Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jumalan kiitos meillä on vaan näitä tyttöjä!

Vierailija
03.09.2008 |

Ja tämä ei ole sitten mikään provo - ihan oikeasti olen tätä mieltä.

Molemmissa raskauksissani suorastaan pelkäsin, että vauva on poika - onneksi sain molemmilla kerroilla tytön. Ajattelin silloin, ja ajattelen yhä, ettei minusta olisi poikalapsen äidiksi! En kestäisi sitä hulinaa, fyysisyyttä leikeissä, testosteronin aiheuttamaa kilvoittelua muiden kanssa yms. juttuja mitä poikalapsen kanssa kuvaan kuuluu.

Etenkin nyt tämä tunne vain vahvistui, kun luin läpi tuon ketjun 5 vuotiaan pojan äidistä ja siitä hädästä, mikä hänellä poikansa puolesta on. Tämän ikäinen tarvitsee jo leikkikaveria (meilläkin on 5 vuotias tyttö) ja kamalaa olisi, jos tarjonta kavereista olisi oikeasti tota luokkaa! :-(

Yritämme kolmatta lasta - arvatkaas vaan ajoitammeko tarkoituksella yhdynnät ennen ovulaatiota? Minä en halua poikalasta, saavat muut kasvattaa ne pojat - minä keskityn näihin tyttöihin.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin mekkoja, punaisia vaatteita, suutuin kun ihmiset ehdottelivat entäs jos se on poika. (ei oltu ultrassa kysytty kumpi tulee). Ajattelin, että en halua poikaa.

Tyttö syntyi

toisessa raskaudessa mietin välillä miltä tuntuisi kantaa poika lasta sylissä, mutta ajattlin, että tyttö se on oltava, tytöt ovat ihania. En halua villiä poikaa. vaan ihania tyttöjä niin kun esikoisenikin.

Tuli synnytys ja kätilö nosti lapsen syliinsä ja kysyi kerkesinkö nähdä kumpi se oli? Nyökkäsin ja mielessä kirosin, nyt sitten se poika tuli :(

Poika ei huolinut rintaa, nukkui vaan ja oli tyytyväinen kun sai maitonsa pullosta. Katsoin, että tuota minun pitäisi rakastaa, haluan rakastaa, se on minun lapseni, mutta se ei tuntunut rakkaalta, se oli poika. Olin pettynyt. Itkin.

Tulin kotiin, poika ei vieläkään suostunut rinnalle, lypsin hänelle maitoani ja itkin, että en osaa rakastaa poikaa. Sitten mietin miksi? En osannut vastata. Lapis oli 1kk, kun ensimmäisen kerran lähdin kavereiden kanssa baariin. Muut kyselivät miksi halusin lähteä vauvani luota. Totesi vaan, että eihän sille rinta kelpaa, hyvin voi mieskin vauvan hoitaa kotona. Aamulla mietin Mitä erilaista siinä on tyttöön verrattuna? Miksi se on kauheaa, että hän on poika. Katsoin vauvaa avarin silmin. Hänellä oli oikeasti suloinen nenä, söpöt huulet, hän oli ällistyttävän komea vauva. No seuraava kysymys on, miksi en rakasta häntä, mikä hänessä on se, että miksi hän ei kelpaa minulle, voiko yhdet munat olla niin suuri asia. Otion vauva syliini haisteli häntä ekan kerran kunnolla, hän tuoksui ihanalle. Katsoin hänen sinisiin silmiinsä, ne olivat uskomattoman siniset. Hänen söpöä suppu suuta, hän hymyili minulle (ensi hymy). Aloin itkeä, otin hymyistä monta kuvaa ja itkin. Mutta jotain tapahtui sisälläni tajusin, että poikaakin voi rakastaa. Poikaklin voi olla ihana, poikakin voi olla suloinen. Annoin itselleni luvan rakastaa tätä poikaa, poikaa (joka on nyt 5,5kk) joka on nyt minulle ehkä rakkaampi, kun esikoinen. Tai yhtä rakas. En ikipäivänä vaihtaisi häntä toiseen tyttöön, olen löytänyt syvän rakkauden tähän pieneen miehen alkuun

Vierailija
22/61 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt huutavat, paiskovat tavaroita ja haistattelevat äideilleen. Tekevät karkausreissuja (eivät tule yöksi kotiin eivätkä vastaa puhelimeen). Kauhulla olen näitä juttuja kuunnellut ja kasvatuksessa ei ole vikaa, tasapainoisista perheistä molemmat lähtöisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää, kun äiti hylkää jo synnytyslaitoksella.

Vierailija
24/61 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon että sukupuolihormonit eivät jyllää vielä 5-vuotiailla, vaan käyttäytyminen riippuu lapsen temperamentista ja ennen kaikkea siitä, miten kasvattajat ovat vahvistaneet/heikentäneet lapsen tiettyjä luonteenpiirteitä. Ellei sukupuolikasvatus ole liian ahdasmielistä, tytöstäkin voi kehkeytyä hyvin villi.

Vierailija
25/61 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä tunteiden paloa ei välttämättä tyttölasten äisit saa ikinä kokea. Ehkä sinulle on niin hyvä, tyydyt vähempäänkin.

Vierailija
26/61 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 % lapsirikollisista on poikia, vankiloissa paaaljon enemmän miehiä

Taitavat olla 27:n kaltaisten äitien poikia.

Vierailija
27/61 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä myös inhoan poikia, siis lapsia

en tiedä mistä johtuu, mä en vaan jaksa/kestä niitä yhtään!! Toki tulee joskus joku poikkeus vastaan, mutta suurin osa poikalapsista on ihan hirveitä, sorry vaan! Ihan pienet vielä menee, mutta sellaiset 8-15-vuotiaat pojat... auts!!!

Kammoksut vastakkaista sukupuolta, koska se muistuttaa jostain herkästä kohdastasi. Et kontrolloi poikia ja se pelottaa, mikä syy lieneekin?

Vierailija
28/61 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatuksen puutetta lienee suurimmalla osalla ketkä pahoille teille joutuvat.

90 % lapsirikollisista on poikia, vankiloissa paaaljon enemmän miehiä

.

Vierailija
29/61 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
30/61 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 viesti oli mahottoman rehellinen ja avoin. Ehkä hän oli masentunut. Ehkä hän oli tietämätön, mutta rehellinen hän ainakin on. Ja äitinä varmasti paljon parempi kuin sinä nro 28 - provosoiva ilkimys...

Eli 27 - ei jää traumoja :) Hän on kokenut äidin rakkauden.

Vierailija
31/61 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä lasten luonteessa isoa eroa ole, molemmat villitsee toisiaan ja kumpikin riehuu ihan yhtä lailla.

Vierailija
32/61 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on pikemminkin tyttärien ihailtavana.

Sitä paitsi, nössö äiti kasvattaa nössöjä lapsia oli ne kumpaa sukupuolta vaan... Voi sitten äiti kuvitella että "kiltteys" onkin vain sukupuolikysymys!

Vierailija
33/61 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kulmakunnan rauhallisin lapsi - poika. Tytöt ovat aivan yhtä fyysisiä, ellei enemmänkin kuin villit pojat (joita ei paljon tuttavapiirissä olekaan).

Minä olin itse teininä aivan kamala tyttö, enkä taatusti keskustellut mistään tunteista äitini kanssa vaikka hän siihen hienosti pyrkikin :D uskon, että kontakti oli parempi veljeni kanssa ja nyt itse aikuisena olen myös päätynyt todistelemaan armotonta etääntymistä äitien ja tyttärien välille. Kun se teini-ikä tulee niin ei siinä paljon sukupuolet takaa, etteikö mitään suuria angsteja tulisi.

Tuntuu, että tytöt vielä aggressiivisemmin pyrkivät eroon äidin läheisyydestä. Pojat ovat passiivisempia.

Vierailija
34/61 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole koskaan kuullut varhaisesta vuorovaikutuksesta? Poika ei halunnut rinnalle, eikä äiti edes yrittänyt, lähti jo kuukauden ikäisen vauvansa luota pois baariin, jne. Käy todella pientä sääliksi äidin kylmyys :(

28

Vierailija
35/61 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole koskaan kuullut varhaisesta vuorovaikutuksesta? Poika ei halunnut rinnalle, eikä äiti edes yrittänyt, lähti jo kuukauden ikäisen vauvansa luota pois baariin, jne. Käy todella pientä sääliksi äidin kylmyys :(

28

Sairaalassa kiellettiin imetysyritykset. Yritin silti salaa imettää, herätin vauvan vähän aiemmin, ettei ruokarytmi häiriintynyt. Mutta ei se onnistunut.

No sanotaan nyt, että tällähetkellä osittain imetän vauvaa, kiinteitä olen aloitellut. Poika on saanut 1 dl:n korviketta elämänsä aikana. Paljon olen nähnyt hänen eteen vaivaa (joka ei ole uroteko, niin kuuluu ollakkin) ja suuri rakkauteni häntä kohtaan vaan kasvaa. Minulla on ihana poika ja ihana tyttö ( sekä aviomies), joita rakastan koko sydämestäni

Vierailija
36/61 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin mekkoja, punaisia vaatteita, suutuin kun ihmiset ehdottelivat entäs jos se on poika. (ei oltu ultrassa kysytty kumpi tulee). Ajattelin, että en halua poikaa.

Tyttö syntyi

toisessa raskaudessa mietin välillä miltä tuntuisi kantaa poika lasta sylissä, mutta ajattlin, että tyttö se on oltava, tytöt ovat ihania. En halua villiä poikaa. vaan ihania tyttöjä niin kun esikoisenikin.

Tuli synnytys ja kätilö nosti lapsen syliinsä ja kysyi kerkesinkö nähdä kumpi se oli? Nyökkäsin ja mielessä kirosin, nyt sitten se poika tuli :(

Poika ei huolinut rintaa, nukkui vaan ja oli tyytyväinen kun sai maitonsa pullosta. Katsoin, että tuota minun pitäisi rakastaa, haluan rakastaa, se on minun lapseni, mutta se ei tuntunut rakkaalta, se oli poika. Olin pettynyt. Itkin.

Tulin kotiin, poika ei vieläkään suostunut rinnalle, lypsin hänelle maitoani ja itkin, että en osaa rakastaa poikaa. Sitten mietin miksi? En osannut vastata. Lapis oli 1kk, kun ensimmäisen kerran lähdin kavereiden kanssa baariin. Muut kyselivät miksi halusin lähteä vauvani luota. Totesi vaan, että eihän sille rinta kelpaa, hyvin voi mieskin vauvan hoitaa kotona. Aamulla mietin Mitä erilaista siinä on tyttöön verrattuna? Miksi se on kauheaa, että hän on poika. Katsoin vauvaa avarin silmin. Hänellä oli oikeasti suloinen nenä, söpöt huulet, hän oli ällistyttävän komea vauva. No seuraava kysymys on, miksi en rakasta häntä, mikä hänessä on se, että miksi hän ei kelpaa minulle, voiko yhdet munat olla niin suuri asia. Otion vauva syliini haisteli häntä ekan kerran kunnolla, hän tuoksui ihanalle. Katsoin hänen sinisiin silmiinsä, ne olivat uskomattoman siniset. Hänen söpöä suppu suuta, hän hymyili minulle (ensi hymy). Aloin itkeä, otin hymyistä monta kuvaa ja itkin. Mutta jotain tapahtui sisälläni tajusin, että poikaakin voi rakastaa. Poikaklin voi olla ihana, poikakin voi olla suloinen. Annoin itselleni luvan rakastaa tätä poikaa, poikaa (joka on nyt 5,5kk) joka on nyt minulle ehkä rakkaampi, kun esikoinen. Tai yhtä rakas. En ikipäivänä vaihtaisi häntä toiseen tyttöön, olen löytänyt syvän rakkauden tähän pieneen miehen alkuun

Minullakin olisi ihan varmasti juuri tuon kaltaiset tunnelmat alkuun, jos poikalapsi minulle syntyisi - jostakin syystä niin sitä pelkään. :-( Ihana kuulla kuitenkin, että rakkaus löytyi, vaikka alku olikin vaikeaa. Ihanan rehellinen kirjoitus! Kiitos sinulle paljon rehellisyydestäsi. Arvostan sitä todella.

Ap.

Ap.

Vierailija
37/61 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei käy sitten niin, että mies lähtee parin vuoden kuluttua nuoren naisen kanssa yrittämään vihdoinkin sitä poikaa, ja ap jää kolmen tytönhupakkonsa kanssa vuokrakasarmiin "leikkimään tyttöjen juttuja".

Vierailija
38/61 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä myös inhoan poikia, siis lapsia

en tiedä mistä johtuu, mä en vaan jaksa/kestä niitä yhtään!! Toki tulee joskus joku poikkeus vastaan, mutta suurin osa poikalapsista on ihan hirveitä, sorry vaan! Ihan pienet vielä menee, mutta sellaiset 8-15-vuotiaat pojat... auts!!!

Kammoksut vastakkaista sukupuolta, koska se muistuttaa jostain herkästä kohdastasi. Et kontrolloi poikia ja se pelottaa, mikä syy lieneekin?

eli se ei liity niinkään vastakkaiseen sukupuoleen, vaan juuri poikaLAPSIIN. Miksi? Sen kun tietäisi. Ei ole mitään lapsuustraumojakaan poikien puolelta.

Vierailija
39/61 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap, sulla on jo KAKSI tyttöä! Jos miehesi toivoo poikaa niin onko oikein ajoittaa yhdynnät tyttömyönteisiksi?

Mietihän sitä. Kyllä sinä sitä poikaakin oppisit rakastamaan. Meille syntyi tytön jälkeen poika ja vaikka itse toivoin taas tyttöä niin erityisen ihanaa on ollut nähdä miten ylpeä mies on siitä että hänellä on oma poika jonka kanssa voi tehdä niitä poikien juttuja! :)

Vierailija
40/61 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanampaa lasta ei löydy.

hyvä mielikuvitus, hauska, seurallinen, toiminnallinen ja tykkää keskustella.

mulla ei ole koskaan tylsää tämän lapsen kanssa, vaan viihtyvyys on taattua aina.