Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset jättävät epassi edun käyttämättä

Vierailija
16.12.2023 |

Koska unohtavat, sanoo uutiset.

Roskaa.

Sitä on ihan mahdoton käyttää kun se ei käy mihinkään. "Osta leffalippuja" mutta sielläkin käy vaan yhteen tiettyyn ja tosi hankalasti.

Kommentit (574)

Vierailija
121/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla asuvana tällaisia asioita ei onneksi tarvitse miettiä omalla kohdalla. Mutta epassin ilmeisestä suosiosta päätellen voi vain ihmetellä, kuinka tämäkin askel kaikenkattavaa kansalaispistejärjestelmää kohti uppoaa suomalaisiin kuin kuuma veitsi voihin. Eli suomalaiset ovat innosta soikeita heti, kun "älypuhelimeensa" pääsee lataamaan taas yhden uuden sovelluksen, joka kerää ja yhdistää kulutuskäyttäytymistä koskevat tarkat henkilötiedot pysyvästi tallennettaviksi ja jälleenmyytäviksi. Sitä saa mitä tilaa!

Tuolla älykkyydellä tuskin tarvitsee kauheasti muutakaan miettiä.

Vierailija
122/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aivan pistämätön etu töissä; kaikki yhtäänkään hyväksyttävä verorajaan ast saa takaisin esittämällä kuitin kun sen on ensin itse maksanut.

Käy joka paikassa, eikä tarvita mitään epasseja. Muutenkin ensmmäinen fiilis tuollaisesta välitoimijasta on AINA se, että tottahan se jotakin vetää välistä.

Jeesu tota hallinnoimisen määrää 1500 ihmisen puljussa. Plus että tuollaiset menee tulorekisteriin ja siinä sitä sit säädetään. Ihan älytön kuvio! Totta kai epassi ottaa välistä. Me maksetaan siitä, että ne hoitaa koko skeidan. Duh. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ongelmana on se, etten pääse koskaan ilman lapsia muualle kuin töihin. Lastenhoitaja on niin kallis ettei ole varaa. Olen aiemmin ostanut museokortin, uimahallilippuja ja leffalippuja mutta niistäkin taisi viimeksi jäädä osa käyttämättä. Mielelläni veisin lapsia vaikka teatteriin mutta Helsingissä lastenkin lipuista saa pulittaa niin paljon ettei vain pysty. Ja e-passilla ei voi ostaa kuin oman lipun. Joku vuosi taisin ostaa arvoa bussikortille mutta käytän julkisia vain muutaman kerran vuodessa eikä viitsisi montaa sataa euroa pitää siellä kortilla. Mutta jos en muuta keksi niin toki sitten lataan matkakortille rahat.

Vierailija
124/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla asuvana tällaisia asioita ei onneksi tarvitse miettiä omalla kohdalla. Mutta epassin ilmeisestä suosiosta päätellen voi vain ihmetellä, kuinka tämäkin askel kaikenkattavaa kansalaispistejärjestelmää kohti uppoaa suomalaisiin kuin kuuma veitsi voihin. Eli suomalaiset ovat innosta soikeita heti, kun "älypuhelimeensa" pääsee lataamaan taas yhden uuden sovelluksen, joka kerää ja yhdistää kulutuskäyttäytymistä koskevat tarkat henkilötiedot pysyvästi tallennettaviksi ja jälleenmyytäviksi. Sitä saa mitä tilaa!

Tuolla älykkyydellä tuskin tarvitsee kauheasti muutakaan miettiä.

Kerro lisää omasta älykkyydestäsi, saat ihan vapaasti kuvitella mitä haluat minun elämästäni, josta et tiedä mitään.

Se jolle vastasit

Vierailija
125/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä sekaisin.

Vierailija
126/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 400 euron etu, mutta jää käyttämättä.Ei ole minulla älykännykkää, vaan ihan perusluuri.Liian hankalaa ladata mihinkään enkä osaa.Naurakaa vaan.

Vierailija
127/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ongelmana on se, etten pääse koskaan ilman lapsia muualle kuin töihin. Lastenhoitaja on niin kallis ettei ole varaa. Olen aiemmin ostanut museokortin, uimahallilippuja ja leffalippuja mutta niistäkin taisi viimeksi jäädä osa käyttämättä. Mielelläni veisin lapsia vaikka teatteriin mutta Helsingissä lastenkin lipuista saa pulittaa niin paljon ettei vain pysty. Ja e-passilla ei voi ostaa kuin oman lipun. Joku vuosi taisin ostaa arvoa bussikortille mutta käytän julkisia vain muutaman kerran vuodessa eikä viitsisi montaa sataa euroa pitää siellä kortilla. Mutta jos en muuta keksi niin toki sitten lataan matkakortille rahat.

Lahjakortti Tiketistä mikä voimassa seuraavan vuoden? Ensi vuonna lapset taas vanhempia ja voit muutoinkin saada vaikka hoitoapua.

Vierailija
128/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä sekaisin.

Onneksi ei sentään asu Suomessa.

Vierailija
129/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 400 euron etu, mutta jää käyttämättä.Ei ole minulla älykännykkää, vaan ihan perusluuri.Liian hankalaa ladata mihinkään enkä osaa.Naurakaa vaan.

Miten ihmeessä pärjäät arjessa? Oikeasti maailman helpointa. 

Vierailija
130/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se epassi nyt melkoista säätämistä. Halusin uusia museokortin ja epassissa oli 50 euroa jäljellä. Uusiminen maksoi jotain 63 euroa, joten työnantajan antama summa ei riittänyt. Epassiin voi ladata omaa rajaa mutta vain tietyn summan, pienin summa 20 euroa. Jos olisin ladannut 20 euroa niin 7 euroa olisi mennyt hukkaan kun saldo nollautuu vuodenvaihteessa. Niinpä jouduin menemään paikan päälle museoon uusimaan kortin (ensin toki tarkistin että missä museoissa voi maksaa E passilla, ei kaikissa voi). Voisi tämä helpomminkin mennä.

Luulen että on tehty tahallaan hankalaksi että ihmiset jättäisivät etujaan käyttämättä.

Vierailija
131/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ongelmana on se, etten pääse koskaan ilman lapsia muualle kuin töihin. Lastenhoitaja on niin kallis ettei ole varaa. Olen aiemmin ostanut museokortin, uimahallilippuja ja leffalippuja mutta niistäkin taisi viimeksi jäädä osa käyttämättä. Mielelläni veisin lapsia vaikka teatteriin mutta Helsingissä lastenkin lipuista saa pulittaa niin paljon ettei vain pysty. Ja e-passilla ei voi ostaa kuin oman lipun. Joku vuosi taisin ostaa arvoa bussikortille mutta käytän julkisia vain muutaman kerran vuodessa eikä viitsisi montaa sataa euroa pitää siellä kortilla. Mutta jos en muuta keksi niin toki sitten lataan matkakortille 

Osta esim Nanafitin verkkovalmennus

T: hoitoavuton yh

Vierailija
132/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa käyttää vain maks. 30e/kk hierontaan ja hammashommiinkin oli joku tyylliin maks. 50e/kk ja nekin vain tietyt ja nimetyt hammashoitolat joissa saa käydä. Ei esim. kaikki sellaiset, joissa käy epassi. Eli täällä mun paikkakunnalla oleva ei käy, vaan pitäis lähteä tuonne 80 km_n päähän. 

Lisäksi intrassa oli hirveät ukaasit ja uhkailut siitä, että jos käyttää euronkin väärään palveluun, niin työnantaja perii ne maksut takaisin ja sitä kulutettua summaa et takaisin epassille saa. Enpä siis kauheasti uskalla sitä käyttää yhtään mihinkään, kun koko ajan saa olla pelko persiissä, että käytinkö väärään puljuun sitten nekin hyvinvointirahat. Pitäkää siis tunkkinne. 

Vierailija
133/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se epassi nyt melkoista säätämistä. Halusin uusia museokortin ja epassissa oli 50 euroa jäljellä. Uusiminen maksoi jotain 63 euroa, joten työnantajan antama summa ei riittänyt. Epassiin voi ladata omaa rajaa mutta vain tietyn summan, pienin summa 20 euroa. Jos olisin ladannut 20 euroa niin 7 euroa olisi mennyt hukkaan kun saldo nollautuu vuodenvaihteessa. Niinpä jouduin menemään paikan päälle museoon uusimaan kortin (ensin toki tarkistin että missä museoissa voi maksaa E passilla, ei kaikissa voi). Voisi tämä helpomminkin mennä.

Luulen että on tehty tahallaan hankalaksi että ihmiset jättäisivät etujaan käyttämättä.

Ei ne omat lataukset vanhene koskaan.

Vierailija
134/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiva kun omat lataukset ei vanhene . Mutta on toi nyt silti ihan saatanasta kun pitää latailla omia rahoja sinne. Miksei voi olla niin että verkkokaupassa voisi maksaa osan epassilla ja osan ihan verkkopankista. Vastaus: koska halutaan että se on hankalaa 

Vierailija
135/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät tajua, että ePassi ei ole samoilla ehdoilla kaikille. Esim. meillä sitä ei voi käyttää hierontaan tai hammaslääkäriin, vain liikuntaan ja kulttuuriin. Lisäksi meillä pitää itse laittaa sinne vaikka 100 euroa, jotta saa työnantajan 100 euroa käyttöönsä.

Netissä on mahdotonta ostaa kahta teatterilippua, joista toisen maksaa epassilla. Tai siis voit ostaa, mutta paikat sitten eivät ole vierekkäin. Festarilipun ja museokortin olen ostanut, mutta moni muu on aika vaikeaa.

Meillä oli ennen ePassi omassa puhelimessa, sitten tuli joku nerokas muutos ja nyt se on työpuhelimessa, mikä lähinnä haittaa sen käyttöä.

Ei se ePassin sovellus tunnista sitä ootko millä puhelimella :D Itsehän sinne se puhelinnumero ilmoitetaan.

Ei, mutta kaikki MFA -varmistusviestit menee työsähköpostiin tai puhelinnumeroon. Minulla oli aluksi henk.koht. tiedot noissa, mutta sitten jossain vaiheessa työnantaja oli päivittänyt palveluun kaikille työnantajan osoitteet ja numerot. Nyt jos haluan hyödyntää e-Passia niin pitää aina muistaa ottaa työpuhelin mukaan.

Lisäksi suurimmalla osalla taitaa olla 50 % omavastuu, aika harva saa koko rahan suoraan käyttöön. Tai jos saa niin olisi kiva tietää työnantajien nimiä. Minun käsittääkseni tuo omavastuu on väärinkäytösten estämiseksi ettet voi esim. viedä summaa sukulaisen tai kaverin firmaan ja saada sitä rahana takaisin.

Ja kuten joku totesi niin en minäkään shoppaile jos jostain löytyisi liikuntaelämyksiä 50 % alennuksella. Ostan kun on tarve enkä sillä perusteella käykö e-Passi. Paras tilanne niillä joiden muutenkin käyttämässä liikuntapaikassa käy ko. maksuvaihtoehto.

Vierailija
136/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kiva kun omat lataukset ei vanhene . Mutta on toi nyt silti ihan saatanasta kun pitää latailla omia rahoja sinne. Miksei voi olla niin että verkkokaupassa voisi maksaa osan epassilla ja osan ihan verkkopankista. Vastaus: koska halutaan että se on hankalaa 

No se vasta hankalaa olisi toteuttaa maksu kahta eri maksupalveluntarjoajaa käyttäen. Oletko nähnyt montakin verkkokauppaa missä voit maksaa osan laskusta vaikka visalla ja loput pankkisiirrolla?

Vierailija
137/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä saa käyttää vain maks. 30e/kk hierontaan ja hammashommiinkin oli joku tyylliin maks. 50e/kk ja nekin vain tietyt ja nimetyt hammashoitolat joissa saa käydä. Ei esim. kaikki sellaiset, joissa käy epassi. Eli täällä mun paikkakunnalla oleva ei käy, vaan pitäis lähteä tuonne 80 km_n päähän. 

Lisäksi intrassa oli hirveät ukaasit ja uhkailut siitä, että jos käyttää euronkin väärään palveluun, niin työnantaja perii ne maksut takaisin ja sitä kulutettua summaa et takaisin epassille saa. Enpä siis kauheasti uskalla sitä käyttää yhtään mihinkään, kun koko ajan saa olla pelko persiissä, että käytinkö väärään puljuun sitten nekin hyvinvointirahat. Pitäkää siis tunkkinne. 

Kyllä sitä saa ja voi käyttää juuri niin paljon kun siellä epassilla saldoa on. Työnantajanne ilmeisesti lataa sitä saldoa vain tuon 30 €/kk, mutta voit kerryttää sitä koko vuoden ajan.

Vierailija
138/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie lapsia leffaan. Ostat ensin netistä yrityssarjalipun. Sitten ostat myös leffaliput netistä ja nollailet hinnat niillä sarjalippujen koodeilla. Ei tule nimeä näytöslippuihin. Eikä siitä ole oikeaa haittaa kenellekään. Lisää tuloja leffateatterille ja mukavasti vapaa-aikaa viettänyt rentoutunut työntekijä on hyvä myös firmalle. 

Vierailija
139/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät tajua, että ePassi ei ole samoilla ehdoilla kaikille. Esim. meillä sitä ei voi käyttää hierontaan tai hammaslääkäriin, vain liikuntaan ja kulttuuriin. Lisäksi meillä pitää itse laittaa sinne vaikka 100 euroa, jotta saa työnantajan 100 euroa käyttöönsä.

Netissä on mahdotonta ostaa kahta teatterilippua, joista toisen maksaa epassilla. Tai siis voit ostaa, mutta paikat sitten eivät ole vierekkäin. Festarilipun ja museokortin olen ostanut, mutta moni muu on aika vaikeaa.

Meillä oli ennen ePassi omassa puhelimessa, sitten tuli joku nerokas muutos ja nyt se on työpuhelimessa, mikä lähinnä haittaa sen käyttöä.

Ei se ePassin sovellus tunnista sitä ootko millä puhelimella :D Itsehän sinne se puhelinnumero ilmoitetaan.

Ei, mutta kaikki MFA -varmistusviestit menee työsähköp

En ole koskaan aikaisemmin kuullut mistään omavastuista. Erinäisistä yksityisistä firmoista kokemusta itsellä ja tutuilla. Tää ketju oli eka, missä kuulen, että jollain on omavastuu kulttuuri/liikuntaedussa.

Vierailija
140/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi jättää käyttämättä epassiedun? :D Sehän on sama kuin heittäisi rahaa kaivoon. Senhän voi käyttää vaikka mihin ja todella helposti. Se menee salikortin uusimiseen, hammaslääkäriin/suuhygienistiin, hierontaan eikä leffalippuihin enää edes piisaakaan. 

Aika köyhä mielikuvitus pitää olla jos sitä ei saa käytettyä.

Ei kaikilla ole samat käyttöoikeudet. Meillä rajattu pois esim. hieronta ja ei mitkään hammaslääkärit käy. Eli kyllä joutuu miettimään, kun ei käy leffassa/konserteissa tai museoissa jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä