Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vaivaa ihmistä joka sanoo työttömälle, että "mene vaikka kassalle tai hoitoalalle?"

Vierailija
17.12.2023 |

Tajuaako toi ihminen, että kaikki ihmiset ei ole soveltuvia noihin töihin? Sama kuin sanoisin vaikka rekkakussille että "no hae kampaajaksi"

Kommentit (187)

Vierailija
21/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on itsellä vakavia mt-ongelmia. Miten minä pystyisin tekemään hoitotyötä. Tarvin itse hoitoa.

Vierailija
22/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se pointti ketjussa on, että perus AV.n käyttäjä ei ole soveluva hoitoalalle. Mt-ongelmat haisevat täällä ja pahasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on itsellä vakavia mt-ongelmia. Miten minä pystyisin tekemään hoitotyötä. Tarvin itse hoitoa.

Sama fyysisesti (tarpeeksi) sairailla.

Vierailija
24/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen työpaikan tarvitse välttämättä olla unelmien työpaikka mutta kyllä täytyy ottaa huomioon kuka mihinkin soveltuu. 

Vierailija
25/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa taas ketju, jossa työttömät selittää,  mikseivät he voi tehdä töitä.  Seuraavaksi sitten taas ketju, jossa haukutaan työnantajat. 

Vierailija
26/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka ei ole soveltuva kassalle? Ihminen, joka ei tunne rahaa, ei osaa laskea yhtään? 

Hoitoalalla lähihoitajalta ei paljon vaadita. Se on samaa hommaa jota jokainen osaa tehdä ilman mitään koulutusta. 

Mulla estää sairaudet. En voi tehdä vuorotyötä ja fyysisesti rasittavaa työtä.

Vierailija
27/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyyshän sellaista vaivaa, joka käskee työttömän mihin tahansa vapaana olevaan työpaikkaan, välittämättä tai tietämättä mitään hänen osaamisestaan ja koulutuksestaan.

Vierailija
28/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se pointti ketjussa on, että perus AV.n käyttäjä ei ole soveluva hoitoalalle. Mt-ongelmat haisevat täällä ja pahasti.

Mutta he sopivat toiseen työhön sitten. Useiden alojen, myös (etenkin) terveysalojen työntekijöillä on terapian tarvetta. Raskas ala.

Vierailija
29/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että hoitoalalla kaikki on jotain hoivaviettisiä tyttösiä tai reippaita miehiä? Meillä olis loppuneet hoitajat jo ajat sitten ellei sinne otettais lähes kaikkia kynnelle kykeneviä.

Mulla on amk-koulutus, jolla en työllistynyt. Katson vieläkin sen alan töitä välillä, mutta olen ottanut asenteekseni sen, että minä en paskaperseitä pelkää. Tämä on nyt mun työmarkkina-arvo.

Jos sun tuki- ja liikuntaelimistö on edes kohtalaisessa kunnossa etkä lyö/huuda takaisin, jos sua haukutaan ja lyödään, niin ei muuta ku lähäriksi!

Itse hoidan vanhuksia, mutta muitakin työpaikkoja on. Ei tarvitse olla edes sosiaalinen, eivät he aina edes kommunikoi mitenkään. Normaali ajatus siitä, miten haluaisit itseäsi hoidettavan, riittää. 

Mun työhön kuuluu eniten kävelyä, mua se ei haittaa, jalkoihin ei satu, mutta se kannattaa tietty tiedostaa. Yritän tehdä ihan lihaskuntoharjoituksia, jotta työkyky pysyis.

Miehet pärjää paremmin, ovat riskejä ja usein pidempiä kuin mä. Joskus he naureskelee, varmaan helppo työ heille.

Vierailija
30/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain se on eläkseen tehtävä, ja rahan takia töitä tehdään, ei sen mukaan onko se kivaa vai ei. Kadehdittavaa jos jollakin on unelma-ammatti, mutta eiköhän suurin osa tee töitä siksi, että on pakko. 

Joten miksi ei siis kassalle tai hoitoalalle. Sitten on myös vaihtoehtona opiskella.

Yleensä kassalle, ja myös hoitoalalle vaaditaan jonkinlaiset läpi viedyt opinnot. Hoitoalalla ne onneksi on vielä hivenen paremmin säädellyt, mutta ei kaikki kaupat/ketjutkaan ihan pystymetsästä palkkaa. Ja ennen kuin edes harkitset, myös siivous, lastenhoito, roskien kuljetus ym. muut "paskatyöt" ovat nykyisin aloja joille kouluttaudutaan.

Vierailija
31/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekkamiehille on töitä, niistä on pula samoin bussikuskeista. Täällä eivät saa edes koulutuksia täyteen, kun ei ilmeisesti työttömillä nappaa nuokaan hommat. Mitä niille pitäisi sanoa ? 

Vierailija
32/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassalle on mahdotonta päästä. Nuorempana hain tehtäviin mutta ilman kassakokemusta se oli mahdotonta. 

Vierailija
33/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi meidän muiden pitää elättää ihmisiä jotka eivät ole riittävän kyvykkäitä heidän unelma-alalleen? Kyllä silloin voi mennä töihin ihan vaan  johonkin jos ainut mikä kiinnostaa olisi helikopterilentäjä mutta äly ja näkökyky ei riitä juuri siihen. 

Haluat siis että kun joudut sairaalaan tai vanhenet niin sinua hoitaa hoitaja jota ei kiinnosta olla hoitaja ja todennäköisesti vaihtaa kipulääkkeesi vesiliuokseen käyttääkseen ne itse? Tai että lastasi hoitaa päiväkodissa ilman pätevää koulutusta työhön saanut henkilö, joka nyt vaan palkattiin kun oli työtön ja tulee halvemmaksi.

Kun vanhenet,  niin sinulle on ok, ettei sinua hoida kukaan.  Työttömät kun mieluummin narkkaa kotonaan kipulääkkeitä, joten hoitoalalle haluaviakaan ei voida palkata, kun verovarat menee sos

Koululääketieteen kirous

Vierailija
34/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka ei ole soveltuva kassalle? Ihminen, joka ei tunne rahaa, ei osaa laskea yhtään? 

Hoitoalalla lähihoitajalta ei paljon vaadita. Se on samaa hommaa jota jokainen osaa tehdä ilman mitään koulutusta. 

Ihminen, jolla on paha sosiaalinen ahdistus. Ei sitä paniikkikohtauksen kourissa pysty yhtään mitään tekemään. 

Vierailija
35/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt elämässäni erilaisia töitä, koska vakipaikkaa on nykyään vaikea saada. Harvoin olen töistäni olen erityisesti tykännyt, mutta silti tehnyt niissä parhaani. Töitä pitää vaan tehdä, voihan sitten katsella parempaa samalla, jos kovin se  vaikealta tuntuu. Tärkeintä on ollut, että näin toimimalla olen voinut arvostaa itseäni. 

Vierailija
36/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi meidän muiden pitää elättää ihmisiä jotka eivät ole riittävän kyvykkäitä heidän unelma-alalleen? Kyllä silloin voi mennä töihin ihan vaan  johonkin jos ainut mikä kiinnostaa olisi helikopterilentäjä mutta äly ja näkökyky ei riitä juuri siihen. 

Haluat siis että kun joudut sairaalaan tai vanhenet niin sinua hoitaa hoitaja jota ei kiinnosta olla hoitaja ja todennäköisesti vaihtaa kipulääkkeesi vesiliuokseen käyttääkseen ne itse? Tai että lastasi hoitaa päiväkodissa ilman pätevää koulutusta työhön saanut henkilö, joka nyt vaan palkattiin kun oli työtön ja tulee halvemmaksi.

Olen eri kuin tuo ylempi. Aika monet tekee elääkseen työtä, joka ei kiinnosta ja jota tekee vain jokapäiväisen leipänsä eteen. Ei se tarkoita, etteikö sitä työtä tekisi ihan riittävän hyvin. Minäkin työskentelen apteekissa lääkkeiden parissa asiakaspalvelussa, vaikka tekisin mieluummin ihan mitä tahansa muuta. Ei minua oikeasti kiinnosta asiakkaiden lääkehoito pätkääkään. En minä siltikään nappaile itse niitä pkv-lääkkeitä ja myy jotain kalkkitablettia tilalle. Teen työni niin kuin käsketään tehdä ja lähde illalla kotiin. Seuraavana päivänä takaisin. Ei ole mikään unelmahomma ja palkkakin on surkea. Asiakkaat enimmäkseen ikäviä. Mutta on tämä parempi kuin kotona makaaminen.

Vierailija
37/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että hoitoalalla kaikki on jotain hoivaviettisiä tyttösiä tai reippaita miehiä? Meillä olis loppuneet hoitajat jo ajat sitten ellei sinne otettais lähes kaikkia kynnelle kykeneviä.

Mulla on amk-koulutus, jolla en työllistynyt. Katson vieläkin sen alan töitä välillä, mutta olen ottanut asenteekseni sen, että minä en paskaperseitä pelkää. Tämä on nyt mun työmarkkina-arvo.

Jos sun tuki- ja liikuntaelimistö on edes kohtalaisessa kunnossa etkä lyö/huuda takaisin, jos sua haukutaan ja lyödään, niin ei muuta ku lähäriksi!

Itse hoidan vanhuksia, mutta muitakin työpaikkoja on. Ei tarvitse olla edes sosiaalinen, eivät he aina edes kommunikoi mitenkään. Normaali ajatus siitä, miten haluaisit itseäsi hoidettavan, riittää. 

Mun työhön kuuluu eniten kävelyä, mua se ei haittaa, jalkoihin ei satu, mutta se kannattaa tietty tiedostaa. Yritän tehdä ihan lihaskuntoharjoituksia, jotta työkyky pysyis.

Ei kyllä luulla, että suurella osalla olisi hoivavietti. 

Vierailija
38/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietämättömyys ja junttius vaivaa jos kommentoi noin. Ja näitä idioottejahan riittää.

Kyllä, sanoisin että tyhmyys, noin tiivistettynä.

Vierailija
39/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyyshän sellaista vaivaa, joka käskee työttömän mihin tahansa vapaana olevaan työpaikkaan, välittämättä tai tietämättä mitään hänen osaamisestaan ja koulutuksestaan.

Jos osaamisesta ja koulutuksesta huolimatta ei saa töitä on haettava muuta.Ei voi olla niin että kouluttaututaan kaikenmaailman tyhjänpäiväisiin ammatteihin ja sitten kun töitä ei saakaan ollaan tukia vaatimassa ."kun mä olen niin koulutettu."

Vierailija
40/187 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuskymppinen pitkäaikaistyötön ei pääse sinne kauppaan kuormia purkamaankaan saati kassalle.