Maksoiko vanhempasi ajokortin ja auton sinulle, kun täytit 18?
Kommentit (76)
Maksoivat ja aion maksaa omilleni (joskin ovat vielä pieniä, että koko systeemi ehtii vielä muuttua).
Ei todellakaan. Hän on itse umpisurkea kuski, eikä halua minua rattiin. Kuvittelee minun olevan yhtä umpisurkea kuin hän itse.
Ei kumpaakaan. Olimme vähävarainen perhe, jolla ei ollut autoa. Ajoin kortin 25 vuotiaana ja maksoin tietysti itse. Omien lasten ajokortit olemme maksaneet, muttei autoa.
Ei maksettu. Omalle maksoimme ja ostimme autonkin.
Miksi niin moni kirjoittaa iän ilman väliviivaa? Kuitenkin jo ala-asteella opetettiin, että se on 25-vuotias, ei 25 vuotias.
Ei maksettu eikä ollut autoa perheessä.
Ajoin kortin 24-vuotiaana, itse maksoin ja auton ostimme mieheni kanssa yhdessä, silloin oltiin avopari.
Maksoivat ajokortin.
Kyllä ajokortit kustannetaan lapsille. Autosta en osaa vielä sanoa.
Eivät todellakaan maksaneet. Tein 18v ja 19 v kesät töitä ja maksoin ajokortin itse. Autoa en ole omistanut koskaan ikävä kyllä. Olen ajanut laina- tai leasingautoilla.
Lapsia minulla ei ole.
Isoveljilleni maksettiin autokoulu ja auto, minulle (tytölle) ei. Sanottiin vaan, että saat itse tienata rahat siihen. Noh, en edelleenkään ole käynyt autokoulua. Olisin käynyt 18v jos vanhempani olisivat maksaneet. Epäreiluahan tämä oli minua kohtaan...
Ajokortin joo, ei autoa. Maksavat myös mun lapsille, koska ei ole yksinhuoltajana varaa.
Ajokortin juu, vanhempien autoja sain käyttää kun asuin kotona ja myöhemminkin sain tarvittaessa toisen lainaan. Oman ostin myöhemmin itse.
Samoin ajattelin toimia omien kanssa.
Eivät maksaneet. Ajoin kortin vasta keski-ikäisenä, kun muutin maalle.
Kyllä ja kyllä. Samoin myöhemmin veljelleni.
Ei maksanut senttiäkään. Eikä maksanut mitään tavaroista, joita hankin ensimmäiseen asuntooni.
Isä opetti opetusluvalla meidät molemmat lapset. Omia ei ole kun en koskaan löytänyt tarpeeksi hyvää miestä lasten tekoon. Kai alitajuisesti oletin, että miehet ovat yleensäkin kuin isäni , enkä tajunnut, että useimmat eivät ole. On hänelläkin toki vikansa, mutta tekee osansa perheen hyväksi, eikä ole koskaan ollut mitään älyttömiä naisten/miesten tehtäviä tai muuta kyykyttämistä tai alistamista.
Ei. Tienasin tarvittavat rahat ite kesätöissä. 90-luku.
Eivät maksaneet korttia ja auto nyt olisi ihan absurdi ajatuskin.
Minulla ei vieläkään ole ajokorttia. Olen 40-vuotias.
Kyllä, vanhempani maksoivat minulle ajokortin ja ostivat auton. Meidän perheellä ei ollut autoa ollenkaan ennen sitä. Ja kyllä olemme maksaneet ajokortin kahdelle omalle lapsellemme, kolmannelle ei koska hän sai sen ilmaiseksi opiskellessa.
Ei tarvinnut maksaa, koska isäni omisti autokoulun. Autokin tuli omasta takaa, koska meillä oli autoliike. Lastenlastensa autokoulun hän maksoi; oli silloin jo eläkkeellä.
Ei ja ei. Isovanhemmat ovat maksaneet lasten ajokoulut.