Mikä vaivaa ihmistä joka sanoo työttömälle, että "mene vaikka kassalle tai hoitoalalle?"
Tajuaako toi ihminen, että kaikki ihmiset ei ole soveltuvia noihin töihin? Sama kuin sanoisin vaikka rekkakussille että "no hae kampaajaksi"
Kommentit (187)
Päivystys nyt ei kyllä anna täydellistä kuvaa hoitoalasta. Itse hoidan vanhuksia, en palvelukodissa, mutta osastolla, jossa ei koko ajan vaihdu asiakkaat. Kiirettä on, mutta ei sellaista kaaosta.
Ja siis harva oikeasti jaksaa olla täydellinen hoitaja. Riittää, että tekee työt eikä menetä hermojaan täysin. Valitettavasti sua tai sun lasta tai mummoa hoitaa just yks tämmönen tavallinen ihminen. Mut se riittää. Ei kannata olla liian nirso, ei ammatinvalinnan tai hoitajien kanssa, ei meitä muuten riitä.
Impulssikontrollin puute, joku päihdeongelma tai varastelu on kyllä ehdottomasti este.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä kertaa taas ketju, jossa työttömät selittää, mikseivät he voi tehdä töitä. Seuraavaksi sitten taas ketju, jossa haukutaan työnantajat.
Kerro nyt sitten onko sulle ookoo että sun lastasi tai vanhustasi hoitaa ihminen joka on vaikkapa täysin hoivavietitön, empatiakyvytön, inhoaa koskettaa muita ihmisiä, on lyhytpinnainen ja joka tavalla vaan sopimaton?
Sen ihmisen on vaan opeteltava peittämään todelliset tunteet. Kaikki asiakaspalvelutyötä tekevät toimivat niin. Koko päivän on naamalla hymyilevä maski. Samaa joutuvat hoitajatkin tekemään.
Jos naista vituttaa jokin asia ei nainen sitä kykene peittelemään. Joka nainen on sen verran tunteiden hallinnassa ja vietävissä että ei kykene tunteitaan hallitsemaan että kykenisi niitä piilottamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä kertaa taas ketju, jossa työttömät selittää, mikseivät he voi tehdä töitä. Seuraavaksi sitten taas ketju, jossa haukutaan työnantajat.
Kerro nyt sitten onko sulle ookoo että sun lastasi tai vanhustasi hoitaa ihminen joka on vaikkapa täysin hoivavietitön, empatiakyvytön, inhoaa koskettaa muita ihmisiä, on lyhytpinnainen ja joka tavalla vaan sopimaton?
Sen ihmisen on vaan opeteltava peittämään todelliset tunteet. Kaikki asiakaspalvelutyötä tekevät toimivat niin. Koko päivän on naamalla hymyilevä maski. Samaa joutuvat hoitajatkin tekemään.
Jos naista vituttaa jokin asia ei nainen sitä kykene peittelemään. Joka nainen on sen verran tunteiden hallinnassa ja vietävissä että ei kykene tunteitaan hall
Naiset osaavat peittää todelliset tunteensa miehiä paremmin. Miehet eivät voi peittää raivoaan ja siksi välillä riehuvat julkisilla paikoilla. Naiset voivat vaikka mennä naimisiin varakkaan miehen kanssa vaikka heillä ei olisi mitään tunteita miestä kohtaan ja mies luulee aivan muuta.
Ei sinne hoitoalalle tai kassalle ihan noin vaan "mennä". Kyllä niitäkin töitä pitää hakea siinä missä muitakin, ja kilpailla jopa satoja muita hakijoita vastaan. Hoitoalalle taas vaaditaan koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyyshän sellaista vaivaa, joka käskee työttömän mihin tahansa vapaana olevaan työpaikkaan, välittämättä tai tietämättä mitään hänen osaamisestaan ja koulutuksestaan.
Niin, asiantuntijakin koitti telkkarissa kerran selittää tätä asiaa sellaisella esimerkillä, että jos rakennusalalla tulee työttömiä, ei hoitoalan työvoimapula niillä rakennusalan työttömillä ratkea.
Jos ei katetrointi suju niin sitten hitsataan
Entä mikä vaivaa ihmistä joka sanoo että mene vaikka kassalle tms. mutta kun vastaa, että on hakenut, muttei ole päässyt, on kuin vastapuoli ei olisi ymmärtänyt tai kuullut yhtään mitä vastattiin, silti vaan hoetaan autistisesti että "mene töihin".
Ei ennen sairaanhoitajan työssä ollut mitään kummallista.
Se oli arvostettu ammatti. Nykynuoret haluavat hoitoa ja palveluja 24/7, mutta itse eivät halua hoitotyötä tehdä.
Jokainen on kulttuurituottaja, koutsi, seksuaaliterapeutti tai näyttää pyllyä Only Fansissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on itsellä vakavia mt-ongelmia. Miten minä pystyisin tekemään hoitotyötä. Tarvin itse hoitoa.
Sitten sinun ei kuuluisi olla työnhakijana ja nostaa työttömyyskorvausta, vaan olla esim. sairaslomalla tai -eläkkeellä.
Ja kaikkihan me tiedetään että sairaseläkkeelle pääsee kun vaan pyytää.
Aika moni sinne on mt-syistä päässyt.
-Mielenterveyden syyt nousivat ensimmäistä kertaa tuki- ja liikuntaelinsairauksien ohi työkyvyttömyyseläkkeelle siirtymisen yleisimmäksi perusteeksi. Mielenterveyssyistä myönnetyt eläkkeet kääntyivät selvään nousuun vuonna 2016.
Eläketurvakeskus
Vierailija kirjoitti:
Milloin työtön tajuaa sen että kun nirsoilee työpaikoista sanoo ihan suoraan työläiselle että sinun pitää elättää minua sinun työn tuloksella kun minä en ole löytänyt vielä työpaikkaa joka olisi juuri täsmälleen sitä mitä minä haluan kun en muuta suostu tekemään.
Ei se ole nirsoilua, jos etsii sellaista työtä joka on itselle sopivaa (koulutus, osaaminen, fyysinen toimintakyky, kielitaito jne.).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on itsellä vakavia mt-ongelmia. Miten minä pystyisin tekemään hoitotyötä. Tarvin itse hoitoa.
Sitten sinun ei kuuluisi olla työnhakijana ja nostaa työttömyyskorvausta, vaan olla esim. sairaslomalla tai -eläkkeellä.
Ehkä joudut joskus tilanteeseen, että sinun pitää anoa sairaseläkettä. Tulet humaamaan, että
sitä ei myönnetä helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuskymppinen pitkäaikaistyötön ei pääse sinne kauppaan kuormia purkamaankaan saati kassalle.
Höpö höpö. Kyllä vaan naapurin rouva pääsi yli 60-vuotiaana K-supermarkettiin töihin. Hän on todella hyvä työntekijä ja aina kohtelias ja iloinen. Kyllä se on ihan ihmisestä itsestään kiinni. Jos naamasta näkyy, että kalja on maistunut, niin ei kukaan palkkaa.
Harvemmin niihin hakemuksiin kai kasvokuvaa laitetaan?
Usein palkataan työhaastattelun kautta. Kasvotuksin.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Miksi meidän muiden pitää elättää ihmisiä jotka eivät ole riittävän kyvykkäitä heidän unelma-alalleen? Kyllä silloin voi mennä töihin ihan vaan johonkin jos ainut mikä kiinnostaa olisi helikopterilentäjä mutta äly ja näkökyky ei riitä juuri siihen.
Niin sen huomaa vasta sinävaihessa että olisi niissä sisähomissa paljon mukavampi olla.Kun on jossain lumilapio hommissa ja haravan varessa ollut 9,15€ tuntipalkalla yli30 vuotta,satessa ja pakkasessa.Sieltä se arvosus lähtee ja kuuluukin alatasolta,jos ei kolutustakaan ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naista vituttaa jokin asia ei nainen sitä kykene peittelemään. Joka nainen on sen verran tunteiden hallinnassa ja vietävissä että ei kykene tunteitaan hall
:D Tervetuloa tänne hoitoalalle katsomaan. Täällä pitää hommat hoitaa, ei voi raivostua tai mököttää. Se tunteiden hallinta on ihan perusasia, samoin kuin aspa-aloilla.
Meillä oli varhaiskasvatuksessa sijainen, jonka osaaminen ja ymmärrys ei oikein riittänyt. Ei riitä, että pitää lapsista. Hänellä oli toiselle alalle tutkinto, mutta ei ole tehnyt sitä päivääkään, kun se on niin tylsää. No, hän jatkaa yrittämistä meidän alalle...toivottavasti ei tule pääsemään koulutukseen, koska resurssit eivät vain riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka ei ole soveltuva kassalle? Ihminen, joka ei tunne rahaa, ei osaa laskea yhtään?
Hoitoalalla lähihoitajalta ei paljon vaadita. Se on samaa hommaa jota jokainen osaa tehdä ilman mitään koulutusta.
Mulla estää sairaudet. En voi tehdä vuorotyötä ja fyysisesti rasittavaa työtä.
sama mulla. Siksi opiskelin ylemmän korkeakoulututkinnon jossa töitä tehdään siisteissä sisätiloissa arkisin kahdeksan ja neljän välillä. Miksi sinä et tee samoin vaan elät minun verorahoillani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi meidän muiden pitää elättää ihmisiä jotka eivät ole riittävän kyvykkäitä heidän unelma-alalleen? Kyllä silloin voi mennä töihin ihan vaan johonkin jos ainut mikä kiinnostaa olisi helikopterilentäjä mutta äly ja näkökyky ei riitä juuri siihen.
työttömiä tulee olemaan aina, jos et hommaa jostain kaikille työpaikkoja. Eli mistä aiot hommata ne paikat
Sais nyt nuo puolimiljoonaa paikkaakin täytettyä ja monella työpaikoilla on vähän tekijöitä ,toiset joutuu raataan nekin.Sitten puhutaan että pitäsi tuoda ulkomailta niitä pelkkiä lapsen kaitsioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluat siis että kun joudut sairaalaan tai vanhenet niin sinua hoitaa hoitaja jota ei kiinnosta olla hoitaja ja todennäköisesti vaihtaa kipulääkkeesi vesiliuokseen käyttääkseen ne itse? Tai että lastasi hoitaa päiväkodissa ilman pätevää koulutusta työhön saanut henkilö, joka nyt vaan palkattiin kun oli työtön ja tulee halvemmaksi.
Ei kai tällaisilla hoitoalan palkoilla enää ketään järkevää kiinnosta olla hoitaja. Suomalaisten asennekin on ollut, että jos hoitaja valittaa palkasta, niin haukutaan vaan valittajaksi ja palkka pysyy pienenä. Monet fiksuimmat ei sen takia edes viitsi valittaa, vaan ihan vaan vähin äänin lähtee muihin hommiin. Eikä uusia ole jonossa tulossa. Ainoastaan ne, jotka ei muualle pääse, voidaan taloudellisilla keinoilla painostaa hoitoalalle, esimerkiksi ettei saa tukia jos ei mene töihin, vaikka sitten hoitajaksi.
Lisäksi voidaan palkata hoitajia kehitysmaista, missä on vielä pienemmät palkat. Heille ehkä kelpaa suomalainenkin palkka.
Ei kiitos hoitoalalle lisää sinne haluamattomia ja soveltumattomia ihmisiä. Hoitoalalla kohtaa potilaita, asiakkaita ja asukkaita jotka ovat heikossa asemassa eikä heitä hoitamaan tarvita alalle sopimattomia ihmisiä jotka tekevät työtään vastentahtoisesti. Tuollaisista hoitajista on myös haittaa työtovereille.
T: Sairaanhoitajaksi opiskeleva lähihoitaja
Ja kaikkihan me tiedetään että sairaseläkkeelle pääsee kun vaan pyytää.