Laittaako joku työhakemukseen ikänsä?
Kommentit (81)
Joo minä laitan ja kerron että olen ollut 10 vuotta työtön ja että haluaisin nyt töitä jo vihdoin 48 vuotiaana.
Laitoin, koska koin sen olevan minulle etu. Ja niin olikin. Ta sanoi, että etsi nimenomaan sellaista, joka ei olisi enää ihan tyttönen, muttei vielä eläkeiän partaalla.
Koulutus paljastaa iän anonyymeissäkin hakemuksissa. Yo-merkonomin tutkintoa ei ole ollu vuosikymmeniin, mutta vaikea sitä poiskaan on jättää, kun ylin tutkinto/koulutus olisi sitten peruskoulu..
Vierailija kirjoitti:
Koulutus paljastaa iän anonyymeissäkin hakemuksissa. Yo-merkonomin tutkintoa ei ole ollu vuosikymmeniin, mutta vaikea sitä poiskaan on jättää, kun ylin tutkinto/koulutus olisi sitten peruskoulu..
Onhan merkonomi-tutkinto edelleen olemassa. Mitä oikein sekoilet?
Suurin osa laittaa. Käyn työssäni ihmisten ansioluetteloja läpi. Aika moni aloittaa tyyliin "Olen 24-vuotias insinööri Tikkurilasta joka...."
Oletteko te ikänne ja osan työkokemuksestanne salanneet päässeet hyvin haastatteluihin?
Joo, koska se ilmenee kuitenki ja muutenkin
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te ikänne ja osan työkokemuksestanne salanneet päässeet hyvin haastatteluihin?
Olen päässyt monesti. Mistäpä se haastattelija tietäisi, että olen ollut töissä Hartolan kunnan puisto-osastolla vuonna 1995? Olen opiskellut aikuisiällä kaksi uutta tutkintoa ja valmistumisvuosista ei voi päätellä mitään. En todellakaan koko elämäntarinaani hakemuksiin vuodata, johan niissä loppuisi tilakin kesken. On sekin jo taito itsessään, että osaa tiivistää tietonsa niin, että siellä lukee vain oleellisia asioita.
Vaan tarvihheeko sen oikia ikä olla 😮 , laittaapi kymmenisen vuotta vähemmän ku on ja haastattelluun ku pääsepi ja jos ottavat töehin niin seleviäpi sitte myöhemmin se oikia ikä jos seleviää 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen arvaa työvuosista. Olen tehnyt 30 vuotta töitä.
Listaatko todella kaikki mahdolliset työ ansioluetteloon? Itse laitan vaan hakemaani työhön relevantit.
Kun on tehnyt töitä 30 vuotta samalle työnantajalle, ei siinä ole valikoitavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue yo-merkonomi. Itse sekoilet tai olet todella nuori kun et tiedä mikä ero on merkonomilla ja yo-merkonomilla
Laitan iän koska en halua joutua enää työelämään.
En mutta cv:ssä lukee esim ylioppilaaksi pääsemisvuosi. Voi päätellä siitä.
Heti ikä esiin. Pyyhkäisen näin ohi näistä oleellisten tietojen piilottelijoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue yo-merkonomi. Itse sekoilet tai olet todella nuori kun et tiedä mikä ero on merkonomilla ja yo-merkonomilla
Ei ihme, että on vaikeaa kaikki, kun ei tiedä edes omaa tutkintonimikettään.
"Ylioppilasmerkonomi/yo-merkonomi ei ole virallinen tutkintonimike. Liiketalouden perustutkintonimike on merkonomi."
https://www.kirjastot.fi/kysy/milloin-tuli-kayttoon-ylioppilasmerkonomi…
Vierailija kirjoitti:
En mutta cv:ssä lukee esim ylioppilaaksi pääsemisvuosi. Voi päätellä siitä.
Sinulla ei ilmeisesti ole korkeakoulututkintoa? Mainitsetko myös peruskoulun päättämisvuoden?
Ei mun tarvi laittaa. Naaman näkee Teams-haastattelussa. Ota tai jätä.
Laitan aina. Jos ikäni on este työnteolle, en halua haaskata rekrytoijan arvokasta aikaa.
M 50+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään eroa. Toisen opiskeluaika on vaan ollut vuoden verran lyhyempi. Tutkinto on muuten sama.
niin mutta tarkoitin, että jos oon ollut siellä Jankon betonilla 5 vuotta ja 6 kuukautta ja Liperin rakennuksella 8 vuotta, niin ei tarvii ihan kauheen korkeeta matikkaa laskemaan että kuinka vanha olen. Että ei sitä ikää ole ihan kauheen helppo piilotella.