Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittaako joku työhakemukseen ikänsä?

Vierailija
17.12.2023 |

Voiko olla totta?

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos cv:hen ei  laita vuosilukuja, niin miten sitten kerrot, että olet ollut yrityksen x palveluksessa y vuotta?

Vastasit jo omaan kysymykseesi :D

Jankon betoni, tuotantotyöntekijä, 5 vuotta 6 kuukautta

niin mutta tarkoitin, että jos oon ollut siellä Jankon betonilla 5 vuotta ja 6 kuukautta ja Liperin rakennuksella 8 vuotta, niin ei tarvii ihan kauheen korkeeta matikkaa laskemaan että kuinka vanha olen. Että ei sitä ikää ole ihan kauheen helppo piilotella.

Vierailija
62/81 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minä laitan ja kerron että olen ollut 10 vuotta työtön ja että haluaisin nyt töitä jo vihdoin 48 vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin, koska koin sen olevan minulle etu. Ja niin olikin. Ta sanoi, että etsi nimenomaan sellaista, joka ei olisi enää ihan tyttönen, muttei vielä eläkeiän partaalla.

Vierailija
64/81 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus paljastaa iän anonyymeissäkin hakemuksissa. Yo-merkonomin tutkintoa ei ole ollu vuosikymmeniin, mutta vaikea sitä poiskaan on jättää, kun ylin tutkinto/koulutus olisi sitten peruskoulu..

Vierailija
65/81 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutus paljastaa iän anonyymeissäkin hakemuksissa. Yo-merkonomin tutkintoa ei ole ollu vuosikymmeniin, mutta vaikea sitä poiskaan on jättää, kun ylin tutkinto/koulutus olisi sitten peruskoulu..

Onhan merkonomi-tutkinto edelleen olemassa. Mitä oikein sekoilet?

Vierailija
66/81 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa laittaa. Käyn työssäni ihmisten ansioluetteloja läpi. Aika moni aloittaa tyyliin "Olen 24-vuotias insinööri Tikkurilasta joka...."

Vierailija
67/81 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te ikänne ja osan työkokemuksestanne salanneet päässeet hyvin haastatteluihin?

Vierailija
68/81 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, koska se ilmenee kuitenki ja muutenkin

Vierailija
69/81 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te ikänne ja osan työkokemuksestanne salanneet päässeet hyvin haastatteluihin?

Olen päässyt monesti. Mistäpä se haastattelija tietäisi, että olen ollut töissä Hartolan kunnan puisto-osastolla vuonna 1995? Olen opiskellut aikuisiällä kaksi uutta tutkintoa ja valmistumisvuosista ei voi päätellä mitään. En todellakaan koko elämäntarinaani hakemuksiin vuodata, johan niissä loppuisi tilakin kesken. On sekin jo taito itsessään, että osaa tiivistää tietonsa niin, että siellä lukee vain oleellisia asioita.

Vierailija
70/81 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan tarvihheeko sen oikia ikä olla 😮 , laittaapi kymmenisen vuotta vähemmän ku on ja haastattelluun ku pääsepi ja jos ottavat töehin niin seleviäpi sitte myöhemmin se oikia ikä jos seleviää 😁

Vierailija
71/81 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen arvaa työvuosista. Olen tehnyt 30 vuotta töitä.

Listaatko todella kaikki mahdolliset työ ansioluetteloon? Itse laitan vaan hakemaani työhön relevantit.

Kun on tehnyt töitä 30 vuotta samalle työnantajalle, ei siinä ole valikoitavaa. 

Vierailija
72/81 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue yo-merkonomi. Itse sekoilet tai olet todella nuori kun et tiedä mikä ero on merkonomilla ja yo-merkonomilla

Vierailija
73/81 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan iän koska en halua joutua enää työelämään.

Vierailija
74/81 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta cv:ssä lukee esim ylioppilaaksi pääsemisvuosi. Voi päätellä siitä. 

Vierailija
75/81 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ikä esiin. Pyyhkäisen näin ohi näistä oleellisten tietojen piilottelijoista.

Vierailija
76/81 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue yo-merkonomi. Itse sekoilet tai olet todella nuori kun et tiedä mikä ero on merkonomilla ja yo-merkonomilla

Ei ihme, että on vaikeaa kaikki, kun ei tiedä edes omaa tutkintonimikettään.

"Ylioppilasmerkonomi/yo-merkonomi ei ole virallinen tutkintonimike. Liiketalouden perustutkintonimike on merkonomi."

https://www.kirjastot.fi/kysy/milloin-tuli-kayttoon-ylioppilasmerkonomi…

Vierailija
77/81 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mutta cv:ssä lukee esim ylioppilaaksi pääsemisvuosi. Voi päätellä siitä. 

Sinulla ei ilmeisesti ole korkeakoulututkintoa? Mainitsetko myös peruskoulun päättämisvuoden?

Vierailija
78/81 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun tarvi laittaa. Naaman näkee Teams-haastattelussa. Ota tai jätä.

Vierailija
79/81 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aina. Jos ikäni on este työnteolle, en halua haaskata rekrytoijan arvokasta aikaa.

M 50+

Vierailija
80/81 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään eroa. Toisen opiskeluaika on vaan ollut vuoden verran lyhyempi. Tutkinto on muuten sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän