Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset jättävät epassi edun käyttämättä

Vierailija
16.12.2023 |

Koska unohtavat, sanoo uutiset.

Roskaa.

Sitä on ihan mahdoton käyttää kun se ei käy mihinkään. "Osta leffalippuja" mutta sielläkin käy vaan yhteen tiettyyn ja tosi hankalasti.

Kommentit (574)

Vierailija
41/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tyhmiä ? Eilen kävin  prismassa, ostin samalla kauppareissulla  prisman Lippupalvelusta 110€ euron lipun ensi kesän festareille. Epassilla.  Kysyi puhelinnumeroni ja  näytin ajokortin. Onpa muuten vaikeeta ???  :)  En ole moneen vuoteen maksanut centtiäkään omista rahoistani kesän festareista. Vaan firma maksaa!  Ja parilla festarilla olen käynyt joka kesä, firman piikkiin. Samoin tekee mieheni. Joka kesä. 

Oletko itse tyhmä? Meillä lähin Prisma on 90km päässä. En todellakaan käy siellä edes joka kk. Lähden kaupunkiin silloin, kun menen sinne teatteriin tai keikalle tms. En tosiaankaan ajele erikseen lippuja hakemaan ja maksamaan kun ei kaupunkiin ole mitään muuta asiaa. Polttoaineen hintaan jo menee se summa, minkä lipun hinnassa säästäisin. Puhumattakaan ajasta ja vaivasta. 

Vierailija
42/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tyhmiä ? Eilen kävin  prismassa, ostin samalla kauppareissulla  prisman Lippupalvelusta 110€ euron lipun ensi kesän festareille. Epassilla.  Kysyi puhelinnumeroni ja  näytin ajokortin. Onpa muuten vaikeeta ???  :)  En ole moneen vuoteen maksanut centtiäkään omista rahoistani kesän festareista. Vaan firma maksaa!  Ja parilla festarilla olen käynyt joka kesä, firman piikkiin. Samoin tekee mieheni. Joka kesä. 

Oletko itse tyhmä? Meillä lähin Prisma on 90km päässä. En todellakaan käy siellä edes joka kk. Lähden kaupunkiin silloin, kun menen sinne teatteriin tai keikalle tms. En tosiaankaan ajele erikseen lippuja hakemaan ja maksamaan kun ei kaupunkiin ole mitään muuta asiaa. Polttoaineen hintaan jo menee se summa, minkä lipun hinnassa säästäisin. Puhumattakaan ajasta ja vaivasta. 

Kerropas nyt missä oikein asut jos 90 km on Prismaan. Toimiiko teillä edes netti ? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ladannut epassilla uimahallin ranneketta. Ei se kata kuitenkaan koko vuoden käyntejä, mutta osan.

Vierailija
44/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mulla menee vartissa. Puolen vuoden jumppa- ja uimakortti ilman käyttörajoitusta ja se on siinä. 

Te ette käy museoissa? Kuntosalilla? Uimassa? Kesällä Rukalla? Talvella Saariselällä? Oopperassa? Kesäteatteissa? Hieronnassa? Missään? Joillekin käy jopa hammashoitolassa, eikö sekään ole ok?

Ja kyllä, harrastan minäkin ilmaisia asioita, kuten vaeltamista. Mutta kyllä tuo on luovuuden puutetta  

Minä en käy noista luettelemistasi asioista muualla kuin joskus uimahallissa. Siellä on kuitenkin asioita joista en pidä (mutta ei nyt mennä siihen) ja käynnit loppuvat aina muutaman kerran jälkeen pitkäksi ajaksi. Hankin joskus puolitoista vuotta sitten museokortin kun en muuta keksinyt, mutta en ole käyttänyt sitä veilä kertaakaan ja saldo lienee jo poistunut. En harrasta kuntosaleja, leffoja enkä pakohuoneita.

Nyt keksisin kyllä asiallistakin käyttöä, juoksijan kynnys- ym testejä, pyöräretkiä ja vaelluskursseja, mutta valitettavasti minulla ei enää ole tuota etua.

Vierailija
45/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mihin te olette yrittäneet, jos on noin vaikeaa? Mulla ei ole ikinä ollut mitään ongelmia verkossakaan? Joku Edenredin kortti on tosi vanhanaikainen tuohon verrattuna tai sitten ne muinaiset setelit Ihan mielenkiinnosta, mitä olette yrittäneet?

Miten se Edenredin kortti on vanhanaikainen? Normi kortti on mulla, lisäksi puhelimessa iphone walletissa sähköisesti ja päälle se edenredin appi. Ja esim. mulla on kortti syötetty HSL Appiin, niin sillä maksan bussiliput. Ja tietty lounaat.

Verkossa esim. onnistuu maksaminen. Onko epassissa joitain parempia teknisiä juttuja kuin epassi.

Vierailija
46/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ilahduin kun näin mihin kaikkeen tuota olis voinut käyttää. Mutta kun ei, työnantaja oli poistanut kaiken, mihin olisin halunnut käyttää.

Vierailija
47/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin, jos sen saadakseen ei tarvitsisi ladata omaa rahaa saman verran. Ja jos koko summan voisi käyttää haluamaansa kohteeseen. 

Vierailija
48/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää käyttäkö, hankala meidän kassajärjestelmässä.

Vierailija
49/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimalippuja ottaisin, mutta Tampereella ePassi ei kelpaa maksuvälineeksi. 😠

Vierailija
50/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäisin, jos sen saadakseen ei tarvitsisi ladata omaa rahaa saman verran. Ja jos koko summan voisi käyttää haluamaansa kohteeseen. 

Meillä myös tämä. Sama summa menee iteltä kuin työnantajaltakin.

Vierailija
51/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse tyhmä? Meillä lähin Prisma on 90km päässä. En todellakaan käy siellä edes joka kk. Lähden kaupunkiin silloin, kun menen sinne teatteriin tai keikalle tms. En tosiaankaan ajele erikseen lippuja hakemaan ja maksamaan kun ei kaupunkiin ole mitään muuta asiaa. Polttoaineen hintaan jo menee se summa, minkä lipun hinnassa säästäisin. Puhumattakaan ajasta ja vaivasta.&nbsp

Oletko tosissasi vai haluatko vaan provota? Aika moni Suomessa asuu yli 90 km lähimmästä Prismasta. Pohjoisin Prisma on Rovaniemellä.

Vierailija
52/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo käy juuri missään. Ilmeisesti käytössä on merkittäviä eroja, johtuen työnantajasta.

Vierailija
53/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä onnistunut leffalipun ostaminen jokaiseen leffaan, jossa olen käynyt. En ole törmännyt rajoituksiin. Sillä voi maksaa lisäksi liikuntaa tai vaikka hammastarkastuksen tai hierontaa. Kyllä sen jokainen saa johonkin uppoamaan. Ihan marginaalissa ne, joille ei muka olisi mitään tarjolla.

Vierailija
54/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lippu.fi palvelussa ei voi käyttää ePassia. Lippu.fi palvelupiste on kotikaupungissani auki klo 8-15, jolloin olen töissä, joten palvelupisteelle pääseminen on mahdotonta. Hierojalle sentään käy ePassi, mutta hänkin veloittaa 5 € lisää käynnistä, koska ePassin komissiot ovat korkeat pienelle yksityisyrittäjälle.

Vierailija
55/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut tänä vuonna e-passilla kaksi osallistumista puolimaratonille, muutamat leffaliput, pari kylpyläkäyntiä ja tällä viikolla käytin loput kuntosalin puolen vuoden jäsenyyteen. Saisin kulumaan vaikka tuplat helposti. Käyttökohteita on monia ja monipuolisesti.

Vierailija
56/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt aina hammaslääkäriin. Käy hammasmehiläisessä. Epassi sovelluksesta näkee mihin paikkakuntasi palveluihin se käy. Voi myös ostaa lahjakortin niin saa lisäaikaa eikä pakko tämän vuoden puolellla käyttää.

Vierailija
57/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse tyhmä? Meillä lähin Prisma on 90km päässä. En todellakaan käy siellä edes joka kk. Lähden kaupunkiin silloin, kun menen sinne teatteriin tai keikalle tms. En tosiaankaan ajele erikseen lippuja hakemaan ja maksamaan kun ei kaupunkiin ole mitään muuta asiaa. Polttoaineen hintaan jo menee se summa, minkä lipun hinnassa s

Kun suhteutetaan väkilukuun, niin erittäin harva suomalainen asuu yli 90 km päässä lähimmästä Prismasta! Suurin osa suomalaisista asuu alle 5 km lähimmästä Prismasta.

Vierailija
58/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lippu.fi palvelussa ei voi käyttää ePassia. Lippu.fi palvelupiste on kotikaupungissani auki klo 8-15, jolloin olen töissä, joten palvelupisteelle pääseminen on mahdotonta. Hierojalle sentään käy ePassi, mutta hänkin veloittaa 5 € lisää käynnistä, koska ePassin komissiot ovat korkeat pienelle yksityisyrittäjälle.

Lippu.fi palvelussa toimii verkossa Edenred.

Vierailija
59/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla on 6 kuukauden työ niin en laita pienistä rahoista 50 euroa mihinkään e-passin lataamiseen.

Vierailija
60/574 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse tyhmä? Meillä lähin Prisma on 90km päässä. En todellakaan käy siellä edes joka kk. Lähden kaupunkiin silloin, kun menen sinne teatteriin tai keikalle tms. En tosiaankaan ajele erikseen lippuja hakemaan ja maksamaan kun ei kaupunkiin ole mitään muuta asiaa. Polttoaineen hintaan jo menee se summa, minkä lipun hinnassa säästäisin. Puhumattakaan ajasta ja vaivasta.&nbsp

Pirkanmaalla. Kyllä, elämää on myös kaupunkien ulkopuolella. Ja ruokaa saa paikallisesta kaupasta, vaikka se ei olekaan Prisma eikä CM. Ja nettikin toimii hyvin. Just sen takia ei ole tarvetta lähteä kaupunkiin.