Olen aivan järkyttynyt näistä asumistuista
https://aamuset.fi/artikkeli/6188169
Aamulehden esimerkissä on kerrottu miten asumistuen leikkaukset vaikuttavat ihmisiin. Esimerkissä 2500e tienaava Ilona on saanut asumistukea 274eur/kk. Mielestäni on järkyttävää, että töissäkäyvä ihminen ihan ok tuloilla saa yhteiskunnalta asumistukea??? Kuinka syvällä sosialismissa Suomi on ja miten KEHTAATTE valittaa leikkauksista, vaikka esimerkin henkilön tulisi saada pyöreä 0 euroa tukea yhteiskunnalta. Tätäkö on kaikkein heikoimmassa asemassa olevan elämä Suomessa, että maailman mittapuulla RIKAS ihminen saa vielä LISÄÄ rahaa valtiolta?
Tämä on jotain niin oksettavaa, että en tiedä mitä sanoa. Tulen jatkossakin antamaan ääneni leikkausten puolesta.
Kommentit (452)
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan ne lapset kyllä vaikuttaa siihen pärjääkö 2500€ kuukausipalkalla. Ei ne lapset ihan ilmasia ole.
No riippuu siitä, minkä ikäisiä lapset ovat. 5-vuotiaat kaksoset kuluttavat vähemmän rahaa kuin 16-vuotiaat kaksoset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, saahan se Anni vielä kahesta pennusta lapsilisääkin.
Ja elatustuet myös lasten isiltä. Tosin veikkaan z että ne elatustuet taitaa olla minimit, kun kerta hän on saanut aika ison asumistuen.
Elatustuet ei vaikuta asumistukeen, eikä muuhunkaan, koska ovat vanhempien välinen keskinäinen sopimus. Sen sijaan ne lapset kyllä vaikuttaa siihen pärjääkö 2500€ kuukausipalkalla. Ei ne lapset ihan ilmasia ole.
Niin asiaa kannattaa miettiä ennenkuin alkaa puskemaan niitä tähän maailmaan. Elämää ei voi laskea tukien varaan kuten moni on nyt tehnyt
Jutellaan tästä vaikka sitten nahkurin orsilla kun olet ensin suorittanut oman elämäsi läpi ilman yhtään pieleen
Suorittanut. Sieltä se paholainen löytyi.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap trolli! Noilla tuloilla ei saa Kelasta asumistukea! Voit tarkistaa sen ihan itse Kelan asumistukilaskurista. Siellä liikkuu taas väärää tietoa. Se tuloraja on 1600-1700 euroa. Itse kokeilin laskuriin yli 1700 euroa ja ei olisi asumistukeen oikeutettu. Miksi mediat ja muut levittää väärää tietoa. Jos joku saa asumistukea 2500 euron tuloilla, on huijannut ja Kela saa periä asumistuet takaisin!
Saa jos on lapsia. Käytännössä ne on ne lapset siinä joille sitä myönnetään.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin sairasta. Ei ihme että täällä verotetaan kuoliaaksi, nykyinen järjestelmä ei ollenkaan kannusta yritteliäisyyteen
Miksi monesti esimerkkeihin poimitaan tapauksia, jotka ovat saattaneet saada liian isoja tukia nimittäin väärin ja väärin perustein? Kela tekee virheitäkin. Joskus kyse on siitä, että on myönnetty tuki väärin perustein ja henkilöllä ei välttämättä tulojen perusteella olisi oikeutta siihen asumistukeen ym. Esim. asumistuki on voitu myöntää, kun henkilö on ollut pienituloisempi, mutta henkilö ei ole ilmoittanut Kelalle tulojen muutoksia. Jos ansiotulo on vaikka 2000 euroa, Kelasta ei saa asumistukea ja niin se vaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin sairasta. Ei ihme että täällä verotetaan kuoliaaksi, nykyinen järjestelmä ei ollenkaan kannusta yritteliäisyyteen
Miksi monesti esimerkkeihin poimitaan tapauksia, jotka ovat saattaneet saada liian isoja tukia nimittäin väärin ja väärin perustein? Kela tekee virheitäkin. Joskus kyse on siitä, että on myönnetty tuki väärin perustein ja henkilöllä ei välttämättä tulojen perusteella olisi oikeutta siihen asumistukeen ym. Esim. asumistuki on voitu myöntää, kun henkilö on ollut pienituloisempi, mutta henkilö ei ole ilmoittanut Kelalle tulojen muutoksia. Jos ansiotulo on vaikka 2000 euroa, Kelasta ei saa asumistukea ja niin se vaan menee.
Lue tuo juttu ennen avautumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja elatustuet myös lasten isiltä. Tosin veikkaan z että ne elatustuet taitaa olla minimit, kun kerta hän on saanut aika ison asumistuen.
Elatustuet ei vaikuta asumistukeen, eikä muuhunkaan, koska ovat vanhempien välinen keskinäinen sopimus. Sen sijaan ne lapset kyllä vaikuttaa siihen pärjääkö 2500€ kuukausipalkalla. Ei ne lapset ihan ilmasia ole.
Niin asiaa kannattaa miettiä ennenkuin alkaa puskemaan niitä tähän maailmaan. Elämää ei voi laskea tukien varaan kuten moni on nyt tehnyt
Jutellaan tästä vaikka sitten nahkurin orsilla kun olet ensin suorittanut oman elämäsi läpi ilman yhtään pieleen
Kylläpä menee tunteisiin. Väitätkö etten ole oikeassa ettei elämää voi perustaa tukien varaan? Kyllä siinä vaiheessa on tehnyt väärin jos tekee lapsia ja tietää ettei heitä pysty omilla tuloilla ruokkimaan.
Reiluin olisi antaa työtulosta verovähennys jokaisesta lapsesta, näin on monessa maassa. Nyt käytännössä kannustetaan olemaan sossupummina jos hankkii paljon lapsia.
Annilla on 2 lasta. Bruttotulosta menee vielä verot ja muut maksut.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos palkasta vähennetään verot, on se joku 2000€/kk nettona
Meinasin ensin, että 2500e on kyllä täällä niin pieni tulo, ettei se riitä mihinkään. Mutta itse asiassa. Jos joku täällä on sairasta, niin kyllä se on progressiivinen verotus. Nimittäin neljän tonnin kuukausituloilla - todennäköisesti paljon vaativampi asiantuntijatyö - käteen jää vajaa 2700e. Eli vain jonkun vajaan 700e enemmän kuin jollain 2500e tuloilla. Ja mitään ns. tukia et saa latin latia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ap trolli! Noilla tuloilla ei saa Kelasta asumistukea! Voit tarkistaa sen ihan itse Kelan asumistukilaskurista. Siellä liikkuu taas väärää tietoa. Se tuloraja on 1600-1700 euroa. Itse kokeilin laskuriin yli 1700 euroa ja ei olisi asumistukeen oikeutettu. Miksi mediat ja muut levittää väärää tietoa. Jos joku saa asumistukea 2500 euron tuloilla, on huijannut ja Kela saa periä asumistuet takaisin!
Saa jos on lapsia. Käytännössä ne on ne lapset siinä joille sitä myönnetään.
Asumistukea ei kyllä makseta lapsiluvun perusteella. Toimeentulotuessa huomioidaan lastenmäärä ja silloin voidaan maksaa isompia tukia asumiseen lasten lukumäärän ja isomman asunnon perusteella. Sielläkin on rajat. Kelan yleinen asumistuki maksetaan tulojen perusteella ja ei kyllä lasten lukumäärä kasvata yleisen asumistuen määrää. En usko. On toki mahdollista, että tuokin on muuttunut joskus.
On tämä ihan järkyttävää mihin höösäykseen ja passaamiseen aikuiset ihmiset on totutettu. Nyt sitten kun leikataan, alkaa itku kun joudutaan tinkimään niistä mukavuuksista, joita on pidetty itsestäänselvyyksinä ja maksatettu muilla.
Juuri yhdessä äitiryhmässä ulisi yksi, että kahdelle lapselleen ei nyt välttämättä saa omaa huonetta tai sitten joutuu itse olkkariin nukkumaan. Anteeksi mitä?! Me maksamme kahden töissä käyvän taloudessa kaiken itse ja ei meilläkään ole lapsilla omia huoneita! Kun ei ole varaa.
Ihan käsittämätöntä tämä oletus, että valtio kustantaa omat huoneet, kännykät, joulukeräys padit ja pleikat, pitää päästä lintsille ihmisoikeutena joka kesä ja ties mitä. Ei ihme, että tämä maa on syöksykierteessä.
Vierailija kirjoitti:
Anni maksaa verot tuosta bruttopalkastaan. Ette te lapsettomat maalaisincelit maksa edes ruokianne saati asumistanne, mutta Kela elättää. Kysypäs äiteeltä, monellako sadalla sua ruokitaan kuukausitain.
Ilmeisesti tuossa muutoksessa ei muuteta sitä, että yrittäjön tuloksi katsotaan edelleen ilmoitettu yel-tulo?
https://www.kela.fi/muutokset/5889330/yleinen-asumistuki-pienenee-vuonn…
Vierailija kirjoitti:
Minua ei häiritse, jos joku pienituloinen kokopäivätyötä tekevä saa asumistukea saati lapsilisää, jota saa aivan kaikki tuloista riippumatta.
Enemmän ärsyttää nämä elämäntapatyöttömät yms. jotka eivät tee päivääkään töitä tai edes yritä tehdä ja nostavat asumistuet, työttömyystuet ja toimeentulotuet kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Niihin tulisi mielestäni puuttua rankalla kädellä, mutta ei vaan lisää elätettäviä haalitaan oikein ulkomailta asti vaan koko ajan.
No tämä. Mulla on mennyt usko Suomeen jo kauan aikaa sitten. Jos on kykenevä työhön, pitäisi olla edes joku työllisyysnäyte, että voi sitten olla työtön työnhakija. Mutta en ehkä itsekään motivoituisi, kun sama määrä rahaa tulee Kelasta kuin jostain halpatyöstä. Aina voi valittaa, miten ei osaa kieltä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue tuo juttu ennen avautumista.
En tarkista tietoja mediasta, vaan Kelasta ja lakipykälistä. Mulla on ollut käsitys, että asumistukea maksetaan tulojen perusteella ja niin olen ymmärtänyt, että lasten määrä ei vaikuta siihen tulojen ylärajaan, millä saa asumiseen tukea. Toimeentulotuessa maksetaan myös asumiseen tukea ja toimeentulotukea asumiseen saa kyllä enemmän, jos on lapsia ja siksi pitää olla isompi asunto. Jokatapauksessa yleisessä asumistuessa on yläraja tuloille, millä saa asumistukea. Toimeentulotuen tuki asumismenoihin on myös olemassa ja se on eri tuki.
Siis sä olet järkyttynyt yksinhuoltajan 274 euron asumistuesta. No järkytytkö ollenkaan niistä miljoonatuista, joita yrityksille maksellaan?
Että edes kehtaat.
Tarkistan heti Kelan laskurista, saisinko 2500 ansiotuloilla asumistukea, jos on lapsia... Tarkistetaan nyt sitten, olenko itse ollut väärässä! Laitan vuokraksi tuon, millä vuokrataan naapureissa lapsiperheitä köyhille lapsiperheille.
Vierailija kirjoitti:
Tarkistan heti Kelan laskurista, saisinko 2500 ansiotuloilla asumistukea, jos on lapsia... Tarkistetaan nyt sitten, olenko itse ollut väärässä! Laitan vuokraksi tuon, millä vuokrataan naapureissa lapsiperheitä köyhille lapsiperheille.
Siis asuntoja. Media vaan tuuttaa jatkuvasti pskaa ja väärää tietoa Kelan etuuksista. Se on ihan varma. Oikeat tiedot löytyy aina Kelan sivulta tai lainsäädännöstä.
Vierailija kirjoitti:
Perhekunnan koko ratkaisee myös. Tuossa elää kolme yhden hengen pienillä tuloilla (tonni alle keskitulon). Mutta tuo mainittu etuussumma lieneekin asumistuki+lapsilisät yhdessä.
Miksi ihmiset eivät elä palkallaan? Koska työnantaja maksaa liian vähän.
Miksi äärioikeisto raatelee köyhimpiä, vaikka itse edustaa Suomen työttömintä ja matalimmin koulutettua tollojoukkoa? Ihmisriippakiviä, joista ei ole yhteiskunnalle kuin riesaa. Kaksilahkeisia, joille rikos on elämäntaoa ja jota velttoilu viihdyttää.
Persun pää on tyhjää taynnä ja niinpä sitä kannattaa naputella vasaralla.