Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset jättävät epassi edun käyttämättä

Vierailija
16.12.2023 |

Koska unohtavat, sanoo uutiset.

Roskaa.

Sitä on ihan mahdoton käyttää kun se ei käy mihinkään. "Osta leffalippuja" mutta sielläkin käy vaan yhteen tiettyyn ja tosi hankalasti.

Kommentit (574)

Vierailija
541/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia mahdollisimman hyödyttömiä "etuja" ne keksivätkin ettei tarvitsisi maksaa palkkaa selvänä rahana!

Ei. Palkka pitää maksaa rahana.

Epassi on työnantajan tarjoama LISÄetu. Jos se ei miellytä, sen voi jättää käyttämättä. Verovapaana ja vähennyskelpoisena erittäin tehokas niille, joilla on sille käyttöä.

En tiedä ketkä ovat "ne", joiden uskot edun keksineen, mutta pelisäännöt tulevat verottajalta.

Tällaiset turhakkeet on pois palkasta, ei nämä varmasti ilmaisia ole järjestää.

Edelleenkään eivät ole osa palkkaa vaan lähinnä osa työnantajaimagoa. Jos lähes kaikilla saman alan firmoilla on esim. kattava työterveyshuolto, virike- ja liikuntaetu jne niin kyllähän työnhakija ihmettelee firmaa jossa ei mitään etuja tunnu olevan.

Vierailija
542/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia mahdollisimman hyödyttömiä "etuja" ne keksivätkin ettei tarvitsisi maksaa palkkaa selvänä rahana!

Epassi on työnantajan tarjoama LISÄetu. Jos se ei miellytä, sen voi jättää käyttämättä. Verovapaana ja vähennyskelpoisena erittäin tehokas niille, joilla on sille käyttöä.

En tiedä ketkä ovat "ne", joiden uskot edun keksineen, mutta pelisäännöt tulevat verottajalta.

Turhakkeet? Kyllä minulle kelpaa ja käytänkin heti, kun saan. Ostan jäsenyyden joogasalille ja jotkut konsertti-/festariliput. Sama se minulle tuleeko se Smartumina vai 200€ palkan muodossa.

Niin paitsi oikeastihan se menisi niin, että joko se 200€ Smartumina tai ehkä n. 70€ rahana. Niin minulle mieluummin enemmän, kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on työnantajalle kätevä ja edullinen tapa pestä kätensä työntekijän hyvinvoinnista! Ei itse tarvitse järjestää mitään työhyvinvointia vaan se on ulkoistettu firmoille. Itse voidaan jatkaa s

Ainahan työnantaja voisi myös järjestää kaiken maailman tykypäiviä sillä rahalla mitä nyt käyttää epassiin, mutta itse kyllä käytän mieluummin sen rahan sellaisiin juttuihin joita oikeasti itse tykkään tehdä. 

Vierailija
544/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin asun pienellä paikkakunnalla jossa käyttömahdollisuudet on aika rajalliset. Leffateatteri, kuntosali, uima-allas + sauna. Museokorttiin sai kätevästi käytettyä yli puolet vuoden rahasta.

Mutta eihän sitä tosiaan ole pakko käyttää. Ehdottaa vaan työantajalle vaihtoehtoja.

Vierailija
545/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maksimisumma on tosiaan verottajan määrittelemä (400 tänä vuonna) ja ei kaikissa yksityisissäkään firmoissa makseta koko summaa, täällä kun joku jo vinkui että julkisella puolella pienempi. On myös yksityisiä yrityksiä, missä kulttuuri- ja virike-etua ei ole ollenkaan.

Ei ihme että Suomi on AY-jyrien luvattu maa, kun työnantajan tarjoamaan vapaaehtoisesti tarjoamaan lisäetuun ollaan huutelemassa AY-liikettä määrittelemään etua jne.

Kai te soitatte liittoon, jos pikkujouluissa ei tänä vuonna olekaan bändiä vaan pelkkä illallinen. Ja drinkkilippujakaan ei saa kuin yhden :)

Vierailija
546/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ilmaisia, mutta huomattavasti halvempia kuin sama rahamäärä palkkana käteen. Työnantaja saa maksettua verottomat edut suoraan työntekijälleen eikä verottaja ja eläkevakuutusyhtiö vedä välistä.

Vierailija
547/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin asun pienellä paikkakunnalla jossa käyttömahdollisuudet on aika rajalliset. Leffateatteri, kuntosali, uima-allas + sauna. Museokorttiin sai kätevästi käytettyä yli puolet vuoden rahasta.

Mutta eihän sitä tosiaan ole pakko käyttää. Ehdottaa vaan työantajalle vaihtoehtoja.

Minäkin asun pienellä paikkakunnalla, täällä sitä voi käyttää ainoastaan joko kuntosalimaksuun tai hierontaan. Silti minulle ei ole tuottanut mitään ongelmaa saada koko raha kulumaan, saanpahan koko vuoden kuntosalimaksut maksettua ja lopun käytän jollain laskettelu- tai kylpyläreissulla. Sen oman paikkakunnan rajojen ulkopuolellakin kun sitä voi käyttää.

Vierailija
548/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin asun pienellä paikkakunnalla, täällä sitä voi käyttää ainoastaan joko kuntosalimaksuun tai hierontaan. Silti minulle ei ole tuottanut mitään ongelmaa saada koko raha kulumaan, saanpahan koko vuoden kuntosalimaksut maksettua ja lopun käytän jollain laskettelu- tai kylpyläreissulla. Sen oman paikkakunnan rajojen ulkopuolellakin kun sitä voi käyttää.

Niin totta! Itsekin olen käyttänyt sitä leffateattereissa toisillakin paikkakunnilla ja ainakin yhdessä museossa ennenkuin hankin museokortin. Rahaa menisi kyllä enemmän kuin 150 eur joka me saadaan vuosittain.

Vierailija
549/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ole enää työelämässä, niin ei tarvitse kuunnella jatkuvaa valitusta työsuhde-etuuksista ja kuinka firman antamat joululahjat on huonoja, juhlat, tyky-ja virkistyspäivät turhia, ja niin edelleen. 

Oon mieluummin kotona hiljaisuudessa vaikka rahaa ei ole mihinkään enää. Eipähän tarvitse stressata että epassi menee vanhaksi tai että joku bändi esiintyy stadionin lisäksi myös festareilla. 

Ei tarvitse enää kuunnella jonninjoutavaa valitusta vuodesta toiseen. 

Toisille valittaminen on elämän suola. Aiheeksi käy mikä vaan. 

Vierailija
550/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se maksimisumma on tosiaan verottajan määrittelemä (400 tänä vuonna) ja ei kaikissa yksityisissäkään firmoissa makseta koko summaa, täällä kun joku jo vinkui että julkisella puolella pienempi. On myös yksityisiä yrityksiä, missä kulttuuri- ja virike-etua ei ole ollenkaan.

Ei ihme että Suomi on AY-jyrien luvattu maa, kun työnantajan tarjoamaan vapaaehtoisesti tarjoamaan lisäetuun ollaan huutelemassa AY-liikettä määrittelemään etua jne.

Kai te soitatte liittoon, jos pikkujouluissa ei tänä vuonna olekaan bändiä vaan pelkkä illallinen. Ja drinkkilippujakaan ei saa kuin yhden :)

Kyllähän näitä on. Äitini oli erään ammattiyhdistyksen konttorilla töissä, ja sinne tuotiin milloin mitäkin asioita hoidettavaksi. Toimeentulohakemuksia, tarjottiin sähkölaskua maksettavaksi, lasten harrastuksiin tukea hakemassa... tuo virike-etu nyt on edes jollain tavalla tekemisissä työsuhteen kanssa, vaikka silläkään ei ay-liikkeen kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
551/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on flex-epassi, 2 etua: liikunta/kulttuuri ja toinen on hyvinvointi. Käy vaikka mihin, 400e./vuodessa saadaan

Vierailija
552/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ostaa satasen älypuhelin, että voisi käyttää 3 kympin etua...

Vierailija
553/574 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mulla menee vartissa. Puolen vuoden jumppa- ja uimakortti ilman käyttörajoitusta ja se on siinä. 

Te ette käy museoissa? Kuntosalilla? Uimassa? Kesällä Rukalla? Talvella Saariselällä? Oopperassa? Kesäteatteissa? Hieronnassa? Missään? Joillekin käy jopa hammashoitolassa, eikö sekään ole ok?

Ja kyllä, harrastan minäkin ilmaisia asioita, kuten vaeltamista. Mutta kyllä tuo on luovuuden puutetta  

Kävisin oopperassa ja varmaan kesäteattereissakin, mutta sinne e-passi ei käy. Eikä hierontaan, kun se ei ole liikuntaa eikä kulttuuria. Olen kyllä käyttänyt e-passiedut itse, mutta kyllä tympii, kun lipun voi ostaa vain itselle, joten moni mukava konsertti menee esim. aivan ohi, kun ei ole rahaa ostaa lippua kumppanille. En ymmärrä, miksi ei saa ostaa edes kahta lippua kerralla, minua se virkistäisi paljon enemmän kun ei tarvitsisi mennä yk

Osta liput kahdessa erässä

Vierailija
554/574 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi ostaa satasen älypuhelin, että voisi käyttää 3 kympin etua...

Mulla on tonnin luuri, työnantaja maksaa puhelimen + liittymän.

Vierailija
555/574 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä niitä, joille tää etu ei kelpaa. Mitä te teette elämällenne? Ettekö käy ikinä missään kulttuurimenoissa tai harrasta liikuntaa?

Mulla menee kaikki heti... Kuntosalimaksut (ja välillä pt-tunnit), muita liikuntaharrastuksia, keikat, siinäpä se onkin jo käytettynä. Hyvinvointietua mulla ei valitettavasti ole :(

Vierailija
556/574 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epassin käyttö ei vaadi älypuhelinta, kunhan sun työnantaja on lisänny sun Epassi tilille puhelinnumeron niin pystyt maksaa sillä tai tekstiviestimaksuina. Ohjeet löytyy kyllä niiden sivuilta

Vierailija
557/574 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan suoraan rahaa työnantajalta epassi7n ja käytän aina kaikki. Koiraharrastukseen ja tanssikursseihin, elokuviin, teatteriin, musiikkikeikoille. Puolison pitää itse laittaa puolet. Vasta kun tietää paljonko maksaa, kannattaa laittaa oma summa, sillä rahoja on vaikea saada takasin. Puolisolla on jäänyt käyttämättä.

Vierailija
558/574 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sen käyttäminen on täysin vapaaehtoista, jos se on noin vaikeaa. 

Onhan se, mutta minusta on tylsää, että tavallaan työnantaja antaa osan palkasta tuollaisessa muodossa, jota esim. syrjemmällä asuvien on hyvin vaikea käyttää. Minä ottaisin sen 150 euroa mieluummin ihan rahana ja käyttäisin mihin itse haluan.

Meillä on 300 e vuodessa e passi etuutta ja sen jätän käyttämättä. Pakkoko se on pas Kaa ostaa, jos ei tarvitse mitään palveluja ja huvituksia.

Vierailija
559/574 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatka osuus 100 e vuodessa jää käyttämättä kun kelpaa vain HSL liikenteeseen. Bussit täynnä afrikkalaisia ja sosioekonomisesti syrjäytyneitä flunssaisia ihmisiä, bussit haisee itämaiden hajuvesiltä, tulee outo olo ainoana valkoihoisena niissä, bussit ovat mieluisia ja pelkkää ulkomaankieltä niissä kuulee.

Kuka järkevä ihminen niitä käyttää?

Vierailija
560/574 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmatka osuus 100 e vuodessa jää käyttämättä kun kelpaa vain HSL liikenteeseen. Bussit täynnä afrikkalaisia ja sosioekonomisesti syrjäytyneitä flunssaisia ihmisiä, bussit haisee itämaiden hajuvesiltä, tulee outo olo ainoana valkoihoisena niissä, bussit ovat mieluisia ja pelkkää ulkomaankieltä niissä kuulee.

Kuka järkevä ihminen niitä käyttää?

Työnantajasta haluaa ilmeisesti monikulttuuristaa sinut.

Ja sairastuttaa flunssaan.

Henkilöauto on paras työmatkalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme