Onko kukaan pöllinyt ostoksiasi kun olet maksamassa omia?
Tarkoitan sitä jos siellä päädyssä joku toinen asiakas pakkailee omia ostoksiaan samalla kun itse olet vielä kassalla maksamassa.
Itsellä käynyt niin että vanhempi mies kiinnitti huomiota pihveihin jotka olin ostanut ja vilkaisi sen jälkeen minua niin että silmät kohtasi. Tiesi katseestani jo että annapa olla.
Kommentit (180)
Voi olla, koska joskus kotona ostoksia purkaessa ei löydy juttua, joka kuitilla näkyy maksettuna. Näin on pari kertaa käynyt. En luule, että olisin unohtanut ostosta kärryyn, joten luultavasti on pöllitty.
Pariskunta asettui pakkailemaan ostoksia, rouva pariskunnan yhteisiä ja mies vieressä minun ostoksiani, onneksi tajusin ja älähdin kunnolla, ilman sanoja, kun en keksinyt mitä tilanteessa voisi sanoa.
Sain kyllä omat ostokseni, jota olin vasta maksamassa. Ilmeisesti herra oli niin ajatuksissaan, ettei tajunnut pakkailevansa vääriä tuotteita. 😎
Mun edellä oli itsepalvelu bensiksellä joko vihervassareiden rapalanaama joka liimanhaistelun seurauksena ei käynyt kaikilla pytyillä.
Sai kuitenkin syötettyä kaikki tarvittavat tiedot ja yritti arpoa oikeaa letkua, no mä painon valintaa vaihda pumppua eli aktivoin hänen kortilla oman pumpun ja pokkana tankkasin oma auton liimanhaistelijan piikkiin imbesillin ihmetellessä mikä on kun ei bensaa tule. Poistuin ja nauroin selkäkeikka naurua ainakin tunnin.
Kerran ABC:lla käydessäni palasin autolle ja laitoin jotain oikean puolen takapenkille ja sen jälkeen menin kuskin paikalle. Joku teini tuli vauhdilla, avas takaoven ja yritti dyykata jotain ja juoksi karkuun. Ei saanut mitään mutta varokaa, tällaistakin yritetään.
Vierailija kirjoitti:
Pariskunta asettui pakkailemaan ostoksia, rouva pariskunnan yhteisiä ja mies vieressä minun ostoksiani, onneksi tajusin ja älähdin kunnolla, ilman sanoja, kun en keksinyt mitä tilanteessa voisi sanoa.
Sain kyllä omat ostokseni, jota olin vasta maksamassa. Ilmeisesti herra oli niin ajatuksissaan, ettei tajunnut pakkailevansa vääriä tuotteita. 😎
Joo näitä sattuu, varsinkin vanhemmalle väelle🤭
Ettet nyt kuvittelisi omiasi? Mistä sen tietää mitä ajatteli. Kiinnitti hänen huomionsa, huomasi, että sinä huomasin, että hän niitä katseli. Ehkä vain mietti onpas hyvännäköisiä, pitäiskö itsekin vielä hakea ja mitä tuo noin kiukkisesti mulkoilee.
Vierailija kirjoitti:
Kerran ABC:lla käydessäni palasin autolle ja laitoin jotain oikean puolen takapenkille ja sen jälkeen menin kuskin paikalle. Joku teini tuli vauhdilla, avas takaoven ja yritti dyykata jotain ja juoksi karkuun. Ei saanut mitään mutta varokaa, tällaistakin yritetään.
Hui. Multa yritetty samaa kun imuroin autoa huoltiksella, en tietenkään kuullut enkä nähnyt mitään kun pää auton uumenissa ja meteliä. Onneksi ventovieras joka lähellä esti tämän.
Vierailija kirjoitti:
Ettet nyt kuvittelisi omiasi? Mistä sen tietää mitä ajatteli. Kiinnitti hänen huomionsa, huomasi, että sinä huomasin, että hän niitä katseli. Ehkä vain mietti onpas hyvännäköisiä, pitäiskö itsekin vielä hakea ja mitä tuo noin kiukkisesti mulkoilee.
Siis kiukkuisesti
Tiedän 2 tapausta, toisessa päihteidenkäyttäjän oloinen oli ilm. napannut leipäpussin kun kassan läpi kulkenut/oli kuitilla mutta ei löytynyt kuappakassista kotona.
Toisessa pleikkaripeli, tässä syyllinen saatiin kiinni, kauppa selvitti kameroista tilanteen ja syyllinen jäljitettiin kanta-asiakaskortin perusteella.
Varmaan leipäpussivaraskin olisi saatu kiinni, mutta uhri ei jaksanut nähdä vaivaa asian eteen.
Vierailija kirjoitti:
Parempi katsoa kuin katua
En ainakaan ole huomannut mitään hävinneen.
Kerran perässäni maksava mies tokaisi "nuo ovat minun" ja viittasi toisella puolella olevaan laariin, kun pakkasin toisesta omiani.
Menin tilanteesta hämilleni, luulin hänen jollakin tavalla vitsailevan ja sönkötin "juu, herkkuja sulla siinä"... 🙈
Ehkä sitten ukolta hävinnyt ostoksia muiden matkaan aiemmin. :)
Johan on epäluuloista porukkaa. Ymmärtää jos siellä päädyssä joku katujen mies mutta että vanhuksia tuijotetaan pahasti. Aika ilkeää.
Kolmesti koronabuumin jälkeen. Olen antanut ottaa. Köyhiä jotka tarvitsevat ruokaa. Heillä on nälkä ja en ole viitsinyt nolata ketään. Mun ohje on että jos sulla on rahaa, niin anna heidän ottaa. Multa lähti joku 8e pihvileikkeleet. Hän varmasti tarvitsi niitä enemmän kuin minä. Nyt on huono-osaisuutta paljon liikkeellä ja kaikki lähtee. Se pitää hyväksyä.
Sitä voisi verrata osmoosiin.
Vierailija kirjoitti:
Kolmesti koronabuumin jälkeen. Olen antanut ottaa. Köyhiä jotka tarvitsevat ruokaa. Heillä on nälkä ja en ole viitsinyt nolata ketään. Mun ohje on että jos sulla on rahaa, niin anna heidän ottaa. Multa lähti joku 8e pihvileikkeleet. Hän varmasti tarvitsi niitä enemmän kuin minä. Nyt on huono-osaisuutta paljon liikkeellä ja kaikki lähtee. Se pitää hyväksyä.
No tässä tapauksessa ymmärtääkin ehkä, mutta en siltikään hyväksyisi varastelua. Olen itse se huono-osainen ja joskus täytyy kytätä jopa makaronipussia joka on ainoa minkä sai ostettua kun seuraaviin rahoihin on aikaa. Jos joku sen veisi niin ei olisi ruokaa. Joillakin on todella vaikea tilanne eikä siltikään varasta.
Minulta ei ole viety mitään. Mutta kerran unohdin maksukorttini päätteeseen siirtyessäni pakkaamaan. Takanani vuoroaan odottanut romanimies otti kortin laitteesta sanoen: "Anteeksi kaunis rouva, unohditte tämän." Olin ehkä 35-vuotias, ja tuo jäi kyllä mieleeni. Miten kohteliasta!
Vierailija kirjoitti:
Oho, oletpa jalomielinen.
Ei ole sattunut. Kassat ovat kyllä jättäneet punalapun lyömättä koneeseen lukemattomia kertoja, joko vahingossa tai tahallaan. Sen tähden pyydän nykyään aina kuitin, joka ikinen kerta. Tietävät, että pyydän kuitin.
Ei onneksi mutta pidän kyllä silmällä mitä tapahtuu.