Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset jättävät epassi edun käyttämättä

Vierailija
16.12.2023 |

Koska unohtavat, sanoo uutiset.

Roskaa.

Sitä on ihan mahdoton käyttää kun se ei käy mihinkään. "Osta leffalippuja" mutta sielläkin käy vaan yhteen tiettyyn ja tosi hankalasti.

Kommentit (574)

Vierailija
521/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä mitään tuollaisia etuja saanut, oon niin kade. Hyvätuloiset viitsii inistä, ettei kiinnosta?! Itse joudun kuntosalit, hammaslääkärit sun muut maksamaan matalasta palkasta. Oikeesti mua ottaa pähän 😭

t. myyjä

Tämä on puhtaasti ammatinvalintakysymys. Olisiko koulussa kannattanut opiskella jotain, niin olisi päässyt parempiin hommiin?

Väärin. Ei ole mitenkään sidoksissa ammatinvalintaan. Riippuu työantajasta. Itekin ihan amispohjalta töissä ja epassi käytössä. 

Vierailija
522/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan käyttänyt niitä etuja. En vaan käytä enkä halua jatkossakaan käyttää mitään palveluita mitä sillä saa. En käy elokuvissa, en harrasta mitään maksullista liikuntaa, en käy museoissa. Lähinnä elän korvessa mökilläni ja ulkoilen ja luen. 

Käyköhän äänikirjoihin jos sellaisia tykkää kuunnella? Tai ostat hierontalahjakortin ja annat sen joululahjaksi jollekin läheiselle?

Liput ovat henkilökohtaisia,sammoin lahjakortit. 

Jos ostat keikkalipun e-passilla Niini siihen mitään nimeä tule saati että alettaisiin tarkastaa kuka olet. Ne pitää vaan ostaa 1kerrallaan mutta sekin on kokeiltu. 3lipoua samalle keikalle samalla passilla ja jonossa sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein keksi mihin sitä tarvitsisin.

Voit ostaa mulle pari keikka lippua niin maksan puolet arvosta, win win?

Tähän lähtisin mielellään. Maksaako joku mulle 200€ niin annan 400€ epässiä?

Ei niitä voi toiselle siirtää mutta esim itse tarvitsisin 2 50€lippua ja voisin maksaa vaikka 50€ jos joku ostaa ne omalla passilla ja antaa mulle. Kaikille vinkki ketkä ei käytä niin kannattaa mainita tutuille työttömille/eläkeläisille. Molemmat siinä hyötyy.

Eikös tämä kielletty ji vuosia sitten, muistelisin itse joskus 2015 saaneeni epassilla elokuvalippuja joita möin itsekin, mutta sitten 2016 epassilla ostettuihin ippuihin tuli epassin haltijan nimi? Muistel

Tänä vuonna pääsi yhdellä passilla ostetuilla kolmella lipulla samalle keikalle. Kukaan ei kysellyt mitään eikä lipussa lukenut nimeä. Ja passin haltija ei ollut edes mukana.

Vierailija
524/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein keksi mihin sitä tarvitsisin.

Voit ostaa mulle pari keikka lippua niin maksan puolet arvosta, win win?

Tähän lähtisin mielellään. Maksaako joku mulle 200€ niin annan 400€ epässiä?

Ei niitä voi toiselle siirtää mutta esim itse tarvitsisin 2 50€lippua ja voisin maksaa vaikka 50€ jos joku ostaa ne omalla passilla ja antaa mulle. Kaikille vinkki ketkä ei käytä niin kannattaa mainita tutuille työttömille/eläkeläisille. Molemmat siinä hyötyy.

Eikös tämä kielletty ji vuosia sitten, muistelisin itse joskus 2015 saaneeni epassilla elokuvalippuja joita möin itsekin, mutta sitten 2016 epassilla ostettuihin ippuihin tuli epassin haltijan nimi? Muistel

Mä käytän lippuni itse, mutta ei ole ikinä kysytty henkilöpapereita leffassa. Tänä vuonna olen käynyt yhdeksän kertaa. Ostan tarjoussarjalippuja, kun on kampanja, ja sitten lippukoodilla varsinaisen lipun. Pääasiassa skannaan itse lähiteatterin portilla lipun, muissa teattereissa voi olla ihminenkin skannaamassa, mutta mitään tarkempaa ei ole kyselty. Sähköpostiin tulevassa lipussa ei ole nimeä, vaikka oman profiilin kautta sen olen ostanut.

Vierailija
525/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä mitään tuollaisia etuja saanut, oon niin kade. Hyvätuloiset viitsii inistä, ettei kiinnosta?! Itse joudun kuntosalit, hammaslääkärit sun muut maksamaan matalasta palkasta. Oikeesti mua ottaa pähän 😭

t. myyjä

Tämä on puhtaasti ammatinvalintakysymys. Olisiko koulussa kannattanut opiskella jotain, niin olisi päässyt parempiin hommiin?

Oletpa ihana ihminen...

Vierailija
526/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. myyjä

En ymmärrä inisijöitä ja niitä, jotka jättää käyttämättä, mutta ei tuo ole vain mikään hyvätuloisten juttu. T. hoitsu

Vierailija
527/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia mahdollisimman hyödyttömiä "etuja" ne keksivätkin ettei tarvitsisi maksaa palkkaa selvänä rahana!

Ei. Palkka pitää maksaa rahana.

Epassi on työnantajan tarjoama LISÄetu. Jos se ei miellytä, sen voi jättää käyttämättä. Verovapaana ja vähennyskelpoisena erittäin tehokas niille, joilla on sille käyttöä.

En tiedä ketkä ovat "ne", joiden uskot edun keksineen, mutta pelisäännöt tulevat verottajalta.

Tällaiset turhakkeet on pois palkasta, ei nämä varmasti ilmaisia ole järjestää.

Turhakkeet? Kyllä minulle kelpaa ja käytänkin heti, kun saan. Ostan jäsenyyden joogasalille ja jotkut konsertti-/festariliput. Sama se minulle tuleeko se Smartumina vai 200€ palkan muodossa.

Vierailija
528/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan haistapaskakeksintö, käyttäisivät senkin rahan palkanmaksuun ihan selvänä rahana! En minä voi esim. vuokraa ja sähkölaskuja maksella jollain e-passilla!

Ei kukaan maksa sähkölaskua epassilla. Miksi pitäisi? 

Vierailija
529/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia mahdollisimman hyödyttömiä "etuja" ne keksivätkin ettei tarvitsisi maksaa palkkaa selvänä rahana!

Epassi on työnantajan tarjoama LISÄetu. Jos se ei miellytä, sen voi jättää käyttämättä. Verovapaana ja vähennyskelpoisena erittäin tehokas niille, joilla on sille käyttöä.

En tiedä ketkä ovat "ne", joiden uskot edun keksineen, mutta pelisäännöt tulevat verottajalta.

Tämä on työnantajalle kätevä ja edullinen tapa pestä kätensä työntekijän hyvinvoinnista! Ei itse

Ne edut ovat muutenkin työnantajakohtaisia. Mistä tämä kumpuaa, että joka paikassa pitäisi olla samat edut?

Vierailija
530/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan haistapaskakeksintö, käyttäisivät senkin rahan palkanmaksuun ihan selvänä rahana! En minä voi esim. vuokraa ja sähkölaskuja maksella jollain e-passilla!

Tuo 400€ on verotonta. Jos vuosipalkkaa nostettaisiin tuon verran, niin eipä siinä kuukausitasolla monta killinkiä jäisi käteen, kun siitä pitäisi maksaa verotkin.

Vierailija
531/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mulla menee vartissa. Puolen vuoden jumppa- ja uimakortti ilman käyttörajoitusta ja se on siinä. 

Te ette käy museoissa? Kuntosalilla? Uimassa? Kesällä Rukalla? Talvella Saariselällä? Oopperassa? Kesäteatteissa? Hieronnassa? Missään? Joillekin käy jopa hammashoitolassa, eikö sekään ole ok?

Ja kyllä, harrastan minäkin ilmaisia asioita, kuten vaeltamista. Mutta kyllä tuo on luovuuden puutetta  

Miten maksetaan epassilla Rukan matka?

Vierailija
532/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies latasi uimalippuja korttiin tuolla 

Vierailija
533/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. myyjä

Edellisessä työpaikassa saatiin pullakahvit työsuhde etuna, yksi työkaveri oli sitä mieltä että pitäisi syödä eilinen pulla, kun niitä oli jäänyt, joo ei kiitos. En tekisi kyllä mitään tuolla epassilla kun koiran kanssa lenkkeilen, en käy elokuvissa enkä edes halua. 

Vierailija
534/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa näin pienituloisena, että saan työnantajaltani vuosittain Smartum saldoa 265€, enkä vastaavaa summaa rahana. Rahasta en raaskisi maksaa museokorttia, kylpylä käyntiä tai festarilippuja. Nyt on vähän pakko hassata ns. Turhuuksiin. Ja kaikki on yleensä tuhlattu jo parissa kuukaudessa. 

Vierailija
535/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ihmettelen, että millainen ihminen ei ikinä käy missään, jossa epassia voi käyttää?

Jos nyt oikeesti ei kiinnosta mikään muu kuin koiran kanssa lenkkeily ja telkkari, niin eihän sitä ole pakko käyttää.

Mun mielestä hyvä etu. 

Vierailija
536/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on työnantajalle kätevä ja edullinen tapa pestä kätensä työntekijän hyvinvoinnista! Ei itse tarvitse järjestää mitään työhyvinvointia vaan se on ulkoistettu firmoille. Itse voidaan jatkaa s

Eikö tämä juuri tue hyvinvointia? Liikuntaa ja kulttuuria kaikille heidän omien mieltymysten mukaan. Eikä mahdollisuus käydä hierojalla tai hammaslääkärissä epassisaldolla ole kebenkään htvinvoinnista pois.

Vierailija
537/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole enää työelämässä, niin ei tarvitse kuunnella jatkuvaa valitusta työsuhde-etuuksista ja kuinka firman antamat joululahjat on huonoja, juhlat, tyky-ja virkistyspäivät turhia, ja niin edelleen. 

Oon mieluummin kotona hiljaisuudessa vaikka rahaa ei ole mihinkään enää. Eipähän tarvitse stressata että epassi menee vanhaksi tai että joku bändi esiintyy stadionin lisäksi myös festareilla. 

Ei tarvitse enää kuunnella jonninjoutavaa valitusta vuodesta toiseen. 

Vierailija
538/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällähän voi käydä esim kylpylässä. Mutta entäs jos menee kylpylähotelliin viikonlopuksi niin voiko sen hotellin maksamiseen myös käyttää? Tämä on vähän epäselvää itselleni

Veikkaan, että huoneen maksamiseen ei toimi, itse olen kylpylässä ostanut kylpylän sisäänpääsylippuja ja keilailulippuja. Juuri siellä metsän keskellä, missä ei mitään käyttökohteita pitänyt olla :)

Vierailija
539/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on työnantajalle kätevä ja edullinen tapa pestä kätensä työntekijän hyvinvoinnista! Ei itse

Kuntatyöntekijöillä taas on pidemmät lomat. 

Vierailija
540/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ePassilla voi hyvin ostaa leffasarjalippuja ja niillä puolestaan varsinaiset leffaliput. Ei siihen varsinaiseen leffalippuun mitään nimeä tule ainakaan Finnkinolla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi