Maksoiko vanhempasi ajokortin ja auton sinulle, kun täytit 18?
Kommentit (76)
Juu, mutta vasta silloin kun olin 20. Olisin kyllä saanut mennä jo aiemminkin autokouluun ja kovasti sitä tuputtivat mutta en kokenut tarvitsevani korttia ja ajatus autolla ajamisesta pelotti niin menin sitten vasta pari vuotta myöhemmin. Vuoden verran autokoulun jälkeen ajoin vanhempien autolla ja sitten hankkivat minulle auton. Näin on tehty myös veljeni kohdalla.
Ei ole lapsia enkä sellaisia halua mutta ilman muuta maksaisin ajokortin ja autonkin. Ne antavat huomattavasti etua esimerkiksi työelämässä.
Ajokortin joo, autoa en todellakaan saanut. :D
Eivät.
Aikuisena maksoin itse
En.
Muistaakseni maksoin vain mopokurssin
Ajokortin kyllä. Kunhan olin saanut itse ensi tienattua saman summan rahaa.
Autoa ei ostettu enkä ole itsekään sellaista ostanut. Hyvin pärjännyt ilmankin ja puolison autoa tarvittaessa lainailen.
3/4 ovat saaneet kortin opetusluvalla myös viimeinen tulee saamaan. Autoa ei osteta mutta pihassa olevaa autoa saa aina hakea lainaan kun tarve vaatii.
No ei v@tussa. Ei.
Jokainen hoitaa omat ostoksensa.
Missä perähikiällä muuten asut?
Mihin tarvitset omaa autoa?
Vierailija kirjoitti:
Eivät maksaneet korttia ja auto nyt olisi ihan absurdi ajatuskin.
Minulla ei vieläkään ole ajokorttia. Olen 40-vuotias.
Sama. Ei ole korttia. En ole tuntenut tapeelliseksi.
Itse olen koko elämäni kustantanut. Ei ole lajuksia tullut.
Eivät maksaneet, ei ollut sellaisia rahoja. Itse maksoin kun olin jo ollut vähän aikaa töissä. Autoa en ole ostanut vieläkään.
Ei ole omia lapsia.
Itse maksoin molemmat pitkällä piikillä ja kauhistutti silloin kun käytiin liukastelemassa ei se rata vaan siellä juodut elämäni kalleimmat kahvit mitkä autokoulun opettaja tarjosi termospullosta siinä kahvia juodessa annettiin 1280mk lasku onneksi sai santsikupin samaan
Eivät maksaneet. Rahoitin opintolainalla.
Maksoimme vanhimman lapsemme ajokortin, nyt seuraava on menossa autokouluun.
Ajat ovat huonot, joten autamme lapsia alkuun.
Kyllä. Veljelle myös. Duunaritaustaa, ehkä alempaa keskiluokkaa. Hyvä muistutus tämä ketju, että pitää alkaa säästämään omille lapsille. Toki saavat itsekin säästää sukulaisten antamista lahjarahoista.
Eivät maksaneet kumpaakaan. Hankin kortin ja auton vasta 28 vuotiaana, kun bussivuoroja vähennettiin niin ettei töihin päässyt enää järkevään aikaan, eikä kotiin päin.
Ei maksanut (yksinhuoltajaäiti) vaan silloinen työssäkäyvä poikaystävä joululahjaksi samaan aikaan kun itsekin kävi autokoulua. Oman auton hankin sitten, kun sain ensimmäisen työpaikan ja siinä tarvittiin autoa.
Omille lapsilleni on kustannettu ajokortti ja jonkunlainen autokin. On ollut oikeastaan pakko, kun ei täällä muuten pääse mihinkään ilman omaa kulkuneuvoa.
Eivät maksaneet korttia eikä autoa. Ajoin kortin vasta 27v ja ostin auton samalla. Aiemmin ei ollut varaa/tarvetta
Vierailija kirjoitti:
Ei maksanut (yksinhuoltajaäiti) vaan silloinen työssäkäyvä poikaystävä joululahjaksi samaan aikaan kun itsekin kävi autokoulua. Oman auton hankin sitten, kun sain ensimmäisen työpaikan ja siinä tarvittiin autoa.
Omille lapsilleni on kustannettu ajokortti ja jonkunlainen autokin. On ollut oikeastaan pakko, kun ei täällä muuten pääse mihinkään ilman omaa kulkuneuvoa.
Melko vähävaraisia olemme, mutta silti lapsille on pyritty antamaan peruseväät elämään tinkimällä muusta. Siihen on sisältynyt toisen asteen koulutus niin, että eivät olisi tarvinneet opintolainaa ja ajokortti. Yksi sai teoriakurssit ammattikoulun teoriakurssina ilmaiseksi, vain ajot maksettiin.
Saivat käyttää meidän autoja, mutta jossakin vaiheessa hankkivat mieluummin itse oman.
Itse maksoin kortin, kolmen kesän tienistit siihen meni, 2-vaiheinen autokoulu oli silloin.
Pojan kanssa säästettiin yhdessä korttia varten vuosia, sitten isukki maksoi sen kokonaan. No säästöt jäi sitten opiskeluaikojen varalle.