Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei tässä ole mitään järkeä, että elämä on tauolla monta kuukautta vuodesta

Vierailija
16.12.2023 |

Vihaan tätä vuodenaikaa niin paljon.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän elämä mitään tauolla talvisin ole? Työt pyörivät ympäri vuoden - nehän ovat tauolla heinäkuussa, tai koska nyt kesäloma sattuukin olemaan. Syyskuu-lokakuu menee pihan siistimisessä talvikuntoon, lokakuussa sitten huomaa, että unohtui tuo kasvihuoneen nurkka ja saavit on vielä väärinpäin (ne täytyy kääntää ylösalaisin ettei niihin satava vesi halkaise niitä) Sienessä käydään siihen asti, että sataa lumet suppilovahverot peittämään, lokakuun lopulla tänä vuonna. Marraskuussa pitää olla kaikki säilönnät tehtynä, puuvarasto pitää olla oikein pinottu jne.

Koululaisten vanhempana ei ole yhtään hengähdystaukoa, lokakuun syysloma ehkä, jos oikein hyvin käy ja lapset eivät ole vatsataudissa/koronassa/influenssassa (hei koska influenssaa ei ollut silloin, niiin sitä on NYT just ennen joulua).

Nyt pitäisi siivota, saada lahjat valmiiksi ja nauttia talvesta. Iso aika

Mitä painajaista tuossa on? Normaalia elämää. Mukavaa puuhailua. Mikä laiskamato sinä AP oikein olet? 

En ymmärrä AP.n kaltaisia talvesta valittaja. En ikinä jaksaisi sellaista elämää, jossa yli puolet vuodesta on tuskaa, kuten AP asian ilmaisee. Minä haluan että elämäni on mielekästä ja että minulla on hyvä olla joka päivä. Siksi teen samantyylisiä asiota, kuin tämä lainaamani henkilö, ja nautin elämästäni. 

Vierailija
102/106 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en pidä talvesta, inhosin sitä (ja kaikkia talviurheilulajeja) jo lapsena. Eniten vihaan sitä kun tulee ne tappoliukkaat, ja siihen ehkä vielä päälle vettä. Tai ohut lumikerros, jolloin nastatkaan eivät auta. Vihaan myös talviautoilua. Nykyään pidän autoa onneksi lämpimässä hallissa, mutta elävästi on mielessä ne ajat kun piti kaivaa sitä hangesta ja rapata ikkunoita. Ja joskus ovikin jäätyi kiinni.

Eikä jää kodin ulkopuolelle nämä ikävät asiat. Talvella iho kuivuu ihan korpuksi, luojan kiitos löysin sulfaatittoman käsisaippuan, muuten ei olisi käsien ihosta enää mitään jäljellä. Nenäverenvuodot sain kuriin erittäin runsaalla hyvien rasvojen syömisellä (päivittäin hyvää lohiöljyä, avokadoa ja pähkinöitä), sitä ennen tuli talvisin päivittäin verta. Nyt vain enää muu iho on korppua ja mustat housut kun ottaa jalasta pois niin nehän on muuttuneet sisäpuolelta valkoisiksi. Ai niin, lisäksi vielä vuokra-asunnon alhainen lämpötila johon en voi itse vaikuttaa. 

Nyt joku tulee mussuttamaan että muuta muualle sitten. No niin muutenkin, heti kun saan tutkinnon loppuun. Onneksi it-alalla on hyvät kansainväliset työmahdollisuudet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkausreikäsi on lämmin pakkasellakin. Lasken toppahaalarisi ja nussin sua lujaa peräsilmään, lasken lämpimät liemet perään. Kaltaisesihuora osaa arvostaa vasta kun menettää. Myöhemmin uliset, ettei kukaan enäänussi, säätä et enää muistakaan.

Vierailija
104/106 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin kaupungissa on elämää talvisinkin. Harrastuspaikoissa sisällä on kirkkaat valot. Kulttuurimenot ovat parhaimmillaan talvella. Ystävien kanssa vieraillaan puolin ja toisin.

Vierailija
105/106 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi elämäsi on tauolla? Itsehän siitä päätät.

Koska ulkona ei voi olla ja kaikki on muutenkin hankalaa, pimeää ja ankeaa.

Ap

Eli ihan omasta asenteesta kiinni. Ei mun elämä ainakaan ole tauolla minkään vuodenajan vuoksi ja talvella pystyy olemaan pihalla kun pukeutuu kunnolla. 

Miten puet naaman, joka jäätyy samalla hetkellä kun astuu ovesta ulos?

Pese se meikkipakkeli pois naamastasi, niin iho toimii paremmin. 

Päähän kunnon iso, paksu pipo, kasvojen eteen kaulahuivi. Päähän huppu. Ja se naama tottuu siihen pakkaseen kyllä. Tottakai on vaikeaa, jos vaan kökötät sisällä valittamassa. 

Itse työskentelen ulkona, ja hyvin kuule tottuu ja tarkenee. Ja asun pohjoisessa, missä on talvella pakkasta ja mereltä/merellä käy viima.

Vierailija
106/106 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tauolla? Viimeksi tänään kävin metsässä polkuja pitkin ja umpihangessa tarpomassa, ihna mahtava sää. Toki jos legginsseissä ja nilkkureissa ilman pipoa kulkee niin voi olla ikävää, mutta kun opettelee pukeutumaan oikein niin mukavaa aikaa tämä on.

Ja mä sentään vihasin talvee ennen, nimenomaan kun en suostunut pukemaan niitä toppahousuja :D

Ei ne vaatteetkaan aina auta, vaikka olisi mitä päällä. Itse ainaki palelen silti. Reipas liikunta on ihan ok talvellakin, mutta muuten ei viitsisi nenää ulos pistää. Toimistolle ei viitsi mennä, kun siellä on kuin jääkaapissa. Kotona sentään saa pitää kämpän niin lämpimänä kuin haluaa. Juoksu on oikeastaan ainoa ulkoilu mitä viitsii talvella tehdä, kun siinä pysyy lämpimänä. Kaikki rauhallinen oleskelu ulk

En minä ihmetellyt, totesin vaan lopuksi, että mitäpä se lopulta muille kuuluu, jos viihtyy enimmäkseen sisällä. Sitä kyllä ihmettelin, että pystyy juoksemaan kevyissä varustuksissa (tai enhän tiedä sitäkään, jos juoksetkin toppapuvussa?), mutta ei lämpimästi pukeutuneena pysty käymään kävelyllä. Kävelläkin voi niin reippaasti, että hiki tulee. Mutta siis... 🤷🏻