Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein puhdistat rillit ?

Vierailija
15.12.2023 |

Etenkin se nenä osa.Onko tullut syyliä ? Ja mikä aine ? Terveisin aloittelija. 

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset tiedoista/ vinkeistä. Onhan nuo lasit niin kallis investointi että haluaa niiden myös kestävän ja mitä niistä nyt sitten aiheutuu ! Ap

Vierailija
22/40 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistan lasit kerran pari viikossa, ellei mitään erityistä tapahdu. Linsseissäni ei ole mitään pinnoitteita, joten pieni lika ei haittaa lainkaan niin paljon kuin heijastuksenestopinnoitteella varustetuissa linsseissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa vesihanan alla lämpimällä vedellä ja kuivaan talouspaperiin. Kädet eivät saa olla rasvaiset.

Vierailija
24/40 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhin linssit vessapaperiin yleensä aamuisin.

Vierailija
25/40 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen joka päivä lämpimällä vedellä ja laimennetulla astianpesuaineella, kuivaus talouspaperilla painellen. Missään tapauksessa ei pidä hangata likaista linssiä kuivalla liinalla, mikrokuituliinat sopivat vain pesun jälkeiseen viimeistelyyn (eli ihan turhia minusta). Pelkkien linssien puhdistaminen ei muutenkaan riitä, kehykset kun ovat jatkuvasti kosketuksissa ihoon ja niihin kertyy rasvaa ja ihosoluja.

Silmälasit mulla ollut yli 30 vuotta ja ovat aina pysyneet kirkkaina ja naarmuttomina tällä tekniikalla. Liinaa käyttävän kaverini lasit olivat naarmuilla jo puolessa vuodessa.

Käyttäneet liian karkeaa liinaa.

Vierailija
26/40 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen joka päivä lämpimällä vedellä ja laimennetulla astianpesuaineella, kuivaus talouspaperilla painellen. Missään tapauksessa ei pidä hangata likaista linssiä kuivalla liinalla, mikrokuituliinat sopivat vain pesun jälkeiseen viimeistelyyn (eli ihan turhia minusta). Pelkkien linssien puhdistaminen ei muutenkaan riitä, kehykset kun ovat jatkuvasti kosketuksissa ihoon ja niihin kertyy rasvaa ja ihosoluja.

Silmälasit mulla ollut yli 30 vuotta ja ovat aina pysyneet kirkkaina ja naarmuttomina tällä tekniikalla. Liinaa käyttävän kaverini lasit olivat naarmuilla jo puolessa vuodessa.

Ihan sellaista liinaa käytti, joka tuli silmälasien mukana. Mutta kun linssien pinnassa on hiekkaa ja pölyä, niin millä tahansa hankaamalla saa niiden avulla syntymään naarmuja.

Vierailija
27/40 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/putson-10-kpl-silmalasien-puhdi…

Miksi ihmeessä maksaisin lasien puhdistamisesta 20 senttiä kerta?

Vierailija
28/40 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä laimennetulla fairylla ja vedellä.

Kuivaan pehmeään t-paitaan. Talouspaperi voi naarmuuttaa.

T-paidassa voi olla likaa, joka naarmuttaa linssejä. Sama koskee monien suosimia mikrokuituliinoja - ne pitäisi pestä vähän joka välissä, jotta niitä voisi käyttää turvallisesti.

Suosin itse nenäliinoja, enkä laiskana käytä yleensä lainkaan vettä. Käytän Specsaversin 29 euron laseja, jotka uusin parin vuoden välein, eikä niihin ole koskaan tullut häiritseviä naarmuja. Ja jos ne nyt joskus sattuisi naarmuuntumaan ikävästi, lasien uusiminen ei paljoa maksaisi.

Vierailija
29/40 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liina voi olla huippulaadukas, mutta osaatko kuvitella kuinka paljon pölyä ja muuta siihen kertyy puolessa vuodessa? Ei ole mikään ihme jos linssit naarmuuntuu, jos niitä hinkkaa kerta toisensa jälkeen likaisella liinalla. Joko liina täytyy pestä usein tai sitten sitä kuuluu käyttää pelkkään viimeistelyyn silloin kun linssit on jo puhtaat.

Vierailija
30/40 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T-paidassa voi olla likaa, joka naarmuttaa linssejä. Sama koskee monien suosimia mikrokuituliinoja - ne pitäisi pestä vähän joka välissä, jotta niitä voisi käyttää turvallisesti.

Suosin itse nenäliinoja, enkä laiskana käytä yleensä lainkaan vettä. Käytän Specsaversin 29 euron laseja, jotka uusin parin vuoden välein, eikä niihin ole koskaan tullut häiritseviä naarmuja. Ja jos ne nyt joskus sattuisi naarmuuntumaan ikävästi, lasien uusiminen ei paljoa maksaisi.

Mitä likaa sulla on puhtaassa t-paidssa? Siis mulla on kaikkein pehmeimmät t-paidat ihan sitä varten. En mä niitä päälläni pidä.

Kuivatin välillä tyynyliinaan mutta huomasin että vanha t-paita on pehmeämpi. Talouspaperi on tuntunut myös liian karhealle.

Vierailija
31/40 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä likaa sulla on puhtaassa t-paidssa? Siis mulla on kaikkein pehmeimmät t-paidat ihan sitä varten. En mä niitä pääl

Laitat siis paidan pesuun aina kun olet kuivannut lasisi siihen? No, kukin tavallaan.

Vierailija
32/40 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun laitan joulukinkun uuniin.

Vierailija
33/40 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssit pitää myös irroittaa ja puhdistaa ne raamit, joihin kertyy paljon bakteereja  Samoin sankojen ruuvit kuuluu avata ja desinfioida ne reiät ja ruuvit.

Koskaan ei voi olla liian varovainen.

/sarc

Vierailija
34/40 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syyliä? Ei rillien käytöstä mitään syyliä tule. Pesen rillit vedellä ja Fairylla silloin kun ne ovat likaiset. Olen todella laiska pesemään rillejä ja eniten just silmälasien käytössä ärsyttää se kun ne menee likaiseksi.

Vierailija
35/40 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä likaa sulla on puhtaassa t-paidssa? Siis mulla on kaikkein pehmeimm

Samaa paitaa voi käyttää useamman kerran.

Vierailija
36/40 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä likaa sulla on

Eihän se sitten ole enää puhdas kun siihen on tarttunut likaa rilleistä.

Vierailija
37/40 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen niin, että pesen lasit noin kaksi kertaa päivässä. Pesen lämpimällä vedellä ja otan ihan pikkaisen käsienpesuainetta.

Rillit siis samaan aikaan juoksevan veden alle kun otan sormenpäälle vähän ainetta ja ikäänkuin laimennan sormenpään veden alla ja sillä pesen rillit ja kunnon huuhtelu lopuksi vedellä.

Rillit kuivaan puuvillaisiin alushousuihin. Olen pessyt tällä tyylillä viimeiset kymmenen vuotta, eikä rilleissäni ole mitään naarmuja. Käytän hajusteetonta käsienpesuainetta, jos sillä mitään väliä. Ja alushousut ovat aina tietenkin puhtaat.

Vierailija
38/40 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina rillaamisen jälkeen.

Vierailija
39/40 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina rillaamisen jälkeen.

t. Juti

Vierailija
40/40 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä aloittaja olet saanut päähäsi, että silmälasien käyttämisestä tulisi syyliä? Tää on vähän sama uskomus, kuin mulle kaveri sanoi kun oltiin lapsia, että jos katsoo vessanpönttöön, kun siellä on pskaa, niin tulee pisamia naamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän