Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin koira haukkuu ihan joka kerta, kun tulen kotiin tai lähden kotoa

Vierailija
16.12.2023 |

Näin on jatkunut jo vuosia. Miksei se opi tuntemaan minua tai mikä sitä vaivaa?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tervehtii. Vastaa takaisin moimoi tai terve vaan.

Vierailija
2/24 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whoo let the dogs out? Woof woof woof woof woof

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veemäistä.

Vierailija
4/24 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tervehtii. Vastaa takaisin moimoi tai terve vaan.

Se haukkuu sisällä ja minä ulkona, kuuleeko se jos minä vastaan?

Vierailija
5/24 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen omistaja ei kouluta sitä tai ole kouluttanut, ehkei osaa. Koira haukkuu hengille ja kulkijoille, jos on kolinaa, ääntä, rapinaa. Ei taida edes tuntea että oot tuttu naapuri, luulee potentiaaliseksi murtovarkaaksi. Omistajan asenne vaikuttaa myös vähän, onko positiivinen rento vai epäluuloinen sisäisesti - koira heijastaa. Täällä naapurin chihuahua murisee joskus ja omistaja ihmettelee kun ei tervehdi aina.

Vierailija
6/24 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen omistaja ei kouluta sitä tai ole kouluttanut, ehkei osaa. Koira haukkuu hengille ja kulkijoille, jos on kolinaa, ääntä, rapinaa. Ei taida edes tuntea että oot tuttu naapuri, luulee potentiaaliseksi murtovarkaaksi. Omistajan asenne vaikuttaa myös vähän, onko positiivinen rento vai epäluuloinen sisäisesti - koira heijastaa. Täällä naapurin chihuahua murisee joskus ja omistaja ihmettelee kun ei tervehdi aina.

Siltä minusta juuri vaikuttaa, ettei tunne minua, kun joka kerta haukkuu kun pihalla kuljen. Kyllä me kuitenkin ollaan tervehditty kun naapurin kanssa juttelen.

Vierailija
7/24 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma meillä. Jos vähänkään meen kodin terassille tai pihalle tai kävelen naapurin ohi niin koira haukkuu. Ei vaan hetken verran vaan räkyttää niin paljon kuin keuhkoista lähtee.

Naapuri päästää koiran aamulla ennen kuutta pihalle ja koira räkyttää sielläkin aivan kaikkea mikä liikahtaa. Oon itse vuorotyössä ja haluisin nukkua . Kerran avasin oven ja huusin pihalle että ihan kohta sulta lähtee nirri pois jos ei tuo lopu. 

Sit kuulin kuinka naapuri sulki ulko -oven.😬

Vierailija
8/24 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa namuja? Kysy kuitenkin ensin omistajalta saako koiralle antaa namuja, juttele sille hetki ja anna namu ja haistaa sun kättä ym niin oppii tuntemaan. Mä olen kiertämy kerrostalossa kaikki ovien takustat koiran kanssa ja antanu haistella, ja pyytäny adukkaita rapsuttamaan/tervehtimään sekä postipoika on tervehditty ja haistettu, sen jälkeen aina vaimea urr ja korvat höröllään jos joku outo on rapussa, asukkaille ovat olleet hiljaa.  Toiminu omien ja koulutettavien koirien kanssa. 

Vierailija
9/24 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa namuja? Kysy kuitenkin ensin omistajalta saako koiralle antaa namuja, juttele sille hetki ja anna namu ja haistaa sun kättä ym niin oppii tuntemaan. Mä olen kiertämy kerrostalossa kaikki ovien takustat koiran kanssa ja antanu haistella, ja pyytäny adukkaita rapsuttamaan/tervehtimään sekä postipoika on tervehditty ja haistettu, sen jälkeen aina vaimea urr ja korvat höröllään jos joku outo on rapussa, asukkaille ovat olleet hiljaa.  Toiminu omien ja koulutettavien koirien kanssa. 

Siis se koira haukkuu sisällä ikkunan takana kun itse olen ulkona omassa pihassa (omakotitalo). En minä voi sille mitään namuja silloin antaa. 

Vierailija
10/24 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko, jos alkaisit aina liikkuessa sanomaan "minä vaan". Kuulisi sitten äänestä, että sinä siellä vaan, ei hätää. 

Vierailija
11/24 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekisitte? Pitääkö tuosta sanoa naapurille vai jatkaa ihmettelemistä.

Vierailija
12/24 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänensävy.

Sano rauhallisesti jotain. Niin niin sessu pieni. Sinä siellä minä täällä. Toiset syntyy koiraksi toiset ihmiseksi. Niih. Ei ole hätää paitsi kakkahätä juu juu jetsulleen..

Vierailija
13/24 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai tuo nyt mikään ongelma ole jos siis kyseessä omakotitalot ja se sisällä kodissaan haukkuu. Kerrostalossa tuo on ongelma.

Anna koiran haukkua.

Vierailija
14/24 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama. Vi***uttaa se pikkurakin räksytys. Hankkisivat edes sitten miehekkäitä koiria, jotka osaavat haukkua kunnolla.

Vierailija
15/24 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ihme, että myrkkysyöttejä harrastetaan. Ei hyvin koulutettu koira sellaiseen edes lankea, joten vastuullisella kasvattajalla ei ole huolen häivää. 

Kyllä ongelmiin ratkaisun keksii. Joskus on ojennettava rankemmalla kädellä, kun ei hyvällä uskota.

Vierailija
16/24 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paimenkoira? Ystäväni paimenkoira haukkuu aina sisällä kun kuulee jonkun liikkuvan ulkona. Itse en jaksaisi kuunnella.

Vierailija
17/24 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti se on sellainen rotu, jolla on vahtitaipumusta. Se haukkuu aina ohi mennessäsi sen takia, että kokee "työkseen" ilmoittaa kaikki pihalla kulkijat. Vahtirotuisilla koirilla haukkuminen ei tarkoita huonoa koulutusta, koska kyseessä on vietti, mitä on todella vaikea kouluttaa pois. Vähän sama, kuin yrittäisi kouluttaa ajokoiraa olemaan lähtemättä jäniksen perään - ei onnistu. Ennemminkin omistajan asemassa  pitäisi miettiä, että onko vahtirotuinen koira sopiva kerrostaloon tai rivitaloon tms. Koiran pitää saada toteuttaa sitä tehtävää ja tarkoitusta, mihin se on luotu, muuten se turhautuu ja voi huonosti. Ajokoirien pitää saada ajaa, noutajien noutaa, vahtikoirien vahtia. Seurakoirat ovat yleensä aika vietittömiä ja sopivat nimensä mukaisesti seurakoiriksi vaikka kerrostaloon. Omistajan vastuulla tehdä sopiva valinta koiraa ottaessa. 

Itselläni on ollut kolme kappaletta vahtirotuisia koiria ja sitä vahtimista ei niiltä saa pois millään  eikä se lopu vuosien eikä naapureihin tottumisen myötä. Se tulee niin selkärangasta...

Vierailija
18/24 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ongelma jos asutte omakotitaloissa?

Vierailija
19/24 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkase ku tapaatte. Sano kova sana. Tuijota silmiin.

Ja yksinkö se rakki kulkee.

Jospa sanoisit jotain sen ns kasvattajalle palautteena.

Vierailija
20/24 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku oikein paljon ulkona, niin että naapurilta menee hermo siihen räksytykseen ja vie koiransa piikille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi