Suomalaiset jättävät epassi edun käyttämättä
Koska unohtavat, sanoo uutiset.
Roskaa.
Sitä on ihan mahdoton käyttää kun se ei käy mihinkään. "Osta leffalippuja" mutta sielläkin käy vaan yhteen tiettyyn ja tosi hankalasti.
Kommentit (574)
Vierailija kirjoitti:
En oikein keksi mihin sitä tarvitsisin.
Jos et keksi, niin osta museokortti. Jos et ole käynyt koskaan museoissa, niin sitä suuremmalla syyllä. Heurekan lippu maksaa 25€.
Kuntosali on myös aika hyvä sijoitus useimmille. Joulukuussa saa myös halvemmalla ensi vuoden festariliput.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tyhmiä ? Eilen kävin prismassa, ostin samalla kauppareissulla prisman Lippupalvelusta 110€ euron lipun ensi kesän festareille. Epassilla. Kysyi puhelinnumeroni ja näytin ajokortin. Onpa muuten vaikeeta ??? :) En ole moneen vuoteen maksanut centtiäkään omista rahoistani kesän festareista. Vaan firma maksaa! Ja parilla festarilla olen käynyt joka kesä, firman piikkiin. Samoin tekee mieheni. Joka kesä.
Oletko itse tyhmä? Meillä lähin Prisma on 90km päässä. En todellakaan käy siellä edes joka kk. Lähden kaupunkiin silloin, kun menen sinne teatteriin tai keikalle tms. En tosiaankaan ajele erikseen lippuja hakemaan ja maksamaan kun ei kaupunkiin ole mitään muuta asiaa. Polttoaineen hintaan jo menee se summa, minkä lipun hinnassa säästäisin. Puhumattakaan ajasta ja vaivasta.
Oleko ehkä 20v? Lippuja on saanu netistä ihan vähän aikaa. Sitä ennen 100% lipuista ostettiin lippupalvelusta yms.
R-kioskeilta voi myös noutaa netistä tilatut liput ja maksaa e-passilla. Saat asua aika todella syvällä sivistyksen ulkopuolella jos ei löydy R-Kioskia.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin liikunta/kulttuuri rahalla 100e lahjakortin hierontaan. Työmatkarahan käytän kuukausilippuun.
Ai, tuo on kyllä verottajan ohjeitten vastaista. Hieronta kuuluu hyvinvointi-osuuteen, eikä laillisesti liikuntaan eikä kulttuuriin. Näköjään siinäkin joku toimii epärehellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E-passin käyttö on turhan kallista. Siitä edusta joutuu maksamaan veroa, vaikka itse maksaa puolet palvelusta. Kun työnantajan tarjoama etu on 200 e, maksan verot 400 eurosta. Ihanan kallista.
Täh? Minä saan 200e/vuosi, enkä maksa siitä veroa. Työnantaja sen vissiin sitten maksaa.
Kyllä sinä siitä maksat - tai totta tuokin, että työnantaja maksaa puolestasi. Tutki tilinauhaa, saatat yllättyä.
Vierailija kirjoitti:
Uimalippuja ottaisin, mutta Tampereella ePassi ei kelpaa maksuvälineeksi. 😠
Ainakin Kalevassa käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin liikunta/kulttuuri rahalla 100e lahjakortin hierontaan. Työmatkarahan käytän kuukausilippuun.
Ai, tuo on kyllä verottajan ohjeitten vastaista. Hieronta kuuluu hyvinvointi-osuuteen, eikä laillisesti liikuntaan eikä kulttuuriin. Näköjään siinäkin joku toimii epärehellisesti.
Nyt viilaat pilkkua. Samalla saldolla voi ostaa mihin tahansa noista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Meillä on käytössä Flex-etu, jonka voi kohdentaa miten haluaa liikuntaan, kulttuuriin, työmatkaan tai hierontaan. Työnantaja on tehnyt sopimuksen hierontayrityksen kanssa. Ihan menee verottajan syventävien ohjeiden mukaisesti. Mistäkö tiedän? Olen itse tehnyt sopimukset.
työpaikan hankalat edut. teatteri ilta ja itselle laitettu vuoro siksi illaksi..kiitos vit..sti
työterveys, toisella puolella suomea, jonne ei pääse yhdessä vuorokaudessa edes omalla autolla,tämä uusi ilmiö suomessa. pelkkää kusetusta ja vedättämistä.
verkkolahjakortit jonne ei pääse ilman kirjautumista...siis myyty työntekijä tiedot jollekkin firmalle..voi vi..ttu.
joku saa hyvät rahat se on varmaa. työntekijänä ottaisin esim.ruokakorin, ruokakaupan lahjakortin mielummin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E-passin käyttö on turhan kallista. Siitä edusta joutuu maksamaan veroa, vaikka itse maksaa puolet palvelusta. Kun työnantajan tarjoama etu on 200 e, maksan verot 400 eurosta. Ihanan kallista.
Täh? Minä saan 200e/vuosi, enkä maksa siitä veroa. Työnantaja sen vissiin sitten maksaa.
Kyllä sinä siitä maksat - tai totta tuokin, että työnantaja maksaa puolestasi. Tutki tilinauhaa, saatat yllättyä.
