Olen aivan järkyttynyt näistä asumistuista
https://aamuset.fi/artikkeli/6188169
Aamulehden esimerkissä on kerrottu miten asumistuen leikkaukset vaikuttavat ihmisiin. Esimerkissä 2500e tienaava Ilona on saanut asumistukea 274eur/kk. Mielestäni on järkyttävää, että töissäkäyvä ihminen ihan ok tuloilla saa yhteiskunnalta asumistukea??? Kuinka syvällä sosialismissa Suomi on ja miten KEHTAATTE valittaa leikkauksista, vaikka esimerkin henkilön tulisi saada pyöreä 0 euroa tukea yhteiskunnalta. Tätäkö on kaikkein heikoimmassa asemassa olevan elämä Suomessa, että maailman mittapuulla RIKAS ihminen saa vielä LISÄÄ rahaa valtiolta?
Tämä on jotain niin oksettavaa, että en tiedä mitä sanoa. Tulen jatkossakin antamaan ääneni leikkausten puolesta.
Kommentit (452)
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä, monet täällä on kateellisia jos ihminen ansaitsee 2500 bruttona, hoitaa siitä verot, vuokrat ja itsensä lisäksi kahden lapsen elämisen, ja saa kohta vielä reilun satasen asumistukea. Ja kyllä, lapsilisät ja elatustuet. Miten pitäisi ihmistä (ja lapsia) piiskata, että kukaan ei olisi kateellinen? Oletteko hoitaneet lapsia yksin? Jatkuva huoli ja homma, on kai ihan kohtuullista, että äiti pääsee vaikka elokuviin joskus? Ja lapset voivat vaikka kaverisynttäreille viedä pienen lahjan?
Mitä elokuvissa käyminen maksaa? Joku 15€. Kaverille voi viedä 10-15€ lahjan. Tarvitaanko noihin satojeneurojen kuukausittaisia tukia? Ja lisäksi tietenkin nyhdetään elatustukiakin satoja euroja kuukaudessa. Lapsilisiä unohtamatta.
Ap järkyttyy tosi helposti. Pitäiskö laittaa laitoshoitoon pehmoiseen huoneeseen ja riittävään lääkitykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Mä toivoisin, että näissä esimerkeissä olisi yksinhuoltajana mies, kun nykyään se on lähes aina nainen näissä median artikkeleissa.
Mä toivoisin myös, että miehiä kiinnostaisi huoltaa ja kasvattaa omat siitoksensa. Sensijaan ne tekevät lisää kakaroita, joilla on isänsä luonneviat.
Meinaatko että luonne jotenkin erityitesti periytyy?
Temperamentti, muisti ja älykkyys periytyvät, samoin muutama suurin mielenterveyshäiriö, nimittäin autismi, adhd, kliininen depressio, bipolaarihäiriö ja skitsofrenia.
Okei, ei se noin suoraviivaisesti mene, alttius periytyy. Olet varmaan niitä jotka laittavat kaiken geenien syyksi, geneettisesti periytyvissä sairauksissa itse geenillä on noin 25 % vaikutus taudin puhkeamiseen, loppu on hankinnaista. Toki on olemassa todella harvinaisia tauteja, jotka aiheutuvat suoraan haitallisesta geenimuodosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä, monet täällä on kateellisia jos ihminen ansaitsee 2500 bruttona, hoitaa siitä verot, vuokrat ja itsensä lisäksi kahden lapsen elämisen, ja saa kohta vielä reilun satasen asumistukea. Ja kyllä, lapsilisät ja elatustuet. Miten pitäisi ihmistä (ja lapsia) piiskata, että kukaan ei olisi kateellinen? Oletteko hoitaneet lapsia yksin? Jatkuva huoli ja homma, on kai ihan kohtuullista, että äiti pääsee vaikka elokuviin joskus? Ja lapset voivat vaikka kaverisynttäreille viedä pienen lahjan?
Kai on ihan selvää, että nämä marisijat on inceleitä ja persuja, joilla ei ole ketään, johon pikku pilinsä tunkisi.
Incel-ideologia on rasistinen, fasistinen ja naisvihainen. Syy omaan surkeuteen etsitään muista, esim. naisista, vasemmistosta ja vihreistä, kun oikeasti syyt on vain ja ainoastaan itsessä: typeryys, laiskuus, lahjattomuus, aggressiivisuus, lyhytnä
Itse toivon, että hyvätuloiset ja keskituloiset lisääntyisivät enemmän. Sellaiset, jotka kykenevät itse elättämään lapsensa.
"Työkykyiset toimeentulotuen hakijat voidaan hallitusohjelman mukaan jatkossa velvoittaa työskentelemään julkisorganisaation osoittamissa työtehtävissä saadakseen tuen samaan tapaan kuin Tanskassa."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai on ihan selvää, että nämä marisijat on inceleitä ja persuja, joilla ei ole ketään, johon pikku pilinsä tunkisi.
Incel-ideologia on rasistinen, fasistinen ja naisvihainen. Syy omaan surkeuteen etsitään muista, esim. naisista, vasemmistosta ja vihreistä, kun oikeasti syyt on vain ja ainoastaan itsessä: typeryys, laiskuus, lahjattomuus, aggressiivisuus, lyhytnä
Kannattaa sulkea kone ja mennä ulos jos olet täynnä noin suurta vihaa ja katkeruutta.
Persut vollottaa kunnes kirves osuu niihin itseensä. Sitten niillä kääntyy kelkka mutta vollotus jatkuu edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä oikeasti kyseessä äiti, joka totaali yksin hoitaa lapsia eikä vaikka vko-vko systeemillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun bruttopalkka on 1500e.... Osa-aikatyöstä luultavasti
Ai että ärsyttää sellaiset jotka luulevat asioita. Teen kokopäivätyötä.
Tässä on ansiosidonnaisen leikkaus laskuri.
Jos työttömyys kestää 12 kuukautta ja on 3 lasta niin saa 7452,8 euroa vähemmän kuin aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Irtisanomissuojan heikentäminen.
Työntekijät ovat ikuisella koeajalla irtisanomissuojan suhteen.
Alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ei ole enää takaisinottovelvoitetta eli voi ottaa uuden työntekijän jo heti pian kun taloustilanne paranee."
https://www.pam.fi/artikkelit/hallitusohjelma-nakertaa-tyontekijan-turv…
Kyllä on, 2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto kuukaudessa ja sitä saa 400 päivää ja sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa.
Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista.
Korjaisitko tuota levittämääsi copy-pastea edes sen verran, että kirjoittaisit bruttopalkan yhteen. Se on yhdyssana.
Vierailija kirjoitti:
Jos työttömyys kestää 12 kuukautta ja on 3 lasta niin saa 7452,8 euroa vähemmän kuin aiemmin.
Tässä linkki laskuriin
Vierailija kirjoitti:
Se on voi voi. Ei ole tarkoituskaan olla työttömänä yli 12 kuukautta. Jos niin käy, on oletettavaa, että asiat eivät ole hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkistin Kelan asumistukilaskurista.
Kyllä YKSINHUOLTAJA saa 2500 euron ansiotuloilla lisineen asumistukea, jos on kaksi lasta ja kolmio, jonka vuokra on 890 euroa kuukaudessa.
Tuolloin asumistuki kolmen hengen perheelle ( 1 aikuinen ja kaksi lasta, asuntona kolmio) on noin 274 euroa kuukaudessa.
EI KYLLÄ KÄY KATEEKSI. Ite saan tuon verran asumistukea yksinkin, ilman yhtäkään huollettavaa lasta. Asumistuen takia ei kyllä kannata lapsia tehdä. Eipä tuo tuki työtä tekevälle yksinhuoltajalle mikään ruhtinaallinen ole !!! :)
Asumistuki laskuriin laitetaan puolison palkkka bruttona eli verot mukana + lomarahat ja sitten toisen puolison työmarkkinatuki bruttona eli verot mukana.
Itse tein laskurin "yksinhuoltajana" kahdella lapsella arava-asuntokolmiolla (köyhien talo) Pirkanmaalaiskunnassa, jossa vuokra sellaisesta pienestä ! köyhien arava-kolmiosta kerrostalossa on 890 euroa. Ansiotuloksi kaikkien lisien kanssa laitoin 2500 euroa. Jos olisi mies tuloineen lisätty, tietysti asumistuki olisi pienempi tai sitä ei saisi laisinkaan. No jokatapauksessa ainakin tuon 247 e asumistuen saa, jos se 2500 e tienaava yh muuttaa tänne maalle arava-vuokrakolmioon. Ne kolmiot on melko pieniä. Ehkä kukaan varakas omakotitaloasuja ei vaihtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Irtisanomissuojan heikentäminen.
Työntekijät ovat ikuisella koeajalla irtisanomissuojan suhteen.
Alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ei ole enää takaisinottovelvoitetta eli voi ottaa uuden työntekijän jo heti pian kun taloustilanne paranee."
https://www.pam.fi/artikkelit/hallitusohjelma-nakertaa-tyontekijan-turv…
Kyllä on, 2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto kuukaudessa ja sitä saa 400 päivää ja sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa.
Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista.
Korjaisitko tuota levittämääsi copy-pastea edes sen verran, että kirjoittaisit bruttopalkan yhteen. Se on yhdyssana.
Sanotko asfalttimiehille, että ensi talvena ei saa lapsikorotuksia ansiosidonnaiseen ja 2 kuukauden kuluttua se porrastetaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei tarttis tukea tuollasta palkka saavaa. Hyvä että leikkaa.
Muistetaan vielä, miten pieni veroprosentti on pienissä tuloluokissa niin tuo elää leveämmin kuin keskituloinen. Miten tämä voi olla hyväksyttävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkistin Kelan asumistukilaskurista.
Kyllä YKSINHUOLTAJA saa 2500 euron ansiotuloilla lisineen asumistukea, jos on kaksi lasta ja kolmio, jonka vuokra on 890 euroa kuukaudessa.
Tuolloin asumistuki kolmen hengen perheelle ( 1 aikuinen ja kaksi lasta, asuntona kolmio) on noin 274 euroa kuukaudessa.
EI KYLLÄ KÄY KATEEKSI. Ite saan tuon verran asumistukea yksinkin, ilman yhtäkään huollettavaa lasta. Asumistuen takia ei kyllä kannata lapsia tehdä. Eipä tuo tuki työtä tekevälle yksinhuoltajalle mikään ruhtinaallinen ole !!! :)
Asumistuki laskuriin laitetaan puolison palkkka bruttona eli verot mukana + lomarahat ja sitten toisen puolison työmarkkinatuki bruttona eli verot mukana.
Itse tein laskurin "yksinhuoltajana" kahdella lapsella arava-asuntokolmioll
Asumistuki leikkaua vuokra-asuntoon tulee keväällä ja vuoden päästä asumistukea ei saa enää omistusasuntoon.
Irtisanomissuojaa heikennetään.
En ymmärrä miten voi saada. Minulla samat tulit ja 2 lasta ja saan asumistukea 80 e kk. Vuokra 1200 Helsingin kaupungin vuokra asunnossa. Laskurin mukaan ap kuvailema ei voi olla mahdollista. Laskuri on Kelan sivuilla.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten nykyään sitten saa muka asumistukea 2500€ palkalla. Itse en saanut.
Tässä onkin jo todettu että jos on alaikäisiä lapsia niin saa vaikka bruttotulot olisi ylikin 2500 euroa. Esim. itse olen työssäkäyvä yh, jonka toinen lapsi täyttää nyt 18, ja tipun asumistuelta pois.
Uskon vasta kun itse näen. Tuntuu että elämäntapatyöttömyys ellet ei mahdeta mitään ja osaavat kyllä nyhtää ja vaatia kaikenlaista. Eivät toki kaikki mutta osa on hyvinkin röyhkeää porukkaa. Tiedän koska kaverini on sosiaalityöntekijä.