Jäin työttömäksi ja mulle maksetaan 1590e nettotukia kuukaudessa. Ei ole mitään järkeä mennä töihin omalle alalle enää kun käteen jäisi
vähemmän rahaa. Tällä tavalla asun kivassa saunallisessa modernissa kaksiossa Helsingissä ja käteen jää enemmän rahaa kuin jos maksaisin kaikesta itse.
Kiva nukkua pitkään ma-pe ja bilettää viikonloppuisin kavereitten kaa. Ruokajonoista ja seurakunnista saa melkein koko kuukauden elintarvikkeet ilmaiseksi niin on jopa varaa dokailuun ja pössyttelyyn tukimasseilla.
Kommentit (31)
Itse saan ansiosidonnaista päivärahaa 1561€ Kuukaudessa netto.
No onhan tuo käytännössä mahdollista ansiosidonnaisella, sen hetken aikaa. Olin itsekin kaksi vuotta. Samalla opiskelin yrittäjäkurssilla ja sain korotettua päivärahaa kulukorvauksella nettona 1700€/kk. Eli vain noin 200€ vähemmän kuin palkkaa nettona. Helppo oli asuntolainaa maksella työttömänäkin. Oi niitä aikoja! Nyt jää noin 300€/kk elämiseen asumiskulujen jälkeen. Näin ne tilanteet muuttuu.
Just joo. Enemmän, kuin mulle jää käteen kokoaikatyöstä
Miten ihmeessä joku saa noin paljon? Mää saan 800 e ja siitä makselen kaiken asumista myöden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko hetkeäkään että saat enemmän tukia mitä perheellinen.
Vuokrani on 960e. Saan asumistukea, työmarkkinatukea ja toimeentulotukea, kaikki korotettuina.
Ap
Mutta saat korotettua vain 200 päivää, ja ansiosidonnaista vain 400 päivää. Ja jos asut yksin tuon hintaisessa asunnossa, aika pian sulle sanotaan että muuta halvempaan tai et saa tukia enää niin paljon että se kattaa tuon vuokran. Eikä siihen tarvita edes ensi vuoden sosiaaliturvan leikkauksia.
Kun olet ollut 200 päivää työttömänä, sua ei palkata enää, koska olet pitkäaikaistyötön. Työnantajat eivät juuri koskaan palkkaa pitkäaikaistyötöntä, vaikka hän olisi ainoa hakija työpaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse saan ansiosidonnaista päivärahaa 1561€ Kuukaudessa netto.
No se on se n. puolitoista vuotta, ja saat kelan rahaa vajaa 600€ näppiin ja pienen summan asumistukea jos asut yksin. Ja töihin et tule enää koskaan pääsemään koska olet pitkäaikaistyötön.
Vierailija kirjoitti:
Ap on jauhelihamies. Tekee näitä tyhmiä provo aloituksiaan.
Hyvä, ettei ole jauhinlihamies, sellainenkin täällä on nähty.
Katsoin laskurilla ja 4000€ tuloillani saisin ansiosidonnaista noin 2200€/kk brutto. Voisin pitää vuoden loman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tukia ollaan leikkaamassa. 😊 Joko luit tiukennuksista koskien ensi vuotta.?
Ei koske mua. Mun vastuuvirkailija kelassa on mies, ja menin kesällä paikan päälle kelaan ja flirttailin sille estottomasti niin laittoi mulle korotetut tuet.
Ap
Voi voi.
Ei ne virkailijat tukipäätöksiä tee... hutsu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko hetkeäkään että saat enemmän tukia mitä perheellinen.
Vuokrani on 960e. Saan asumistukea, työmarkkinatukea ja toimeentulotukea, kaikki korotettuina.
Ap
Mitä ihmeen korotuksia sulla on?