Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vaivaa ihmistä joka sanoo työttömälle, että "mene vaikka kassalle tai hoitoalalle?"

Vierailija
17.12.2023 |

Tajuaako toi ihminen, että kaikki ihmiset ei ole soveltuvia noihin töihin? Sama kuin sanoisin vaikka rekkakussille että "no hae kampaajaksi"

Kommentit (187)

Vierailija
41/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin eilen käymään päivystyksessä, se olisi ihan kamalaa työtä. Ei kuka vaan voi ruveta hoitajaksi, ainakin minulle se näyttäytyi he*vettinä. Ihanaa toki, että jotkut jaksaa.

Vierailija
42/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työttömät eivät ole ko. aloille soveltunattomia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä kertaa taas ketju, jossa työttömät selittää,  mikseivät he voi tehdä töitä.  Seuraavaksi sitten taas ketju, jossa haukutaan työnantajat. 

Kerro nyt sitten onko sulle ookoo että sun lastasi tai vanhustasi hoitaa ihminen joka on vaikkapa täysin hoivavietitön, empatiakyvytön, inhoaa koskettaa muita ihmisiä, on lyhytpinnainen ja joka tavalla vaan sopimaton? 

Vierailija
44/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei tarvitsisi olla kauakaan kotona, kun menettäisin kykyni tehdä asioita. Tajuan myös, että työssäkäyvät tekevät jatkuvasti asioita, jotka eivät sovellu kenellekään (stressi, kiire, jatkuva uuden oppiminen ja itsensä kehittäminen ja muut kohtuuttomuudet). Joten kyllä se empatia voisi olla vähän suurempaa työssäkäyviäkin kohtaan. 

Vierailija
45/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä kertaa taas ketju, jossa työttömät selittää,  mikseivät he voi tehdä töitä.  Seuraavaksi sitten taas ketju, jossa haukutaan työnantajat. 

Kerro nyt sitten onko sulle ookoo että sun lastasi tai vanhustasi hoitaa ihminen joka on vaikkapa täysin hoivavietitön, empatiakyvytön, inhoaa koskettaa muita ihmisiä, on lyhytpinnainen ja joka tavalla vaan sopimaton? 

Sen ihmisen on vaan opeteltava peittämään todelliset tunteet. Kaikki asiakaspalvelutyötä tekevät toimivat niin. Koko päivän on naamalla hymyilevä maski. Samaa joutuvat hoitajatkin tekemään.

Vierailija
46/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi meidän muiden pitää elättää ihmisiä jotka eivät ole riittävän kyvykkäitä heidän unelma-alalleen? Kyllä silloin voi mennä töihin ihan vaan  johonkin jos ainut mikä kiinnostaa olisi helikopterilentäjä mutta äly ja näkökyky ei riitä juuri siihen. 

Haluat siis että kun joudut sairaalaan tai vanhenet niin sinua hoitaa hoitaja jota ei kiinnosta olla hoitaja ja todennäköisesti vaihtaa kipulääkkeesi vesiliuokseen käyttääkseen ne itse? Tai että lastasi hoitaa päiväkodissa ilman pätevää koulutusta työhön saanut henkilö, joka nyt vaan palkattiin kun oli työtön ja tulee halvemmaksi.

Siis kaikki työttömät ovat narkomaaneja ja varkaita?

Vierailija
47/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOITOALA EI KAIPAA YHTÄÄN TOHELOA. SE JOS MIKÄ ON KUTSUMUS AMMATTI. 

Vierailija
48/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ok, kunhan toimii ammattimaisesti. Niin muutkin tekevät. Se ei käy, että elelee veroilla töitä tekemättä, jos työkykyinen on.

Vierailija
49/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole :D en ole itse erityisen ihmisrakas mutta looginen päättely on hyvää sekä olen pikkutarkka, sovin hyvin sairaalaan hoitajaksi.

Vierailija
50/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikki työttömät on toheloita narkkarivarkaita.

Vierailija
51/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmehän useinkaan tiedä kulloisenkin ap:n tai erin tilannetta, joten annamme aina höhliä ehdotuksia. Aika harva haluaa avautua niin tarkkaan tilanteestaan ja ominaisuuksistaan, että voisimme suositella jotain muuta, kuin kliseisiä aloja, joilla on leikisti työvoimapulaa.

Miksi pitäisi antaa ehdotuksia, jos ei kukaan niitä kysy?

Vierailija
52/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain se on eläkseen tehtävä, ja rahan takia töitä tehdään, ei sen mukaan onko se kivaa vai ei. Kadehdittavaa jos jollakin on unelma-ammatti, mutta eiköhän suurin osa tee töitä siksi, että on pakko. 

Joten miksi ei siis kassalle tai hoitoalalle. Sitten on myös vaihtoehtona opiskella.

haluat siis esim lapsellesi tai äidillesi p*skan hoitajan, tekee vain työnsä rahan takia? Heh :D

Näinhän hoitajat väittivät lakkoillessaan ja vaatiessaan lisää palkkaa. 

Vierailija
53/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen aspa-hommaa ja uskon, että tämä ei sovi yhtään kenellekään. Eikä ainakaan sovi mulle. Mutta toisaalta nälkä ja kylmä sopivat myös tosi huonosti, samoin kuin täysi itsekunnioituksen puute joka aiheutuisi muiden elättinä olemisesta. Joten aspa-hommat kutsuu huomennakin.

Mistä muuten sitä oikeutuksen tunnetta saa, että voi hyvällä omalla tunnolla elellä muiden kustannuksella ja antaa toisten raataa tekemättä itse mitään? Mitä siihen tarvitaan? Kuvitelma siitä, että muut nauttii työstä ja itse olen harvinainen poikkeus kun ei oikein inspiroi ja nappaa? Selittäkää.

Vierailija
54/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä on siis ihmisiä, jotka kuvittelevat että aspa tai hoitoala on joillekin mieluisa kutsumusammatti...

Vierailija
55/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hoitoalalla ei juuri muita olekaan kuin toheloita.

Vierailija
56/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin eilen käymään päivystyksessä, se olisi ihan kamalaa työtä. Ei kuka vaan voi ruveta hoitajaksi, ainakin minulle se näyttäytyi he*vettinä. Ihanaa toki, että jotkut jaksaa.

Millähän eväillä ajattelit sut huolittavan jonnekin päivystykseen töihin

Vierailija
57/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyyshän sellaista vaivaa, joka käskee työttömän mihin tahansa vapaana olevaan työpaikkaan, välittämättä tai tietämättä mitään hänen osaamisestaan ja koulutuksestaan.

Niin, asiantuntijakin koitti telkkarissa kerran selittää tätä asiaa sellaisella esimerkillä, että jos rakennusalalla tulee työttömiä, ei hoitoalan työvoimapula niillä rakennusalan työttömillä ratkea.

Vierailija
58/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi meidän muiden pitää elättää ihmisiä jotka eivät ole riittävän kyvykkäitä heidän unelma-alalleen? Kyllä silloin voi mennä töihin ihan vaan  johonkin jos ainut mikä kiinnostaa olisi helikopterilentäjä mutta äly ja näkökyky ei riitä juuri siihen. 

työttömiä tulee olemaan aina, jos et hommaa jostain kaikille työpaikkoja. Eli mistä aiot hommata ne paikat

Ihan aina löytyy töitä mistä tienaa rahaa kun ei ala nirsoileen sen suhteen mitä töitä suostuu itse tekemään. Raha on rahaa jolla voi itsensä elättää jota saa niistä työttömien mielestä paska duuneistakin matkalla niihin parempiin duuneihin.

Vierailija
59/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuskymppinen pitkäaikaistyötön ei pääse sinne kauppaan kuormia purkamaankaan saati kassalle. 

Höpö höpö. Kyllä vaan naapurin rouva pääsi yli 60-vuotiaana K-supermarkettiin töihin. Hän on todella hyvä työntekijä ja aina kohtelias ja iloinen. Kyllä se on ihan ihmisestä itsestään kiinni. Jos naamasta näkyy, että kalja on maistunut, niin ei kukaan palkkaa.

Harvemmin niihin hakemuksiin kai kasvokuvaa laitetaan? 

Vierailija
60/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on itsellä vakavia mt-ongelmia. Miten minä pystyisin tekemään hoitotyötä. Tarvin itse hoitoa.

Sitten sinun ei kuuluisi olla työnhakijana ja nostaa työttömyyskorvausta,  vaan olla esim. sairaslomalla tai -eläkkeellä.