Miksi satikutia saavat aina työttömät? Mikseivät työnantajat?
Miksei työnantajia velvoiteta tarjoamaan kunnollisia työpaikkoja joista saa kunnon palkan?
Kommentit (93)
Koska narsistit nuolee toistensa peppuja, aina. Helpompi käskyttää alisteisessa asemassa olevia. Ihan tyypillistä kiusaajatouhua. Ei mitään uutta. Työntekijät myös aina ensimmäisenä kärsimässä.
Merkittävimmät syyt olla palkkaamatta väkeä kuin aivan minimaalisesti:
1) Koeajan jälkeen huonosta työntekijästä on vaikeaa päästä eroon, ellei häntä savusta ulos. Työpaikkakiusaaminen on moraalitonta enkä lähde tähän. Moraalitonta on myös nostaa palkkaa ja tehdä surkeaa työtä tai saikuttaa jatkuvasti.
2) Maksaisin palkkaa enemmän, ellei työntekijän palkkaamisesta koituisi paljon sivukuluja. Suurinpiirtein 30-40% kuluista menee johonkin ihan muuhun kuin työntekijän bruttopalkkaan. Ja tämä tilanne pätee silloin, kun työntekijä ei sairasta, mikä on aivan epärealistista.
3) En palkkaa nuoria naisia vakituiseen työhön, koska en pystyisi takaamaan työn jatkuvuutta vanhempainvapaan jälkeen ja tätä laki vaatisi. Sorry. En haluaisi syrjiä, mutta liian moni nainen jää kotiin eikä lapsen isä ota riittävästi vastuuta yhteisestä lapsesta. Olen palkannut naisen, joka oma-aloitteisesti kertoi että lapsiluku on täynnä ja että mies oli koti-isänä. Jos naisen mies ei osallistu, minua ei kiinnosta palkata koska lapsetkin sairastavat.
Olen hyvin nirso työntekijöistäni, mutta työntekijäni saavat huomattavasti normaalia parempaa palkkaa, työsuhde-etuja, joustoa ja rennon ilmapiirin. Motivoitineita työntekijöitä on vaikea löytää, joten pidän heistä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Niin, työnantajamaksuja ei ole yksikään hallitus korottanut. Työnantajiin ja heidän käyttämiin hyödykkeisiin ei juuri missään tilanteessa kohdistu veroja tai veronluontoisia kuluja. Ihan vain ja ainoastaan työntekijöitä huudatetaan, työnantajatkin jos menee konkurssiin se johtuu heistä itsestään eikä elinkeinon tappoverotuksessa tässä yrittämisen luvatussa maassa.
Jos Suomi kerran on yrittämisen luvattu maa, ryhdy yrittäjäksi! Minun mielestäni Suomi ei ole yrittämisen eikä työnteon luvattu maa, vaan työttömyyden luvattu maa. Täällä verotetaan ja säännellään aivan kaikkea yrittämistä ja työntekoa aivan valtavasti. Yhdysvallat ovat yrittämisen ja työnteon luvattu maa. Esimerkiksi Texasissa on vapaata touhua ja työn verotus on lailla kiellettyä. Suomessa verotetaan pahimmillaan jopa 60%. En tiedä onko edes 100% verotus rikkooko jotain omaisuuden suojaa. Kerrotko minulle nyt aivan konkreettisesti millä perusteella Suomi on yrittämisen luvattu maa? Ainoa yrittämisen kannalta hyvä asia täällä on se että Suomi on ainakin vielä vakaa oikeusvaltio joten yritys on sinänsä suojassa. Mutta joka puolella planeettaa on olemassa vakaita oikeusvaltioita. Euroopassa, Yhdysvalloissa, Japanissa...
Työtöntä on helppo kiusata. Vähän kuin heikompaa kiusaisi. Sopii siis kiusaajille työttömän sättiminen. Tästä voitte myös tunnistaa kiusaajat.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni työnantajia pitäisi velvoittaa pyyhkimään minun pylly. Miksi näin ei tehdä?
Pyyhkiihän ne ja kiltisti pyyhkiikin. Lisäksi EU velvoittaa heitä pyyhkimään jatkossakin ja perustuslaki :D
uujea, pyyhi ylempää, sinne jäi nokare älä niin ylhäältä! Kutittaa!
Tröööth
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömiä ei velvoiteta tekemään 1 euron tuntipalkalla töitä työnantajalle ilman kitinää? Miksi???????
