Millaiset ihmiset yleensä savustetaan ulos työyhteisöstä?
Kommentit (73)
Ne jotka eivät nuole ylempien persettä tai ole sukulaisia, tuttavia tai töissä suhteilla
Etelä-Pohjanmaa
Täällä puhutaan nyt vissiin naisvaltaisista työyhteisöistä. Itse en tunnista näitä kieroilu-ongelmia miesvaltaisista työpaikoista.
Vierailija kirjoitti:
Ahkera, kunnianhimoinen ja idearikas ihminen koetaan työyhteisölle uhaksi, vaikka hän olisi uskomaton voimavara ja mahdollisuus kehittää työtä entistä paremmaksi. Tällaiset ns. status quon haastavat ihmiset savustetaan helpoiten ulos, valitettavasti.
Mistä vetusta te oikein kehittelette päässänne näitä asioita? 😂 Tuollaisia ihmisiä ei todellakaan savusteta työpaikoista ulos, jos hänen ideansa ja yleinen toimintansa ei ole paskaa muun kuin hänen itsensä mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Dissidentit tietysti, koska he ovat vaaraksi, koska eivät sopeudu toisten manipuloitaviksi.
Olipa kyseessä työpaikka tai asumismuoto( pieni rivitalo)
totta
Mä tulen aina vähän miettiväiseksi, jos joku kertoo tulleensa savustetuksi ulos työpaikaltaan. Usein jää vähän vaikutelma, että he ovat itse jotenkin hankalia ja heistä on useampi valittanut esimiehelle ja puhunut keskenään. Tullut sellainen vaikutelma, että kaikki ovat nyt kollektiivisesti tätä yhtä henkilöä vastaan, vaikka kyse on siitä, ettei tämä "savustettu" tee esim. töitään.
Ja ymmärrän hyvin, että on kiusaamistapauksia ja ne ovat hyvin valitettavia. Tuntematta tapausta en kuitenkaan voi ottaa kantaa, onko kysymys savustamisesta vai siitä, että hankala tapaus on saatava pois keinolla millä hyvänsä.
Olen itse hoitoalalla ja olen seurannut sivusta ja omalta osaltani näkemykseni kertonutkin parista tapauksesta, jotka varmaan omasta mielestään savustettiin ulos. Toinen kohteli potilaita huonosti, hänestä valitettiin ja viimeinen niitti oli se, että hänen nähtiin käyttävän fyysistä voimaa potilaaseen, tarpeettomasti. Mielin kielin toki työyhteisölle muuten. Toinen oli vaarallinen, koska hän ei ikinä kuunnellut mitään ohjeita, teki kaiken oman pään mukaan. Mutta en usko, että hänkään ymmärsi, miksi hänen työsopimustaan ei jatkettu.
No ainakin viime työyhteisössä mut savustettiin ulos.
Olin paljon nuorempi kun muut, ja myös kauniimpi ja yhteistyöhön pyrkivä. Asiakkaat pääosin piti musta paljon ja sain positiivista palautetta.
En lähtenyt mukaan klikkeihin, eli siis siihen että asiattomasti puhutaan pahaa siitä joka ei ole juuri nyt paikalla. Joskus puolustin tällaisia.
Olin innostunut ja motivoitunut, työkaverit ei oikein. Eli poikkesin joukosta. Myös omat taitoni vastasi nykypäivää, kun taas näillä vanhemmilla monilla tieto oli vanhentunutta mutta sitäkin enemmän päihin juurtunutta.
Kaiken kruunasi esimies joka ei hyväksynyt mun iloa, ja oli erittäin epäoikeudenmukainen, ilkeä ja kiusaava esimies joka sitten puhui vissiin musta pahaa kaikille ym ja kai nautti kun ihmiset riiteli jne.
Muutaman kerran joku vanhempi työntekijä ei ole pitänyt musta, ehkä olen ollut liian kaunis, liian naisellinen, tai muuten liikaa heille ja ovat ilmeisesti sitten jotenkin avustaneet.
Yhdessä paikassa myös kaikki kääntyi mua vastaan, se ero että olin aina hyvällä tuulella, uskalsin olla oma itseni ja uskalsin puhua vaikeista asioista ääneen. Se oli ilmeisesti liikaa. Niin ja sanoihan kerran eräs vähän reilumpaa käytökseen kykenevä nainen, etten saa olla niin ahkera ettei muut näytä laiskoilta. Eli ilmeisesti olin myös liian ahkera. 😂
Semmoiset nysveröt, hiljaiset, työn jälki saamaton.
Vierailija kirjoitti:
Osaavat ihmiset, joilla on intohimoa ja ideoita.
Mutta ainoastaan näiden itsensä mielestä.
Autistipaskiaiset, ja ihan syystä sillä tuhoavat työilmapiirin.
Ahkera, kunnianhimoinen ja idearikas ihminen koetaan työyhteisölle uhaksi, vaikka hän olisi uskomaton voimavara ja mahdollisuus kehittää työtä entistä paremmaksi. Tällaiset ns. status quon haastavat ihmiset savustetaan helpoiten ulos, valitettavasti.