Ei tässä ole mitään järkeä, että elämä on tauolla monta kuukautta vuodesta
Kommentit (106)
Kyllä se elämä on tauolla kesällä, kun mikään ei toimi normaalisti. Opinnoistakin on taukoa. Talvi on sen sijaan rankkaa aikaa, väsyttää ja on pimeä, mutta kiireitä on.
Häh, ei elämä ole tauolla. Ei vuodenaika voi siihen vaikuttaa. Tauko on oman pääsi sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi elämäsi on tauolla? Itsehän siitä päätät.
Koska ulkona ei voi olla ja kaikki on muutenkin hankalaa, pimeää ja ankeaa.
Ap
Eli ihan omasta asenteesta kiinni. Ei mun elämä ainakaan ole tauolla minkään vuodenajan vuoksi ja talvella pystyy olemaan pihalla kun pukeutuu kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli ihan omasta asenteesta kiinni. Ei mun elämä ainakaan ole tauolla minkään vuodenajan vuoksi ja talvella pystyy olemaan pihalla kun pukeutuu kunnolla.
Miten puet naaman, joka jäätyy samalla hetkellä kun astuu ovesta ulos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tauolla? Viimeksi tänään kävin metsässä polkuja pitkin ja umpihangessa tarpomassa, ihna mahtava sää. Toki jos legginsseissä ja nilkkureissa ilman pipoa kulkee niin voi olla ikävää, mutta kun opettelee pukeutumaan oikein niin mukavaa aikaa tämä on.
Ja mä sentään vihasin talvee ennen, nimenomaan kun en suostunut pukemaan niitä toppahousuja :D
Mulla on kylmä vaikka pukisin mitä. Ja jossain kymmenessä vaatekerrassa ja toppa-asussa alkaa ottaa päähän se tönkköys. Naama, sormet ja varpaat jäätyy vaikka olisi mikä pilkkihaalari päällä.
Enpä usko. Et vain osaa pukeutua. Arvaa kun arvaan: kireät päällimmäiset vaateet, jolloin alle ei jää k
Mulla jo kohta 64v täynnä enkä totu kylmään. Näin vanhemmiten vielä kovat kivut loka-huhtikuun välillä. Kivut loppuu parissa päivässä kun pääsen lämpimään. Ensivuonna onneksi n 18 kivutonta viikkoa luvassa etelässä.
Sun elämä ei ole millään tauolla ap. Pukeudu sään mukaan tai pysyttele sisätiloissa. Elämä on tauolla esim. silloin kun suurin osa vuodesta menee sairauden takia osastolla tai vuodepotilaana, pääsemättä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei ole kyse siitä, että olisi kauhea vaiva. Talvi vaan lisää kaikkea tällaista ärsyttävää pikku puuhaa. Lämpimänä vuodenaikana voi vaan kävellä autoon ja lähteä milloin huvittaa.
T. Eri"
Minä vain mietin, että minkälaista teidän arki noin muuten on, jos tällaiset asiat on ärsyttävä vaiva? Itse en ikinä edes ajattele asiaa sen kummemmin, ei ole sen kummempaa kuin tiskoneen lataus tai pyykkien ripustaminen.
Yksinkertaisten elämä onkin paljon helpompaa. Kun ei turhia ajattele, niin mikään ei kauheasti haittaa.
Nyt olisi ehkä syytä tulla vähän tarkemmin määrittelemään tuota yksinkertaisuutta? Kurjuuden tunteissa piehtarointi, voivottelu ja lamaantuminen viideksi kuukaudeksi vuodessako tekee älykkäämmäksi? Anteeksi nyt hirveästi, mutta itselleni esimerkiksi säätilan voivottelu on juuri sitä turhuuksien ajattelua. Esimerkiksi nyt tämä kovempi pakkassää kyllä aiheuttaa paljonkin erinäisiä toimia ja toisenlaisia järjestelyjä arkeen, mutta kaupunkiin kerrostaloon valmiille pitäisi muuttaa, jos näistä alkaisi kurjistella.
Tää on ihan kamalaa. Mulla on diabetes ja atooppinen iho niin en yhtään kestäisi näin kylmää. Joka yö näen unta missä olen jossakin rantalomalla. Mitään 30 asteen helteitä en ikävöi mutta onhan tää nyt ihan kamalaa. Sais jo loppua.
Annan ilmaisen vinkin.
Säästä muutama tonni rahaa ja muuta ulkomaille. Suomesta saa lähteä aivan vapaasti paremman ilmaston maahan asumaan. Olet jopa tervetullut, jos menet tekemään töitä ja maksamaan veroja.
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan kamalaa. Mulla on diabetes ja atooppinen iho niin en yhtään kestäisi näin kylmää. Joka yö näen unta missä olen jossakin rantalomalla. Mitään 30 asteen helteitä en ikävöi mutta onhan tää nyt ihan kamalaa. Sais jo loppua.
Minä olen saanut atopian kuriin ruokavaliomuutoksilla ihan vasta aikuisiällä. Atopiani ärsyyntyy enää lämmöstä ja hikoilusta kesäisin, jolloin kyynärtaipeet ja kaulan iho voi mennä rikki. Talvisin iho on ajoittain kuiva, mutta rasvailut ja ruoan kanssa tarkkana oleminen auttaa. Kortisonivoiteita en enää tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten puet naaman, joka jäätyy samalla hetkellä kun astuu ovesta ulos?
Osta takki, jossa on iso huppu, karvareunus on plussaa. Pipo kulmakarvojen alle yltävä. Kaulaliina takin ALLE, niin että reuna nousee nenän korkeudelle. Ei kuitenkaan ihoon ja suuhun kiinni ettei kastele naamaa. Sun oma keho huokuu lämpöä, joka pitää lämpötilan tuossa hupun alla ja kasvojen ympärillä ulkoilmaa lämpimämpänä. Myös aikuisille myydään kypärämyssyjä.
Ja sitten tosi tärkeä juttu. Älä rasvaa naamaasi vesipitoisilla rasvoilla ennen ulkoilua! Parasta olisi jättää naama putsaamatta aamulla, jos olet lähdössä ulkoilemaan, ja antaa ihon omien rasvojen olla ihoa suojaamassa.
Mä teen itselleni kotona pesän talvipakkasilla jossa vaan syön ja katson leffoja. Töissä käyn ja 2-3 kertaa viikossa punttiksella/jumpassa
Christiiina kirjoitti:
Mä teen itselleni kotona pesän talvipakkasilla jossa vaan syön ja katson leffoja. Töissä käyn ja 2-3 kertaa viikossa punttiksella/jumpassa
Tämä onkin ihan järkevää, jos ei tykkää ulkoilla pakkasella.
Vierailija kirjoitti:
Tauolla? Viimeksi tänään kävin metsässä polkuja pitkin ja umpihangessa tarpomassa, ihna mahtava sää. Toki jos legginsseissä ja nilkkureissa ilman pipoa kulkee niin voi olla ikävää, mutta kun opettelee pukeutumaan oikein niin mukavaa aikaa tämä on.
Ja mä sentään vihasin talvee ennen, nimenomaan kun en suostunut pukemaan niitä toppahousuja :D
Kyllä mäkin osaan pukeutua, mutta kun nenä vuotaa jatkuvasti ulkona niin kaikki nautinto menee kun henki ei kulje tai saa koko ajan riisua hanskoja ja niistää nenää. Hiihtämisen olen kokonaan lopettanut kun siinä joutuu vielä sauvojakin riisumaan.
Minäpä lähden nyt ulos. On niin houkuttelevan kaunista, että en enää malta pysyä sisällä. Aamullakin kyllä jo kävin linnut ruokkimassa yöpaitasillaan vain takki, pipo ja kengät päällä, mutta nyt kunnolla vaatetta, että tarkenee tunnin kävelyn.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se elämä on tauolla kesällä, kun mikään ei toimi normaalisti. Opinnoistakin on taukoa. Talvi on sen sijaan rankkaa aikaa, väsyttää ja on pimeä, mutta kiireitä on.
Onko kiire sun elämän sisältö? Itse nautin kesän leppoisuudesta kun ei ole niitä arjen kiireitä niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin osaan pukeutua, mutta kun nenä vuotaa jatkuvasti ulkona niin kaikki nautinto menee kun henki ei kulje tai saa koko ajan riisua hanskoja ja niistää nenää. Hiihtämisen olen kokonaan lopettanut kun siinä joutuu vielä sauvojakin riisumaan.
Niin mullakin vuotaa, mutta ulkoilu vie silti voiton. 😄 Mulla nenä vuotaa lämpöisessäkin jos liikkuu niin että hengästyy, mutta ei mahda mitään. Niistelen sitten vaan.
Se nyt vaan on typerää valittaa jostain vuodenajoista.
Hellehuorien ulina on musiikkia korvilleni :)
Yksinkertaisten elämä onkin paljon helpompaa. Kun ei turhia ajattele, niin mikään ei kauheasti haittaa.