn tuloksella kun minä en ole löytänyt vielä työpaikkaa joka olisi juuri täsmälleen sitä mitä minä haluan kun en muuta suostu tekemään.
Ei se ole nirsoilua, jos etsii sellaista työtä joka on itselle sopivaa (koulutus, osaaminen, fyysinen toimintakyky, kielitaito jne.).
Jos tällaista työtä ei ole tarjolla, kyllä se menee nirsoilun piikkiin, jos mikään muu ei kelpaa.
Miten te voitte olla noin *rpoja? Yksi kirjoittaa fyysisestä toimintakyvystä ja sinä tolppana et vaan tajua... Lue silimälläs, eläkä persereiälläs...
Kyllähän jokainen osaa sen verran uhriutua että osaa julkisesti itkeä että en kykene mitään työtä tekemään jota perustellaan erilaisilla tekosyillä että saisi olla muiden elätettävänä ilman että tarvitsee ottaa vastuu omasta elämästä ja taloudesta
Vierailija kirjoitti:
Jotain se on eläkseen tehtävä, ja rahan takia töitä tehdään, ei sen mukaan onko se kivaa vai ei. Kadehdittavaa jos jollakin on unelma-ammatti, mutta eiköhän suurin osa tee töitä siksi, että on pakko.
Joten miksi ei siis kassalle tai hoitoalalle. Sitten on myös vaihtoehtona opiskella.
Työn ei tarvitse olla kivaa, mutta sen tulee olla sellaista, että siitä selviää kunnialla. Kaikki työt eivät todellakaan sovi kaikille, eivätkä kaikki pysty tekemään ihan mitä tahansa työtä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka ei ole soveltuva kassalle? Ihminen, joka ei tunne rahaa, ei osaa laskea yhtään?
Hoitoalalla lähihoitajalta ei paljon vaadita. Se on samaa hommaa jota jokainen osaa tehdä ilman mitään koulutusta.
Tukirankaongelmainen joka ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. Minä pystyn istumaan ja seisomaan keskimäärin n.10-15min kerrallaan ja sitten otetaankin lepotaukoa. Kuinka moni kaupanalan työnantaja haluaa minut duuniin? No, hoitotyöstä nyt en edes viitsi aloittaa.
Ikäsi? Etätyö kotikoneelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä kertaa taas ketju, jossa työttömät selittää, mikseivät he voi tehdä töitä. Seuraavaksi sitten taas ketju, jossa haukutaan työnantajat.
Kerro nyt sitten onko sulle ookoo että sun lastasi tai vanhustasi hoitaa ihminen joka on vaikkapa täysin hoivavietitön, empatiakyvytön, inhoaa koskettaa muita ihmisiä, on lyhytpinnainen ja joka tavalla vaan sopimaton?
Sen ihmisen on vaan opeteltava peittämään todelliset tunteet. Kaikki asiakaspalvelutyötä tekevät toimivat niin. Koko päivän on naamalla hymyilevä maski. Samaa joutuvat hoitajatkin tekemään.
Ihan hoitajana tästä sivusta huutelen, että tuo "työnaama" on ihan eri juttu, kuin olla persoonaltaan ja toimintakyvyltään sopimaton alalle. Hymynaaman tarkoitus on erottaa työ ja vapaa-aika, sekä antaa potilaalle hyvä kokemus vaikka hoitajalla olisikin rankka päivä takana. Sen hymyilevän maskin takana kuitenkin on oletusarvoisesti joku, joka kykenee myös vapaalla osoittamaan sitä ammatillisuutta mikä työhön kuuluu. Noita lyhytpinnaisia ja empatiakyvyttömiä työkavereita joita vahvasti inhottaa ihmiset tai jotkut ihmisryhmät tulee joskus harvoin vastaan ja niillä ei työsuhteet jatku, jos he edes selviävät suunnitellun työsuhteen loppuun asti. En tiedä miksi kuvitellaan, että kuka vaan rajatapaus-psykopaatti olisi sopiva hoitoalalle jos vaihtoehtona on maata kotona.
Voisi myös esittää kysymyksen, että jos meillä olisi huutava pula teurastajista, niin pakotettaisiinko kaikki eläinrakkaat, herkät ja helposti järkyttyvät ihmiset, joilla ei ole mitään halua edes nähdä koko työtä, tappamaan niitä eläimiä samalla innolla, kun nyt markkinoidaan täysin soveltumattomille ihmisille töitä aspana tai hoitajana?