Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen kun en herää vauvan itkuun?

Vierailija
15.12.2023 |

Ennen raskautta oli vaikeaa nukahtaa ja heräilin usein, mutta nyt en herää. Aamulla huomaan, että vauvaa huutaa pää punaisena ja en ole yli kahdeksaan tuntiin reagoinut mitenkään. Poikaystävästä ei myöskään ole hyötyä tässä asiassa, koska ei herää kunnolla. 

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan itku tulee, voi vauva raukkaa! :'(

Nyt vamhemmat niskasta kiinni ja apua hakemaan heti jostain ja  ennen kaikkea jo ensi yöksi herätyskello herättämään vaikka tunnin välein, jotta vauva ei itke turvattomuutta, nälkää, kakkavaippaa tai surua useita tunteja, hänen viesteihin tulee vastata! 

Meillä mies ei herää vaikka vauva huutaisi 2m päässä, mutta itse herään heti jo pieniin liikkeisiin tai jopa vauvan normaalista tasaisesta poikkeavaan erilaiseen hengitysrytmiin. Ja vauva todellakin herää lohtua ja ruokaa ja milloin mitäkin hakemaan useammin kuin 4h välein ja näihin pyyntöihin on ihan ehdottoman tärkeää vastata!

Tällaisessa apn tilanteessa ei ensimmäisenä aleta väsäämään lasuja tai anneta pillereitä kouraan, koska vauvan hyvinvointi on tärkeintä ja mennään se edellä. Vai haluaako ap otsikoihin uuden Joensuun 4v tapauksena? 

Tottakai annetaan napit käteen ja tehdään perästä lasu. Laillinen esivalta ei ole mikään rakastava Jumala, joka korjaa kaikki ongelmasi kunhan vain käyt pyytämässä. 

Vierailija
122/129 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vauva ainakaan sitä 8 tuntia ole parkunut. Jos on pää punainen, on vauvasi luultavasti oppinut, että pitää lujempaa tai kauemmin huutaa, kunnes kuulet. Itse olen puolikuuro, eikä vauvani aikanaan jäänyt ruoatta ja hoidotta. On nyt jo aikuinenkin.

Vauvansängyn siirtäminen lähemmäksi voi auttaa ja se, että menet itse aikaisemmin nukkumaan. Ennen puoltayötä nukutut tunnit ovat niitä, jotka ihminen tarvitsee eniten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aplle nimenomaan ei ole vinkit ja apu  kelvanneet, koska sitä ja tätä ja tuota. Minusta sellainen ei ole hyvä vanhempi ainakaan juuri sillä hetkellä, joka ei ota apua vastaan tai hae sitä kriittisessä tilanteessa. Ei vauvaa voi huudatuttaa yö toisensa jälkeen! Apn mahdolliset uniapneat ja muut terveysongelmat on toki tutkittava, mutta tilanne vaatii vauvan kannalta välitöntä puuttumista vaikka se vaatisi lastensuojeluilmoituksen tekoa mitä ap ei halua koska plaa plaa. 

No lähinnä kaks vinkkiä hän on täältä saanu, eli herätyksen laittaminen ja lääkäri. Jos käyttää omaa harkintaa eikä tee kaikkea mitä ohjeistetaan, niin ei se vielä tarkoita etteikö vinkit kelpaa. 

Vierailija
124/129 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä erikoisen kuulonen ongelma ja oon niin kateellinen sun unenlahjoista. Miten kukaan voi nukkua jos vauva huutaa vieressä. Korvathan siinä halkeaa. 

Vierailija
125/129 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisit selvittää miten kuurot vanhemmat reagoivat lapsensa itkuun ja käyttää samaa metodia itse? 

Vierailija
126/129 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen saanut herättyä, kun laitoin rannekkeen värisemään useammin.

-ap

Vierailija
127/129 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka itkuun ei tarvitse reagoida. Nuku vaan yöt rauhassa, kyllä se vauva todella huutaa pääpunaisena kun nälkä iskee ja varmasti siihen heräät.

En herää, vaikka huutaisi pääpunaisena. Kuukauden vanha vauva ei varmasti kahdeksaa tuntia nuku putkeen ja poikaystäväkin on sanonut, että aamulla töihin herättyään vauva itkee ja minä vain nukun kuin mitään ei tapahtuisi. 

-ap

Miksi tuo "poikaystävä" ei ala hoitamaan vauvaa? Vai onko kyseessä todellakin poika, joku 15-vuotias joka ei vain osaa ja älyä?

Ohis, mut älä vähättele 15 vuotiaita poikia. Oma poikani, pian 15v oli hoitanut yön vauvaa että minä saisin nukkua. 

Vierailija
128/129 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli. Mutta ihmettelen, miksi kukaan ei ehdottanut itkuhälytintä, kun ap sanoi heräävänsä värinään. Ainakin omassa itkuhälyttimessäni on todella hyvä värinätoiminto. 

Vierailija
129/129 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka itkuun ei tarvitse reagoida. Nuku vaan yöt rauhassa, kyllä se vauva todella huutaa pääpunaisena kun nälkä iskee ja varmasti siihen heräät.

En herää, vaikka huutaisi pääpunaisena. Kuukauden vanha vauva ei varmasti kahdeksaa tuntia nuku putkeen ja poikaystäväkin on sanonut, että aamulla töihin herättyään vauva itkee ja minä vain nukun kuin mitään ei tapahtuisi. 

-ap

Miksi tuo "poikaystävä" ei ala hoitamaan vauvaa? Vai onko kyseessä todellakin poika, joku 15-vuotias joka ei vain osaa ja älyä?

Ohis, mut älä vähättele 15 vuotiaita poikia. Oma poikani, pian 15v oli hoitanut yön vauvaa että minä saisin nukkua. 

Oma 15-vuotias hoisi kahta vauvaa, kirjoitti lukiosta kuusi ällää ja juoksi maratonin. Kaikki nousi taputtamaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä