Ei tässä ole mitään järkeä, että elämä on tauolla monta kuukautta vuodesta
Kommentit (106)
Itsestäsi on moni asia kiinni. Elämää on ympäri vuoden. Juuri oli joulu, eilen uuden vuoden juhlat ystävien ja lasten kanssa. Kaikenlaista kivaa suunnitteilla talveksi: hiihtoa, luistelua, laskettelua, ulkomaanreissu ystävien kanssa. Pääsiäinen tulee, kevät, kesä...
Kun lapset muutti pois kotoa, alettiin miettimään mitä jos mekin. Tänä jouluna pidettiin iso joulu, meillä oli yli 10 vierasta. Ensi vuonna mennään jonnekin, joulu-helmikuuksi.
Pitää suunnitella mitä tekisi kodille. Hankkisko väliaikaisen vuokralaisen
Onhan talvi aivan perseestä. Jo se, että pääset ovesta ulos vaatii noin viidentoista kerroksen pukemisen päälleen. Ulkona on pimeää, jäätä, loskaa, lunta. Onpa "mukava" lähteä liikkeelle. Luistelu, hiihto tai varsinkin joku ringette on aivan hanurista. Ihan mielelläni pysyttelen talvet sisällä, liikun tasan sen verran kuin on aivan pakko. Voi kun pääsisi muuttamaan pois tästä maasta.
Vierailija kirjoitti:
Kun lapset muutti pois kotoa, alettiin miettimään mitä jos mekin. Tänä jouluna pidettiin iso joulu, meillä oli yli 10 vierasta. Ensi vuonna mennään jonnekin, joulu-helmikuuksi.
Pitää suunnitella mitä tekisi kodille. Hankkisko väliaikaisen vuokralaisen
Kannat kortesi kekoon ja otatneekereitä asuntoosi muutamaksi kuukaudeksi tai jopa pyväisluonteisesti
Vierailija kirjoitti:
Ai että mä NAUTIN kun hellehullut kärsii ja valittaa 🤣
Aina tätä samaa. Jos ei pidä -20 asteisista pakkasista on heti "hellehullu". No sinä voit vapaasti mönkiä pilkkihaalarisi ja karvahattusi kanssa lumihankeen möyrimään. Me normaalit ihmiset nautimme sitten kun on taas lämmin.
Vierailija kirjoitti:
Ihme valitusta. Menkää vaikka hiihtämään/luistelemaan/laskettelemaan/pilkille jne
Ei mennä. Kaikki noista harrastuksista on ihan rehellisesti paskaa.
Itse olen toista vuotta eläkkeellä, ja kyllä täytyy sanoa, että talvet tuntuvat pitemmiltä eläkkeellä. Jo tammikuun alussa alkaa olla aivan kypsä, vaikka talvea on vielä edessä kaksi kuukautta.
Myös liikkuminen käy hankalaksi autottomalla, ei voi pyöräillä enää joka paikkaan, tällä iällä en halua lonkkamurtumaa kaatumalla pyörällä. Sama koskee kävelyä, saa olla koko ajan varuillaan ettei liukastu. Ulkoilusta menee talvella ilo, jos ei harrasta talviurheilulajeja.
Pimeys on tietysti erityisen ankeaa varsinkin kun se yhdistyy jääkylmyyteen. Etelän lämpimät yöt eivät ahdista samalla tavalla. Kylmyys ja pimeys yhdistyvätkin myyteissä aina Kaaokseen.
Olen ajatellut, että kun elämää ei ole enää kovin paljon jäljellä 67-vuotiaalla, niin en halua tuhlata sitä talviin, vaan ensi talveksi hankkiudun jonnekin lämpimämpään paikkaan kolmeksi kuukaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Annan ilmaisen vinkin.
Säästä muutama tonni rahaa ja muuta ulkomaille. Suomesta saa lähteä aivan vapaasti paremman ilmaston maahan asumaan. Olet jopa tervetullut, jos menet tekemään töitä ja maksamaan veroja.
"Muutama tonni" ei riitä yhtään mihinkään, etenkään jos mukana pitäisi matkustaa puoliso, lapset ja lemmikit. Pelkästään lennot, alkupääoma, vuokra jne. maksaa enemmän.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi elämäsi on tauolla? Itsehän siitä päätät.
Koska ulkona ei voi olla ja kaikki on muutenkin hankalaa, pimeää ja ankeaa.
Ap
Eli ihan omasta asenteesta kiinni. Ei mun elämä ainakaan ole tauolla minkään vuodenajan vuoksi ja talvella pystyy olemaan pihalla kun pukeutuu kunnolla.
Miten puet naaman, joka jäätyy samalla hetkellä kun astuu ovesta ulos?
Osta takki, jossa on iso huppu, karvareunus on plussaa. Pipo kulmakarvojen alle yltävä. Kaulaliina takin ALLE, niin että reuna nousee nenän korkeudelle. Ei kuitenkaan ihoon ja suuhun kiinni ettei kastele naamaa. Sun oma keho huokuu lämpöä, joka pitää lämpötilan tuossa hupun alla ja kasvojen ymp
Minkälainen huivi pysyy liikkuessa ylhäällä? Ja miten saat silmälasit pysymään huurtumattomina, kun hengitysilma nousee huivin alta niihin?
"Minkälainen huivi pysyy liikkuessa ylhäällä? Ja miten saat silmälasit pysymään huurtumattomina, kun hengitysilma nousee huivin alta niihin?"
Ei huivi vaan kaulaliina!!! Oikeastaan sama onko materiaali villaa vai jotain keinokuitua. Mutta siis ihan tavallinen, perinteinen kaulaliina. Sellaista sileää, tiukkaa kudosta. Jokainen marketti myy. Se taitetaan ensin leveyssuunnassa kaksinkerroin, keskikohta asetetaan naaman kohdalle, viedään liepeet niskan taakse ja ristiin, ja takaisin eteen ja loput liinasta rinnan päälle ristiin. Löysätään naaman kohdalta että jää kunnon hegitystila. Reuna pysyy pystyssä. Hassua edes selittää tätä. Olen 45 v ja näin on toimittu kaulaliinan kanssa aina. 😄 Tämä jättitötterökaulaliina takin päällä - muoti on joku aika uusi juttu ja on enemmänkin asustamista kuin kylmältä suojaantumista. Itselläni on myös merinovillainen tuubihuivi, sen verran iso se ympärys, että jää irti naamasta, kun reunan nostaa pystyyn. Olen ostanut Prismasta, merkki Buff. Et kaulaliinallekin on vaihtoehto.
Ja olen itsekin silmälasien käyttäjä ja sanoisin, että harjoitus tekee mestarin. Talvella ulkoillessa silmälasien kanssa täytyy hengittää vähän eri tavalla, en osaa selittää miten, mutta eri tavalla. Sen kyllä oppii. Ainakin suun kautta ei kannata hirveästi hönkäillä ja katse täytyy pitää enimmäkseen eteen päin, jolloin hengitysilma menee ohi laseista. Täysin lasien huurtumiselta joka tilanteessa ei voi välttyä, ikävä ongelma, mutta sen kanssa pärjää. Paperia taskuun, että voi tarvittaessa kuivata.
Syytän lääketiedettä kaiken maailman vinkuiitojen lisääntymisestä maailmassa. Nykyään heikompi aineskin hoidetaan niin hyvin, että jäävät joten kuten henkiin, luonnonvastaisesti.
Ennen vanhaan ap:n kaltaiset valittajat olisivat yksinkertaisesti kuolleet pois, ja hyvä niin.
Jos et kestä Suomen talvea, kuole pois tai muuta etelään muiden nössöjen luo. Good riddance joka tapauksessa.
Tästä nähdään gamer-elämän ylivertaisuus. Ihan sama onko ulkona talvi vai kesä, päivä vai yö, arki vai pyhä, gamerin elämä jatkuu samanlaisena 24/7. Me elämme siis täyttä elämää! Gameria ei pysäytä mikään! Game on!
Vierailija kirjoitti:
Tauolla? Viimeksi tänään kävin metsässä polkuja pitkin ja umpihangessa tarpomassa, ihna mahtava sää. Toki jos legginsseissä ja nilkkureissa ilman pipoa kulkee niin voi olla ikävää, mutta kun opettelee pukeutumaan oikein niin mukavaa aikaa tämä on.
Ja mä sentään vihasin talvee ennen, nimenomaan kun en suostunut pukemaan niitä toppahousuja :D
Ei ne vaatteetkaan aina auta, vaikka olisi mitä päällä. Itse ainaki palelen silti. Reipas liikunta on ihan ok talvellakin, mutta muuten ei viitsisi nenää ulos pistää. Toimistolle ei viitsi mennä, kun siellä on kuin jääkaapissa. Kotona sentään saa pitää kämpän niin lämpimänä kuin haluaa. Juoksu on oikeastaan ainoa ulkoilu mitä viitsii talvella tehdä, kun siinä pysyy lämpimänä. Kaikki rauhallinen oleskelu ulkona on ihan mahdotonta. Kesällä taas ollaan ulkona ja liikutaan paljon enemmän. Sitä on kyllä nyt ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan talvi aivan perseestä. Jo se, että pääset ovesta ulos vaatii noin viidentoista kerroksen pukemisen päälleen. Ulkona on pimeää, jäätä, loskaa, lunta. Onpa "mukava" lähteä liikkeelle. Luistelu, hiihto tai varsinkin joku ringette on aivan hanurista. Ihan mielelläni pysyttelen talvet sisällä, liikun tasan sen verran kuin on aivan pakko. Voi kun pääsisi muuttamaan pois tästä maasta.
Tuo ringette veto oli aika hyvä! 😂 En muistanut enää koko lajia!
Mutta miksi et yrittäisi iloita edes niistä päivistä kun ei ole loskaa, liukasta ja pimeää? Esimerkki tänään ja eilen ihan huikean kauniit päivät! Pilvetön taivas ja mielettömät lumiset maisemat. Ja näitä päiviä on tänä talvena ollut erikoisen paljon vuoden aikaan nähden. Kolme kerrosta vaatettakin riittää parinkympin pakkasessa liikkuessa, ei tarvitse liioitella. 😉 Jos talvilajit ei innosta, niin kyllä kävelijällekin teitä ja polkuja löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tauolla? Viimeksi tänään kävin metsässä polkuja pitkin ja umpihangessa tarpomassa, ihna mahtava sää. Toki jos legginsseissä ja nilkkureissa ilman pipoa kulkee niin voi olla ikävää, mutta kun opettelee pukeutumaan oikein niin mukavaa aikaa tämä on.
Ja mä sentään vihasin talvee ennen, nimenomaan kun en suostunut pukemaan niitä toppahousuja :D
Ei ne vaatteetkaan aina auta, vaikka olisi mitä päällä. Itse ainaki palelen silti. Reipas liikunta on ihan ok talvellakin, mutta muuten ei viitsisi nenää ulos pistää. Toimistolle ei viitsi mennä, kun siellä on kuin jääkaapissa. Kotona sentään saa pitää kämpän niin lämpimänä kuin haluaa. Juoksu on oikeastaan ainoa ulkoilu mitä viitsii talvella tehdä, kun siinä pysyy lämpimänä. Kaikki rauhallinen oleskelu ulkona on ihan mahdotonta. Kesällä taas ollaan ulkona ja liikutaan paljon enemmän. Sitä on kyllä nyt i
Miksi sinne ulos pitäisikään mennä talvella oleskelemaan? Liikkumassa siellä kannattaa käydä. Kävely hyvin pukeutuneena pitää varmasti lämpimänä. En ole nähnyt yhtään juoksijaa toppavaatteissa, vaan hyvinkin kevyissä varusteissa, joten miksi ei pukeutuisi paksummin ja liikkuisi välillä ihan kävellen? Tai noh, mitäpä nyt oikeastaan kellekään kuuluu. Jos viihtyy monta kuukautta sisätiloissa, niin 🤷🏻.
Etenkin talven rähmäkelit ovat kauheita, mutta herranjumala sentään mitä valitusta. :D Aikuiset ihmiset? Eikö teillä ole elämässä tai maailmassa mitään oikeita murheita mietittävänä? Minä minä, minun napa, yhhyh talvella on kylmä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne vaatteetkaan aina auta, vaikka olisi mitä päällä. Itse ainaki palelen silti. Reipas liikunta on ihan ok talvellakin, mutta muuten ei viitsisi nenää ulos pistää. Toimistolle ei viitsi mennä, kun siellä on kuin jääkaapissa. Kotona sentään saa pitää kämpän niin lämpimänä kuin haluaa. Juoksu on oikeastaan ainoa ulkoilu mitä viitsii talvella tehdä, kun siinä pysyy lämpimänä. Kaikki rauhallinen oleskelu ulkona on ihan mahdotonta. Kesällä taas ollaan ulkonaMiksi sinne ulos pitäisikään mennä talvella oleskelemaan? Liikkumassa siellä kannattaa käydä. Kävely hyvin pukeutuneena pitää varmasti lämpimänä. En ole nähnyt yhtään juoksijaa toppavaatteissa, vaan hyvinkin kevyissä varusteissa, joten miksi ei pukeutuisi paksummin ja liikkuisi välillä ihan kävellen? Tai noh, mitäpä nyt oikeastaan kellekään kuuluu. Jos viihtyy monta kuukautta sisätiloissa, niin 🤷🏻.
Ensin ihmettelet, että miksi sinne ulos pitää mennä oleskelemaan ja sitten sitä, että viihtyy talvella sisällä. Koita päättää kumpaa ihmettelet.
Minusta sisällä on ankeaa ja mielummin olisin ulkona. Mutta näille pakkasille ei ole olemassa sellaisia vaatteita, joissa en palelisi 10min jälkeen ellen juokse. Usko pois, olen yrittänyt. Ja käyttänyt satoja euroja villa- ja untuvavaatteisiin.
Mutta ihan samalla tavalla kuin kaikki ei kestä lämpimiä kelejä millään eivätkä totu, samalla tavalla osa meistä ei karaistu kylmille keleille vaan palelee varusteista huolimatta. Vähän voisi ihmisillä löytyä ymmärrystä puolin ja toisin, mutta ainakin tällä palstalla ollaan vaan aukomassa päätä heti, kun joku ei pidä pakkasista tai helteistä.
Ei nämä halua iloita mistään, aina vaan valittaa. Täytyy jättää tämä keskustelu ettei tuo vääntynyt mielenmaisema pääse tarttumaan, huh.
"Mutta näille pakkasille ei ole olemassa sellaisia vaatteita, joissa en palelisi 10min jälkeen ellen juokse. Usko pois, olen yrittänyt. Ja käyttänyt satoja euroja villa- ja untuvavaatteisiin."
Tähän sä et usko itsekään, ei ole totta. Mene pois täältä valehtelemasta.
Ai että mä NAUTIN kun hellehullut kärsii ja valittaa 🤣