Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aivan järkyttynyt näistä asumistuista

Vierailija
17.12.2023 |

https://aamuset.fi/artikkeli/6188169

Aamulehden esimerkissä on kerrottu miten asumistuen leikkaukset vaikuttavat ihmisiin. Esimerkissä 2500e tienaava Ilona on saanut asumistukea 274eur/kk. Mielestäni on järkyttävää, että töissäkäyvä ihminen ihan ok tuloilla saa yhteiskunnalta asumistukea??? Kuinka syvällä sosialismissa Suomi on ja miten KEHTAATTE valittaa leikkauksista, vaikka esimerkin henkilön tulisi saada pyöreä 0 euroa tukea yhteiskunnalta. Tätäkö on kaikkein heikoimmassa asemassa olevan elämä Suomessa, että maailman mittapuulla RIKAS ihminen saa vielä LISÄÄ rahaa valtiolta? 

Tämä on jotain niin oksettavaa, että en tiedä mitä sanoa. Tulen jatkossakin antamaan ääneni leikkausten puolesta.

Kommentit (452)

Vierailija
381/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihminen nyt vaan on sellainen että se käyttää tilaisuutta hyväkseen, VAIKKA tajuaa "tämä tuki ei kuuluisi minulle".

Jos oikeus tukeen on olemassa, niin silloin se ihmiselle periaatteessa kuuluu, vaikka varsinaista tarvetta ei välttämättä olisikaan. Moraalinen puoli on sitten erikseen, mutta aika harva ihminen on niin altruisti, että kieltäytyy jostain itseään hyödyttävästä tuntemattomien tai yleisen yhteiskunnan edun vuoksi. 

Tällainen koko kansan kattava pummimentaliteetti pitäisikin saada kitkettyä. 

Ehkä joku koko median voimalla tykittettävä häpäisykampanja? Toki se hankaloittaa innostumista, kun noita samoja hyeenoja on ihan jokaisessa tuloluokassa. 

Vierailija
382/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ollaan kateellisia jopa sairauksista. Kateellisen ja ahnein porukka löytyy isotuloisista. Luulevat muka työnteolla rikastuneensa vaikka osa vain perinyt omaisuutensa.

No, Putin on tulossa ja vie teidän rahat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö hallitus uskalla puuttua hyvätuloisten lapsilisiin? Jos rahat on loppu, niin miten ihmeessä tukirahaa riittää vielä jaettavaksi niillekin, jotka eivät sitä tarvitse?

Ahneus lienee syynä. Hyvätuloiset eivät halua menettää tuota rahaa.

Hyvätuloiset maksavat myös ne lapsilisät, olisihan se hassua jos joka asiassa pitäisi vain olla maksumiehenä. Varsinkin on aivan väärä signaali jos vain köyhien lapsien tekemistä tuetaan, heidän joiden ei pitäisi lähtökohtaisesti edes lisääntyä jos se perustuu valtion tukiin. Koko verotus on ryöstöä ahkerilta laiskoille 

Lapsilisät kokonaan pois.

Vierailija
384/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin tyhmä aloitus. Nykyinen hallitus kyllä pitää huolen siitä, että kaikista  vauraimmat vaurastuvat entisestään. Mainittakoon, että kaikista vauraimpia eivät tietenkään ole asumistuen saajat ja työttömät. Aloittaja ei kuulu tämän maan vauraimpaan kymmenykseen eli et tule hyötymään tämän hallituksen politiikasta ollenkaan. 

Vierailija
385/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienellä eläkkeellä kitkuttelevat omistus asujat joutuvat tosi pulaan kyllä pitkään menee jos joku edes ostaa ja mistä vuokra asunto. muutto tappio pikku kunnat joutuvat maksamaa tt tukea. tämä ryhmä kärsii eniten.

Vierailija
386/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä sähköpuolen amiksille kerrota, että kun he vie lapsen tarhaan hoitoon niin sitä lasta hoitaa amisisän haukkuma työtön palkkatuella tai työkokeilija. 

Kerrotaan lapsille satu kuinka ruokarahat leikataan lapsilta. 

Lasten huolto ja ylläpitokulut, mukaanlukien ruokakulut kuuluvat ihan vanhempien vastuu alueeseen jonka he varmasti ovat ottaneet huomioon budjetissaan jo lasta hankkiessaan.

On vanhempien velvollisuus huolehtia budjettivajauksesta ja reagoitava siihen vaikka se sitten tarkoittaisikin veronmaksajaksi ryhtymistä, eli työntekijäksi alkamista.

Vastuu lapsista on aina ensisijaisesti vanhemmilla. Tämä asia tuntuu unohtuneen monilta aikuisilta. Emme asu afrikassa jossa koko kylä osallistuu lasten hoitamiseen ja elättämiseen.

Juuri näin. Raivostuttavaa elättää omista rahoistaan muiden penskoja, kun vanhemmat lisääntyvät omasta taloudellisesta tilanteestaan piittaamatta. Vielä raivostuttavampaa on, kun isät lähtevät nostelemaan ja päättävät ettei nyt vaan niinku huvita maksaa elareita, kyllä kaikki muut hoitavat sen minun puolestani.

Vierailija
387/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siksihän se Anni sitä asumistukea saa, kun on kahden lapsen yksinhuoltaja. Kolmelle pitäisi riittää noiden tulojen.

Ja kuinkas paljon Anni saa muita tukia, ne aina tahtoo unohtua, lapsista jo hyvät rahat. Kun itse tein tuolla palkalla töitä, ei olisi mieleenikään tullut hakea asumistukea, en edes tiennyt sellaisen olemassaolosta. Todella hyvä, että asia on otettu nyt käsittelyyn ja laitetaan kuntoon.

Vierailija
388/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä sähköpuolen amiksille kerrota, että kun he vie lapsen tarhaan hoitoon niin sitä lasta hoitaa amisisän haukkuma työtön palkkatuella tai työkokeilija. 

Kerrotaan lapsille satu kuinka ruokarahat leikataan lapsilta. 

Lasten huolto ja ylläpitokulut, mukaanlukien ruokakulut kuuluvat ihan vanhempien vastuu alueeseen jonka he varmasti ovat ottaneet huomioon budjetissaan jo lasta hankkiessaan.

On vanhempien velvollisuus huolehtia budjettivajauksesta ja reagoitava siihen vaikka se sitten tarkoittaisikin veronmaksajaksi ryhtymistä, eli työntekijäksi alkamista.

Vastuu lapsista on aina ensisijaisesti vanhemmilla. Tämä asia tuntuu unohtuneen monilta aikuisilta. Emme asu afrikassa jossa koko kylä osallistuu l

Minua harmittavat pelkästään ne sluibailevat isät. Olen hyvätuloinen vela ja mielelläni tuen veronmaksajana suomalaisten lasten kasvua tähän yhteiskuntaan. Tukisivatpa niiden lasten isätkin. Tarvitsemme lapsia, tuet ovat lapsilisää myöten perusteltuja. 

Vierailija
389/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ollaan kateellisia jopa sairauksista. Kateellisen ja ahnein porukka löytyy isotuloisista. Luulevat muka työnteolla rikastuneensa vaikka osa vain perinyt omaisuutensa.

No, Putin on tulossa ja vie teidän rahat.

Köyhyys on yleensä periytyvä ominaisuus,se on sinullakin geeneissä. Samoin näköjään tyhmyys.

Onko sinusta kateutta se, että ei halua lahjoittaa omia työllä ansaittuja rahojaan sinulle? Tukien pienentäminen on vain sitä, että tukien saajille lahjoitetaan vähemmän rahaa, ei sen kummempaa. Typerää kuvitella että ne olisivat tukiensaajien rahoja tai edes kuuluisivat heille.

Vierailija
390/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee sota niin Suomen kansa on jo revitty kahtia. Ei taistella samassa rintamassa. 

Vierailija
391/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee sota niin Suomen kansa on jo revitty kahtia. Ei taistella samassa rintamassa. 

Mä pelastan vain itseni. En auta ketään. 

Vierailija
392/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kenellä on pieniä lapsia ei saa meiltä muilta naisilta mitään apua. Saatte takaisin sen paskan miten olette työttömiä kohdelleet. Miehenne on muisssa hommissa silloin, ei auta teitä lasten kanssa. 

Vierailija
393/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois vaan tuet noilta töissäkäyviltä yksnhuoltajilta. Ehkä se lisää myös yhtenäisten ydinperheiden määrää eikä heti erota kun suhde arkipäiväistyy.

Vierailija
394/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalituella elävä eliitti porukka joiden hyvinvointiin ja huolettomaan elämään alamaisten selkänahoista repimällä maksatetaan heidän hulppea elintasonsa on pelkkää riistoa! Tämä tuettu eliitti riistää ruuan lasten suusta ja orjuuttaa koko työtätekevää väestöä vaatien kokoajan vain enemmän ja enemmän!

Kansa on väsynyt tähän riistämiseen ja nyt on tullut tämän tukieliitin aika tuntea esimakua siitä miltä tuntuu kun tuloista otetaan säälimättä osa pois ja on vain pärjättävä! Työtätekevän kansan sortamiselle on tultava loppu ja eliitin tuet on lopetettava kokonaan! Ratkaiskaa itse asumisjärjestelynne! Ruokkikaa itse itsenne ja lapsenne! Kansa on herännyt ja kyllästynyt elättämään teitä!

Vierailija
395/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinus verot tuosta palkasta 

Miinus vuokra jne. 

Tuo palkka on huono. 

Vierailija
396/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kenellä on pieniä lapsia ei saa meiltä muilta naisilta mitään apua. Saatte takaisin sen paskan miten olette työttömiä kohdelleet. Miehenne on muisssa hommissa silloin, ei auta teitä lasten kanssa. 

Emme huoli emmekä tarvitse huårien apua.

Vierailija
397/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksesi järkyttynyt, että minä en ole koskaan saanut tukia samalla palkalla. Vuokra on tuhat euroa. Ja tietysti 2 500 on siis bruttopalkka. 

Vierailija
398/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalituella elävä eliitti porukka joiden hyvinvointiin ja huolettomaan elämään alamaisten selkänahoista repimällä maksatetaan heidän hulppea elintasonsa on pelkkää riistoa! Tämä tuettu eliitti riistää ruuan lasten suusta ja orjuuttaa koko työtätekevää väestöä vaatien kokoajan vain enemmän ja enemmän!

Kansa on väsynyt tähän riistämiseen ja nyt on tullut tämän tukieliitin aika tuntea esimakua siitä miltä tuntuu kun tuloista otetaan säälimättä osa pois ja on vain pärjättävä! Työtätekevän kansan sortamiselle on tultava loppu ja eliitin tuet on lopetettava kokonaan! Ratkaiskaa itse asumisjärjestelynne! Ruokkikaa itse itsenne ja lapsenne! Kansa on herännyt ja kyllästynyt elättämään teitä!

Teidät tullaan irtisanomaan. Palkkarahoja leikataan julkisella eikä sun 15 vuoden lomiin ja lisiin ole enää rahaa. 38 lomapäivää vaatii sijaisenkin pidempään.

Ja kun sut irtisanotaan me nauretaan sun perheelle, haukutaan luuseriksi ja piruillaan sun lapsille mitä teillä on ruokana. 

Vierailija
399/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksesi järkyttynyt, että minä en ole koskaan saanut tukia samalla palkalla. Vuokra on tuhat euroa. Ja tietysti 2 500 on siis bruttopalkka. 

Montakos lasta sulla on?

Vierailija
400/452 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea ei saa kaikki, vaikka olisi lapsia ja tilillä 0 euroa. 

Se halvatun asuntovelan ottaminen oli sun oma valinta. Sä pilasit lastesi tulevaisuuden. 

Eli kukaan ei voi ottaa asuntolainaa koska kuka tahansa voi kriisin myötä joutua kohtuuttomaan tilanteeseen ja lapset tulee kärsimään? Eli kuka ne asunnot sitten "saa" omistaa...??? 

Niin, hyvä kysymys! Tästä on monta vuotta tälläkin palstalla vihjailtu, että suomea ollaan viemässä globaliatien johdolla siihen tilanteeseen, että tavallinen kansa ei enää omista mitään. Rikkaudet kertyvät samoille jo ennestään rikkaille tahoille. 

Kannattaisiko nyt alata avaimellaan niitä silmiä eikä vaan huudella joka välissä iigoria, salaliittoteoreetikkoa ja foliohattua.