9e/päivässä on ihan normi, kun ei haluta palkata vakituiseksi vaan otetaan koko ajan uutta harjoittelijaa työkkäristä, että työnantaja pääsee halvemmalla
Tiedätkö mitä? Keksin sinulle homman. Lyö luu kurkkuun ja ala itse maksamaan 10e/päivä ja vakituinen työ. Menee kyllä sormi suuhun sillä työnantajalla joka maksaa 9e/päivä.
Oletteko ajatelleet koskaan mitä työtä teette jos siitä selviää
1. kielitaidottomat maahan saapuneet jotka eivät ole käyneet päivääkään koulua missään maassa
2. pitkäaikaistyöttömät joilla on arjen hallinnassa suuria vaikeuksia
3. kuka tahansa joka tulee siihen viikoksi, selviten siitä käytännössä ilman perehdytystä, pitäen työn laadun riittävän hyvänä että se kelpaa mielummin kuin että siihen palkattaisiin vakkari.
Ihan vain ajattelemisen aihetta teille, joille nämä em. henkilöt ovat suurikin este työllistymiselle...
Miksi työttömiä ei velvoiteta olemaan itsensä työnantajia. Sitten saisi määritellä ehdot vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Tai työtekevät eläkeläiset. Eläke pitää laittaa lepäämään, jos saa palkkaa.
Valtio on myös syytänyt 20 vuotta rahaa kuntiin erilaisiin työllisyysprojekteihin. Tulos niissä nolla, rahat on vedetty välistä vetäjille.
Yksinkertaisesti Suomesta on hävinnyt ammatteja ja firmoja, ihmiset elää menneessä.
jep, julkkinen hallinto elää kuin täällä olisi edelleen Nokian kännykkätoiminta parhaimmillaan ja rahaa tulisi ovista ja ikkunoista.
Niin miksei sua pakoteta tarjoamaan mulle hyväpalkkaista työtä? Koska tää systeemi ei yksinkertaisesti toimi niin. Sulla ei ole mitään velvollisuutta maksaa mulle 5000e kuukausipalkkaa, tai tarjoamaan mulle töitä itse asiassa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömiä ei velvoiteta tekemään 1 euron tuntipalkalla töitä työnantajalle ilman kitinää? Miksi???????
9e/päivässä on ihan normi, kun ei haluta palkata vakituiseksi vaan otetaan koko ajan uutta harjoittelijaa työkkäristä, että työnantaja pääsee halvemmalla
Tiedätkö mitä? Keksin sinulle homman. Lyö luu kurkkuun ja ala itse maksamaan 10e/päivä ja vakituinen työ. Menee kyllä sormi suuhun sillä työnantajalla joka maksaa 9e/päivä.
Oletteko ajatelleet koskaan mitä työtä teette jos siitä selviää
1. kielitaidottomat maahan saapuneet jotka eivät ole käyneet päivääkään koulua missään maassa
2. pitkäaikaistyöttömät joilla on arjen hallinnassa suuria vaikeuks
Ovatko nämä työt siis mielestäsi jotenkin huonompia (muutenkin kuin palkaltaan)?
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömiä ei velvoiteta olemaan itsensä työnantajia. Sitten saisi määritellä ehdot vapaasti.
Onlyfansiin vaan kaikki Jarmot ja Pirkot 57v.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajat ovat tämän yhteiskunnan hyväntekijöitä. Tarjoavat työtä ja pitävät yllä yhteiskuntaa.
Mutta on hyväntekeväisyyttä jos pitää tehdä työtä ilman palkkaa, jonka maksaa valtio eli toiset työntekijät joille maksetaan oikeaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarjosin keski-ikäiselle pitkäaikaistyöttömälle osa-aikatyötä (2 työpäivää viikossa) työehtosopimuksen mukaisella (tunti)palkalla. Ei ottanut työtä vastaan. Millaista satikutia haluaisit minulle työnantajana ja miksi?
Miksi hän ottaisi? 2päivää viikossa ei ole tarpeeksi elinkustannuksiin.
Koska työtä ja niiden tarjoajia pidetään tässä yhteiskunnassa jumalana.
Sinulla ei ole mitään arvoa ilman sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjosin keski-ikäiselle pitkäaikaistyöttömälle osa-aikatyötä (2 työpäivää viikossa) työehtosopimuksen mukaisella (tunti)palkalla. Ei ottanut työtä vastaan. Millaista satikutia haluaisit minulle työnantajana ja miksi?
Miksi et tarjonnut kokoaikaista täysillä tunneilla.
Jos olisin työtön niin en ottais minäkään vastaan 2 päivää viikossa, kun siitä ei hyödy mitään ja kun kannustinloukkukin poistuu, niin tossa sotkee vain ja ainoastaan omat asiat.
En ole tuo sama, mutta meillä oli tarjolla 19 tuntia toimistotyötä ja 18 tuntia siivousta, siis 37 tuntia viikossa. Työttömät ei suostuneet töihin, koska heidän mielestään siivous ei ole kivaa.
Mä osaan molemmat. Missä? Palkka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, työnantajamaksuja ei ole yksikään hallitus korottanut. Työnantajiin ja heidän käyttämiin hyödykkeisiin ei juuri missään tilanteessa kohdistu veroja tai veronluontoisia kuluja. Ihan vain ja ainoastaan työntekijöitä huudatetaan, työnantajatkin jos menee konkurssiin se johtuu heistä itsestään eikä elinkeinon tappoverotuksessa tässä yrittämisen luvatussa maassa.
Jos Suomi kerran on yrittämisen luvattu maa, ryhdy yrittäjäksi! Minun mielestäni Suomi ei ole yrittämisen eikä työnteon luvattu maa, vaan työttömyyden luvattu maa. Täällä verotetaan ja säännellään aivan kaikkea yrittämistä ja työntekoa aivan valtavasti. Yhdysvallat ovat yrittämisen ja työnteon luvattu maa. Esimerkiksi Texasissa on vapaata touhua ja työn verotus on lailla kiellettyä. Suomessa verotetaan pahimmillaan jopa 60%. En tiedä onko edes 100% v
Tämä on niin totta. Suomessa yrittäminen on ihan järjetöntä. Olen seurannut nyt noin 30v kotikaupungin aloittelevia yrittäjiä. Sitä lapsenomaista innostuneisuutta itsensä työllistämisestä ei kestä kauan. Puhkuvat intoa ehkä puoli vuotta ja sitten alkaa vauhti hiipumaan kun ei kauppa käy eikä asiakkaita näy. Ihmiset ajavat naapurikaupunkiin isompiin ostoskeskuksiin, jopa ne yrittäjät jotka isoon ääneen moittivat kuntalaisia siellä asioimisesta. Viimeistään kahden vuoden jälkeen on yritys kaikessa hiljaisuudessa lopettanut. Yhtään työntekijää eivät pysty palkkaamaan. Eräs pitkän linjan yrittäjä oli sisukas, kertoi päivystäneensä yrityksessään vuosia ennen kuin teki päätöksen lopettaa.
Jos työnantaja haluaa yhteiskunnalta tukiaisia, on ihan ok asettaa hänelle vastineeksi velvoitteita.
Työttömät haluavat lähes aina tukiaisia...
Yritystukia saavilta yrityksiltä pitäisi vaatia että tietty määrä palkattavista on työttömiä työnhakijoita. Nyt on niin paljon korkeakoulutettuja työttöminä, ettei se olisi kummoinenkaan vaatimus.
Lisäksi pitäisi ihan oikeasti viedä anonyymia rekrytointia eteenpäin. Uskon, että Suomen aloittain vinoutunut sukupuolijakauma on suureksi osaksi tulosta aktiivisesta sukupuolisyrjinnästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset tarjonnut täyttä työviikkoa?
Olisin tarjonnut, jos olisi mitä tarjota. Katsos kun yrittäjällä on tarjota töitä työtilanteen mukaan. Itselläni on jo monta palkattua työntekijää, ja olisin tarvinnut yhden osa-aikaisen lisäksi. Yrittäjä on velvollinen tarjoamaan aina ensin osa-aikatyöntekijöille kokoaikaista työtä, jos mahdollista. Eli jos työtön ottaa osa-aikatyön vastaan, työnantaja on velvollinen tarjoamaan hänelle myöhemmin kokoaikaista työtä, jos työnantajalla on tähän mahdollis
Oletko jotenkin yksinkertainen? Mistä se yrittäjä maksaa sinulle palkkaa, jos firma toimii tappiolla eli ei tuota mitään? Sieltä vassaripellejen taikaseinästäkö ne palkkarahat revitään?
Voi jumankauta että tuollaiset riemuidiootit menevät vielä äänestämään toisia riemuidiootteja eduskuntaan. Siksi tämä maa on niin syvällä suossa.
Tai työtekevät eläkeläiset. Eläke pitää laittaa lepäämään, jos saa palkkaa.
Valtio on myös syytänyt 20 vuotta rahaa kuntiin erilaisiin työllisyysprojekteihin. Tulos niissä nolla, rahat on vedetty välistä vetäjille.
Yksinkertaisesti Suomesta on hävinnyt ammatteja ja firmoja, ihmiset elää menneessä.