Suomalaiset jättävät epassi edun käyttämättä
Koska unohtavat, sanoo uutiset.
Roskaa.
Sitä on ihan mahdoton käyttää kun se ei käy mihinkään. "Osta leffalippuja" mutta sielläkin käy vaan yhteen tiettyyn ja tosi hankalasti.
Kommentit (574)
Meillä hyvinvointietu jonka saa käyttää vain ja ainoastaan hierontaan. Jää käyttämättä kun ei sillä montaa kertaa saa. Mieluummin käyttäisin senkin kuntosalimaksuihin.
Ihmiset eivät tajua, että ePassi ei ole samoilla ehdoilla kaikille. Esim. meillä sitä ei voi käyttää hierontaan tai hammaslääkäriin, vain liikuntaan ja kulttuuriin. Lisäksi meillä pitää itse laittaa sinne vaikka 100 euroa, jotta saa työnantajan 100 euroa käyttöönsä.
Netissä on mahdotonta ostaa kahta teatterilippua, joista toisen maksaa epassilla. Tai siis voit ostaa, mutta paikat sitten eivät ole vierekkäin. Festarilipun ja museokortin olen ostanut, mutta moni muu on aika vaikeaa.
Meillä oli ennen ePassi omassa puhelimessa, sitten tuli joku nerokas muutos ja nyt se on työpuhelimessa, mikä lähinnä haittaa sen käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi jättää käyttämättä epassiedun? :D Sehän on sama kuin heittäisi rahaa kaivoon. Senhän voi käyttää vaikka mihin ja todella helposti. Se menee salikortin uusimiseen, hammaslääkäriin/suuhygienistiin, hierontaan eikä leffalippuihin enää edes piisaakaan.
Aika köyhä mielikuvitus pitää olla jos sitä ei saa käytettyä.
Meillä ei ole omavastuuta siinä, eli jos jättäisi käyttämättä niin rahat menis hukkaan. Sehän käy vaikka mihin, olen käyttänyt harrastuksen maksuihin, kuntosaliin, hakenut ravintolaruokaa ja ostanut leffaliput, kävisi myös mm. hierontaan, työmatkoihin ja keikkojen maksuun jne.
Kattavat edut ovat jääneet itseltäni täysin käyttämättä. Ei täällä ole oikein mitään kiinnostavaa. En tiedä kuka näillä eduilla oikein rikastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E-passin käyttö on turhan kallista. Siitä edusta joutuu maksamaan veroa, vaikka itse maksaa puolet palvelusta. Kun työnantajan tarjoama etu on 200 e, maksan verot 400 eurosta. Ihanan kallista.
Täh? Minä saan 200e/vuosi, enkä maksa siitä veroa. Työnantaja sen vissiin sitten maksaa.
Kyllä sinä siitä maksat - tai totta tuokin, että työnantaja maksaa puolestasi. Tutki tilinauhaa, saatat yllättyä.
No tutkittu on palkkalaskelmat, mutta työnantaja sen sitten maksaa, koska minun palkasta ei mene mitään ylimääräistä ennakonpidätyksen, liiton maksun ja työttömyysvakuutus- ja työeläkemaksun lisäksi. Eli vaihtelee tämäkin käytäntö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epassi on helppo. Tänä vuonna olen ostanut elokuvalippuja, käynyt hamnashygienistillä ja nyt olen menossa keilaamaan ja maksan sillä, joten tulee käytettyä.
Helppo käyttää luettelemalla puhelinnumero tai ihan normaalisti maksu. Löytyy paikat helposti missä maksaa. Itsellä, liikunta, kulttuuri ja hyvinvointi käytössä passissa.
En ymmärrä miten jotkut saa tehtyä tuosta vaikeaa. Saati ettei ilmainen raha kelpaa. Ei vissiin olla kovin köyhiä sitten.
Jos kaikesta joutuu laittamaan puolet itse, niin köyhä ei nimenomaan voi ë-passia käyttää. Halvemmaksi tulee, kun ei tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on epassi? Kuka sen saa ja mistä?
Työnantaja voi edistää työntekijöiden hyvinvointia hankkimalla epassin työnntekijöille. On sähköistä rahaa, mikä on tarkoitettu liikuntaan, kulttuuriin, hyvinvointiin. Työnantaja voi sen rajata esim pelkkään liikuntaan. Sillä voi maksaa monissa paikoissa. On niin kuin tyky- seteli. On yleensä 200-400e/ vuosi.
Kiitos tiedosta! Edun käyttämättömyydestä uutisoidaan niin kuin etu olisi kaikille kansalaisille mahdollinen.
t. eläkeläinen
Te ette usko, kuinka mielensäpahoittajat saa tästäkin itkua aikaiseksi, ilmaisesta edusta (meillä ei omavastuuta).
*ei kuulu työnantajalle, mitä teen vapaa-ajalla (ei me voitaisi sitä selvittääkään, mutta kiitos tiedosta)
*miksi en voi ostaa bensaa tällä (no tota verottajan ohje ja tän idea on saada liikkumaan tms)
*koska täällä Perä-Runkkulassa ei voi käyttää tätä ja Hesassa voi, se on epätasa-arvoa (kannattaisiko edes joskus mennä vaikka kylpylään tai Kajaanin runoviikoille, edes kerran)
*en suostu vastaaman niihin henkilökohtaisiin kysymyksiin (no mepä soitetaan sinne eeuuhun ja sanotaan, että kumotkaa direktiivi tai Pertti ei rupea)
*enkö voi vaan saada tätä tilille (et)
*minä en ainakaan ota mitään käyttöön (kyynel)
Ja ei, en tietysti ole tyly vaan ymmärtäväisesti kuuntelen, autan ja koetan nuistaa, että 95 % porukasta on oikein autuaita tästä edusta
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi jättää käyttämättä epassiedun? :D Sehän on sama kuin heittäisi rahaa kaivoon. Senhän voi käyttää vaikka mihin ja todella helposti. Se menee salikortin uusimiseen, hammaslääkäriin/suuhygienistiin, hierontaan eikä leffalippuihin enää edes piisaakaan.
Ei siellä leffassa jaksa loputtomasti ravata ja sääntöjen mukaan niitä lippuja ei saa antaa muille seurueen jäsenille vaikka moni niin tekeekin kun ei leffateatterissa ketään kiinnosta asiaa seurata. Lisäksi sarjaliput ovat voimassa vain tietyn aikaa.
Kun yrität etsiä jotain sopivaa paikkaa mihin ne käy niin haku antaa pitkän listan jotain epämääräisiä yhden naisen/miehen firmoja, jotka tarjoavat jotain kuukausimaksullisia kalliita valmennuksia tai muita "urheiluelämyksiä". Eikä näillä firmoilla ole mitään verkkokauppoja vaan pitää mennä sinne paikan päälle puhelinnumeroa tuputtamaan. Hyvä tietysti niille joiden vakioliikuntapaikka hyväksyy edun, silloin se on järkevää ja helppoa hyödyntää.
Itse haluaisin käyttää tukea ruokaelämyksiin, mutta työnantaja on ruokapaikat estänyt kun "lounasraha on erikseen". Ostin sitten museokortin, mutta aina kun yritin johonkin museoon mennä niin siellä oli jokin tarjous kaikki pääsee maksutta tai sitten museokortin käyttö oli rajattu johonkin tiettyyn päivään tai aikaan. Niinpä se makaa tuolla käyttämättömänä laatikon pohjalla. En aio uusia. Leffalippuja olen pääasiassa ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Kattavat edut ovat jääneet itseltäni täysin käyttämättä. Ei täällä ole oikein mitään kiinnostavaa. En tiedä kuka näillä eduilla oikein rikastuu.
Ei kukaan. Käyttämättömät edut palautuu työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä leffassa jaksa loputtomasti ravata ja sääntöjen mukaan niitä lippuja ei saa antaa muille seurueen jäsenille vaikka moni niin tekeekin kun ei leffateatterissa ketään kiinnosta asiaa seurata. Lisäksi sarjaliput ovat voimassa vain tietyn aikaa.
Kun yrität etsiä jotain sopivaa paikkaa mihin ne käy niin haku antaa pitkän listan jotain epämääräisiä yhden naisen/miehen firmoja, jotka tarjoavat jotain kuukausimaksullisia kalliita valmennuksia tai muita "urheiluelämyksiä". Eikä näillä firmoilla ole mitään verkk
Itse ostin juuri Tiketin verkkokaupasta itselleni 120 eur lahjakortin, epassi maksutavaksi. Voi käyttää mihin tapahtumiin haluaa, voimassa vuoden. Lahjakortti tuli sähköpostiin.
En halua maksaa satoja euroja lounas ruuasta kun saan mahan täyteen muutamalla eurolla kuukaudessa.
Etua pitäisi laajentaa hyödyttämään meitä soololiikkujiakin eli etua pitäisi pystyä käyttämään esim. urheilutarvikkeisiin ja asusteisiin. Nyt menee lähinnä Finnkinon sarjalippuihin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät tajua, että ePassi ei ole samoilla ehdoilla kaikille. Esim. meillä sitä ei voi käyttää hierontaan tai hammaslääkäriin, vain liikuntaan ja kulttuuriin. Lisäksi meillä pitää itse laittaa sinne vaikka 100 euroa, jotta saa työnantajan 100 euroa käyttöönsä.
Netissä on mahdotonta ostaa kahta teatterilippua, joista toisen maksaa epassilla. Tai siis voit ostaa, mutta paikat sitten eivät ole vierekkäin. Festarilipun ja museokortin olen ostanut, mutta moni muu on aika vaikeaa.
Meillä oli ennen ePassi omassa puhelimessa, sitten tuli joku nerokas muutos ja nyt se on työpuhelimessa, mikä lähinnä haittaa sen käyttöä.
Ei se ePassin sovellus tunnista sitä ootko millä puhelimella :D Itsehän sinne se puhelinnumero ilmoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E-passin käyttö on turhan kallista. Siitä edusta joutuu maksamaan veroa, vaikka itse maksaa puolet palvelusta. Kun työnantajan tarjoama etu on 200 e, maksan verot 400 eurosta. Ihanan kallista.
Täh? Minä saan 200e/vuosi, enkä maksa siitä veroa. Työnantaja sen vissiin sitten maksaa.
Kyllä sinä siitä maksat - tai totta tuokin, että työnantaja maksaa puolestasi. Tutki tilinauhaa, saatat yllättyä.
No tutkittu on palkkalaskelmat, mutta työnantaja sen sitten maksaa, koska minun palkasta ei mene mitään ylimääräistä ennakonpidätyksen, liiton maksun ja työttömyysvakuutus- ja työeläkemaksun lisäksi. Eli vaihtelee tämäkin käytäntö.
Kulttuuri ja liikuntaedusta ei työnantaja maksa verottajalle mitään, jos etu pienempi kuin 400 euroa vuodessa, tiedän koska on oma firma. Lisätietoja verottajan sivuilta.
Olen viimeiset 3 vuotta ostanut sarjalippuja elokuviin, niin saan maksettua aina kaksi henkilöä. Yhden kerran yritin ostaa kaksi lippua, niin myyjä sanoi, ettei epassi edulla voi ostaa lippua muille kuin itselle. Ostin sarjalipun, niin ongelma poistui.
Vierailija kirjoitti:
Olen viimeiset 3 vuotta ostanut sarjalippuja elokuviin, niin saan maksettua aina kaksi henkilöä. Yhden kerran yritin ostaa kaksi lippua, niin myyjä sanoi, ettei epassi edulla voi ostaa lippua muille kuin itselle. Ostin sarjalipun, niin ongelma poistui.
Sarjalipuissa on sinun nimi, mutta jos niillä maksaa itse sovelluksessa näytöslipuissa ei nimeä enää ole.
Pitäisikin muistaa käyttää omat. Työmatkaedun sain juuri käytettyä. Meinaan aina unohtaa koko epassin olemassaolon. Museokortin sillä hankin mutta muuten ei ole tullut käytyä missään missä sitä olisi voinut hyödyntää. Pitää ehkä joku uimahallin 10-kortti hankkia, kun se on voimassa kaksi vuotta. Museokortin voi onneksi aina ketjuttaa, niin se on oma ratkaisu tuhlata saldo. Itse en etua saa joka vuosi, niin ei tule rutiinilla mietittyä mihin voisi hyödyntää.
Vierailija kirjoitti:
En halua maksaa satoja euroja lounas ruuasta kun saan mahan täyteen muutamalla eurolla kuukaudessa.
Tämä ei liittynyt tähän keskusteluun mitenkään.
No, teillä on varmaan sitten asunnot halpoja.