Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työpaikan juhliin siis pakko osallistua? Joudun puhutteluun

Vierailija
14.12.2023 |

maanantaina kun en osallistunut jouluruokailuun. Ahdisti ajatuskin mennä vapaapäivänä puolituttujen kanssa pieneen tilaan syömään. Nyt sain sitten viestin missä palataan asiaan maanantaina. Mitä ihmettä sanon, totuuden? 

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Osoitappas minulle muita tehtäviä sen ajaksi tai kävelen muualle."

-terveisin sairaspoissaoloja 0 kpl / 10v työhistoria.

Vierailija
62/66 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tilaisuudet ovat "pakollisia" tyyliin kaikki osallistuvat. 

Tätä ei sanottu, kutsuttiin vain tulemaan. Jos olisi tähdennetty, että sinne on kanssa tultava eikä mikään syy olla pois ole riittävä, olisin raahautunut paikalle. Nyt ilmoitin ajoissa, etten tule kun tuli muuta menoa. 

Olen ollut vakituisena neljässä eri työpaikka enkä ole pikkujouluihin enkä muihin rientoihin juurikaan osallistunut. En halunnut. Vapaapäivänä jos on muuta menoa, niin ei todellakaan tarvitse mennä työpaikalle. Olisivat merkinneet siihen työpäivän. Maanantaina kannattaa kertoa ettet tiennyt, että vapaapäivänä pitäisi tulla työpaikalla. Oli muuta menoa. Muuta ei tarvitse kertoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap:lla on ollut vapaapäivä, ei pikkujouluista poissaoloon edes tarvitse esittää mitään syytä tai selitystä. Esimiehelle ei kuulu se, mitä alainen vapaa-ajallaan tekee. 

Kyllä, minulla oli vapaapäivä. En varmaan voi sanoa maanantaina, että sinulle ei kuulu se mitä teen vapaa-ajalla. Eli on pakko keksiä joku uskottava selitys, miksi en tullut. Pomon tuntien hän on mielensä pahoittanut eikä pelkää näyttää sitä. 

Ei tarvitse selitellä. Kertoa vain, että et tiennyt että pitää olla paikalla, vaikka ei ollut työpäivä. Minkä sille enää voi. Neutraalilinja on paras.

Älä lähde avautuu ahdistuksista tms.  

Vierailija
64/66 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli töissä vapaapäivänä eräs kokous, pomo sanoi että tulee kuka tulee, menin koska työsopimuksessa oli maininta että työntekijä osallistuu tällaisiin. Ne jotka eivät sinne tulleet saivat puhuttelun ja kopion työsopimuksesta. 

Ei voi mennä noin että työnantaja sanoo yhtä ja tekee toista. Ei menisi oikeudessa läpi.

Kuukausipalaveri ei ole meillä pakollinen, mutta jos vapaapäivänä osallistuu, saa kirjata tunnit ylös. Mutta tuo on kyllä totta, että linjan on oltava johdonmukainen.

Aikä vain johdonmukainen vaan myös laillinen. Olen työurani aikana törmännyt moneen laittomuuteen koska firman johtajilla ja henkilöstöpäälliköillä ei ole hajuakaan mitä tekevät, mm laittomia työsopimuksia ja sen sellaista, on yllättävän yleistä.

Vierailija
65/66 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä pikkujouluihin. Muuten jää ulos porukasta.

Minulla ei ole mitään tarvetta kuulua porukkaan. Käyn töissä parina päivänä viikossa tienaamassa rahaa, en hakemassa ystäviä. Työ on sitä paitsi väliaikainen. 

No sitten ei kannata välittää, keksi joku tekosyy, kävit vaikka lääkärissä tai jotain.

Ei mitään valheita. Sanot että ei sopinut ja sillä siisti.

Ei syitä tarvitse kertoa.

Vierailija
66/66 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että uskonnollinen vakaumuksesi estää jouluun liittyvät juhlallisuudet etkä niihin voi siksi osallistua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme