Onko kukaan pöllinyt ostoksiasi kun olet maksamassa omia?
Tarkoitan sitä jos siellä päädyssä joku toinen asiakas pakkailee omia ostoksiaan samalla kun itse olet vielä kassalla maksamassa.
Itsellä käynyt niin että vanhempi mies kiinnitti huomiota pihveihin jotka olin ostanut ja vilkaisi sen jälkeen minua niin että silmät kohtasi. Tiesi katseestani jo että annapa olla.
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Menkää itsepalvelukassoille ei kukaan pölli mitään.
Ulosottomies pöllii rahat tililtä jos tilille jättää ruokarahaa, jotta voi maksaa ostokset itsepalvelukassalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmesti koronabuumin jälkeen. Olen antanut ottaa. Köyhiä jotka tarvitsevat ruokaa. Heillä on nälkä ja en ole viitsinyt nolata ketään. Mun ohje on että jos sulla on rahaa, niin anna heidän ottaa. Multa lähti joku 8e pihvileikkeleet. Hän varmasti tarvitsi niitä enemmän kuin minä. Nyt on huono-osaisuutta paljon liikkeellä ja kaikki lähtee. Se pitää hyväksyä.
Sitä voisi verrata osmoosiin.
Varkautta ei pidä koskaan katsoa läpi sormien. Se on kuin jäävuorenhuippu, jos annat yhden kerran mennä läpi sormien, tyyppi tehtailee sitten tusinan verran lisää varkauksia, jos ei jää kiinni. Eikä sitä pidä sääliä, jos joku juo rahansa eikä viitsi ostaa ruokaa. Todennäköisesti ne sunkin pihvit vaihtuivat tuoppiin lähimmässä räkälässä.
Niin nämä tuskin katsovat keneltä varastavat ja vievät toiselta köyhältä tämän vähäisiä ruokia.
Vierailija kirjoitti:
On lidlissä, kerran pötkö c-vitamiineja. Huomasin kotona vasta. Yleensä aina vilkaisen laarin että se on tyhjä, joten ei se ilmaankaan hävinnyt. Jotenkin ajattelin meni kai tarpeeseen.
Ei välttämättä ole kukaan vienyt. Monesti käynyt niin että asiakkaalta jäänyt jotain ja kerennyt sitten lähtemään ulos kun toinen asiakas huomaa ja sanoo kassalle että tämä jäi joltain. Eivät kaikki pölli.
Vierailija kirjoitti:
Mun edellä oli itsepalvelu bensiksellä joko vihervassareiden rapalanaama joka liimanhaistelun seurauksena ei käynyt kaikilla pytyillä.
Sai kuitenkin syötettyä kaikki tarvittavat tiedot ja yritti arpoa oikeaa letkua, no mä painon valintaa vaihda pumppua eli aktivoin hänen kortilla oman pumpun ja pokkana tankkasin oma auton liimanhaistelijan piikkiin imbesillin ihmetellessä mikä on kun ei bensaa tule. Poistuin ja nauroin selkäkeikka naurua ainakin tunnin.
Ei kuulosta suomalaiselta kulttuurilta. Suomalainen ei tekis noin.
Vierailija kirjoitti:
Menkää itsepalvelukassoille ei kukaan pölli mitään.
No ei mutta kerran ajatuksissani nostelinntavarat korista kassiin ennen kuin tajusin, että jotain oli pielessä. En ollut skannanut niitä. Vähän nolotti. En kyllä yrittänyt löhteäkään, mutta jouduin tekemään homman uudestaan . Joskus sitä on niin väsynyt ja ajatuksissa.
Juuri näistä syistä ulkomailla esimerkiksi saksassa on lyhyet tiskit asiakkaan päädyssä alamme kansainvälistyä.
Kerran on tapahtunut niin, vanhempi alkoholisti pakkasi vahingossa minun kauramaidon kassiinsa. Huumorilla siitäkin selvittiin.
Porissa vuosia sitten äijä yritti kassan hihnalla pakata maitoni omaan kassiinsa. Jätti ottamatta, kun sanoin että maito on minun maksamani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmesti koronabuumin jälkeen. Olen antanut ottaa. Köyhiä jotka tarvitsevat ruokaa. Heillä on nälkä ja en ole viitsinyt nolata ketään. Mun ohje on että jos sulla on rahaa, niin anna heidän ottaa. Multa lähti joku 8e pihvileikkeleet. Hän varmasti tarvitsi niitä enemmän kuin minä. Nyt on huono-osaisuutta paljon liikkeellä ja kaikki lähtee. Se pitää hyväksyä.
Mikä on pihvileikkele? Olen niin köyhä etten tiedä ja osaa googlata.
Verrattaen kallis tuote. Pihvileikkeleksi kutsutaan vain parhaimmista osista (sisäfileen) valmistettuja hienon ohueksi viipaloituja (usein marinadissa maustettuja) lihaviipaleita. Eroaa entregothista, koska pihvileikkele on usein valmistettu riistasta ja niitä saa vain parhaimm
Se on entrecote, pöljät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pihvileikkele? Olen niin köyhä etten tiedä ja osaa googlata.
Verrattaen kallis tuote. Pihvileikkeleksi kutsutaan vain parhaimmista osista (sisäfileen) valmistettuja hienon ohueksi viipaloituja (usein marinadissa maustettuja) lihaviipaleita. Eroaa entregothista, koska pihvileikkele on usein valmistettu riistasta ja niitä saa vain parhaimm
Toisaalta wikipediassa kirjoitetaan toisin.
Vierailija kirjoitti:
Johan on epäluuloista porukkaa. Ymmärtää jos siellä päädyssä joku katujen mies mutta että vanhuksia tuijotetaan pahasti. Aika ilkeää.
Vanhukset niitä pahimpia rosvoja ovat. Silmät sykkyrällä esittävät, että mitä tämä tarkoittaa. Monesti myös kaupassa mukana kassi, johon vahingossa mennyt ne kalleimmat tuotteet. t. kassa
Kannattaa näyttää siltä että varastaminen johtaa pahoihin seurauksiin. Kerran lapsi yrittänyt ottaa ostoksiani ja sanoin napakasti tämän vanhemmalle, että vahdi mitä lapsesi tekee. Äiti siinä sönkötti, että mitä se haittaa. Totesin vain että huomaan kyllä mistä huonot käytöstavat johtuvat. ÄIti meni tulipunaiseksi ja lähti vihaisena pois paikalta jättäen tyyliin ostokset hihnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan on epäluuloista porukkaa. Ymmärtää jos siellä päädyssä joku katujen mies mutta että vanhuksia tuijotetaan pahasti. Aika ilkeää.
Vanhukset niitä pahimpia rosvoja ovat. Silmät sykkyrällä esittävät, että mitä tämä tarkoittaa. Monesti myös kaupassa mukana kassi, johon vahingossa mennyt ne kalleimmat tuotteet. t. kassa
Vanhemmiten ihmisten moraali löystyy. He kokevat että heitä kohtaan on oltu liian ankaria ja tehty väärin tai on verotettu liikaa. Sitten he alkavat varastelemaan viattomasti, koska he ottavat takaisin jotain mitä on heitä väärin otettu. Selvä ero nuoriin verrattuna. Toki joillain voi olla pikkulapsi vaiheessa näpistelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmiten ihmisten moraali löystyy. He kokevat että heitä kohtaan on oltu liian ankaria ja tehty väärin tai on verotettu liikaa. Sitten he alkavat varastelemaan viattomasti, koska he ottavat takaisin jotain mitä on heitä väärin otettu. Selvä ero nuoriin verrattuna. Toki joillain voi olla pikkulapsi vaiheessa näpistelyä.
Vanhusten selitykset eivät tee varastelua yhtään hyväksyttävämmäksi. Vanhukset myös ostavat usein hyvin kalliita tuotteita, paistopisteellä ja palvelutiskillä esim. aina vanhuksia.
Lapset ottaa päähän siinä päädyssä, kun ne alkaa ottaa toisten tuotteita ja laittamassa sinne omaan kassiin. Miks ne pennut kiipeilee siinä ja niiden annetaan kiipeillä. Pari kertaa sanonu, että anna olla mun ostokset siinä ihan rauhassa, niin sitten se äiti mulkoilee vihasesti.
Siis mitä? Täällä tönitään ihmisiä maahan jos ne vievät ostospussin pyörän korista...
Tajuatteko että siinä voi kuolla jos kaatuu ja lyö päänsä asvalttiin. Ostosten takia? Aika pienessä on ihmiselämä ja arvostus teillä sitä kotaan. Ja kyttäätte muutaman euron ostoksia pahat ajatukset muista ihmisistä mielessänne.
Teissä asuu itse pahuus. Todellinen pahuus ei ole se varas vaan se mikä kalvaa teitä sisältä.
Tehkää joulun aikana parannus sielullenne pyydän. Rukoilkaa itsenne puolesta sillä laupias on se varas joka vähentää teidän taakkaanne. Ei hän ole se pahin tässä tarinassa. Hyi teitä.
Vierailija kirjoitti:
Lapset ottaa päähän siinä päädyssä, kun ne alkaa ottaa toisten tuotteita ja laittamassa sinne omaan kassiin. Miks ne pennut kiipeilee siinä ja niiden annetaan kiipeillä. Pari kertaa sanonu, että anna olla mun ostokset siinä ihan rauhassa, niin sitten se äiti mulkoilee vihasesti.
Mitä kuvittelet että luonnossa tapahtuisi, jos olisitte juomassa vettä purosta ja tulisit liian lähelle hänen pesuetta.
Joku oravaäitikin dumppaisi dunkkuun tuosta hyvästä. Arvosta vähän emon suojeluvaistoa. Sinä olet uhka joten pysy kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vaan suoraan sanoa vanhemmalla, että pidä kakarasi kurissa. Vähän sama miten välillä pitää ojentaa kirkuvia ja juoksevia kakaroita kaupassa
Joo, monesti oikein selvästi huomaa, että sen toisen ihmisen katse kiinnittyy aina johonkin tiettyyn tavaraan ja silmät alkaa kiilumaan siihen malliin, että kohta tuon minäpä kohta nappaisen.
Erityisen yleistä on myös jos on jokin kassi/laukku mukana ja kun kurkoittaa ottamaan jotain tuotetta hyllystä niin eikös heti sillä samalla sekunnilla joku ole jo takana kurkottamassa sitä laukkua.