Kulttuuri- ja liikuntaetu on verotonta, jos summa on alle 400 euro vuodessa! Eli siitä ei makseta veroja, ei työntekijän, eikä työnantajan toimesta. Eli ei ole samanlainen kuin ravintoetu. Sama juttu työsuhdematkalipun kanssa
lisää täältä https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot/a…
Vierailija kirjoitti:
työpaikan hankalat edut. teatteri ilta ja itselle laitettu vuoro siksi illaksi..kiitos vit..sti
työterveys, toisella puolella suomea, jonne ei pääse yhdessä vuorokaudessa edes omalla autolla,tämä uusi ilmiö suomessa. pelkkää kusetusta ja vedättämistä.
verkkolahjakortit jonne ei pääse ilman kirjautumista...siis myyty työntekijä tiedot jollekkin firmalle..voi vi..ttu.
joku saa hyvät rahat se on varmaa. työntekijänä ottaisin esim.ruokakorin, ruokakaupan lahjakortin mielummin.
Jos sulle ostaisi ruokakorin, se olisi vääränlaista. Liikaa hiilareita, ei luomua, rusinat pierettää. Lahjakorteista menisi veroa, yhyy.
Epassi on helppo. Tänä vuonna olen ostanut elokuvalippuja, käynyt hamnashygienistillä ja nyt olen menossa keilaamaan ja maksan sillä, joten tulee käytettyä.
Helppo käyttää luettelemalla puhelinnumero tai ihan normaalisti maksu. Löytyy paikat helposti missä maksaa. Itsellä, liikunta, kulttuuri ja hyvinvointi käytössä passissa.
Kaikki 400e menee eikä riitäkään: nettivalmennukset, teatterit, konsertit, kuntosali, leffat. Eikä muuten mitään ongelmaa leffalippujen ostamisessa ja käyttämisessä.
Mikä on epassi? Kuka sen saa ja mistä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on epassi? Kuka sen saa ja mistä?
Työnantaja voi edistää työntekijöiden hyvinvointia hankkimalla epassin työnntekijöille. On sähköistä rahaa, mikä on tarkoitettu liikuntaan, kulttuuriin, hyvinvointiin. Työnantaja voi sen rajata esim pelkkään liikuntaan. Sillä voi maksaa monissa paikoissa. On niin kuin tyky- seteli. On yleensä 200-400e/ vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Meillä on käytössä Flex-etu, jonka voi kohdentaa miten haluaa liikuntaan, kulttuuriin, työmatkaan tai hierontaan. Työnantaja on tehnyt sopimuksen hierontayrityksen kanssa. Ihan menee verottajan syventävien ohjeiden mukaisesti. Mistäkö tiedän? Olen itse tehnyt sopimukset.
Ok, hienoa, että hieronta on hyväksytty epassille. Tuo on selkeä vetovoimatekijä jopa rekrytoinnissa.Erään Suomen suurimman työnantajan valikoimaan se ei kuulu. Valtaosa työläisiä on vanhempaa ikäluokkaa, joka ei enää festareista eikä muista hyppelyistä virkistäydy, vaan hieronta tukisi jaksamista. Kyselty on, mutta ei ilmeisesti olla hyvinvointiedun väärtejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lippu.fi palvelussa ei voi käyttää ePassia. Lippu.fi palvelupiste on kotikaupungissani auki klo 8-15, jolloin olen töissä, joten palvelupisteelle pääseminen on mahdotonta. Hierojalle sentään käy ePassi, mutta hänkin veloittaa 5 € lisää käynnistä, koska ePassin komissiot ovat korkeat pienelle yksityisyrittäjälle.
Lippu.fi palvelussa toimii verkossa Edenred.
Ja se auttaa miten, kun on ePassi käytössä?
Vierailija kirjoitti:
Lippu.fi palvelussa ei voi käyttää ePassia. Lippu.fi palvelupiste on kotikaupungissani auki klo 8-15, jolloin olen töissä, joten palvelupisteelle pääseminen on mahdotonta. Hierojalle sentään käy ePassi, mutta hänkin veloittaa 5 € lisää käynnistä, koska ePassin komissiot ovat korkeat pienelle yksityisyrittäjälle.
R-kioskilta saa lippu.fi ja monien muidenkin palvelujen lippuja ja on auki klo:21.
Vierailija kirjoitti:
Epassi on helppo. Tänä vuonna olen ostanut elokuvalippuja, käynyt hamnashygienistillä ja nyt olen menossa keilaamaan ja maksan sillä, joten tulee käytettyä.
Helppo käyttää luettelemalla puhelinnumero tai ihan normaalisti maksu. Löytyy paikat helposti missä maksaa. Itsellä, liikunta, kulttuuri ja hyvinvointi käytössä passissa.
En ymmärrä miten jotkut saa tehtyä tuosta vaikeaa. Saati ettei ilmainen raha kelpaa. Ei vissiin olla kovin köyhiä sitten.
Aika paljon jää epassirahaa käyttämättä juuri sen vuoksi, ettei täällä ole käyttökohteita. Keikkalipun ostin, mutta eihän täälläpäin käy sellaiset yhtyeet, joita voisi käydä katsomassa. Täytyy siis lähteä pitkän matkan päähän, matkat ja majoitukset varata. Uintirannekkeeseen kai loput menee, mutta sekin tahtoo jäädä käyttämättä ajan ja jaksamisen puutteen vuoksi. Hankalasti käytettävä etu.
Ei meillä ainakaan tarvitse laittaa senttiäkään omaa rahaa siihen. Työnantaja laittaa 400 euroa siihen kulttuuri/liikuntaetuun per vuosi.