Olen aivan järkyttynyt näistä asumistuista
https://aamuset.fi/artikkeli/6188169
Aamulehden esimerkissä on kerrottu miten asumistuen leikkaukset vaikuttavat ihmisiin. Esimerkissä 2500e tienaava Ilona on saanut asumistukea 274eur/kk. Mielestäni on järkyttävää, että töissäkäyvä ihminen ihan ok tuloilla saa yhteiskunnalta asumistukea??? Kuinka syvällä sosialismissa Suomi on ja miten KEHTAATTE valittaa leikkauksista, vaikka esimerkin henkilön tulisi saada pyöreä 0 euroa tukea yhteiskunnalta. Tätäkö on kaikkein heikoimmassa asemassa olevan elämä Suomessa, että maailman mittapuulla RIKAS ihminen saa vielä LISÄÄ rahaa valtiolta?
Tämä on jotain niin oksettavaa, että en tiedä mitä sanoa. Tulen jatkossakin antamaan ääneni leikkausten puolesta.
Kommentit (452)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö hallitus uskalla puuttua hyvätuloisten lapsilisiin? Jos rahat on loppu, niin miten ihmeessä tukirahaa riittää vielä jaettavaksi niillekin, jotka eivät sitä tarvitse?
Ahneus lienee syynä. Hyvätuloiset eivät halua menettää tuota rahaa.
Hyvätuloiset maksavat myös ne lapsilisät, olisihan se hassua jos joka asiassa pitäisi vain olla maksumiehenä. Varsinkin on aivan väärä signaali jos vain köyhien lapsien tekemistä tuetaan, heidän joiden ei pitäisi lähtökohtaisesti edes lisääntyä jos se perustuu valtion tukiin. Koko verotus on ryöstöä ahkerilta laiskoille
Lapsilisät kokonaan pois.
Joo, vaihdetaan ne verotuksessa annettaviin lapsivähennyksiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihminen nyt vaan on sellainen että se käyttää tilaisuutta hyväkseen, VAIKKA tajuaa "tämä tuki ei kuuluisi minulle".
Jos oikeus tukeen on olemassa, niin silloin se ihmiselle periaatteessa kuuluu, vaikka varsinaista tarvetta ei välttämättä olisikaan. Moraalinen puoli on sitten erikseen, mutta aika harva ihminen on niin altruisti, että kieltäytyy jostain itseään hyödyttävästä tuntemattomien tai yleisen yhteiskunnan edun vuoksi.
Ei tuet ole mikään oikeus, vaan etuoikeus, joka on tarkoitettu oikeaan puutteeseen, ei mihinkään yltäkylläisyyden takaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Koska monet asumistuen saajista ovat yksineläjiä, monisairaita, eivät välttämättä pääse eläkkeelle yms.
Ei ole ketään joka tuo lisärahaa, ei puolisoa, ei lapsia, joista saisi etuuksia jne.
Media nostaa aina yksittäisiä henkilöitä.
Suomessa pitäisi päästää sairaat sairaseläkkeelle, ainakin osittaiselle myös nuorempi polvi, tukea opintoja (aikuiskoulutustuki lakkautetaan) ja yrittäjyyttä. Asumistukileikkaus on sinänsä järkevä varsinkin työssäkäyviltä. Itsekin oon 2300 e:n kuukausituloilla saanut sitä vuokrakaksiooni viime kesänä (kesätyö).
Tuen leikkaaminen luo painetta leikata vuokriakin jolloin sen tulisi pitemmällä aikavälillä kompensoitua. Nyt asumistuen osuus sosiaaliturvakustannuksista on noussut koko ajan kun vuokriakin on korotettu ja se on ollut suoraa tulonsiirtoa veronmaksajilta asunnonomistajille ja isoille yhtiöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee sota niin Suomen kansa on jo revitty kahtia. Ei taistella samassa rintamassa.
Mä pelastan vain itseni. En auta ketään.
Ne kenellä on pieniä lapsia ei saa meiltä muilta naisilta mitään apua. Saatte takaisin sen paskan miten olette työttömiä kohdelleet. Miehenne on muisssa hommissa silloin, ei auta teitä lasten kanssa.
Emme huoli emmekä tarvitse huårien apua.
Eikö ole puhdasta vettä vaipan vaihtoon ja tuttipullojen pesuun. Se on sun ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee sota niin Suomen kansa on jo revitty kahtia. Ei taistella samassa rintamassa.
Eihän sinusta ole edes itsestäsi huolta pitämään , reppana 🤗 tui tui
Sä kaupunkilaispellenä et saa edes ruokaasi hankittua, jos kauppa ei ole auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kenellä on pieniä lapsia ei saa meiltä muilta naisilta mitään apua. Saatte takaisin sen paskan miten olette työttömiä kohdelleet. Miehenne on muisssa hommissa silloin, ei auta teitä lasten kanssa.
Emme huoli emmekä tarvitse huårien apua.
Eikö ole puhdasta vettä vaipan vaihtoon ja tuttipullojen pesuun. Se on sun ongelma.
Kun vesi on poikki niin otat vauvan ja taaperon kainaloon ja kannat vielä lisäksi vesikanisterit.
Minä myönnän että nautin kun näen köyhien kärsivän. Tuskin olen ainoa? En ole itse ollut koskaan köyhä, sain lapsena kaiken mitä toivoin. Uskon että jos ihminen on köyhä, on siinä takana jokin karma, isot virheet edellisessä elämässä tai jotain. Rikkaat on monin tavoin parempia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä myönnän että nautin kun näen köyhien kärsivän. Tuskin olen ainoa? En ole itse ollut koskaan köyhä, sain lapsena kaiken mitä toivoin. Uskon että jos ihminen on köyhä, on siinä takana jokin karma, isot virheet edellisessä elämässä tai jotain. Rikkaat on monin tavoin parempia ihmisiä.
Seuraavassa elämässä karma kai sitten kostaa tuon ylimielisyytesi.
Vierailija kirjoitti:
Miksihän tuo asumistuki omistusasuntoon loppuu vasta 2025, miksi ei heti?
Sinänsä hyvä, että ihmiset voivat etsiä muita vaihtoehtoja asumiseensa jos näyttää että tekee liian tiukkaa. Myy pois omistusasunnon ja hakee vaikka Aso asuntoon. Läheinen teki noin, eikä tarvinnut odottaa kauan kun pääsi Asoon. Riippuu tietenkin paikkakunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkaa asumistukea ja soviteltua päivärahaa. Sä et saa avustajaa kotiin, jos ajat hirvikolarin. Senkin tyhmä lähdet lappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkaa asumistukea ja soviteltua päivärahaa. Sä et saa avustajaa kotiin, jos ajat hirvikolarin. Senkin tyhmä lähdet lappiin.
Tyhmää lähteä ajamaan autolla toiseen kaupunkiin, kun hallitus leikkaa avustajilta soviteltua päivärahaa ja asumistukea eikä sitä hommaa tee enää kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmää lähteä ajamaan autolla toiseen kaupunkiin, kun hallitus leikkaa avustajilta soviteltua päivärahaa ja asumistukea eikä sitä hommaa tee enää kukaan.
Avustajan saa vain jos maksaa palkkaa joka viikko 40 h eikä ne tulee sekä illalla että aamulla vaan 8 h on työpäivä putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei, sinä olet vaan psykopaatti. Ja uskaltaisin arvioida, että psykopaatit eivät ole kovin korkealla kenenkään arvostuslistalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma vika, mitä lähdit ja vammauduit.
Hoida itse itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä meni sössötys lapsiperheköyhyydestä. Yksinhuoltaja pääsee aivan samaan elintasoon tukien kanssa kuin kahdenkin työssäkäyvän huoltajan lapsiperhe.
"Suomessa yhden vanhemman perheen lapset elävät yli kahdeksan kertaa todennäköisemmin köyhyydessä kuin kahden vanhemman perheen lapset."
Lähde: UNICEFin lapsiperheköyhyysraportti joka julkaistiin 6.12.
Onneksi asumistuki tippuu keskimäärin 140 euroa kuukaudessa ja sitä EI huomioida enää edes toimeentulotuessa menona joten edes hieman tasoittuu tuloerot. Palkansaajien kuuluukin saada työstä itselleen enemmän kuin tukien saajien.kaikki leikkaukset on suunniteltu siten, että suurimmilta tukien saajilta, eli yksinhuoltajilta vähennetään eniten rahoitusta.
Ja se on niille pikkupaskiaisille ihan oikein!
Pentutehtailu on sa
Pentutehtailu? Kuulepas, mietipä hetki miksi niitä lapsia ei kannata vihata noin paljon. Tänä päivänä sinä olet aikuinen työläinen ja lapset lapsia. 20-40 vuoden päästä sinä olet ehkä jo vanha ja eläkkeellä tai ainakin lähes eläkkeellä. Ne lapset on sitten aikuisia ja työläisiä vuorostaan. Ihmisiä jotka verovaroin kustantavat SINUNKIN hoitamisesi jossain laitoksessa tai hoitaja tulee kotiisi. Ei kannata opettaa lapsia vihaamaan aikuisia, he hoitavat meitä jos ovat oppineet arvostamaan meitä. Niin makaa kuin petaa. Tehkää ihmiset lisää lapsia, heitä tarvitaan. Älkää uskoko noita pelkureita jotka lapsiakin pelkäävät ja vihaavat.
Vieraili kirjoitti:
Jos palkasta vähennetään verot, on se joku 2000€/kk nettona
Meinasin ensin, että 2500e on kyllä täällä niin pieni tulo, ettei se riitä mihinkään. Mutta itse asiassa. Jos joku täällä on sairasta, niin kyllä se on progressiivinen verotus. Nimittäin neljän tonnin kuukausituloilla - todennäköisesti paljon vaativampi asiantuntijatyö - käteen jää vajaa 2700e. Eli vain jonkun vajaan 700e enemmän kuin jollain 2500e tuloilla. Ja mitään ns. tukia et saa latin latia.
Hyväosainen rutisee veroprogressiosta eniten.
"Niin, tuo riittää pari vuotta tuo raha."
Jos joutuu pakkomyymään kotinsa pilkkahintaan, sitä rahaa ei käytetä säästeliäästi säästääkseen yhteiskunnan kuluja. Ei. Se raha kulutetaan mahdollisimman nopeasti omiin hankintoihin, matkoihin ja osa siitä "piilotetaan". Tietysti. Tuollainen kodin pakkomyynti on omiaan synnyttämään katkeruutta yhteiskuntaa kohtaan, yhteistyöhaluttomuutta ja motivaatio yhteiskunnan huijaamiseen kasvaa nopeasti. 50 000 eurolla tekee jo monta unelmien matkaa koko perheen kanssa. Ja katkeruus ja viha ei lähde koskaan. Jo nyt on huomattu, että katkeruus ja viha yhteiskuntaa tai joitain ihmisryhmiä kohtaan voi periytyä jopa tuleville sukupolville. Sitä voi kodin pakkomyynti teettää.
Siinä meni sössötys lapsiperheköyhyydestä. Yksinhuoltaja pääsee aivan samaan elintasoon tukien kanssa kuin kahdenkin työssäkäyvän huoltajan lapsiperhe.
"Suomessa yhden vanhemman perheen lapset elävät yli kahdeksan kertaa todennäköisemmin köyhyydessä kuin kahden vanhemman perheen lapset."
Lähde: UNICEFin lapsiperheköyhyysraportti joka julkaistiin 6.12.
Onneksi asumistuki tippuu keskimäärin 140 euroa kuukaudessa ja sitä EI huomioida enää edes toimeentulotuessa menona joten edes hieman tasoittuu tuloerot. Palkansaajien kuuluukin saada työstä itselleen enemmän kuin tukien saajien.kaikki leikkaukset on suunniteltu siten, että suurimmilta tukien saajilta, eli yksinhuoltajilta vähennetään eniten rahoitusta.
pikkupas YK: on läpimätä korruptiopesä.Työttömiä on esim.
hyllyttämässä kirjastokirjoja.
Vierailija kirjoitti:
No siksihän se Anni sitä asumistukea saa, kun on kahden lapsen yksinhuoltaja. Kolmelle pitäisi riittää noiden tulojen.
No miksi ei riitä?
Eihän sinusta ole edes itsestäsi huolta pitämään , reppana 🤗 tui tui