Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lumon lukio?

Vierailija
14.12.2023 |

Kenelläkään kokemuksia tästä? Onko rauhatonta menoa, aika matala keskiarvo ja Korsossa? Nuori ajatteli hakea, kavereita muutama menossa sinne myös. Vähän epäilyttää, tytön keskiarvo kuitenkin reilusti yli kasin, että kannattaako tonne sitten hakea.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumon lukiolla on käsittääkseni aika levoton maine eivätkä omat nuoreni ole sinne menneet, vaan hakeutuneet muihin lukioihin. Toisaalta Lumossa on hyvät tilat, ja paljon taideaineita, jos ne kiinnostavat. Lumon lukion ylioppilastulokset ovat vuodesta toiseen pääkaupunkiseudun huonoimpien joukossa.

Minkä verran kaverit merkitsevät nuorellesi? Lukiossa tutustuu usein helposti ihan uusiinkin ihmisiin. Onko tyttäresi miettinyt muita melko lähellä olevia lukioita, kuten Tikkurilan tai Keravan lukioita?

Asun Korson suuralueella, parin kilometrin päässä keskustasta. Korso sijaintina ei ole niin paha kuin miltä kuulostaa, levotonta on oikeastaan vain aseman seutu Metsolan puolella. Lumon puolella on ihan rauhallista. Kirjasto samassa talossa, kaunis Ankkapuisto lähellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumon/Korson lukiolla on tosi huono maine ja sinne pääsee luokattoman surkealla keskiarvolla. Oletettavasti siellä on daijuimmat oppilaat, joten on hyvä miettiä, haluaako viettää vuosia siinä seurassa.

Vierailija
4/17 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain lumon lukioon yli ysin keskiarvolla ja opetus on ollut sen verta kiinnostavaa, että lähes kaikki kurssiarvosanani ovat kiitettäviä. Mielestäni opiskelu on aika lailla itsestä kiinni, mutta lumossa on myös äärimmäisen hyvät opettajat ja etenkin matematiikan, fysiikan ja yhteiskuntaopin opetus on todella hyvää. Opiskeluympäristönä lumo ei ehkä ole Vantaan parasta, mutta opettajat kannustavat lukemaan ja tukea saa käsittääkseni tarvittaessa hyvin matalalla kynnyksellä. Oppilaat ovat mukavia eikä mitään kamalia asennevammoja.

Vierailija
5/17 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä Lumon lukiossa on myös niitä joiden ka korkea ja alin ka on kai luokkaa 7,25. 

Vierailija
6/17 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä valmistui se Vaasan ampumista suunnitellut tyttö 

Ei nyt sinällään liity mihinkään.

Vierailija
7/17 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä se yks "nuorten miesten" roadman-porukka. Hengaavat aika usein lukiotorin kulmilla. Jättävät muut opiskelijat rauhaan, mutta ovat niitä kovimpia meluapinoita. Joskus meininki tosin voi mennä porukan keskeiseksi tönimiseksi, joka haittaa ulkopuolisia. Muuten täällä on ihan hyviä opettajia ja kanssaopiskelijoita, joiden kanssa tulla hyvin toimeen. 

Vierailija
8/17 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hain lumoon. se tuntu ekaks hyvältä idealta, mutta nyt mietityttää vähän. oisko kyse ennakkoluuloista vai teinkö oikeesti elämäni huonoimman päätöksen? siksi kysyn teiltä lumoa käyviltä et millainen meininki siellä on? onko teillä enemmän hyviä, vai huonoja kokemuksia? mulle tärkein asia on aina ilmapiiri, eli että koulussa ei olisi niitä epävarmoja roudmänejä jotka laittaa muita alas jotta näyttäis paremmalta. onko siellä semmosia ihmisiä jotka kattoo heti vinoon kun astut sisään ? 

Vierailija
9/17 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on harvakseltaan niitä päiviä, jollon käytävältä ei kuuluisi "wallah".

Vierailija
10/17 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumo on muuttunu parissa vuodessa tosi tosi paljon ja mennyt selkeästi ohi monessa jutussa parista muusta lukiosta. En sitten tiedä mistä johtuu, mutta oon kyllä tykännyt olla täällä. Opettajat kannustaa, tilat on hyvät vaikka ei uudet ja muutenkin tosi hyvä henki musta. Pienin sisäänpääsykeskiarvo ei oo niin korkee, kun aloituspaikkoja on suhteessa paljon, mutta keskiarvojen keskiarvo on kai ihan hyvä.

Vierailija
11/17 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/17 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumossa tokaa vuotta ja oon tykkänyt tosi paljon! Opet mukavia ja osaavia, meidät opiskelijat otetaan huomioo ja oon saanut tosi monta uutta frendiä. 

Moni lukio sanoo olevansa yhteisö, mut Lumo sitä oikeesti on! <3

Vierailija
13/17 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yli 50 luovien opintojen kurssia! <3

Vierailija
14/17 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota, olen itse Korson suuralueelta kotoisin, vanhoja koululaisia meni tuohon lukioon, ja ovat päässeet ihan hyviin jatko-opintoihin.

On ihan hyvä lukio ja opetuksen taso.

Yhdessä kommentissa mainittiin muuten "kaunis Ankkapuisto" lähellä, omina peruskoulu aikoina se ei kyllä ollut mikään kaunis ja ihana Ankkapuisto, vaan aika usein koulussamme tuli kuulutus, että "Ankkapuistossa liikkuu taas itsensäpaljastelija, tiedoksi, älkää menkö kauppaan sitä kautta ruokkiksella tai vältelkää menemästä sinne.." yms. kai se Ankkapuistokin on saanut kasvojenkohotuksen lähiaikoina ja Korso ei ole kamala alue, vain ihan aseman seutu (kuten joka paikassa)..maine on peräisin jostain 90-luvulta kai?

Vierailija
15/17 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava se uusi reaaliaine painotus! Oon miettinyt pitkään mistä lukiosta saisi hyvin pisteit korkeakouluhakuun, jos matematiikka ei oon sun vahvin aine. <3

Vierailija
16/17 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös juuri Kuopiossa ollut vasta se miekkahyökkäys? :/ 

Vantaa best!

Vierailija
17/17 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhyvinvointi kyselyssä Vantaan parhaita oppilaitoksia, vaikuttaa varmasti myös opiskelijoihin, kun opet voi hyvin. t. ope