Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ihmiset yleensä savustetaan ulos työyhteisöstä?

Vierailija
16.12.2023 |

Mitkä piirteet ovat yleisiä?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksen syvällä rintaäänellä uskallan väittää, että kiusaajat ja lusmuilijat saavat jäädä ja se kiltti, tunnollinen työmyyrä, joka saa pomolta ja asiakkailta kehuja, niin se savustetaan ulos. Ja jestas sentään jos on vielä nuori ja kaunis nainen, niin että miehet huomioi, niin voi sitä akkojen kateutta ja ilkeyttä!

Vierailija
42/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka eivät tee töitä, ihmiset jotka ovat täysin huumorintajuttomia, ihmiset jotka ovat itsekeskeisiä 

Ei, vaan ne savustajat ovat juuri näitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaavat ihmiset, joilla on intohimoa ja ideoita.

Juuri näin; suomalainen kateus kukoistaa

mikäli olet pätevämpi kuin muut, sinut saatetaan savustaa ulos..tavalla tai toisella

Vierailija
44/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkä

Vierailija
45/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

39. Eikö kaikkein fiksuinta ole tienata enemmän sekä tekemällä vähemmän duunia ja huomattavasti paremmin ehdoin ja eduin kuin yksityispuolella?

Hullu töitä painaa otsansa hikikarpaloissa, fiksu selviää vähemmällä...

Vierailija
46/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa itse kuitenkin aina olla kiusaajien riveissä. Kysykää vaikka Alexilta tai Pekeltä! Molemmat kiusanhenget menestyjiä! Porukat arvostavat tuonkaltaisia tyyppejä.

Vierailija
47/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaiset

Vierailija
48/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset, jotka tiedostavat että esihenkilö on päässyt asemaansa pelkillä suhteilla, eikä hänellä ole todellista osaamista. Paikka ei ole edes koskaan ollut auki ja hän on vain tuntenut oikeat ihmiset.

Kuin sadusta Keisarin uudet vaatteet.

Vierailija
49/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

48. Ja kukahan sen todellisen osaamisen sitten mittaa?

Johtaminen kuitenkin pääsääntöisesti menee niin, että kukin johtaa niillä omilla luonteenpiirteillään ja vahvuuksillaan. Kirjo erittäin laaja.

Vierailija
50/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin aiempia kommentteja, olen huomannut että työpaikan vaikeat ja v*ttumaiset saavat jatkaa työssään ja kiltit ja empaattiset savustetaan ulos.

Joo, minunkin todistamat tapaukset ovat ennemminkin olleet kilttejä ja empaattisia. Kovaluontoiset pomot ei näe potentiaalia tuollaisissa.

Yksi tietämäni tapaus johtui siitä, että ko. työntekijä oli todella kehityshenkinen ja yritti muuttaa toimintatapoja firmassa. Pomo halusi toimia siten, miten siihen astikin oli toimittu (koska se malli oli varmasti hänen kehittämänsä). Puhui todella rumasti siitä kehityshenkisestä henkilöstä, joka sitten sai lentää yyteissä pihalle. Eli joskus ei ole ollenkaan kyse luonteesta, laiskuudesta tms., vaan ihan vain siitä, että on pomon kanssa jostakin asiasta eri mieltä.

Minä olen nähnyt myös sitä, että uudistusmieliset käyvät hermoille - ei pelkästään pomon, vaan myös muiden työntekijöiden.

Joskus niillä on oikeasti hyviä ideoita, mikä varmasti koetaan uhkana. Mutta paljon vaikuttaa myös se, miten ne ideat esittää. Minä onnistuin jostain syystä saamaan ideani kuulluksi, vaikka olin ihan tavallinen rivityöntekijä: mutta niin diplomaattisesti, etten koskaan saanut mitään tunnustusta ideoistani. Minua ei savustanut kukaan mistään pois, mutta eipä kyllä huomannutkaan.

Hiljattain seurasin sivusta, kun yksi työntekijä toi ideansa esille hyvin päällepäsmärimäisesti, ja kävi muiden työntekijöiden hermoille. Kyseinen työntekijä oli myös sitä mieltä, että häntä kiusataan, koska hänen ideoitaan ei aina otettu huomioon.

Tuossa tapauksessa mielestäni kaikki osapuolet toimivat huonosti. Kyseistä työntekijää lopulta kohdeltiin tosi huonosti muiden työntekijöiden taholta, mutta toisaalta hän itse valitti äänekkäästi jo muutaman viikon sisällä, että hänen työpanostaan väheksytään, kun juuri hänen ideoitaan ei aina toteutettu.

Vierailija
51/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka eivät tee töitä, ihmiset jotka ovat täysin huumorintajuttomia, ihmiset jotka ovat itsekeskeisiä 

Ei, vaan ne savustajat ovat juuri näitä. 

Nimenomaan. Savustajat haluavat käyttää työaikansa kahvia juoden ja juoruilemalla.

Vierailija
52/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämän hiton huvittavaa, että täällä oikeasti suuri osa porukasta kuvittelee, että ne hyvät tyypit pistetään pihalle. Siis aina, ihan aina, mitä minä olen työelämää nähnyt, niin ulostettava tyyppi on ollut itsekeskeinen kusipää. Löytää kaikkialta muualta vikaa paitsi itsestään, ja ei todellakaan ole mikään ahkera työntekijä. Itsehän tämä tyyppi ei sitä huomaa, vaan kokee olevansa kaltoin kohdeltu marttyyri.

Vierailija
53/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

48. Ja kukahan sen todellisen osaamisen sitten mittaa?

Johtaminen kuitenkin pääsääntöisesti menee niin, että kukin johtaa niillä omilla luonteenpiirteillään ja vahvuuksillaan. Kirjo erittäin laaja.

Esimerkiksi siten, että esihenkilö ei kannata niitä arvoja, joiden pohjalle kyseinen työpaikka rakentuu; elää itse niitä vastaan ihan julkisesti ja naureskelee *asiakkaita*. Kertoo kaikille, että on asemassaan pelkästään rahan takia.

Vierailija
54/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

39. Eikö kaikkein fiksuinta ole tienata enemmän sekä tekemällä vähemmän duunia ja huomattavasti paremmin ehdoin ja eduin kuin yksityispuolella?

Hullu töitä painaa otsansa hikikarpaloissa, fiksu selviää vähemmällä...

Jos haluaa olla kaikkien kaveri, ja tehdä niin vähän kuin mahdollista, niin pysyy ikuisena betamiehenä. Alfat ovat juuri päinvastainen ihmistyyppi.

Vierailija
55/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan monenlaista tarinaa on. Mutta myös henkilöt, jotka tuovat nykyaikaa edustavia ideoita työyhteisöön, jossa kaikki tehdään viime vuosituhannen työmenetelmillä hampaat irvessä kiroillen ja vaikeimman kautta, eikä haluta kuullakaan järkevämmistä tavoista toimia, joutuvat savustuksen uhreiksi. Nämä firmat usein ovat juuri niitä, jotka joka käänteessä mainostavat edustavansa nollatoleranssia työpaikkakiusaamisessa. Työpaikassa, jossa näin todella on, asia on itsestäänselvyys, eikä sitä tarvitse joka foorumilla julistaa.

Vierailija
56/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltit, empaattiset, tunnolliset, vastuuntuntoiset, näitä on monia.

Vierailija
57/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka sanoo ääneen että esihenkilö on suomenruotsalaisille varatusta suojatyöpaikassa ja saa sen vuoksi olla huono, koska pätevämpää suomenruotsalaista ei löytynyt.

Vierailija
58/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkoihin muodostuu "hovi" ja jos sen arvoja ei jaa tai yrittää olla erilainen, vaikka nyt miesten rasvasille homovitseille ei jaksa nauraa tai huomauttaa monennen kerran että naisia ei tarvitse kutsua ämmiksi tms. Ei jaksa vatvoa toisten asioita tai juoruta omasta lähipiiristään, hyväksyä rasistia juttuja tms. Riippuen siis hovista- siihen sopeutumaton savustetaaan. Paras on kun pomo istuu samoissa porukoissa tekemässä ihan samaa..."valita korkeammalle taholle" - no koettu, en minä kun tiedän että mikään ei muutu, mutta "ylempi taho"  on jutellut/ palaa asiaan/ noh tässä nyt jos tuo ongelmia niin itse pitää olla osa ratkaisua/ mielipiteitä on monia. Parhaimmillaan "Pertti" jatkaa niin että kertoo parin päivän välein että sitä niin sitä talousosaston tyttöäkään ei saa enää sanoa mustaksi n--keri ämmäksi höhhööhhöööhööö. 

Vierailija
59/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dissidentit tietysti, koska he ovat vaaraksi, koska eivät sopeudu toisten manipuloitaviksi.

Olipa kyseessä  työpaikka tai asumismuoto( pieni rivitalo)

Vierailija
60/73 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotka koetaan uhaksi, jollain tapaa .

Tämä: ja uhkana voidaan kokea muutakin kun se että ollaan kateellisia jostain ulkonäöstä tai rahasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi