Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset jättävät epassi edun käyttämättä

Vierailija
16.12.2023 |

Koska unohtavat, sanoo uutiset.

Roskaa.

Sitä on ihan mahdoton käyttää kun se ei käy mihinkään. "Osta leffalippuja" mutta sielläkin käy vaan yhteen tiettyyn ja tosi hankalasti.

Kommentit (574)

Vierailija
481/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan käyttänyt niitä etuja. En vaan käytä enkä halua jatkossakaan käyttää mitään palveluita mitä sillä saa. En käy elokuvissa, en harrasta mitään maksullista liikuntaa, en käy museoissa. Lähinnä elän korvessa mökilläni ja ulkoilen ja luen. 

Kuulostaapa ankealta. 😀

Kai edes joskus teet jotain mukavaakin? 

Vierailija
482/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan käyttänyt niitä etuja. En vaan käytä enkä halua jatkossakaan käyttää mitään palveluita mitä sillä saa. En käy elokuvissa, en harrasta mitään maksullista liikuntaa, en käy museoissa. Lähinnä elän korvessa mökilläni ja ulkoilen ja luen. 

Kuulostaapa ankealta. 😀

Ite kuulostat ankealta. Etkö saa nautintoa mistään muusta kuin maksullisista palveluista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni E-passin hyvinvointiedulla voi maksaa vaikka hammaslääkärin.

Niin voi JOS työnantaja on sopinut sellaisesta palvelusta.

Jos epassiin on lisätty rahaa hyvinvointia varten, sitä voi käyttää hierontaan / hammaslääkäriin / fyssaiin / jalkahoitoon / ravitsemusterapiaan eli kaikkeen mitä sovelluksen listalla on.

Sama kulttuurin kanssa, eli elokuvalippuja, musiikkitapahtumia, taidetapahtumia,teatterria jne jne jne. Ei työnantaja voi erotella takalleen mihin niitä saa käyttää, ainoastaan lisätä x-euroa hyvinvointiin ja x-euroa kulttuuriin.

T. Työnantaja

Vierailija
484/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein keksi mihin sitä tarvitsisin.

Voit ostaa mulle pari keikka lippua niin maksan puolet arvosta, win win?

Vierailija
485/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän lähtisin mielellään. Maksaako joku mulle 200€ niin annan 400€ epässiä?

Vierailija
486/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä voi toiselle siirtää mutta esim itse tarvitsisin 2 50€lippua ja voisin maksaa vaikka 50€ jos joku ostaa ne omalla passilla ja antaa mulle. Kaikille vinkki ketkä ei käytä niin kannattaa mainita tutuille työttömille/eläkeläisille. Molemmat siinä hyötyy.

Vierailija
487/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyköhän äänikirjoihin jos sellaisia tykkää kuunnella? Tai ostat hierontalahjakortin ja annat sen joululahjaksi jollekin läheiselle?

Vierailija
488/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia mahdollisimman hyödyttömiä "etuja" ne keksivätkin ettei tarvitsisi maksaa palkkaa selvänä rahana!

Ei. Palkka pitää maksaa rahana.

Epassi on työnantajan tarjoama LISÄetu. Jos se ei miellytä, sen voi jättää käyttämättä. Verovapaana ja vähennyskelpoisena erittäin tehokas niille, joilla on sille käyttöä.

En tiedä ketkä ovat "ne", joiden uskot edun keksineen, mutta pelisäännöt tulevat verottajalta.

Vierailija
489/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä voi toiselle siirtää mutta esim itse tarvitsisin 2 50€lippua ja voisin maksaa vaikka 50€ jos joku ostaa ne omalla passilla ja antaa mulle. Kaikille vinkki ketkä ei käytä niin kannattaa mainita tutuille työttömille/eläkeläisille. Molemmat siinä hyötyy.

Eikös tämä kielletty ji vuosia sitten, muistelisin itse joskus 2015 saaneeni epassilla elokuvalippuja joita möin itsekin, mutta sitten 2016 epassilla ostettuihin ippuihin tuli epassin haltijan nimi? Muistelisin että mun piti jopa paperit sitten näyttää että liput on mun, kun sarjaliput osan käytin. Nyt ei enää vuosiin oo ollu epassia kun eri työnantajalla olen.

Vierailija
490/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia mahdollisimman hyödyttömiä "etuja" ne keksivätkin ettei tarvitsisi maksaa palkkaa selvänä rahana!

Ei. Palkka pitää maksaa rahana.

Epassi on työnantajan tarjoama LISÄetu. Jos se ei miellytä, sen voi jättää käyttämättä. Verovapaana ja vähennyskelpoisena erittäin tehokas niille, joilla on sille käyttöä.

En tiedä ketkä ovat "ne", joiden uskot edun keksineen, mutta pelisäännöt tulevat verottajalta.

Tällaiset turhakkeet on pois palkasta, ei nämä varmasti ilmaisia ole järjestää.

Vierailija
491/574 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut erittäin kiitollinen extra rahasta minkä työnantajalta saa. Käytin yhden kerran epassirahoja käydäkseni yksityisellä hammaslääkärillä tarkastuksessa. Olisi hullua olla käyttämättä kun kerran voi. 

Vierailija
492/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ja kulttuurietua ei voi käyttää fysioterapiaan, hierontaan, lääkäriin, joita kipeästi tarvitsisin. Edes iäkkäät eivät voi käyttää rahaa lääkärissä käyntiin. Työkyky säilyisi, jos saisi hoitoa, mutta ei,  pitäisi mennä johonkin iskelmäkonserttiin, jotka eivät kiinnosta. Mitään oikeaa apua ei edes haluta antaa. 

Vierailija
493/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epassi on todella hankala etu käyttää. Sitä ei moneen paikkaan voi käyttää netin kautta, vaan on pakko mennä toimipisteelle luettelemaan puhelinnumero asiakaspalvelijalle. Edun kohteita on todella mahdoton löytää epassin verkkopalveluista, aivan lottoamista. Edun käyttäminen on tehty todella vaikeaksi, siksi se jää viime tippaan. Ei ihmisillä ole aikaa ihmetellä mihin se etupassi käy tai ei käy tai minne sitä pitää lähteä lunastamaan. Miksei voi olla selkeä verkkokauppa ja lista kohteista ja mahdollisuus ostaa se hoito, käynti tai juttu verkossa? Epässi lienee paremi nimi ko. edulle.

Juuri näin. Verkko-ostaminen on nykyään tavallisin tapa ostaa lippuja, mutta Epassia siinä ei voi hyödyntää. Itsekin olen ostanut useita keikka-/teatterilippuja verkosta ihan omalla rahalla, vaikka Epassilla olisi ollut vielä saldoa. Tuossa olisi selkeästi kehittämisen paikka.

Vierailija
494/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttämättähän tämä usein jää kun nämä ovat aivan haistapaskapalveluita mitä tällä saa maksettua. en tajua miksei tällä voi ostaa konkreettista tavaraa. Esim. urheiluvälineliikkeestä luistimet, juoksukengät, sukset yms

Varsin rajallinen on siis tajusi kapasiteetti. Harmillista sinulle.

Vierailija
495/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta ja kulttuurietua ei voi käyttää fysioterapiaan, hierontaan, lääkäriin, joita kipeästi tarvitsisin. Edes iäkkäät eivät voi käyttää rahaa lääkärissä käyntiin. Työkyky säilyisi, jos saisi hoitoa, mutta ei,  pitäisi mennä johonkin iskelmäkonserttiin, jotka eivät kiinnosta. Mitään oikeaa apua ei edes haluta antaa. 

Mulla on ollut vuosia kulttuurietu käytössä, eikä kukaan ole pakottanut iskelmäkonserttiin. Ihan vapaavalintainen on käyttökohde. Voi myös vapaasti jättää käyttämättä.

Vierailija
496/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulttuurietua lääkärikäyntiin? Meillä lääkäriin pääsee työterveydessä, ei tarvita e-passia.

Ensisijaisesti se työkyvyn (ja elämän laadun) ylläpito on yksilön omalla vastuulla, ei työnantajan. Ei siitä fyssarista tai hieronnassa ramppaamisesta ole iloa, jos ei viitsi itse tehdä asian eteen muuta kuin valittaa. Voisi käydä vaikka kuntosalilla? Eikä se 400 loppujen lopuksi kovin moneen hierontakeetaan riitä. 

Vierailija
497/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa ankealta. 😀

Juuri nuohan on parasta työkyvyn ylläpitoa!! Ei ihmismassoja,  tekopirteää ryhmäliikkumista tai pönötystä. 

Vierailija
498/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa ankealta. 😀

Juuri nuohan on parasta työkyvyn ylläpitoa!! Ei ihmismassoja,  tekopirteää ryhmäliikkumista tai pönötystä. 

Niin ja tuo epassihan kannustaa maksullisiin tapahtumiin ja yritysten käyttöön. 

Vierailija
499/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni E-passin hyvinvointiedulla voi maksaa vaikka hammaslääkärin.

Niin voi JOS työnantaja on sopinut sellaisesta palvelusta.

Jos epassiin on lisätty rahaa hyvinvointia varten, sitä voi käyttää hierontaan / hammaslääkäriin / fyssaiin / jalkahoitoon / ravitsemusterapiaan eli kaikkeen mitä sovelluksen listalla on.

Sama kulttuurin kanssa, eli elokuvalippuja, musiikkitapahtumia, taidetapahtumia,teatterria jne jne jne. Ei työnantaja voi erotella takalleen mihin niitä saa käyttää, ainoastaan lisätä x-euroa hyvinvointiin ja x-euroa kulttuuriin.

T. Työnantaja

Niin? Minulla on vain kulttuuri ja liikunta, ei lounasta eikä hyvinvointia.  Näinhän tämä on tehty täysin mielivaltaisesti työnantajasta riippuen. Koskaan ei etukäteen kysytty henkilöstöltä mitä haluaisimme.

Vierailija
500/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhde-etuja tarjoavan Epassin perustajan Risto Virkkalan osakeyhtiö on ostanut pienen kerrostalon Helsingin Huvilakadulta Leschehemmet-säätiöltä. Hufvudstadsbladet (HBL) kertoo, että hinta oli 5,3 miljoonaa euroa. Leschehemmet on aiemmin pitänyt talossa vanhusten hoivakotia.

hyvä bisnes, mutta ei käyttäjälle

ne setelit oli paljon helpompi käyttää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi