Miksi monelle naiselle miehen aikaisemmat lapset ovat ongelma
Lapset ovat ongelma silloinkin, kun he ovat ystävällisiä ja hyväkäytöksisiä. Tälläkin palstalla naiset haukkuvat jatkuvasti kumppaninsa lapsia.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei halua käenpoikasia pesäänsä.
No miesten pitää haluta ja maksaa kaikki menot jos naisella on lapsia.
Kuka pakottaa? Ihan on jokaisen miehen oma valinta miten toimia. Jos esim. aseella uhataan, niin sitten poliisiin yhteys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä kannattaakin miettiä. Miksi kukaan haluaisi kotiinsa vieraan ihmisen mukuloita?
Mikä vieras se oma puoliso on? Kyllähän miehellä pitää olla lapsia, sehän on merkki viriilisyydestä, mutta monen naisen mielestä niihin ei saa pitää yhteyttä.
Tilastollisesti naiset voivat parhaiten sinkkuna. Mies taas tarvitsee naista voidakseen hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ole välttämättä lapset, vaan se rooli, jota mies naiselle ajattelee lapsiin nähden. Mies on jo kertaalleen dumpattu lapsiperhe-elämän ongelmien vuoksi, ja nyt hän kuvittelee, että joku muu nainen alkaisi kumminkin siihen rooliin, johon edes lasten äiti ei suostunut.
Jos mies olisi ydinperheessään tehnyt puolet kotitöistä ja huolehtinut omalta osaltaan lapsista, hän aika varmasti olisi edelleen siellä ydinperheessä.
Tämähän se ongelma on. Mutta kuvioon liittyviä negatiivisia tunteita ei saisi kohdistaa lapseen. Eivät he ole tämän tarinan konnia. Aikuiset selvittäkööt itse ongelmansa.
Enpä ole kohdannut tuollaista tilannetta. Tuntemissani perheissä kaikki lapset ovat yhteisiä, olkoon sitten biologisesti omia tai ei. Mutta ehkä elämme eri todellisuudessa.
Mielestäni hassua on se että jotkut loukkaantuvat ilmaisusta bonus-lapsi. Monelle se taas on ihan neutraali ilmaisu uusperheen lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Tätä kannattaakin miettiä. Miksi kukaan haluaisi kotiinsa vieraan ihmisen mukuloita?
Tämä. Onnellista uusperhettä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siksi kun moni mies ulkoistaa sen oman lapsen hoidon uudelle kumppanille. Lisäksi mies ei usein ymmärrä että äiti asettaa aina omat lapsensa muiden lasten edelle.
On puppua, että äiti asettaisi kaikissa tilanteissa omat lapsensa etusijalle. Ainakin oma hoivaviettini ulottuu kaikkiin lapsiin. On lisäksi naisen omaa tyhmyyttä jos hän on päätynyt tilanteeseen, jossa on valinnut miehen, joka ei huolehdi omista lapsistaan ja yrittää sysätä vastuun uudelle puolisolle. Naisen tulisi osoittaa vihansa itseensä tai mieheensä, ei lapseen.
Miehen tyhmyys ei ole naisen vastuulla. Ei tuo ole mitään vihaa vaan käytettävissä olevien voimavarojen priorisointia kustannustehokkaasti.
Tietenkään miehen tyhmyys tai edesvastuuttomuus ei ole naisen vastuulla. Mutta se on naisen vastuulla jos hän sietää epäoikeudenmukaista tilannetta. Se epäoikeudenmukaisuuden kokemus sitten purkautuu vielä viattomiin kohteisiin.
Miehet eivät koskaan suostu vastaamaan tähän. Kerta myönnätte olevanne vailla pelkästään seksiä, niin minkä takia ette pitäydy maksullisissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siksi kun moni mies ulkoistaa sen oman lapsen hoidon uudelle kumppanille. Lisäksi mies ei usein ymmärrä että äiti asettaa aina omat lapsensa muiden lasten edelle.
On puppua, että äiti asettaisi kaikissa tilanteissa omat lapsensa etusijalle. Ainakin oma hoivaviettini ulottuu kaikkiin lapsiin. On lisäksi naisen omaa tyhmyyttä jos hän on päätynyt tilanteeseen, jossa on valinnut miehen, joka ei huolehdi omista lapsistaan ja yrittää sysätä vastuun uudelle puolisolle. Naisen tulisi osoittaa vihansa itseensä tai mieheensä, ei lapseen.
Miehen tyhmyys ei ole naisen vastuulla. Ei tuo ole mitään vihaa vaan käytettävissä olevien voimavarojen priorisointia kustannustehokkaasti.
Tietenkään miehen tyhmyys tai edesvastuuttom
Siksipä #decentermen liike kerää somessa huomiota.
Luulen, että ne miehet ajattelevat noin, jotka sysäävät oman vastuunsa lapsistaan äitipuolelle. Kun äitipuoli ei kanna vastuuta minun lapsistani, hoida ja viihdytä, niin tunnen hänen laiminlyövän lapsiani.
Minun mieheni kantaa muuten vastuun lapsistaan, mutta joka joulu tulee esiin tämä piirre. Taas kuulen, kuinka minua ei kiinnosta hänen lastensa joululahjat, vaan minua kiinnostaa vain omieni lasteni joululahjat. Itse ei ole viitsinyt minun laillani elokuusta lähtien alkaa niitäetsimään ja keksimään, niin nyt viikkoa ennen joulua tämä onkin minun vikani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naista ei välttämättä kiinnosta, saako miehen lapsi ruokaa ja onko ruoka yhtä laadukasta ja monipuolista, kuin se ruoka, mitä äiti antaa omille lapsilleen. Ei kiinnosta miehen lasten vaatetus, läksyjen teko, harrastukset jne.
ei tarvitse kiinnostaa. Nuo siat ovat biologisen vanhemman vastuulla.
ainut poikkaus on tuo ruoka: enpä ole nähnyt äitipuolta, joka ei tekisi kaikille samaa ruokaa (olettaen että kaikille kelpaa se ruoka).
Itse olen kutsunut tuon kaltaista naista äitipuolekseni. Ja ystävä piirissäkin tuo on ihan normaalia äitipuolen käytöstä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään miehen tyhmyys tai edesvastuuttom
Purkautuu ts. näyttäytyy tällä tavoin, jos mies ei kanna vastuutaan ja huolehdi omista lapsistaan. Sisältää omien lastensa ruokkimisen, vaatetuksen, läksyjen teon ja harrastukset.
Koska ne on toisen naisen lapsia.
Muistuttaa puolison ex-vaimoa ja en voi sille mitään, että aiheuttaa negatiivisia ajatuksia vaikka kuinka haluaisin pitää. Lisäksi hemmoteltu prinsessa, ainoa lapsi.
On se jännä kun miesten pitää hyväksyä naisen mukana tulevat lapset ja niitä pitää elättää ja tukea mutta naisten ei tarvitse hyväksyä miehen mukana tulevia lapsia eikä niiden eteen varsinkaan tarvi tehdä yhtään mitään.
Ei ole muuten pakko perustaa siitä uusperhettä lainkaan. Erosin ja tapaan miesystävääni vain lapsivapailla. Eronnut ystäväni taas perusti sen uusperheen ja nyt valittaa bonuslapsestaan ja lapsen äidistä. Minua ei sen sijaan harmita yhtään mikään. Olen vain kiitollinen siitä ajasta, jonka välillä saan miesystäväni kanssa. Keskitymme lapsiimme ja omiin projekteihimme silloin, kun olemme erillämme.
Mulle lapset ei oo ongelma vaan se, että aika harvalla on seesteiset välit niiden äidin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
On se jännä kun miesten pitää hyväksyä naisen mukana tulevat lapset ja niitä pitää elättää ja tukea mutta naisten ei tarvitse hyväksyä miehen mukana tulevia lapsia eikä niiden eteen varsinkaan tarvi tehdä yhtään mitään.
näytä minulle mies, joka hoitaa ja viihdyttää uuden puolisonsa lapsia, niin minä näytän sinulle lentävän lehmän.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ole välttämättä lapset, vaan se rooli, jota mies naiselle ajattelee lapsiin nähden. Mies on jo kertaalleen dumpattu lapsiperhe-elämän ongelmien vuoksi, ja nyt hän kuvittelee, että joku muu nainen alkaisi kumminkin siihen rooliin, johon edes lasten äiti ei suostunut.
Jos mies olisi ydinperheessään tehnyt puolet kotitöistä ja huolehtinut omalta osaltaan lapsista, hän aika varmasti olisi edelleen siellä ydinperheessä.
Moni mies ajattelee että uusi nainen ryhtyy äidiksi myös hänen lapsilleen - aivan kuten lasten biologinen äiti. Äidin vaisto on kuitenkin nimensä mukainen, hoivavietti taas pelkkä myytti eikä liity sukupuoleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole muuten pakko perustaa siitä uusperhettä lainkaan. Erosin ja tapaan miesystävääni vain lapsivapailla. Eronnut ystäväni taas perusti sen uusperheen ja nyt valittaa bonuslapsestaan ja lapsen äidistä. Minua ei sen sijaan harmita yhtään mikään. Olen vain kiitollinen siitä ajasta, jonka välillä saan miesystäväni kanssa. Keskitymme lapsiimme ja omiin projekteihimme silloin, kun olemme erillämme.
miksi et voisi keskittyä omaan elämääsi, jos asuisitte yhdessä?
ei tarvitse kiinnostaa. Nuo siat ovat biologisen vanhemman vastuulla.
ainut poikkaus on tuo ruoka: enpä ole nähnyt äitipuolta, joka ei tekisi kaikille samaa ruokaa (olettaen että kaikille kelpaa se ruoka).