Ei tässä ole mitään järkeä, että elämä on tauolla monta kuukautta vuodesta
Kommentit (106)
Teveisiä lämmöstä ja auringosta!
Olen sopinut työnantajani kanssa, että pidän pääasialliset vuosilomani talvisaikaan. Kesällä jaksan lyhyemmilläkin lomilla. Näin pystyn itse elämään myös talvikuukausina, koska aurinko antaa potkua myös loman jälkeisille viikoille. Suosittelen neuvottelemaan työnantajan kanssa. Tsemppiä Ap, talvi vie mehut, jos ei pääse hetkeksikään pakoon.
Vierailija kirjoitti:
Upea aurinkoinen talvipäivä tänään, täällä ei ollut edes kylmä, -12.
Ennemmin runsasluminen talvi kuin kesäkuuma, jolloin vain läkähtyy ja hiki virtaa kun pikkurilliä liikuttaa.
Mielisairas.
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin runsasluminen talvi kuin kesäkuuma, jolloin vain läkähtyy ja hiki virtaa kun pikkurilliä liikuttaa.
Ei ole normaalia tällainen ajattelutapa. Kertoo mielenterveysongelmista.
"Yhyy ulkona on pimeetä en jaksa tehdä mitään 😭"
Mitäpä jos lopettaisit tekosyyt ja ottaisit itseäsi niskasta kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuoden talvi jossain lämpimässä. Onnex on pääomatuloja ja ei vaan jaxa käydä töissä. Suomen kesä on kyllä mukava, parempi kuin joku etelä euroopan.
Kesällä suunnilleen paras paikka maailmassa. Tämä talvikausi sitten vastaavasti kannattaa olla muualla.
Itselläni on nyt paljon helpompaa. Kesät ovat itselleni täyttä tuskaa. En kestä yhtään kuumaa ja tunkkaista säätä tai ötököitä. Lisäksi kesällä on liian valoisaa ja saan helposti päänsäryn. Tällaiselle kaltaiselle aistiyluherkälle syksyn ja talven pimeys on helputus. Tänään oli tosin päivällä hyvin valoisaa ja kirkasta ja niin vaan sekin valo kävi silmiin. Harvoin talvisin kylmyydestä valitan. Kesällä valitan kuumuudesta koko ajan. Tämä talvi voisi jatkua vaikka koko loppuelämäni ajan.
Tauolla? Viimeksi tänään kävin metsässä polkuja pitkin ja umpihangessa tarpomassa, ihna mahtava sää. Toki jos legginsseissä ja nilkkureissa ilman pipoa kulkee niin voi olla ikävää, mutta kun opettelee pukeutumaan oikein niin mukavaa aikaa tämä on.
Ja mä sentään vihasin talvee ennen, nimenomaan kun en suostunut pukemaan niitä toppahousuja :D
Vierailija kirjoitti:
Tauolla? Viimeksi tänään kävin metsässä polkuja pitkin ja umpihangessa tarpomassa, ihna mahtava sää. Toki jos legginsseissä ja nilkkureissa ilman pipoa kulkee niin voi olla ikävää, mutta kun opettelee pukeutumaan oikein niin mukavaa aikaa tämä on.
Ja mä sentään vihasin talvee ennen, nimenomaan kun en suostunut pukemaan niitä toppahousuja :D
Mulla on kylmä vaikka pukisin mitä. Ja jossain kymmenessä vaatekerrassa ja toppa-asussa alkaa ottaa päähän se tönkköys. Naama, sormet ja varpaat jäätyy vaikka olisi mikä pilkkihaalari päällä.
Etelässä on nykyään liian kuumaa ja vesipula.
Muuttaisin etelän lämpöön jos vaan voisin. Mutta mihis sitä köyhä pääsis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kylmä vaikka pukisin mitä. Ja jossain kymmenessä vaatekerrassa ja toppa-asussa alkaa ottaa päähän se tönkköys. Naama, sormet ja varpaat jäätyy vaikka olisi mikä pilkkihaalari päällä.
Enpä usko. Et vain osaa pukeutua. Arvaa kun arvaan: kireät päällimmäiset vaateet, jolloin alle ei jää kunnolla tilaa kerrospukeutumiselle ja lämmittävälle ilmalle? Kaulaliina takin päällä, koska se näyttää niin kivalta? Joku puuvillakerrasto ja puuvillasukat jalassa ja näiden päällä fleeceä tai muuta muovista? Ei mitään villaista, koska se "kutittaa"?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin vihaan kovaa pakkasta. Muutaman asteen siedän mutta parhain sää on plussakeli. Talvella.
Mun koko elimistö kärsii pakkasesta. Jokainen solu huutaa tuskaansa. Vaikka kuinka yritän chillata ja ottaa rennosti, niin sitä ei voi olla huomaamatta.
Syön suklaata levykaupalla ahdistukseen ja värjöttelen täkin alla.
Heikko
Joulukuu ja tammikuu on itselleni niin vaikeita, että päässä pyörii oelkästään vain synkkiä ajatuksia. Marraskuussa elättelen vielä toivoa helpommasta tallvesta, mutta ei sitä koskaan vaan tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko. Et vain osaa pukeutua. Arvaa kun arvaan: kireät päällimmäiset vaateet, jolloin alle ei jää kunnolla tilaa kerrospukeutumiselle ja lämmittävälle ilmalle? Kaulaliina takin päällä, koska se näyttää niin kivalta? Joku puuvillakerrasto ja puuvillakerrasto ja puuvillasukat jalassa ja näiden päällä fleeceä tai muuta muovista? Ei mitään villaista, koska se "kutittaa"?
Arvasit väärin. Mulla on kylmä vaikka pukisin mitä.
Minä tykkään talvesta, vaikka olen vilukissa. Ei hyttysiä, ei ampiaisia, ei läkähdyttävän kuuma. Minulla on tämmöinen liivi, mihin saa akun ja lämmittää ja samoin lapasiin saa nykyään lämmittimiä. kun alkaa olla -25 tai alempia lämpötiloja, on minullekin vähän turhan kylmä mutta ei mulla tekemisen puutetta ole. Aina löytyy tekemistä. Lukemista vaan tai käsitöitä tai leffoja, tilanteessa missä työt on tehty.
Ihme valitusta. Menkää vaikka hiihtämään/luistelemaan/laskettelemaan/pilkille jne
Vierailija kirjoitti:
Ihme valitusta. Menkää vaikka hiihtämään/luistelemaan/laskettelemaan/pilkille jne
Tulee kylmä.
Mua taas surettaa, kun pian alkaa taas tulla siitepölyä tuulen mukana. Ainut hyvä kausi mulle on on pakkasten ja lumen tulosta siihen, kun siitepöly alkaa kulkeutua tuulen mukana muualta. Lääkityksiä on kokeiltu, mutta ainut toimiva lääkitys väsyttää miten tahansa otettuna niin, että en jaksa tehdä mitään.
Jaa, enpä ole huomannut. Työt on jatkunut samoin kuin muinakin vuodenaikoina, joka päivä on tullut käveltyä ulkona, kitara soi kuin ennenkin kun sitä vaan jaksaa soittaa, joogatunnit kolme kertaa viikossa, kissa saa ruokansa kaksi kertaa päivässä ja joka päivä on tullut kokattua kivaa ruokaa. Halloween, pikkujoulut, joulu ja uusivuosi tulivat kaikki ajallaan ja uudenvuodenlupauksetkin tuli mietittyä. Postilaatikko täyttyi korteista kuin joka vuosi. Aurinko nousee joka päivä ja joka päivä on koittanut uusi aamu.
Kuulostaa kausimasennukselta jos elämä pysähtyy talven myötä.